Η Κάτια Δανδουλάκη ξανθιά, μυστήριο, καυστικές σάτιρες και ένα θρίλερ στο Θέατρο Τέχνης -Νέες παραστάσεις - iefimerida.gr

Η Κάτια Δανδουλάκη ξανθιά, μυστήριο, καυστικές σάτιρες και ένα θρίλερ στο Θέατρο Τέχνης -Νέες παραστάσεις

Κάτια Δανδουλάκη με θίασο
«Ο αόρατος επισκέπτης» στο θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

Η επιστροφή της Κάτιας Δανδουλάκη στο θέατρο για τη φετινή σεζόν γίνεται με μία συναρπαστική ιστορία μυστηρίου και την πρωταγωνίστρια με ξανθά μαλλιά.

Οι θεατρικές πρεμιέρες επιφυλάσσουν εκπλήξεις. Πέγκυ Τρικαλιώτη, Κάτια Γκουλιώνη, Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη στο «Nachtland», νέο έργο από την ομάδα ΠΥΡ του Αργύρη Ξάφη, το στοίχημα του Αντώνη Λουδάρου στο Μεταξουργείο και μία γκογκολική σάτιρα από τον Νίκο Καμτσή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέσα στην εβδομάδα αρχίζουν οι παραστάσεις του Frankenstein & Eliza από τον Δημήτρη Ταρλοου, ο Οιδίποδας του Θανάση Σαράντου, ενα θρίλερ στο θέατρο Τέχνης και το σκηνικό πορτραίτο της τραγουδίστριας Στέλλας Χασκίλ.

Νέες παραστάσεις στα θέατρα

«Νάχτλαντ» στο θέατρο Αποθήκη

Τα Αθηναϊκά Θέατρα παρουσιάζουν για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το καινούργιο έργο του Μάριους φον Μάγενμπουργκ, «Νάχτλαντ» (Nachtland), στο θέατρο Αποθήκη. Πρωταγωνιστούν: Πέγκυ Τρικαλιώτη, Κάτια Γκουλιώνη, Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Γιάννης Στεφόπουλος, Σπύρος Σταμούλης. Την σκηνοθεσία υπογράφει ο Νικορέστης Χανιωτάκης.

Το κείμενο υπογράφει ένας από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους δημιουργούς, (θεατρικός συγγραφέας, δραματουργός, μεταφραστής) και σταθερός συνεργάτης της Schaubühne στο Βερολίνο. Τα έργα του παρουσιάζονται σε πολλά διαφορετικά μέρη του κόσμου με εξαιρετική επιτυχία, όπως και στην χώρα μας («Ο Άσχημος», «Η νύχτα, ο σκύλος και το μαχαίρι», «Ο Μάρτυρας»).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το «Νάχτλαντ» είναι μία καυστική σάτιρα για τις σύγχρονες σχέσεις (ερωτικές, συγγενικές), το χρήμα, την τέχνη, τον φασισμό, την άνοδο της νέας δεξιάς και τις αντιλήψεις που έχουμε καταχωνιασμένες βαθιά στο υποσυνείδητό μας.

Σήμερα, κάπου στην Γερμανία. Δύο αδέρφια, η Νίκολα κι ο Φιλίπ τσακώνονται καθώς καθαρίζουν το σπίτι του νεκρού πατέρα τους. Μόλις βρίσκουν έναν παλιό πίνακα στη σοφίτα με την υπογραφή του καλλιτέχνη «Α. Χίτλερ» (!) τα πράγματα ζορίζουν… Η Νίκολα θέλει να τον πουλήσει, ο Φιλίπ θέλει να τον κρατήσει κι η σύζυγός του, Τζούντιθ, θέλει να τον κάψει. Η κατάσταση δεν θα αργήσει να βγει εκτός ελέγχου…

*Η λέξη «Nachtland» είναι μία «κατασκευασμένη» γερμανική λέξη, που δηλώνει τον τόπο που βασιλεύει το αιώνιο σκοτάδι.



ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Καρένινα στο Θέατρο Θησείον

Η ομάδα ΠΥΡ επανασυστήνει στο κοινό το εμβληματικό έργο της ρώσικης και παγκόσμιας λογοτεχνίας «Άννα Καρένινα» μέσα από μία πρωτότυπη μεταφορά στο σήμερα. Κείμενο: Αργύρης Ξάφης Σκηνοθεσία: Ιώ Βουλγαράκη. Παίζουν οι ηθοποιοί (με αλφαβητική σειρά): Δημήτρης Γεωργιάδης, Δέσποινα Κούρτη, Αργύρης Ξάφης

Μία γυναίκα κι ένας άνδρας, η Άννα και ο Λέβιν, σε δύο παράλληλες ιστορίες αναζητούν το νόημα της ύπαρξής τους διεκδικώντας με τον δικό τους τρόπο την προσωπική ελευθερία μέσα σε μια ασφυκτικά συμβατική κοινωνία που κατηγοριοποιεί στερεοτυπικά τους ανθρώπους και καταλήγει να συνθλίβει τη φύση τους. Η πορεία του αγώνα τους και τελικά η μοίρα τους θα είναι εντελώς διαφορετικές.

Ο Λέων Τολστόι στο κλασικό αυτό αριστούργημα ανατέμνει την σύμβαση του γάμου και της οικογένειας όπως αυτή υπάρχει τον 19ο αιώνα. Αν ωστόσο κάθε μεγάλο έργο είναι προορισμένο να ξεπερνά την εποχή του, τότε οι άλυτες συγκρούσεις του ασυνείδητου, της φύσης, της ψυχής του ανθρώπου με την κοινωνία όπου ζει και την ταυτότητα που αποκτά μέσα σε αυτή, όπως τις φωτίζει ο μεγάλος Ρώσος κλασικός, αποτελούν σήμερα ένα νέο, ζωντανό πεδίο μάχης.

Με την «ΚΑΡΕΝΙΝΑ» οι ΠΥΡ δημιουργούν ένα ιδιοσυγκρασιακό εγχείρημα ειδικά σχεδιασμένο για τρεις ηθοποιούς και για το Θησείον, ένα θέατρο για τις τέχνες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Κάτια Δανδουλάκη, Θανάσης Πατριαρχέας
Κάτια Δανδουλάκη, Θανάσης Πατριαρχέας

«Ο αόρατος επισκέπτης» θέατρο Κάτια Δανδουλάκη

Μια συναρπαστική ιστορία μυστηρίου θα ανέβει τον χειμώνα στο Θέατρο ΚΑΤΙΑ ΔΑΝΔΟΥΛΑΚΗ, σε σκηνοθεσία Σοφίας Σπυράτου: Ο αόρατος επισκέπτης του Oriol Paulo. Πρωταγωνιστούν η Κάτια Δανδουλάκη και ένας θίασος εκλεκτών ηθοποιών, οι Χρήστος Πλαΐνης. Θανάσης Πατριαρχέας, Μελίνα Λεφαντζή, Ντίνος Σπυρόπουλος, Χλόη Μάντζαρη.

«Ο αόρατος επισκέπτης» είναι ένα έργο που επαναπροσδιορίζει την αφήγηση των ιστοριών μυστηρίου. Αξιοποιεί με δεξιοτεχνία στοιχεία που χρησιμοποιεί η ψυχαναλυτική μαιευτική μέθοδος, για να «ξεκλειδώσει» την κρυμμένη αλήθεια των χαρακτήρων που πρωταγωνιστούν. Για κάθε έναν από τους πρωταγωνιστές αυτής της συναρπαστικής ιστορίας, «ο αόρατος επισκέπτης» είναι κάτι το διαφορετικό.

