Xατζηπέτρου, Χαριτάτου: Ποιες είναι οι δύο γυναίκες με το δύσκολο έργο στο πρώτο ΔΣ που ανακοίνωσε το υπουργείο Πολιτισμού - iefimerida.gr

Xατζηπέτρου, Χαριτάτου: Ποιες είναι οι δύο γυναίκες με το δύσκολο έργο στο πρώτο ΔΣ που ανακοίνωσε το υπουργείο Πολιτισμού

Xατζηπέτρου, Χαριτάτου: Ποιες είναι οι δύο γυναίκες με το δύσκολο έργο στο πρώτο ΔΣ που ανακοίνωσε το υπουργείο Πολιτισμού
Xατζηπέτρου, Χαριτάτου: Ποιες είναι οι δύο γυναίκες με το δύσκολο έργο στο πρώτο ΔΣ που ανακοίνωσε το υπουργείο Πολιτισμού

Σε ένα εξαμελές ΔΣ πιλότο για το ελληνικό δημόσιο, με τη συμμετοχή τεσσάρων γενικών γραμματέων της κυβέρνησης, οι Αθηνά Χατζηπέτρου και η Αλεξάνδρα Χαριτάτου, πρόεδρος και μέλος αντίστοιχα του ΤΑΠ είναι δύο σημαντικές επιλογές της Λίνας Μενδώνη. Ποιες είναι οι δύο γυναίκες στο ΔΣ που έχει στόχο να κάνει τον πολιτισμό αναπτυξιακό και αυτοχρηματοδοτούμενο. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όταν πριν από λίγες μέρες διαβάζαμε άρθρο της Αθηνάς Χατζηπέτρου για τον πολιτιστικό τουρισμό στην Καθημερινή, δεν περιμέναμε ότι λίγες μέρες αργότερα η γυναίκα που υπήρξε πρόεδρος του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠΑ) επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και εκδιώχθηκε επίσης επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, θα επέστρεφε θριαμβευτικά ως πρόεδρος επί κυβέρνησης ΝΔ. Ένα σπιράλ σουρεαλιστικό, που έχει στη βάση του την αξιολόγηση της κυρίας Χατζηπέτρου ως της τεχνοκράτισσας που μπορεί να φέρει μετρήσιμα αποτελέσματα.

Αθηνά Χατζηπέτρου
Αθηνά Χατζηπέτρου

Το «προξενιό» του Λιβαθινού με την Κονιόρδου

Αρσακειάδα με σπουδές στα οικονομικά και σημαντική διαδρομή στην αγορά, έχει εργαστεί μεταξύ άλλων ως οικονομική διευθύντρια των εταιριών Coca Cola Hellas, Beiersdorf και του ομίλου Inchcape στην Ελλάδα (όμιλος Toyota). Πέρα όμως από αυτό τα ξεκάθαρο οικονομικό υπόβαθρο με τις ικανότητες διοίκησης και τη διαρκή πίεση για να φέρνει αποτελέσματα και κέρδη, υπάρχει η βαθιά αγάπη της για τις τέχνες και κάθε μορφή πολιτισμού. Ως θεατής η Αθηνά Χατζηπέτρου μυήθηκε κυρίως στις αρετές του θεάτρου και υπήρξε διαχρονική θαυμάστρια της Λυδίας Κονιόρδου. Μάλιστα η γνωριμία μαζί της έγινε χάρη στη μεσολάβηση του φίλου της Στάθη Λιβαθινού, του διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου (σε αυτή τη φάση βρίσκεται στη βάση της υπό παράταση θητείας που λήγει τέλη Αυγούστου).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κονιόρδου και Χατζηπέτρου ανέπτυξαν μια ουσιαστική σχέση και όταν η κορυφαία τραγωδός έγινε υπουργός Πολιτισμού τον Αύγουστο του 2017, αποφάσισε να ξηλώσει το ΔΣ του ΤΑΠ, μετά από μια μικρή περιπέτεια με την προεδρία τοποθέτησε την κυρία Χατζηπέτρου στην θέση αυτή τον Νοέμβριο του 2017. Η απορία των διαπιστευμένων δημοσιογράφων του υπουργείου Πολιτισμού ήταν εύγλωττη, καθώς η πρόεδρος του ΤΑΠΑ προέρχεται από μια περιοχή αχαρτογράφητη για το συγκεκριμένο ρεπορτάζ. Η τεχνοκράτισσα με τις περγαμηνές διοίκησης βρέθηκε στη θέση αυτή και έθεσε ως προτεραιότητα την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Η κόντρα με τον Στρατή

