Επιστρέφουν γιατί τις αγάπησε το κοινό. Παραστάσεις δοκιμασμένες συστήνονται σε όσους τις έχασαν οι εκείνους που θέλουν να τις ξαναδούν.
Παραστάσεις επιστρέφουν επί σκηνής
Παραστάσεις που επιστρέφουν, όπως:
«Το έκτο πάτωμα» επιστρέφει στο Παλλάς
«Το έκτο πάτωμα». Η θρυλική παράσταση σε διασκευή Άννας Παναγιωτοπούλου με τη μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη και τους στίχους της Λίνας Νικολακοπούλου, μετά την τεράστια επιτυχία και τα συνεχόμενα sold out σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κρήτη, επιστρέφει στο Θέατρο Παλλάς ολοκληρώνοντας τον κύκλο της.
Μια θεαματική παραγωγή με ζωντανή μουσική, σε σκηνοθεσία Γιώργου Βάλαρη. Πρωταγωνιστούν: Υρώ Μανέ, Κώστας Μακεδόνας, Ελένη Καστάνη, Δανάη Λουκάκη, Μαριαλένα Ροζάκη, Αρμάν Εδουάρδος Μενετιάν, Βασίλης Αθανασόπουλος, Σταύρος Παρχαρίδης, Ευαγγελία Μουμούρη, Γιάννης Στεφόπουλος. Αφηγήτρια η Μίρκα Παπακωνσταντίνου.
Την δεκαετία του ’30 οι ένοικοι μιας πολυκατοικίας στο Παρίσι, ζουν χτυπημένοι από την κρίση της εποχής. Η καθημερινότητα των ενοίκων του έκτου Πατώματος, ξεδιπλώνεται μέσα από τους έρωτες, τις συγκρούσεις, τους ατελείωτους καυγάδες, τα συνεχή περιστατικά, αλλά και τα όνειρα που κάνει ο καθένας για την ζωή του. Όνειρα μικρά και μεγάλα, όνειρα που δίνουν σε κάθε άνθρωπο τη δύναμη να αντέξει τις δυσκολίες της καθημερινότητάς.
Ραντεβού στο θέατρο Παλλάς από τις 23 Φεβρουαρίου έως τις 3 Μαρτίου, κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή και μόνο για 8 παραστάσεις.
«Μεφίστο» στο θέατρο Μικρός Κεραμεικός
Το «ΜΕΦΙΣΤΟ», ερμηνεία-σκηνοθεσία Νικόλας Βαγιονάκης, μετά από δύο πολύ πετυχημένες σεζόν στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, και τις sold out παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη, στη Σύρο, στην Πάτρα και στο Etcetera Theatre του Λονδίνου, επιστρέφει, και μεταφέρεται στο θέατρο Μικρός Κεραμεικός, κάθε Σάββατο και Κυριακή, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.
Πρόκειται για την ιστορία του ηθοποιού Χέντρικ Χέφγκεν, που ξεκινά την καριέρα του στο θέατρο τέχνης του Αμβούργου το 1926, οραματιζόμενος ένα επαναστατικό ισοδύναμο θέατρο μέχρι το 1936, που αναδείχθηκε το νέο αστέρι του τρίτου Ράιχ.
Η μετάβαση του στο Βερολίνο προκειμένου να καθιερωθεί σαν πρωταγωνιστής στο Θέατρο συμπίπτει με την άνοδο του φασισμού, που εξευτελίζει και χειραγωγεί την ανθρώπινη υπόσταση. Συνάπτοντας λοιπόν συμφωνία με τον διάβολο, προδίδει όλα τα ιδανικά και τις αξίες του, και στο τέλος μεταμορφώνεται σε μαϊμού της εξουσίας. Ένας παλιάτσος που διασκεδάζει δολοφόνους. Οι συνέπειες θα είναι δραματικές.