Ένας επιτυχημένος νεαρός επιχειρηματίας βρίσκεται κατηγορούμενος για το φόνο της ερωμένης του. Είναι παγιδευμένος σε μία δίνη από ανομολόγητους φόβους, παρορμητικές αποφάσεις, υποψίες και σκιές, μυστικά και ψέματα. Μία δαιμόνια δικηγόρος καλείται να φωτίσει τις σκοτεινές πτυχές του μυστηρίου. Έχει όμως μόνο δύο ώρες στη διάθεσή της, μαζί του, για να ανακαλύψει τι πραγματικά έχει συμβεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο χρόνος μετράει αντίστροφα και κάθε λεπτό που περνάει μας φέρνει πιο κοντά στην αποκάλυψη της αλήθειας. Ή μήπως όχι; Η αλήθεια και το ψέμα, μπλέκονται σε έναν σφιχτοδεμένο ιστό που όσο πιο πολύ ξεδιπλώνεται τόσο πιο περίπλοκος γίνεται. Πόση αλήθεια χωράει σε ένα ψέμα; Πόσο ψέμα κρύβει μια αλήθεια;

Αντώνης Λουδάρος
Αντώνης Λουδάρος

«Είμαι η γυναίκα μου» θέατρο Μεταξουργείο

Ο Αντώνης Λουδάρος, με τη διπλή ιδιότητα του ηθοποιού – σκηνοθέτη, θα παρουσιάζει, το βραβευμένο με PULITZER και TONY 2004 θεατρικό έργο του Doug Wright «Είμαι η γυναίκα μου», κάθε Δευτέρα και Τρίτη, στο θέατρο Μεταξουργείο από τις 18 Νοεμβρίου.

Ο καταξιωμένος ηθοποιός φέρνει στη σκηνή τη συγκλονιστική, αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας, η οποία επιβίωσε από δύο καταπιεστικά καθεστώτα (Το ναζιστικό και το κομμουνιστικό καθεστώς της Ανατολικής Γερμανίας).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Charlotte ήταν μία αμφιλεγόμενη προσωπικότητα που κακοποιήθηκε, επέζησε, λατρεύτηκε και πρόδωσε. Μία μοναχική προσωπικότητα, πρωτοπόρος στην έκφραση της ταυτότητας της, σε μία περίοδο όπου η κοινωνία δεν ήταν έτοιμη να αποδεχτεί την ύπαρξη trans ατόμων.

Εκτός όμως από την Charlotte, ο Αντώνης Λουδάρος, με ευρηματικό τρόπο, θα ερμηνεύσει και τους υπόλοιπους, τριάντα, ρόλους του έργου. Ένας ηθοποιός, τριάντα ρόλοι!!! στο θέατρο Μεταξουργείο (Ακαδήμου 14, Αθήνα), κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00. Από 18/11.

Δημήτρης Φραγκιόγλου, Αντώνης Καλομοιράκης
Δημήτρης Φραγκιόγλου, Αντώνης Καλομοιράκης

Gogol: Η αβάσταχτη ελαφρότητα μιας μύτης στο Τόπος Αλλού

Η κωμωδία και η σάτιρα θα έχει την τιμητική της την επόμενη θεατρική περίοδο, στο θέατρο "Τόπος Άλλου". «Η Αβάσταχτη ελαφρότητα μιας μύτης» είναι ένα θέαμα που δεν το έγραψε ο Νικολάι Γκόγκολ.. Είναι ωστόσο ένα θέμα που το έργο και η ευφυία του επικρατούν και δεσπόζουν από την αρχή μέχρι το τέλος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το έργο αποτελεί μια ευρηματική σύνθεση εμπνευσμένη από τα πιο χαρακτηριστικά και αγαπημένα έργα του σπουδαίου Ρώσου συγγραφέα και συγκεκριμένα από το «Ο Επιθεωρητής», «Η Μύτη», «Τα Παντρολογήματα» κυρίως, αλλά ψήγματα και από τα άλλα κείμενα του, κυρίως τα λογοτεχνικά βρίσκονται διάσπαρτα σε όλο το κείμενο, στις καταστάσεις και στις σχέσεις των προσώπων.

