Τι θα κάνει ένας τζαζίστας και μία μεσόφωνος στο ΕΜΣΤ -Ενα εορταστικό διήμερο δράσεων, με ελεύθερη είσοδο - iefimerida.gr

Τι θα κάνει ένας τζαζίστας και μία μεσόφωνος στο ΕΜΣΤ -Ενα εορταστικό διήμερο δράσεων, με ελεύθερη είσοδο

Αναστασία Κότσαλη
Αναστασία Κότσαλη στο ΕΜΣΤ / Eleni Giokali

Tο ΕΜΣΤ διοργανώνει ένα εορταστικό διήμερο αυτό το Σαββατοκύριακο με ελεύθερη είσοδο, συναυλίες, παραστάσεις, πάρτι, προβολές και εγκαίνια

Καθώς ο ετήσιος κύκλος των εκθέσεων «Κι αν οι γυναικες κυβερνούσαν τον κόσμο;» πλησιάζει στο τέλος του, το ΕΜΣΤ διοργανώνει ένα εορταστικό Σαββατοκύριακο με πολλές δράσεις.

Μεταξύ άλλων σήμερα Σάββατο θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης Πορτρέτα της MARIA CYBER, μία 6ωρη περφόρμανς διαρκείας σε όλο το κτίριο, live μουσικές, DJ SET, προβολές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο ανατρεπτικό αυτό Σαββατοκύριακο στο ΕΜΣΤ συμμετέχουν με μία ξεχωριστή περφόρμανς, μία μετα-συναυλία μουσικής δωματίου, η μεσόφωνος Αναστασία Κότσαλη και ο τζαζίστας Μιχάλης Καλκάνης, οι οποίοι δημιουργούν μέσα στην έκθεση της Χρύσας Ρωμανού

Ξεχωριστές δράσεις στο ΕΜΣΤ

ΕΘΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ (FAUX FINISSAGE)/ ΚΥΡΙΑΚΗ 15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1:00 μ.μ. και 4 μ.μ.

Ποτέ νά μή ρίχνομε πέτρες χορίς λόγο*
Συμμετοχική μουσική περφόρμανς από την Αναστασία Κότσαλη και τον Μιχάλη Καλκάνη μέσα στην έκθεση της Χρύσας Ρωμανού, την Κυριακή, 4ος όροφος

Η μεσόφωνος Αναστασία Κότσαλη και ο μουσικός Μιχάλης Καλκάνης προσκαλούν το κοινό σε μια συμμετοχική μουσική περφόρμανς, μια μετα-συναυλία μουσικής δωματίου. Μια φούγκα μουσικού κολάζ/ντεκολάζ – με κοντραμπάσο και φωνή – και μια εμπειρία τραγουδιού με συμμετοχή του κοινού, με το τετράπτυχο melodies  του Μιχάλη Καλκάνη, “Never throw stones without reason” Ποτέ νά μή ρίχνομε πέτρες χορίς λόγο. Τα όρια μεταξύ των χώρων χάνονται, όπως ακριβώς και στα έργα της Χρύσας Ρωμανού, όπου συνυπάρχουν η παράλογη κανονικότητα, το comme-il-faux παράδοξο, τα ψηλά τακούνια, το κολάζ, το ντεκολάζ, τα ζωδιακά σύμβολα και άλλες ετερόκλητες αναφορές. Σταδιακά δημιουργείται ένα μουσικό παλίμψηστο με επαναλαμβανόμενα ρυθμικά μοτίβα, στο τέλος του οποίου το κοινό και οι ερμηνευτές δημιουργούν μια pop-up περφόρμανς μουσικής δωματίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα κοστούμια είναι του ελληνικού οίκου 240791 της Ελένης Καββάδα.

