Αρκούσε η έκδοση του δελτίου Τύπου για να γίνει ένα μικρό θαύμα -ενδεικτικό όμως της δυναμικής που αναπτύσσεται: η διαδικτυακή προβολή του ρεσιτάλ με έργα Μπαχ που έδωσε ο Λεωνίδας Καβάκος στην Επίδαυρο τον περασμένο Ιούλιο, ξεπέρασε τις 30.000 προβολές σε όλο τον κόσμο.
Κάθε προσδοκία ξεπέρασε ο αριθμός των θεατών που απόλαυσαν το μοναδικό ρεσιτάλ που έδωσε ολομόναχος, με το Στραντιβάριους του που δεν αποχωρίζεται τα τελευταία τέσσερα χρόνια ο Λεωνίδας Καβάκος στο θέατρο της Επιδαύρου, ένα ζεστό βράδυ του Ιουλίου, με την πανδημία ήδη θα ταλανίζει όλο τον πλανήτη. Η ιδιοφυής σκέψη του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου να προσφέρει στο κανάλι του στο youtube την προβολή της συναυλίας από το απόγευμα της Πρωτοχρονιάς και για 48 ώρες, σήκωσε ένα πραγματικό κύμα ενθουσιασμού, όπως μαρτυρούν οι ίδιοι οι αριθμοί.
Συγκεκριμένα, το ρεσιτάλ έκανε περί τις 30.000 προβολές σε όλο τον κόσμο, από ΗΠΑ ως Αυστραλία, Καναδά, Γερμανία, Γαλλία, Ρωσία. Σε μια χρονική ζώνη όπου η προβολή συναυλιών και προγραμμάτων που έχουν σχέση με τη μουσική είναι γενικευμένη, η προβολή που σχεδίασε το Φεστιβάλ, χωρίς ιδιαίτερες τυμπανοκρουσίες είναι η αλήθεια, σημείωσε έναν μικρό θρίαμβο. Και μαζί φανέρωσε μια κρυφή δυναμική που δείχνει ότι υπάρχει τεράστιο κοινό, αλλά προφανώς υπάρχει και ο τρόπος για να γίνει μια νέα μαγιά παρουσίασης θεαμάτων και παρουσίας του Φεστιβάλ.
Οταν η Ελλάδα γεννά θετικές ειδήσεις
Η απήχηση στο ανά τον κόσμο κοινό, δείχνει πώς το Φεστιβάλ μπορεί να οξύνει περαιτέρω το διεθνές του προφίλ και να γίνει μια πλατφόρμα έκφρασης και προβολής. Αλλωστε, η ζωντανή διαδικτυακή προβολή της παράστασης «Πέρσες» του Εθνικού Θεάτρου από το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου τον Ιούλιο, έδειξε πως υπάρχει ένας πολλά υποσχόμενος δρόμος. Η ζωντανή προβολή των Περσών έφερε όχι μόνο χιλιάδες προβολές αλλά και ένα ποταμό δημοσιευμάτων στον διεθνή Τύπο με θετικότατο πρόσημο. Ηταν η μοναδική θετική είδηση που παρήγαγε η Ελλάδα το καλοκαίρι, η επέλαση του Πολιτισμού μέσα στην σιωπή της πανδημίας.
Το Φεστιβάλ, η Επίδαυρος, ο Λεωνίδας Καβάκος έκαναν το θαύμα τους και ένα πολλά υποσχόμενο ποδαρικό στο 2021. Και δημιούργησε σε κάποιος μια σκέψη: γιατί να μη γίνει αυτή η συναυλία στην εμβληματική Επίδαυρο η αρχή για μια νέα παγκόσμια, ελληνική παράδοση της Πρωτοχρονιάς; Οπου η μήτρα δεν θα είναι η Βιέννη, αλλά η Ελλάδα, ένα αρχαίο θέατρο, ένας τόπος φορτίσεων; Αλλωστε η πανδημία έδειξε πώς όλα πια θα είναι αλλιώς.
Ούτως ή άλλως πάντως, η προβολή της συναυλίας εγκαινιάζει έναν νέο κύκλο μεταδόσεων, που θα περιλαμβάνει σημαντικές συναυλίες και μουσικές παραστάσεις από το πρόγραμμα του 2020, σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Κατερίνας Ευαγγελάτου. Το πλήρες πρόγραμμα προβολών θα ανακοινωθεί σύντομα.