Η σκηνοθετική προσέγγιση έχει ως κεντρικό άξονα τη ανελέητη σατιρική διάθεση του Γκόγκολ, ο οποίος με βιτριολικό χιούμορ, καυτηριάζει τα κακώς κείμενα της εποχής του, που παραμένουν διαχρονικά και επίκαιρα. Στο έργο, οι χαρακτήρες από τον «Ο Επιθεωρητής» συναντούν απρόσμενα τον ήρωα από τη «Μύτη», δημιουργώντας απίθανες καταστάσεις που οδηγούν σε κωμικοτραγικές παρεξηγήσεις. Ταυτόχρονα, η ικανότητα της Φεκλα Ιβανοβνα από τα «Παντρολογήματα» να κάνει προξενιά και να παντρεύει όποιον βρει μπροστά της μπλέκεται με την πανικόβλητη προσπάθεια των δημοσίων υπαλλήλων να κρύψουν την αλήθεια από τον υποτιθέμενο επιθεωρητή. Σύνθεση κειμένου-Σκηνοθεσία Νίκος Καμτσής. Παίζουν: Δημήτρης Φραγκιόγλου, Αντώνης Καλομοιράκης, Λαμπρινη Θάνου, Βίκη Αθανασίου, Μαρίνα Κοσμά, Βασίλης Χριστίδης, Κωνσταντίνος Χατζούδης.

Η σκηνική σύνθεση και η χιουμοριστική αλληλεπίδραση των χαρακτήρων φωτίζουν με ευφυία τα κοινωνικά και πολιτικά παράδοξα που σημάδευαν τη ρωσική κοινωνία του 19ου αιώνα και που με έναν εκπληκτικό τρόπο αντανακλώνται και στη σημερινή πραγματικότητα. Μέσα από κωμικές παρερμηνείες, γκροτέσκες φιγούρες και παρανοήσεις, το έργο διατηρεί την ουσία της γκογκολιανής σάτιρας: την ανατροπή της καθεστηκυίας τάξης και την αποκάλυψη της ανθρώπινης ματαιοδοξίας και υποκρισίας. Από 22 Νοεμβρίου

Iερώνυμος Καλετσάνος, Γιώργος Μπινιάρης,  Μαρία Πανουργιά, Γιάννης Στάνκογλου,  Χριστίνα Στεφανίδη,  Γιώργος Συμεωνίδης
Iερώνυμος Καλετσάνος, Γιώργος Μπινιάρης, Μαρία Πανουργιά, Γιάννης Στάνκογλου, Χριστίνα Στεφανίδη, Γιώργος Συμεωνίδης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

FRANKENSTEIN & ELIZA θέατρο Πορεία

Ο πασίγνωστος «ανήσυχος» ήρωας της Μέρι Σέλεϊ, φτάνει μέχρι τον ψηφιακό αιώνα μας με στόχο να δημιουργήσει ένα «πλάσμα» προς όφελος της ανθρωπότητας. Θα τα καταφέρει αυτή τη φορά ή θα μας προικίσει με άλλο ένα τέρας; Και πού θα αναμετρηθεί μαζί του, τώρα πια που οι πάγοι στον αρκτικό κύκλο λιώνουν;

Ο Φράνκενσταϊν και οι πειραματισμοί του αποτελούν μια πρώτης τάξεως αφορμή για να στοχαστούμε πάνω σε μια σειρά ερωτημάτων που απασχολούν τον σημερινό άνθρωπο: ποιος είναι ο ρόλος της Τεχνητής Νοημοσύνης; Τι σκέφτονται οι σύγχρονοι εφευρέτες για τα δημιουργήματά τους; Ποια είναι η σχέση μας με τις ψηφιακές οντότητες που ζουν ανάμεσά μας και μας γνωρίζουν καλύτερα απ’ ό,τι εμείς οι ίδιοι; Τι θα γίνει αν οι μηχανές αποκτήσουν αισθήματα και συνείδηση, όπως φοβούνται ορισμένοι; Ποιος είναι ο ρόλος των επιστημόνων, των επιχειρηματιών, των κρατικών ρυθμιστικών αρχών, του καθενός από εμάς; Αυτά και άλλα ερωτήματα, στα οποία δεν υπάρχει καμία πειστική και καθησυχαστική απάντηση…