  • Ο τίτλος προέρχεται από παιδική ζωγραφιά της Χρύσας Ρωμανού, τα ορθογραφικά λάθη είναι δικά της.
Ο κορυφαίος κοντραμπασίστας Μιχάλης Καλκάνης
Ο κορυφαίος κοντραμπασίστας Μιχάλης Καλκάνης

Μιλώντας ο κορυφαίος κοντραμπασίστας, Μιχάλης Καλκάνης, στο iefimerida αναφέρει για την παράσταση στο ΕΜΣΤ «Η Αναστασία είχε την ιδέα να δανειστούμε ως τίτλο της μετα - συναυλίας μας, τον τίτλο μίας παιδικής ζωγραφιά της Χρύσας Ποτέ νά μή ρίχνομε πέτρες χορίς λόγο. Φυσικά όχι τυχαία.

Η φράση Ποτέ νά μή ρίχνομε πέτρες χορίς λόγο. έχει ένα γλυκό ορθογραφικό λάθος με τη γλύκα που αυτά έχουν όταν προέρχονται από παιδιά. Έχει τη λέξη ‘ρίχνομε’ στην καθαρεύουσα που εκπέμπει έναν καθωσπρεπισμό, και φυσικά το διπλό μήνυμα που περνάει όλη η φράση. Από τη μία να είμαστε σωστοί και ποτέ να μη ρίχνουμε πέτρες, αλλά αν δεν υπάρχει λόγος. Αν υπάρχει όμως; Το εντυπωσιακό είναι ότι όλα αυτά τα στοιχεία και οι αντιθέσεις που υπάρχουν στον τίτλο αυτής της παιδικής ζωγραφιάς, είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν σε μεγάλο βαθμό το μετέπειτα έργο της Χρύσας. Η παιδικότητα, η εξερεύνηση της διαδρομής ανάμεσα στην συμβατικότητα και την αντισυμβατικότητα και πολλά άλλα. Προσωπικά γοητεύτηκα από τη Χρύσα ως άνθρωπο όσο και από τη Χρύσα ως καλλιτέχνη και έτσι το μεγαλύτερο μέρος των συνθέσεων νιώθω ότι μου βγήκε σχετικά αβιάστα. Σε κάποια σημεία εμπνεύστηκα από τον τρόπο δουλειάς της, από τεχνοτροπίες της, σε άλλα βρήκα κοινό τόπο και άλλες στιγμές θυμάμαι ότι ένιωσα ότι γράφω μουσική για ταινία. Ήταν πολύ ξεχωριστή όλη αυτή η διαδικασία για εμάς και ανυπομονούμε να το μοιραστούμε μαζί σας!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αυτή τη συναυλία μουσικής δωματίου θα ακουσέτε πρωτότυπες μουσικές και τραγούδια και αφηγήσεις εμπνευσμένα από το έργο της Χρύσας Ρωμανού για φωνή, κοντραμπάσο, drum machine αλλά και ένα ξεχωριστό μουσικό όργανο έκπληξη! Εγώ συνέθεσα τη μουσική ενώ η Αναστασία, μέσα από μια ιδιότυπη διαδικασία, δημιούργησε μια μια σκηνική σύνθεση βασισμένη σε κείμενα και σημειώσεις τη Χρύσας. Φυσικά ο ένας μπήκε στα νερά του άλλου, όχι πάντα αναίμακτα, όπως συμβαίνει σε κάθε υγιή συνεργασία.

Στο τέλος θέλουμε ο κόσμος να πάρει μαζί του μία ακόμη αίσθηση από το έργο της και τον κόσμο της. Το στήσιμο της έκθεσης σε ταξιδεύει πολύ ωραία στον κόσμο της όπως και το φανταστικό βίντεο στο τέλος. Το δικό μας εγχείρημα μέσα από τις μουσικές και τους ήχους μας είναι νομίζω να βάλουμε ένα ακόμη βραχάκι από το οποίο μπορεί να κάνει κάποιος μία ακόμη βουτιά μέσα σε όλο αυτό το έργο με τα ερωτήματα και τους προβληματισμούς που αυτό σου αφήνει σημειώνει μιλώντας στο iefimerida ο Μιχάλης Καλκάνης.