«Ο Αμερικάνος» στο Από Μηχανής Θέατρο
«Ο Αμερικάνος» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη με τον Θανάση Σαράντο επιστρέφει για 14η χρονιά στο Από Μηχανής Θέατρο
Η παράσταση που ταξίδεψε σε περισσότερες από 50 πόλεις της Ελλάδας και την παρακολούθησαν πάνω από 80.000 θεατές, επιστρέφει για τελευταία φορά, κλείνοντας αυτόν τον μεγάλο της κύκλο.
Ο «Αμερικάνος» του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, σε σκηνοθεσία-ερμηνεία του Θανάση Σαράντου και μουσική Λάμπρου Πηγούνη βασίζεται στο ομώνυμο αριστουργηματικό διήγημα του Σκιαθίτη συγγραφέα. Πρόκειται για μια συναρπαστική ιστορία αγάπης και ξενιτιάς, μια ιδιαίτερη θεατρική μεταφορά για έναν ηθοποιό κι έναν μουσικό.
Ο ηθοποιός στον «Αμερικάνο» ως αφηγητής, ερμηνεύει μια περσόνα του Παπαδιαμάντη. Κρυφοκοιτάζει τη δράση και μεταμορφώνεται σε όλα τα πρόσωπα τα οποία αφηγείται με τη συνδρομή της μουσικής και των ήχων που δημιουργήθηκαν ειδικά για την παράσταση και που ερμηνεύονται ζωντανά από έναν μουσικό. Το αποτέλεσμα είναι ένας συνεχής διάλογος της ιδιόμορφης γλώσσας του Σκιαθίτη συγγραφέα που αποδίδεται αυτούσια με την σύγχρονη ζωντανή μουσική: το σύμπαν των ατμοσφαιρικών ήχων που παράγονται από μια ιδιαίτερη χρήση του πιάνου το οποίο παίζεται και ως σαντούρι συνάδουν με τον πλούτο και τη δύναμη της συναρπαστικής παπαδιαμαντικής γλώσσας. Ηθοποιός και θεατές καλούμαστε να κοινωνήσουμε στον μυστηριώδη και μαγευτικό κόσμο του Παπαδιαμάντη, τον γεμάτο ποίηση και λυρισμό.
Μία άλλη Θήβα, η μεγάλη επιτυχία του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, που παίζεται με διαρκή sold out για δεύτερη σεζόν, μεταφέρεται στη σκηνή του Θέατρου Πόρτα από τις 3 Φεβρουαρίου. Η παράσταση συζητήθηκε ιδιαίτερα και λόγω των εξαιρετικών ερμηνειών των ηθοποιών, του Θάνου Λέκκα στον ρόλο του Συγγραφέα και του Δημήτρη Καπουράνη στον διπλό ρόλο Μαρτίν/Φεδερίκο. Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος ανέδειξε το πολυεπίπεδο αυτό έργο, με μια σκηνοθεσία που επαινέθηκε ιδιαίτερα από την κριτική και το κοινό για τον εξαιρετικό ρυθμό και την υποβλητική της ατμόσφαιρα.
Ένας συγγραφέας συναντά επί σειρά μηνών μέσα στη φυλακή έναν εικοσάχρονο πατροκτόνο, τον Μαρτίν. Σκοπός του είναι να γράψει ένα έργο βασισμένο στην ιστορία του νεαρού κρατούμενου, στον οποίο προτείνει να ερμηνεύσει τον εαυτό του στη θεατρική σκηνή. Όταν τελικά αυτό απαγορεύεται από το αρμόδιο υπουργείο, τον ρόλο αναλαμβάνει ο Φεδερίκο, ένας νεαρός ηθοποιός με τον οποίο δουλεύει ταυτόχρονα πλέον ο συγγραφέας. Ενδιαφέρον έχει ότι ο Σέρχιο Μπλάνκο θέλει να παίζονται οι δύο αυτοί ρόλοι από έναν ηθοποιό.