Διανομή (αλφαβητικά) Ανρί Κλερβάλ: Ιερώνυμος Καλετσάνος, Ρόμπερτ - Σερβιτόρος: Γιώργος Μπινιάρης, Μέρι: Μαρία Πανουργιά, Βίκτορ Φράνκενσταϊν: Γιάννης Στάνκογλου, Ελίζαμπεθ: Χριστίνα Στεφανίδη, Καθηγητής Κρέμπε: Γιώργος Συμεωνίδης.

Το έργο, που εμπνέεται από την τρομακτική και ρομαντική νουβέλα των αρχών του 19ου αιώνα και από την ιστορία της Τεχνητής Νοημοσύνης, ακολουθεί τον Βίκτορ Φράνκενσταϊν στην ιλιγγιώδη διανοητική και ψυχική πορεία του, τα ηθικά του διλήμματα, τις συγκρούσεις του με την ακαδημαϊκή κοινότητα, την κατάρρευση της προσωπικής ζωής του, την απώλεια της ταυτότητάς του, την καταστροφική αλληλεπίδραση με το άυλο δημιούργημά του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έρι Κύργια FRANKENSTEIN & ELIZA εμπνευσμένο από το μυθιστόρημα της Mary Shelley και την ιστορία της AI. Σκηνοθεσία Δημήτρης Τάρλοου. Από 21 Νοεμβρίου 2024

Θανάσης Σαράντος, Αγγελική Λεμονή, Χριστόδουλος Στυλιανού
Θανάσης Σαράντος, Αγγελική Λεμονή, Χριστόδουλος Στυλιανού

«Οιδίπους Τύραννος» Από Μηχανής Θέατρο

Ο Θανάσης Σαράντος με μία ομάδα εκλεκτών ηθοποιών αναμετρώνται με το συγκλονιστικό έργο του αρχαίου ελληνικού δράματος, επιχειρώντας να φωτίσουν τις αναλογίες του με το σήμερα.

Ο Οιδίποδας, βασιλιάς της Θήβας, αναλαμβάνει να βρει τον δολοφόνο του Λαΐου ο οποίος, σύμφωνα με τον χρησμό, είναι υπεύθυνος για τον φοβερό λοιμό που έχει πλήξει την πόλη του. Στην πορεία, ανακαλύπτει πως όχι μόνο είναι ο ίδιος ο φονέας του προηγούμενου βασιλιά της Θήβας, αλλά και ο δολοφόνος του πατέρα του και σύζυγος της μητέρας του. Έπειτα από αυτή την αποκάλυψη της τραγικής αλήθειας, η Ιοκάστη απαγχονίζεται και ο Οιδίποδας αυτοτυφλώνεται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Σοφοκλής στο πρόσωπο του Οιδίποδα σκιαγραφεί έναν βασιλιά στα όρια της αλαζονείας, τυφλωμένο από το «εγώ» και την υπέρμετρη πίστη του στη δύναμη της λογικής –λόγοι ικανοί να τον οδηγήσουν στην ύβρη και από εκεί στην πτώση–, και την ίδια στιγμή έναν άνθρωπο γυμνό, μόνο απέναντι στο αναπάντητο υπαρξιακό ερώτημα: «ποιος είμαι;». Ο «Οιδίπους Τύραννος» δείχνει εύστοχα την ικανότητα του ανθρώπου να διαχειρίζεται, στην πορεία των αιώνων, όλα τα δεινά που αποδόθηκαν σε πλανητική ανισορροπία ή θεϊκή τιμωρία, αλλά στην πραγματικότητα προκλήθηκαν λόγω της ανθρώπινης πλεονεξίας και ματαιοδοξίας».