Αναστασία Κότσαλη
Αναστασία Κότσαλη
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H Aναστασία Κότσαλη τονίζει στο iefimerida με αφορμή την Κυριακάτικη παρουσία τους στο ΕΜΣΤ, «Η Χρύσα είναι μια σπουδαία Ελληνίδα/διεθνής δημιουργός, μια γυναίκα τολμηρή και χειραφετημένη, μια καλλιτέχνης εξαιρετικά σύγχρονη ως προς το έργο και τη σκέψη της. Μεσα σε αυτο το παιχνίδι των μεταμορφώσεων, των διαρκών επιστρώσεων που τίποτα δεν ειναι αυτο που φαίνεται, εμεις προσθέτουμε ενα ακόμα επίχρισμα-Τη μουσική.

Μια εικαστικός ως λιμπρετίστα, ως ποιήτρια /στιχουργός στη μεγάλη παράδοση των κεντροευρωπαϊκών lieder και melodies σε μια (μετα-) συναυλία μουσικής δωματίου. Δυο σαλόνια-αίθουσες "δραστηριοτήτων" για το κοινό, για να ψυχαγωγηθεί σύμφωνα με τα χρηστά (και όχι μόνο) ήθη, συνταγές, συμβουλές για ζώδια, λυρικά τραγούδια για πάσης φύσεως στιγμές και ανευ αντιτίμου προσφέρονται αφειδώς. Νομίζω/ελπίζω οτι η Χρύσα Ρωμανού θα το καταδιασκέδαζε» καταλήγει η Αναστασία Κότσαλη

Αναστασία Κότσαλη
Αναστασία Κότσαλη

Η μεσόφωνος Αναστασία Κότσαλη γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στο Στούντιο Όπερας της ΕΛΣ, στην Ακαδημία Κιτζάνα της Σιένας, στη Διεθνή Θερινή Ακαδημία Μοτσαρτέουμ με τον Τομ Κράουζε. Συνεργάζεται ως σολίστ με ΕΛΣ, Καμεράτα – Armonia Atenea, Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Συμφωνική Ορχήστρα ΕΡΤ κ.ά. Σημαντικό κομμάτι της καλλιτεχνικής της έρευνας αποτελεί η σύμπραξη με εικαστικούς σε λυρικές performance, ανάμεσα τους η Ρένα Παπασπύρου, η Mαλβίνα Παναγιωτίδη, η Ναταλία Μαντά,οι Vaskos κτλ. Eίναι ιδρυτικό μέλος της Ομάδας Μουσικού Θεάτρου Ραφή, η οποία στη δεκαετή πορεία της έχει συμπράξει με τους σημαντικότερους πολιτιστικούς φορείς της Ελλάδας (ΕΛΣ, Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών κ.ά.).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο μουσικός Μιχάλης Καλκάνης ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Ως κοντραμπασίστας, η βάση του είναι η κλασική μουσική και είναι μόνιμο μέλος της Συμφωνικής Ορχήστρας Δήμου Αθηναίων. Παράλληλα επικεντρώνεται στην έρευνα και τον πειραματισμό πάνω στις τεχνικές εκτέλεσης του κοντραμπάσου κάτι που αντανακλάται τόσο στις δικές του μουσικές όσο και στις συνεργασίες του με ανεξάρτητους καλλιτέχνες αλλά και με οργανισμούς όπως το Flux Laboratory. Το σχήμα του ‘Mihalis Kalkanis Group’ έχει συμμετάσχει στα σημαντικότερα ελληνικά φεστιβάλ όπως στη Μικρή Επίδαυρο στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών, στο Summer Nostos Festival (Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος), Athens Jazz Festival αλλά και στο Palma Jazz Festival (ES), Aglan Jazz Festival (CY).
Μέσα από τη μουσική του συνδιαλέγεται συχνά με άλλες τέχνες όπως τη φωτογραφία, την ποίηση τον χορό κλπ.

Η είσοδος στο Μουσείο το Σαββατοκύριακο 14 & 15 Δεκεμβρίου είναι δωρεάν

Ακολουθεί το πρόγραμμα για όλο το Σαββατοκύριακο στο ΕΜΣΤ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΜΣΤ ελεύθερη είσοδος περφόρμανς
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