Ο Γαλλο-ουρουγουανός Σέρχιο Μπλάνκο, από τις πιο δυνατές σύγχρονες φωνές του ισπανόφωνου θεάτρου, μας παραδίδει μια σύγχρονη σπουδή για την ανδρική ταυτότητα, την καταπίεση, τη βία και το έγκλημα, την τιμωρία και τις διακρίσεις, αλλά ταυτόχρονα και τις ίδιες τις δημιουργικές διαδικασίες της τέχνης του θεάτρου, με αναφορές στο μύθο του Οιδίποδα αλλά και στο Έγκλημα και τιμωρία του Ντοστογιέφσκι.
«Το φιλί της γυναίκας αράχνης»
Η εταιρεία θεάτρου ΜΕΘΕΞΙΣ παρατείνει λόγω μεγάλης επιτυχίας τις παραστάσεις του συγκλονιστικού μυθιστορήματος του Manuel Puig «Το φιλί της γυναίκας αράχνης» κάθε Δευτέρα στο Θέατρο Αλκμήνη. Μια παράσταση που γνώρισε μεγάλη καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία, σε σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη, με τους Παντελή Καναράκη και Παναγιώτη Κατσίκη.
Στην φυλακισμένη Αργεντινή, στα μέσα της δεκαετίας του 70’, το αυτοαποκαλούμενο καθεστώς της Εθνικής Διαδικασίας Αναδιοργάνωσης της στρατιωτικής δικτατορίας του Χόρχε Βιδέλα, καταφεύγει όλο και περισσότερο σε βασανιστήρια, απειλές και εκβιασμούς για να σωφρονίσει και να τιμωρήσει αντιφρονούντες. Επί στρατιωτικής δικτατορίας του εξαφανίστηκαν με παράνομα μέσα χιλιάδες διαφωνούντες, με αποκορύφωμα την εξαφάνιση περίπου 500 παιδιών μαρξιστών αγωνιστών.
Σε ένα μικρό κελί της φυλακής Βίλλα Ντεβότο του Μουένος Άιρες, δύο συγκρατούμενοι προσπαθούν να χωρέσουν μέσα σε μια ασύμβατη γι’ αυτούς συγκατοίκηση. Ο Μολίνα που διώκεται για τις σεξουαλικές του επιλογές και ο Βάλεντιν, πολιτικός κρατούμενος που διώκεται για τις αριστερές του ιδέες. Σε κόσμους διαφορετικούς, με διαφορετικά πολιτικά πιστεύω, όνειρα ζωής και σεξουαλικές προτιμήσεις, οι δυό ήρωες ακροβατούν ανάμεσα στο παρελθόν, σε μια σκληρή πραγματικότητα και σ’ ένα αβέβαιο μέλλον.
«Ο Χρυσός Δράκος»
Μετά την ενθουσιώδη υποδοχή κοινού και κριτικών, η παράσταση «Ο Χρυσός Δράκος» του Roland Schimmelpfennig σε σκηνοθεσία Γιώργου Ματζιάρη, επιστρέφει ανανεωμένη στο Θέατρο Χώρος τον Ιανουάριο 2024! Νούμερο 74: Αλά-Μπανγκόγκ: πάπια με νωπά λευκά μανιτάρια, πιπεριά, μπαμπού, κρεμμύδι, λεμονόχορτο και σάλτσα από κόκκινο κάρι και καρύδα (καυτερό).
Πέντε πρόσωπα μεταμορφώνονται επί σκηνής σε δεκαεπτά διαφορετικούς ανθρώπους μιας σύγχρονης πολυεθνικής κοινωνίας. Πέντε Ασιάτες μάγειρες, στην κουζίνα του ταϊλανδο-κινεζο-βιετναμέζικου εστιατορίου, ο χρυσός δράκος, μας αφηγούνται τις ιστορίες των ενοίκων πάνω και δίπλα από αυτό το οίκημα, καθώς και το τι συμβαίνει μέσα στην κουζίνα. Πέντε ηθοποιοί ξετυλίγουν το νήμα αυτών των σύντομων, σχεδόν «κινηματογραφικών» σκηνών. με όσο το δυνατό λιγότερα μέσα, με μοναδικά οχήματα τα σώματα και τις φωνές τους.