Ερμηνεύουν οι: Θανάσης Σαράντος (Οιδίπους Τύραννος), Μάνια Παπαδημητρίου και Αγγελική Λεμονή σε διπλή διανομή (Ιοκάστη- Τειρεσίας), Χριστόδουλος Στυλιανού και Κωνσταντίνος Λάγγος σε διπλή διανομή (Κρέων), Πάρης Σκαρτσολιάς (Εξάγγελος-Χορός), Χάρης Μαυρουδής (Κορυφαίος Χορού-Άγγελος), Βαγγέλης Μάγειρος (Χορός-Θεράπων), Γιώργος Παπαδάκος (Χορός). Από 18 Νοεμβρίου

«Καταραμένος κόσμος»
«Καταραμένος κόσμος»

«Καταραμένος κόσμος» Θέατρο Τέχνης - Φρυνίχου

Μετά την μεγάλη επιτυχία του «Μοτέλ», ο Βασίλης Μαυρογεωργίου επανέρχεται στη σκηνή της Φρυνίχου, με ένα νέο θρίλερ που το Θέατρο Τέχνης του ανέθεσε να γράψει και να σκηνοθετήσει με θέμα αυτή τη φορά την κλιματική κρίση και την τεχνητή νοημοσύνη. Παίζουν (αλφαβητικά): Κλέων Γρηγοριάδης, Αριάδνη Καβαλιέρου, Κατερίνα Λυπηρίδου, Βασίλης Μπούτσικος, Δημήτρης Πασσάς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο «Καταραμένος κόσμος», δημιουργήθηκε σε συνέχεια της «Ανοιχτής σκηνής», το πρωτότυπο πρόγραμμα γνώσης, διαλόγου και δημιουργίας που εγκαινίασε πέρσι το Θέατρο Τέχνης, προσκαλώντας σημαντικούς επιστήμονες και καλλιτέχνες να τοποθετηθούν πάνω στα φλέγοντα ζητήματα της εποχής μας. Αυτά τα δύο «νέα» -ιδίως για τη σύγχρονη δραματουργία- ζητήματα, που πρόκειται να καθορίσουν το άμεσο μέλλον μας στον πλανήτη.

Σε μια παράσταση που ισορροπεί ανάμεσα στο ρεαλιστικό και το φαντασιακό, στην πραγματικότητα και την ψευδαίσθηση, τρεις ιστορίες διασταυρώνονται και πλέκονται μεταξύ τους ξετυλίγοντας σταδιακά έναν αινιγματικό ιστό σχέσεων και υποθέσεων.

Ένας άντρας και ένα αγόρι ζουν απομονωμένοι σ’ ένα σπιτάκι στην καρδιά του δάσους. Μοναδική τους σύνδεση με τον έξω κόσμο, μια παράξενη βιβλιοθήκη με έργα επιστημονικής φαντασίας. Την ίδια στιγμή, ένας συγγραφέας και νευροεπιστήμονας μπαίνει στο μικροσκόπιο μιας νεαρής αστυνομικού που ερευνά την εξαφάνιση ενός αγοριού, ενώ μια γυναίκα ζητά από τον ίδιο επιστήμονα να την βοηθήσει να μάθει τι ακριβώς συνέβη στον χαμένο πατέρα της…

Καθώς οι ιστορίες μπλέκονται η μια μέσα στην άλλη και το σασπένς κορυφώνεται, εικόνες από έναν μελλοντικό κόσμο κλιματικής κρίσης και ψηφιακής δυστοπίας αναδύονται σαν ψηφίδες ενός υπερσύγχρονου μωσαϊκού. Είναι ένας κόσμος όπου οι άνθρωποι, απομονωμένοι και απειλούμενοι από τις ίδιες τους τις δημιουργίες, ψάχνουν μέσα στον θόρυβο και την υπερπληροφόρηση για αλήθειες που ίσως να είναι αδύνατον πιά να βρεθούν. Το νέο θρίλερ του Βασίλη Μαυρογεωργίου έρχεται στις 23 Δεκεμβρίου

