Performers ζωντανεύουν πίνακες του Βρυζάκη και άλλων σπουδαίων σε κεντρικές βιτρίνες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη -Θέμα το 1821 [εικόνες] - iefimerida.gr

Performers ζωντανεύουν πίνακες του Βρυζάκη και άλλων σπουδαίων σε κεντρικές βιτρίνες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη -Θέμα το 1821 [εικόνες]

tableux vivants
Χαρακτηριστική εικόνα από τα tableux vivants που θα δούμε στις βιτρίνες των καταστημάτων

Είναι το πιο διεισδυτικό στον ίδιο τον ιστό της πόλης θέαμα που δημιουργήθηκε με αφορμή τον εορτασμό των 200 ετών από την Επανάσταση του1821. Τα Tableaux Vivants του προγράμματος Μοριάς ’21 ζωντανεύουν σε βιτρίνες Αθήνας και Θεσσαλονίκης, με αναφορά έξι πίνακες του Μουσείου Μπενάκη.

Ισως να πιστέψει κάποιος αρχικά, καθώς περπατάει στις αλέες των εμπορικών κέντρων, στην οδό Πανεπιστημίου στην Αθήνα ή στην οδό Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη, ότι έχει παραισθήσεις από τον καύσωνα. Ότι του έγινε εμμονή όλη αυτή η διαρκής αφήγηση από τον Ιανουάριο σχετικά με το 1821 και τους τρόπους για να επανασυνδεθούμε με την Επανάσταση και να αναστοχαστούμε. Και όμως, θα είναι ένα απολύτως ρεαλιστικό γεγονός.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Θεόδωρος Βρυζάκης, Ο όρκος των αγωνιστών στην εκκλησία της Αγίας Λαύρας, 1851. Eνα από τα έργα που θα γίνουν tableux vivants
Θεόδωρος Βρυζάκης, Ο όρκος των αγωνιστών στην εκκλησία της Αγίας Λαύρας, 1851. Eνα από τα έργα που θα γίνουν tableux vivants

Στις βιτρίνες κεντρικών πολυκαταστημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ήδη από αύριο 1 Ιουλίου, τέσσερις performers θα αναπαραστήσουν και θα ζωντανέψουν, δίνοντας νέες ερμηνείες, έξι ιστορικούς πίνακες του Μουσείου Μπενάκη που έχουν σχέση με το 1821, στο πλαίσιο του προγράμματος «ΜΟΡΙΑΣ '21».

Σκεφτείτε το: να δείτε μπροστά στα μάτια σας να ζωντανεύει το έργο «Ο όρκος των αγωνιστών στην εκκλησία της Αγίας Λαύρας» του Θεόδωρου Βρυζάκη, ή το έργο του January Suchodolski «Ο χορός του Ζαλόγγου». 

January Suchodolski «Ο χορός του Ζαλόγγου», Moυσείο Μπενάκη
January Suchodolski «Ο χορός του Ζαλόγγου», Moυσείο Μπενάκη
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τον 19ο αιώνα στις βιτρίνες των καταστημάτων

Τι είναι όμως τα tableaux vivants: Πρόκειται για μια εξαιρετικά δημοφιλή μορφή μεικτής Τέχνης στον 19ο αιώνα.

Ουσιαστικά, ηθοποιοί και χορευτές με ακίνητα πρόσωπα έκαναν αναπαράσταση κάποιας ιστορικής στιγμής, δημιουργώντας την αίσθηση ότι αποτελούν μέρη ενός πίνακα ζωγραφικής. Ηταν μια μορφή πρώιμου video art. Κατά τη διάρκεια των ταμπλό ένας ή περισσότεροι άνθρωποι έπαιρναν μια συγκεκριμένη στάση για μικρό χρονικό διάστημα, αναπαριστάνοντας σκηνές από τη Βίβλο, μυθιστορήματα, ιστορικά γεγονότα και διάσημους πίνακες ζωγραφικής.

Χαρακτηριστικό στιγμιότυπο από τα tableux vivant
Χαρακτηριστικό στιγμιότυπο από τα tableux vivant

Aυτό ακριβώς θα συμβεί και τώρα μέσα από ταμπλό διαρκείας περίπου 40 λεπτών που ενώνουν τις ιστορίες των έξι έργων από το Μουσείο Μπενάκη. Αρχίζοντας με το πολυκατάστημα Attica στην οδό Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη στις 1 και 2 Ιουλίου μεταξύ 19:30-20:10 και στις 3 Ιουλίου μεταξύ 13:00-13:40.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέσσερις ηθοποιοί, ακολουθώντας τις οδηγίες της Φρόσως Κορρού, που έκανε τη χορογραφία, μέσα στην εικαστική εγκατάσταση της Ολγας Μπρούμα θα αναπαραστήσουν, ενεργοποιήσουν εν τέλει ίσως και αποδομήσουν δημιουργώντας νέα ίχνη στην αφήγηση της ιστορίας, τους έξι πίνακες του Μουσείου Μπενάκη.