Με ένα άκρως έξυπνο κείμενο και γραφή γεμάτη χιούμορ και ευαισθησία ,ο Σίμμελπφένιχ κατορθώνει να αποτυπώσει το σύγχρονο πολιτικοκοινωνικό γίγνεσθαι, σχολιάζοντας όλες της πληγές του δυτικού κόσμου, παρουσιάζοντάς μας την εικόνα μιας φθαρμένης Ευρώπης που λίγο- λίγο φτάνει στη δύση της.
Ο χρυσός δράκος είναι ένα βαθιά πολιτικό έργο που καταπιάνεται με τις ανθρώπινες σχέσεις, τη βία, τη μετανάστευση, το trafficking, την ανάγκη για επιβίωση. Το παζλ της ιστορίας συντίθεται μέσα από έναν καταιγιστικό ρυθμό, παραγγελίες εξωτικών φαγητών και καυστικό χιούμορ. Στο κέντρο της ιστορίας, ένας νεαρός Κινέζος που υποφέρει από πονόδοντο και η χαμένη μικρή αδελφή του που, χωρίς να το γνωρίζει, ζει μερικά πατώματα μακριά του. Τι συμβαίνει κι έχουμε πάψει πια να ακούμε ο ένας τον άλλο; Παίζουν: Γιώργος Ματζιάρης, Δημήτρης Μηλιώτης, Θάλεια Σταματέλου, Αρετή Τίλη, Στρατής Χατζησταματίου
«ΣΕΡΡΑ – Η Ψυχή του Πόντου»
Μετά τις sold out παραστάσεις της περασμένης θεατρικής σεζόν, η παράσταση-μονόλογος «ΣΕΡΡΑ – Η Ψυχή του Πόντου», βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Γιάννη Καλπούζου, επιστρέφει τον Φεβρουάριο του 2024, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, στο Θέατρο Μικρό Άνεσις, σε ερμηνεία της Χρύσας Παπά.
Μια θεατρική εμπειρία που συνεπαίρνει τον θεατή σε ένα μοναδικό ταξίδι, απ’ όπου και αν κατάγεται. Μία ηθοποιός. 12 ρόλοι.
Η Λεμονιά παρουσιάζεται στο κοινό για να αφηγηθεί την ιστορία του πατέρα της, του Γαληνού Φιλονίδη. Μια ιστορία που ξεκινάει το 1915 και ολοκληρώνεται το 1962, στην Τραπεζούντα και άλλες περιοχές του Πόντου, στην Αμπχαζία και στο Καζακστάν.
Ο Γαληνός διχάζεται ανάμεσα σε δυο γυναίκες, δοκιμάζονται οι ηθικές του αρχές κι έρχεται αντιμέτωπος με την αγριότητα και τις τρικυμίες της ψυχής, ενώ στο πρόσωπο του και στην πορεία του αντανακλούν τα δεινά των Ελλήνων του Πόντου και των Αρμενίων.
Ένα έργο γεμάτο έρωτα, μυστήριο, ραδιουργίες, τρυφερότητα, νοσταλγία, αγάπη, εξαθλίωση, γενναιότητα και αξιοπρέπεια. Ένα έργο που υμνεί το μεγαλείο της ζωής και της συγχώρεσης. Ένα ταξίδι που γράφει η ζωή, που φαντάζει με τις φλόγες του χορού της φωτιάς, του χορού Σέρρα..
Όνειρο στο θέατρο Ροές
"Όνειρο". Η μεγάλη επιτυχία της ομάδας Ελλήνων ακροβατών και χορευτών «κι όμΩς κινείται» θα παρουσιαστεί λόγω της μεγάλης προσέλευσης για δύο ακόμα τελευταίες παραστάσεις στο Θέατρο Ροές 27, 28 Ιανουαρίου ώρα 21.00. Μια παράσταση αφιερωμένη στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Σαίξπηρ.