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μαριάννα Πολυχρονίδη
Μαριάννα Πολυχρονίδη

Η άλλη Στέλλα στο Μικρό Γκλόρια

Με ένα νέο σκηνικό πορτρέτο επανέρχεται ο Θέμης Μουμουλίδης. Η ζωή και το έργο της τραγουδίστριας Στέλλας Χασκίλ γίνονται η έμπνευση για τη μουσική παράσταση που γράφει και σκηνοθετεί δημιουργώντας το όγδοο κατά σειρά σκηνικό πορτρέτο του. Προηγήθηκαν: Νίκος Καββαδίας, Καρυωτάκης-Πολυδούρη, Τ. S. Eliot, Κ.Π. Καβάφης, Γιώργος Σεφέρης, Μίκης Θεοδωράκης, Μαρί Σκλοντόβσκα Κιουρί.

Στο Μικρό Γκλόρια, ένα ατμοσφαιρικό θέατρο όπου κυριαρχεί μια κοντινή σχέση σκηνής θεατή, θα δοθεί στις 23 Νοεμβρίου η πρεμιέρα του έργου Η άλλη Στέλλα.

Το ρόλο της Στέλλας Χασκίλ και τα τραγούδια της παράστασης ερμηνεύει η εξαιρετική ηθοποιός και τραγουδίστρια Μαριάννα Πολυχρονίδη. Επί σκηνής και οι μουσικοί Αντώνης και Θοδωρής Ξηντάρης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο λόγος, η μουσική και τα τραγούδια, σκιαγραφούν το πορτρέτο μιας σπουδαίας φωνής και ζωντανεύουν στη σκηνή τη ζωή και το έργο της. Η σύγχρονη μουσική, τα ηχοτοπία μνήμης, συνυπάρχουν με τις μουσικές των μεγάλων τραγουδιών που ερμήνευσε η Στέλλα Χασκίλ. Ηλεκτρονικός και ψηφιακός ήχος «παντρεύονται» με τον ήχο της λαϊκής ορχήστρας.

Η Στέλλα Χασκίλ υπήρξε μια από τις σημαντικότερες λαϊκές φωνές του πρώτου μισού του αιώνα που πέρασε. Γεννημένη στη Θεσσαλονίκη, ένα χρόνο μετά τη μεγάλη φωτιά του 1917, η Χασκίλ σημάδεψε με τη φωνή της μεγάλες επιτυχίες του Τσιτσάνη, του Καλδάρα, του Χιώτη, του Τούντα και πολλών άλλων. Εβραϊκής καταγωγής, έζησε το ολοκαύτωμα και τη γενοκτονία των Εβραίων της Θεσσαλονίκης. Οικογενειακή φίλη με την Ρόζα Εσκενάζι. Πέθανε στα 36 της χρόνια.

Το έργο παρακολουθεί παράλληλα με τη ζωή της Στέλλας, τις μεγάλες κοινωνικές ανακατατάξεις στην Ελλάδα και ειδικά στη Θεσσαλονίκη, όπου μετά την Μικρασιατική καταστροφή και τη Γενοκτονία των Ποντίων, κατέφτασαν χιλιάδες πρόσφυγες. Σε αυτή την πολυπολιτισμική κοινωνία που δημιουργήθηκε το τραγούδι υπήρξε το στήριγμα και η διέξοδος των απλών λαϊκών ανθρώπων. Το έργο βασίζεται στην εξαιρετική μυθιστορηματική βιογραφία της Έφης Μαχιμάρη ήταν κισμέτ για την σπουδαία Στέλλα Χασκίλ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ θέατρα θέατρο πρεμιέρες παράσταση έργο
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