Θα ακολουθήσει η Αθήνα και συγκεκριμένα η βιτρίνα του πολυκαταστήματος attica στην οδό Πανεπιστημίου, στις 6, 7, 8 και 9 Ιουλίου, μεταξύ 19:30-20:10.

Τα Tableaux Vivants θα παρουσιαστούν επίσης: Στη Θεσσαλονίκη, στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos,  στις 16, 17 και 18 Σεπτεμβρίου. Στην Αθήνα, στα εμπορικά κέντρα The Athens Golden Hall στις 23, 24 και 25 Σεπτεμβρίου και στο The Mall Athens στις 30 Σεπτεμβρίου, 1 και 2 Οκτωβρίου.

To καραούλι, του Θεόδωρου Βρυζάκη, 1851, Μουσείο Μπενάκη
To καραούλι, του Θεόδωρου Βρυζάκη, 1851, Μουσείο Μπενάκη
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βρυζάκης, Τσόκος, Decaisne, Suchodolski

Τα έργα που θα γίνουν tableaux vivants μέσα από τη σύμπραξη του προγράμματος «Μοριάς '21» με το Μουσείο Μπενάκη, σε ιδέα και παραγωγή της εταιρείας Discover Greek Culture, θεωρούνται από τα πλέον εμβληματικά για την αποτύπωση στιγμιότυπων του Αγώνα.  

Πρόκειται για τον πίνακα του Διονύσιου Τσόκου «Η δολοφονία του Ιωάννη Καποδίστρια στις 27 Σεπτεμβρίου 1831» (1850), τα έργα του Θεόδωρου Βρυζάκη «Καραούλι» (1851) και «Ο όρκος των αγωνιστών στην εκκλησία της Αγίας Λαύρας» (1851), του Sir Charles Lock Eastlake «Έλληνες φυγάδες μετά την καταστροφή της Χίου» (1833), του Henri Decaisne  «Αποτυχία επιχειρήσεως» (1826) και του January Suchodolski «Ο χορός του Ζαλόγγου» (1833).

Όλα τα έργα περιλαμβάνονται στην έκθεση «1821 Πριν και Μετά», που παρουσιάζεται στο Μουσείο Μπενάκη της οδού Πειραιώς. Την ηλεκτρολογική εγκατάσταση υπογράφει ο Παναγιώτης Πλασκασοβίτης και τη διεύθυνση παραγωγής ο Ανδρέας Βάλμης. Ερμηνεύουν οι Διονύσης Λάνης, Πέτρα Μαυρίδη, Δώρα Μπιλιώνη και Χρήστος Φουσέκης.

 Sir Charles Lock Eastlake  «Έλληνες φυγάδες μετά την καταστροφή της Χίου», 1833 Mουσείο Μπενάκη
Sir Charles Lock Eastlake «Έλληνες φυγάδες μετά την καταστροφή της Χίου», 1833 Mουσείο Μπενάκη
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τιμώντας την επέτειο των 200 ετών από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης, το Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου και η ΤΕΜΕΣ Α.Ε. ανέπτυξαν το πρόγραμμα «Μοριάς ‘21», μια πρωτοβουλία που προσκαλεί τους απανταχού Έλληνες να ανταμώσουν φέτος στην Πελοπόννησο, για να ζήσουν την ιστορία του τόπου όπου εδραιώθηκε ο Αγώνας για την Ανεξαρτησία, μέσα από θεματικές διαδρομές και βιωματικές ή διαδραστικές εμπειρίες.

Είναι ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα πολιτιστικού τουρισμού που, μέσα από 21 θεματικές διαδρομές, συνδέει εμβληματικές πόλεις της Πελοποννήσου, αναδεικνύει την ιστορία του τόπου και τον ρόλο κάθε πόλης στον Αγώνα για την Ανεξαρτησία.

Οι διαδρομές είναι τριήμερες, πενθήμερες ή επταήμερες και προβάλλουν τα γνωστά και άγνωστα μνημεία κάθε πόλης, ενώ εμπλουτίζονται με 4 άξονες δράσεων που έχουν ως επίκεντρο την Ιστορία, την Τέχνη, τη Γαστρονομία και τη Φύση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την επιστημονική τεκμηρίωση του προγράμματος έχει αναλάβει το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, με τον συντονισμό του καθηγητή Νικόλαου Ζαχαριά και την εποπτεία σε θέματα τεκμηρίωσης του ομότιμου καθηγητή Θάνου Βερέμη και του καθηγητή Θανάση Χρήστου. Οι δράσεις του προγράμματος θα αρχίσουν να ξεδιπλώνονται σταδιακά το επόμενο διάστημα.

Διονύσιος Τσόκος «Η δολοφονία του Ιωάννη Καποδίστρια στις 27 Σεπτεμβρίου 1831»,1850. Μουσείο Μπενάκη
Διονύσιος Τσόκος «Η δολοφονία του Ιωάννη Καποδίστρια στις 27 Σεπτεμβρίου 1831»,
1850. Μουσείο Μπενάκη
 Henri Decaisne «Αποτυχία επιχειρήσεως», 1826. Μουσείο Μπενάκη
Henri Decaisne «Αποτυχία επιχειρήσεως», 1826. Μουσείο Μπενάκη
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