Μια ωδή στο παιγνίδι, την ελαφρότητα, την ψευδαίσθηση. Μια χαρμόσυνη κωμωδία, όπου όλα μπορούν να συμβούν και να ανατραπούν ανώδυνα. Χωρίς συνέπειες, χωρίς φθορά. Όλα τα δεδομένα μπορούν να ανατραπούν τόσο εύκολα, όσο σε ένα παιγνίδι: απλά, σταματας να το παίζεις.
Κινησιολογικά και ευρύτερα σκηνικά, η έρευνα στοχεύει στη δημιουργία, της ψευδαισθητικής συνθήκης, με την αίσθηση της χειροτεχνίας. Κεντρική επιδίωξη μας είναι να εμφανίζεται η συνθήκη του παράλογου, σε μια συνεχή αποκάλυψη ενός καινούριου “ κόσμου”.
«Το επάγγελμα της μητρός μου»
ΣΤΟΑ και ΜΠΟΣΤ θεωρούνται δύο αλληλένδετα στοιχεία στην ελληνική σκηνή αφού επτά φορές ανέβηκαν με τεράστια καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία έργα του μοναδικού σατιρικού μας συγγραφέα. Τώρα, ένας καινούργιος Μποστ έρχεται να προστεθεί σ’ αυτή την αλυσίδα μποστικών κειμένων με ένα έργο που βασίστηκε πάνω σε ένα διήγημά του που γράφτηκε το 1961 για την ‘Καθημερινή’ στην οποία εργαζόταν τότε. «Το επάγγελμα της μητρός μου» είχε παρουσιαστεί το 2003 σαν μονόλογος από τον Θανάση Παπαγεωργίου στις εκδηλώσεις της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας και τώρα, διασκευασμένο για δεύτερη φορά σε θεατρικό έργο από τον ίδιο αποτελεί την επόμενη θεατρική παραγωγή της Στοάς, που διανύει τον 53ο χρόνο της και θα διαδεχτεί τον μονόλογο για τον Μάρκο Βαμβακάρη.
Το έργο είχε ανέβει στη Στοά το 2020 και δεν μπόρεσε να πραγματοποιήσει περισσότερες από 15 παραστάσεις αφού τα θέατρα έκλεισαν λόγω του κορωνοϊού.
Θέατρο Αλκιμήνη
Το Μπορντελο Της Μαντάμ Ρόζας, ο μονολογος, στο θεατρο Αλκμηνη. Το εργο της Σπεραντζας Βρανα Το τιμιο μπορντελο, σε θεατρικη αποδοση - προσαρμογη του Κωστα Παπαπετρου και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Λιακοπουλου, έρχεται στο θέατρο Αλκμήνη, με τη η Δανάη Καλοπήτα.
Η Ρηνούλα. Η μαθητρια με την μπλε ποδια, που απο μικρή ηλικία, γοητευε τους ανδρες, αποφασισες να μεγαλωσει με τον τροπο που η ιδια η ζωη της έδειξε απο νωρις. Η Ρηνουλα που έγινε Πεπιτα και κατέληξε Ρόζα. Η ζωη της, ο ερωτας που, απο πολυ νωρις, εγινε δουλεια και η δουλεια που μπλεχτηκε με τον ερωτα. Η επιβιωση, οι σκέψεις και η ελπίδα. Μια γυναικα που μπηκε απο μικρη στον κοσμο των κόκκινων φαναριών, που κατάφερε να επιζησει και να ανελιχθει, να γινει η κυρια της ζωης της, να μπει, χωρις να φοβηθει, στα μονοπατια του πληρωμένου ερωτα, των βιτσιων, που δε ντραπηκε να ικανοποιησει τις ορεξεις του καθε πελατη προκειμένου να πετυχει τον σκοπο της… την αποκτηση του δικου της σπιτιου, της δικιας της επιχείρησης.