Οπως φαίνεται, η επιθυμία της Mercedes και του Lewis Hamilton έγινε δεκτή. Ο Μάικλ Μάσι, ο διευθυντής αγώνων της Formula 1, καρατομήθηκε από τη FIA.
Η FIA ανακοίνωσε την απόλυση ουσιαστικά του διευθυντή αγώνων της Formula 1 λίγες ημέρες μετά την κατάθεση του πορίσματος για τα όσα έγιναν στον τελικό του Αμπου Ντάμπι, όπου στον τελευταίο γύρο, παρότι προπορευόταν σταθερά και με διαφορά καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα, ο Lewis Hamilton έχασε το πρωτάθλημα, καθώς κατάφερε να τον προσπεράσει ο Max Verstappen ύστερα από μια αμφιλεγόμενη απόφαση του Μάικλ Μάσι.
Το πόρισμα κατατέθηκε τη Δευτέρα, μάλιστα τα αφεντικά της Mercedes και της Red Bull είχαν συνάντηση με τον πρόεδρο της FIA την ίδια ημέρα και σύμφωνα με τις δηλώσεις τους ήταν σε απόλυτη σύμπνοια.
Σήμερα η FIA ανακοίνωσε την καρατόμηση του Μάικλ Μάσι από τη θέση του διευθυντή αγώνων και μια σειρά ακόμη ριζικών αλλαγών.
Ετσι δικαιολογείται και η πλήρης επιστροφή του Lewis Hamilton στο πρωτάθλημα της Formula 1 του 2022, την ώρα που όλο ο προηγούμενο διάστημα η Mercedes άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην επιστρέψει στο grid ο σούπερ σταρ οδηγός της αν δεν γίνουν θεμελιώδεις αλλαγές.
Η Μercedes σταθερά από τη Δευτέρα με μια σειρά αναρτήσεών της επιβεβαιώνει ότι ο Lewis Hamilton θα είναι κανονικά στο grid του 2022, όταν η ίδια η γερμανική ομάδα και συγκεκριμένα ο Toto Wolf από την πρώτη κιόλας εβδομάδα μετά τον τελικό του Αμπου Ντάμπι, άφηνε ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην επιστρέψει ο Λιούις Χάμιλτον για το πρωτάθλημα του 2022 αν δεν υπάρξουν αλλαγές που θα ξανα-έχτιζαν την εμπιστοσύνη όλων προς το σπορ.
Ρεπορτάζ του ΒΒC πριν λίγο καιρό αποκάλυπτε ότι η Mercedes αποσύρθηκε από την έφεση και την προσφυγή στη διεθνή διαιτησία κατά του αποτελέσματος του πρωταθλήματος της Formula 1 του 2021 με τον όρο ότι θα φύγει από τη θέση του διευθυντή αγώνα ο Μάικλ Μάσι και θα αλλάξει πόστο ο Νικόλας Τομπάζης. Η γερμανική ομάδα το διέψευσε, αλλά επέμενε σε κάθε τόνο αυτό το διάστημα ότι απαιτούνται αλλαγές και διαφάνεια, ένα σταθερό πλαίσιο που θα ισχύει για όλους και παντού.
Formula 1: Οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν
Οπως ανακοινώθηκε από τη FIA, «ο Michael Masi φεύγει από τη θέση του Διευθυντή Αγώνων της Formula 1 και θα του προσφερθεί νέα θέση στη FIA, στο πλαίσιο μιας σειράς αλλαγών μετά την έρευνα για το περσινό Grand Prix του Αμπού Ντάμπι».
Ποιοι θα αντικαταστήσουν τον Μάσι -Εναλλασσόμενοι διευθυντές, θα έχουν και βοηθό
Ο Niels Wittich και ο Eduardo Freitas, οι οποίοι εργάστηκαν πρόσφατα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής και στο DTM αντίστοιχα, θα εναλλάσσονται στο ρόλο του Διευθυντή Αγώνα.
Βοηθητικό ρόλο θα έχει Herbie Blash - ο οποίος επιστρέφει στην F1 έχοντας προηγουμένως διατελέσει αναπληρωτής διευθυντής αγώνων της Formula 1 του προκατόχου του Masi, Charlie Whiting, ως μόνιμος ανώτερος σύμβουλός του.
Η νέα τριάδα της διεύθυνσης αγώνων θα αναλάβει τους νέους της ρόλους στη Βαρκελώνη την επόμενη εβδομάδα, όταν θα πραγματοποιηθεί το τριήμερο δοκιμαστικό.
Ο νεοεκλεγείς πρόεδρος της FIA Mohammed Ben Sulayem δήλωσε ότι ο Μάικλ Μάσι «έφερε εις πέρας μια πολύ απαιτητική δουλειά για τρία χρόνια ως διευθυντής αγώνων της F1 μετά τον Charlie Whiting».
Δημιουργείται VAR στη Formula 1
Όσον αφορά τις διαρθρωτικές αλλαγές, ο Ben Sulayem δήλωσε ότι θα δημιουργηθεί ένα Virtual Race Control Room που θα βοηθά τον Διευθυντή Αγώνων.
«Όπως και ο διαιτητής με τη βοήθεια βίντεο (VAR) στο ποδόσφαιρο, θα τοποθετηθεί σε ένα από τα γραφεία της FIA ως εφεδρικό σύστημα. Σε σύνδεση σε πραγματικό χρόνο με τον αγωνιστικό διευθυντή της FIA F1, θα βοηθήσει στην εφαρμογή των αθλητικών κανονισμών χρησιμοποιώντας τα πιο σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία», είπε.
Τέλος στη δημοσιοποίηση των ασυρμάτων του Βολφ και του Χόρνερ με τον διευθυντή αγώνα
«Οι άμεσες ραδιοεπικοινωνίες κατά τη διάρκεια του αγώνα, που σήμερα μεταδίδονται ζωντανά από όλες τις τηλεοράσεις, θα καταργηθούν, προκειμένου να προστατευθεί ο διευθυντής αγώνα από οποιαδήποτε πίεση και να του επιτραπεί να λάβει αποφάσεις με ηρεμία. Θα εξακολουθεί να είναι δυνατή η υποβολή ερωτήσεων στον διευθυντή αγώνα, σύμφωνα με μια σαφώς καθορισμένη και μη παρεμβατική διαδικασία».
Formula 1: Θα αλλάξουν και οι κανονισμοί για την επανεκκίνηση αγώνα μετά το safety car
«Οι διαδικασίες απεμπλοκής πίσω από το Safety Car θα επανεκτιμηθούν από την Αθλητική Συμβουλευτική Επιτροπή της F1 και θα παρουσιαστούν στην επόμενη Επιτροπή της F1 πριν από την έναρξη της σεζόν».
Και πρόσθεσε: «Παρουσίασα αυτό το πλήρες σχέδιο στα μέλη του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού και στη Γερουσία, τα οποία έδωσαν την πλήρη υποστήριξή τους».