Ο ιδιοφυής δημοσιογράφος και δημιουργών εικόνων και ταυτοτήτων,Τάιλερ Μπρουλέ δημιουργός του Wallpaper και πλέον του Monocle, πέρασε τις τελευταίες μέρες στη χώρα μας, αφού στις 24 Σεπτέμβρη θα στρέψει τα διεθνή φώτα στην Αθήνα με το συνέδριο που ετοιμάζει.
«Η Αθήνα ζει αυτή τη στιγμή ένα Portugal moment», έλεγε τον περασμένο Σεπτέμβριο ο ιδρυτής του περιοδικού Monocle, με ενθουσιασμό που δεν έχουμε συνηθίσει να ακούμε στην πάντα ψύχραιμη φωνή του. Ο Τάιλερ Μπρουλέ, γνωστός ως Mr Zeitgeist συνομιλούσε στο ραδιόφωνο με τον Κώστα Μπακογιάννη και με αυτή τη φράση ουσιαστικά φανέρωνε την πρόθεσή του να επενδύσει στην Αθήνα με περισσότερους από τους αναμενόμενους τρόπους. Η αναφορά στη Λισαβόνα δεν είναι τυχαία: πριν από περίπου δέκα χρόνια έγινε ο ιδανικός προορισμός και ένα παλλόμενο κέντρο για τις Τέχνες και την ευζωία.
Στην Πειραιώς το παγκόσμιο συνέδριο ποιότητας ζωής
O Τάιλερ Μπρουλέ δεν ψάχνει απλώς τον ιδανικό χώρο για να στεγάσει στην Αθήνα παράρτημα του Monocle - όχι τόσο του περιοδικού όσο της απολύτως επιδραστικής εταιρείας που σχεδιάζει σημαντικές καμπάνιες στον χώρο της ευζωίας και του luxury- και το κατάστημα και το καφέ με το όνομα Monocle. Αποφάσισε να φέρει στις φλέβες της πόλης, στην βιομηχανική οδό Πειραιώς. το περίφημο συνέδριο ποιότητας ζωής που διοργανώνει μια φορά τον χρόνο, με εξαίρεση το περσινό φθινόπωρο που η πανδημία πάγωσε τα σχέδιά του. Ετσι, μετά το πρώτο The Monocle Quality of Life Conference που έγινε στη Λισαβόνα το 2015, το έκτο συνέδριο έρχεται στην Αθήνα στις 24 Σεπτεμβρίου. Μεσολάβησαν η Βιέννη, το Βερολίνο, η Ζυρίχη και η Μαδρίτη.
«Σκέφτεστε τελευταία την ποιότητα ζωής σας; Αν ναι, συναντήστε τους δημοσιογράφους του Monocle στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο για να μάθετε πώς θα επανασχηματίσουμε και ξαναρχίσουμε τις ζωές μας, τις εταιρείες και τις πόλεις μας και για να εξερευνήσουμεμαζί μια πόλη που ανεβαίνει διαρκώς» αναφέρει το σημείωμα που γνωστοποιεί την πραγματοποίηση του συνεδρίου.
1.750 κοστίζει το κόστος συμμετοχής
Τουλάχιστον 25 ομιλητές, ένα ιδανικό μείγμα διεθνών προσωπικοτήτων και Ελλήνων, συνεντεύξεις, συζητήσεις, εκδηλώσεις θα καταλάβουν το Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς. Ετσι, παράλληλα με την κορυφαία έκθεση του Μουσείου με κειμήλια, ντοκουμέντα και έργα Τέχνης που αφορούν στο 1821, μερικοί από τους ανθρώπους που καθορίζουν την κυρίαρχη αισθητική και τον τρόπο ζωής διεθνώς μέσω του soft power, θα συζητούν για το μέλλον στον ίδιο χώρο. Το κόστος συμμετοχής για την παρακολούθηση του συνεδρίου ανέρχεται στα 1.750 ευρώ.
Η δημιουργική βιομηχανία, η νέα επιχειρηματικότητα σε όλους τους τομείς, η τεχνολογία, η Τέχνη, η μόδα, η γαστρονομία, η βιομηχανία του τουρισμού, η στρατηγική κατασκευής ταυτότητας και branding είναι θεματικές που διατρέχουν τις συζητήσεις στα συνέδρια του Μπουλέ. Επίσης η έννοια της κοινότητας, της δημοσιογραφίας, της αφήγησης, αποτελούν συνήθως πυλώνες των συνεδρίων. Είναι προφανές ότι το συνέδριο της Αθήνας θα έχει πάνελ ομιλητών που θα επιχειρήσουν να μιλήσουν για το μέλλον, κάνοντας μια σύνδεση με τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821.
Πλατφόρμα ελληνικής δημιουργικότητας
Σύμφωνα με το πρόγραμμα, στις 23 Σεπτέμβρη το βράδυ θα δοθεί κοκτέιλ στο υπέροχο αίθριο του Μουσείο Μπενάκη και θα πραγματοποιηθούν οι εγγραφές. Την επόμενη μέρα από τις 9 το πρωί θα αρχίσουν οι ομιλίες και τα εργαστήρια. Η βραδιά θα ολοκληρωθεί με δείπνο και χορό σε μια εμβληματική ταράτσα της Αθήνας, σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida μάλλον στην ταράτσα του ΕΜΣΤ. Στόχος του Μπρουλέ και των συνεργατών του είναι καθόλη τη διάρκεια του συνεδρίου να δημιουργηθεί μια πλατφόρμα για να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους Ελληνες παραγωγοί και να υπάρχουν σποτ για τους οινοπαραγωγούς. Την επόμενη μέρα θα δωθεί πρωινό και θα γίνουν ξεναγήσεις σε χώρους Τέχνης της Αθήνας, που έχουν περάσει το τεστ του Μπρουλέ. Θα πραγματοποιηθεί επίσης μικρή εκδρομή, εκτός Αθηνών.
Ο Μπρουλέ βρέθηκε στην Ελλάδα τις τελευταίες μέρες και μετά από σύντομες διακοπές στην Πάρο, έκανε ένα μπαράζ ραντεβού στην Αθήνα και επισκέφθηκε χώρους για να το τελικό ρεπεράζ. Βρέθηκε στο ΕΜΣΤ και γνώρισε και τη νέα του διευθύντρια την Κατερίνα Γρέγου, επισκέφθηκε το Ζάππειο Μέγαρο και είχε εκτενείς συζητήσεις με τους βασικούς πυλώνες και φορείς που στηρίζουν το πρότζεκτ και συμβάλλουν στην υλοποίησή του. Ο δήμαρχος Κώστας Μπακογιάννης, αλλά και ο υφυπουργός Πολιτισμού Νικόλας Γιατρομανωλάκης είναι οι δυο άνθρωποι κλειδιά στις συνομιλίες του όχι μόνο για το συνέδριο, αλλά ευρύτερα για τα σχέδια προβολής της Ελλάδας. Ο καινοτόμος, ιδιοφυής εκδότης που ουσιαστικά προβλέπει και επιβάλλει τις νέες τάσεις στον χάρτη της ανάπτυξης πόλεων, βρίσκεται εδώ και πολύ καιρό σε επικοινωνία με το Μέγαρο Μαξίμου -όπως είχε κάνει παλαιότερα, στην εποχή που ήταν υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού ο Παύλος Γερουλάνος. Εξάλλου όπως λέει ο Μπρουλέ, τώρα είναι η στιγμή της Αθήνας.