Τα πρώτα εύσημα ήρθαν από τους μεγάλους χορηγούς του προγράμματος για την εγκατάσταση του συστήματος ηλεκτρονικών εισιτηρίων σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, την Cosmote, την Εθνική Τράπεζα και το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Η συνεργασία κρίθηκε επιτυχής το πρόγραμμα προχώρησε, όσο άλλα ζητήματα, όπως τα πωλητήρια έμεναν εγκλωβισμένα σε έναν κύκλο αδράνειας.

Κάποια στιγμή, οι σχέσεις της κυρίας Χατζηπέτρου με τον επιβλέποντα πλέον υφυπουργό Πολιτισμού Κώστα Στρατή φαίνεται πως δοκιμάστηκαν εντόνως. Η δυσαρέσκεια του υφυπουργού – που στο παρελθόν διετέλεσε μέλος του ΔΣ, υπό υπουργίας Νίκου Ξυδάκη και αποχώρησε επί υπουργίας Κονιόρδου- οδήγησε την σχέση σε αδιέξοδο. Ετσι, ζητήθηκε η παραίτηση της τον Νοέμβριο του 2018, ακριβώς ένα χρόνο μετά την ανάληψη των καθηκόντων της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η κυρία Χατζηπέτρου αποφασισμένη να επενδύσει  στον τομέα του Πολιτισμού και της πολιτιστικής διαχείρισης αποφάσισε μάλιστα να κάνει νέες, μεταπτυχιακές σπουδές πάνω σε αυτό τον τομέα. Μια παρουσίαση που έκανε προ μηνών στον τομέα Πολιτισμού της Νέας Δημοκρατίας σχετικά με τα μετρήσιμα αποτελέσματα της θητείας της στο ΤΑΠΑ και τις δυνατότητες του ταμείου, την έφερε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος του κόμματος που λίγο αργότερα έγινε κυβέρνηση… 

Όσοι έχουν βρεθεί απέναντί της στα τραπέζια των συμφωνιών μιλούν για μια γυναίκα που ξέρει απολύτως τι θέλει, έχει ισχυρή γνώμη και δεν διστάζει να την εκφράσει σθεναρά όταν χρειαστεί. Έχει έναν γιο που σπουδάζει οικονομικά στη Γαλλία και φημίζεται για το ταλέντο της στη μαγειρική και για τους μεγάλους διαλόγους που κάνει για την τέχνη, παραστάσεις ή ταινίες που είδε. Πρόεδρος και φοιτήτρια, έχει μπροστά της μια αποστολή σαφή σύμφωνα με τις οδηγίες της Λίνας Μενδώνη, με ένα ΔΣ που μπορεί να δώσει λύσεις για πρώτη φορά στην ιστορία του ΤΑΠΑ, αφού απαρτίζεται από τους γενικούς γραμματείς των συναρμόδιων υπουργείων που προφανώς θα αντιμετωπίζουν αγκυλώσεις του συστήματος χωρίς χρονοτριβές. Περιθώρια για λάθη και καθυστερήσεις δεν υπάρχουν.

Η Χαριτάτου και η κοινωνία των πολιτών

Η Λίνα Μενδώνη, επέλεξε όμως για το ΔΣ του ΤΑΠΑ μία ακόμα γυναίκα, αυτή τη φορά από την κοινωνία των πολιτών. Νέα, ιστορικός και μουσειολόγος, με τεράστια εμπειρία σε θέματα ανάπτυξης αρχείων, πολιτιστικής διαχείρισης και στρατηγικής, εξωστρέφειας και δημιουργίας ταυτότητας. Ουσιαστικά γεννήθηκε, ενηλικιώθηκε και συνέχισε το όνομα του πατέρα της στο Ελληνικό Λογοτεχνικό και Ιστορικό Αρχείο, του αείμνηστου αλεξανδρινού Μάνου Χαριτάτου. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αλεξάνδρα Χαριτάτου-Κυριάκος Μητσοτάκης
Αλεξάνδρα Χαριτάτου-Κυριάκος Μητσοτάκης

Η Αλεξάνδρα Χαριτάτου, που ήδη από την εφηβεία δούλευε τα σαββατοκύριακα στο μαγικό ΕΛΙΑ και που ως φοιτήτρια ήταν η πρώτη που έφευγε από τις βραδινές εξόδους γιατί «το πρωί έχω νωρίς ξύπνημα για να πάω στο γραφείο», πήγε σχολείο στο Μωραϊτη, σπούδασε Ιστορία και Φιλοσοφία και συνέχισε στην Αγγλία με μεταπτυχιακές σπουδές στη Μουσειολογία, Το 2013 ίδρυσε μαζί με φίλους της την  ΗΔΙΣΤΗ ΑΕ (IDISTI Greece with a twist), μια επιχείρηση ελληνικού design που στοχεύει στην προώθηση της Ελλάδας μέσα από την σχεδίαση και παραγωγή υψηλής αισθητικής αντικειμένων για την τουριστική αγορά. 

Η Χαριτάτου και ο Μαρκουλάκης

Ιδιαιτέρως ενεργή στα social media, παίρνει ανοιχτά θέση στα μεγάλα πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα. Βρέθηκε από την πρώτη στιγμή κοντά στις δομές υποστήριξης των προσφύγων με κάθε δυνατό, ενεργό τρόπο. Δεν διστάζει να παρουσιαστεί ακόμη και ως ένα είδος… Γκούφι σε αναρτήσεις για περιπέτειες της, είναι μητέρα του έφηβου πλέον Μάνου και ο τόπος που αγαπά όσο η Αθήνα είναι οι Σπέτσες, όπου βρίσκεται και το οικογενειακό της θερινό σπίτι. Το χαμόγελό της είναι το σήμα κατατεθέν της, ενώ έχω ακούσει κάποιους να λένε «η Χαριτάτου έχει το χαμόγελο της Τζούλια Ρόμπερτς». Μονίμως αισιόδοξη, ακαταπόνητη, δεν πτοείται και πάντα ψάχνει την θετική πλευρά και εργάζεται για την αίσια έκβαση των πραγμάτων. 

Όνειρό της είναι να προωθηθεί η ίδρυση ενός νέου και καινοτόμου «Μουσείου Αθηνών» που θα αποτυπώνει την ιστορία της ελληνικής πρωτεύουσας από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Μάλιστα έστειλε ένα σχετικό mail στον Κυριάκο Μητσοτάκη και αυτός ζήτησε να τη δει και σύντομα της πρότεινε να είναι υποψήφια βουλευτής στην Α΄Αθήνας. Εκανε τον προεκλογικό της αγώνα με τρόπο χειροποίητο και ανεπιτήδευτο, αναψοκοκκινισμένη στα πρώτα της τηλεοπτικά πάνελ και με το χέρι στον γύψο. Ηταν η μοναδική υποψήφια για την οποία έκανε μάλιστα προσωπικές αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, εν μέσω των προβών του για τον Οιδίποδα, προκειμένου να εκφράσει την υποστήριξή του.  Το ίδιο έκανε και ο Στέφανος Μάνος, που την γνωρίζει καλά, αφού ήταν από τους πρώτους που είχαν σπεύσει να στηρίξουν το εγχείρημά του με την «Δράση».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Αλεξάνδρα Χαριτάτου δεν κατόρθωσε να εκλεγεί στις 7 Ιουλίου, όμως η παρουσία της κατεγράφη σε ένα ευρύ κοινό και η Λίνα Μενδώνη από τη πρώτη στιγμή αποφάσισε ότι είναι ένα νέο πρόσωπο που πρέπει να αξιοποιηθεί. Εκλήθη λοιπόν να εργαστεί για το μεγάλο στοίχημα της ουσιαστικής ενεργοποίησης του ΤΑΠΑ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