Στο μυαλό του Mark Rothko: Φόρος τιμής στον διεθνή Αφηρημένο Εξπρεσιονιστή από 24 καλλιτέχνες [εικόνες] - iefimerida.gr

Στο μυαλό του Mark Rothko: Φόρος τιμής στον διεθνή Αφηρημένο Εξπρεσιονιστή από 24 καλλιτέχνες [εικόνες]

Αιμιλία Τσεκούρα, (Rothko), April 2000-14 March 2024
Αιμιλία Τσεκούρα, (Rothko), April 2000-14 March 2024
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο Λόφος art project είναι ένας νέος χώρος εκθέσεων και εκδηλώσεων, ένας χώρος συνάντησης και ελεύθερης έκφρασης στην Κυψέλη.

Mε την ευκαιρία της συμπλήρωσης 120 χρόνων από τη γέννηση του Mark Rothko (25/9/1903), παρουσιάζεται η ομαδική έκθεση «Η Τέχνη της Εμβύθισης στη σύγχρονη ζωγραφική. Μαθαίνοντας από τον Mark Rothko».

Η έκθεση στο Λόφος art project παρουσιάζει στο κοινό τις εκφραστικές δυνατότητες της σύγχρονης αφαιρετικής ζωγραφικής, που αντλεί την έμπνευσή της από τον διεθνή Αφηρημένο Εξπρεσιονιστή και την ικανότητά του να δημιουργεί την αίσθηση της εμβύθισης του θεατή μέσα στο χρωματικό πεδίο του έργου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έκθεση εγκαινιάζεται την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου, ημερομηνία γέννησης του μεγάλου καλλιτέχνη, και διαρκεί μέχρι τις 27 Οκτωβρίου. Περιλαμβάνει έργα 24 σύγχρονων Ελλήνων και ξένων εικαστικών, παράλληλες δράσεις, καθώς και τη μοναδική εικονογράφηση βιβλίου που είχε αναλάβει ο Rothko, σχεδόν έναν αιώνα πριν. Επιμέλεια έκθεσης Φαίη Τζανετουλάκου, Δρ. Ιστορικός Τέχνης-Επιμελήτρια Εκθέσεων

«Η Τέχνη της Εμβύθισης στη σύγχρονη ζωγραφική. Μαθαίνοντας από τον Mark Rothko»

Αν η τέχνη, ένιωθε ο Ρόθκο, είχε ως βασικό σκοπό να εκφράσει την τραγικότητα της ανθρώπινης κατάστασης, έπρεπε να βρεθούν νέα θέματα και νέο ιδίωμα. Διαπίστωσε ότι η φιγούρα δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει τους σκοπούς του, απορρίπτοντας έτσι την αναπαράσταση στα τέλη του 1940.

Μέχρι το 1950, ο Ρόθκο είχε σχηματίσει το χαρακτηριστικό του στυλ, με ένα ή δύο ορθογώνια, δουλεύοντας σε πολλές παραλλαγές χρώματος που εφαρμόζονταν σε λεπτά στρώματα από λάδι ή αυγοτέμπερα, διευκολύνοντας τη δίοδο του φωτός από μέσα προς τα έξω. Σε αυτούς τους πίνακες, το χρώμα και η δομή είναι αδιαχώριστα, με το πρώτο να δημιουργεί το δεύτερο: οι παραλλαγές στον κορεσμό, τον τόνο και την απόχρωση κάνουν χειροπιαστά τα βάθη των χρωμάτων.

Αιμιλία Τσεκούρα, (Rothko), April 2000-14 March 2024
Αιμιλία Τσεκούρα, (Rothko), April 2000-14 March 2024
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εμβύθιση υπερτονίστηκε με τη μεγάλη κλίμακα των καμβάδων που είχε σκοπό να περιέχει τον θεατή – όχι για να είναι «μεγαλειώδης», αλλά «οικεία και ανθρώπινη». Επίσης, η χαμηλή τοποθέτηση ήταν σημαντική, έτσι ώστε η πρώτη εμπειρία να είναι ότι ο θεατής βρίσκεται μέσα στην εικόνα.

Η ποικιλομορφία έκφρασης που χαρακτηρίζει το καλλιτεχνικό τοπίο σήμερα διαμορφώνεται από τις πολλαπλές ιστορίες των σύγχρονων μητροπόλεων, που βρίθουν από γρήγορα εναλλασσόμενες εικόνες και θραύσματα, όπου τα πάντα μοιάζουν να χαρακτηρίζονται από μία αίσθηση απομάγευσης.

Με αφετηρία το όραμα του Μαρκ Ρόθκο για μία ζωγραφική που υπερβαίνει τον αμφιβληστροειδή και εισχωρεί στις βαθύτερες στιβάδες της ψυχής, μέσα από τα έργα 24 σύγχρονων Ελλήνων και ξένων εικαστικών, διερευνούμε πώς τα σύγχρονα καλλιτεχνικά ρεύματα που εκφράζονται μέσα από τη δυναμική του χρώματος είτε στον καμβά είτε στο χώρο, μέσω του γκράφιτι και της τέχνης του δρόμου, προσεγγίζουν την εμβάθυνση της καλλιτεχνικής πράξης και τη μάγευση του σύμπαντος που είχε επιτύχει ο Ρόθκο στην ώριμη περίοδο της καλλιτεχνικής του δημιουργικότητας.

Ειρήνη Βαζούκου Self portrait like Rothko
Ειρήνη Βαζούκου Self portrait like Rothko
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έκθεση αποτελεί την αφετηρία για νέους διαλόγους μεταξύ παλαιού και νέου, μέσω της σύνδεσης μοντερνισμού και σύγχρονης τέχνης, δομώντας μια πλατφόρμα για απόπειρες ουτοπιών, αλλά και προσπαθειών για την επιβίωση της ζωγραφικής ως καλλιτεχνικού μέσου.

Στην έκθεση παρουσιάζεται η σπάνια πρώτη έκδοση της Βίβλου 250 αντιτύπων, The Graphic Bible του Lewis Browne (εκδόσεις Macmillan, 1928), την οποία είχε εικονογραφήσει ο νέος τότε Markus Rothkowitz, η μοναδική εικονογράφηση βιβλίου που είχε αναλάβει ο καλλιτέχνης.

Τη βραδιά των εγκαινίων η δημοφιλής graffiti artist NIQUE θα δημιουργήσει ζωντανά το πόστερ της έκθεσης.

Ιάσονας Καμπάνης Natural or Synthetic Rubber Gloves
Ιάσονας Καμπάνης Natural or Synthetic Rubber Gloves
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συμμετέχουν οι εικαστικοί (αλφαβητικά):
Γιάννης Αδαμάκος, Σοφία Αντωνακάκη, Δημήτριος Αντωνίτσης, Ειρήνη Βαζούκου, Δανιήλ, Murray Dessner, Ιάσονας Καμπάνης, Λεωνίδας Καραμπίνης, Ανδρέας Κοντέλλης, Άγγελος Μαυραειδής, Κλεοπάτρα Μουρσελά, Εύα Μπέη, Ουρανία Μουρελάτου, Παναγιώτης Νέζης, NIQUE, Θαλασσινή Δούμα, Νίκος Σαμαράς, Πάνος Σαραφιανός, Τζόνα Σαχπάζης, Γιάννης Σκαλτσάς, Θεόδωρος Στάμος, Αιμιλία Τσεκούρα, Δανάη Στράτου, Εμμέλεια Φιλιπποπούλου.

Επιστημονικοί Σύμβουλοι: Δρ. Βαρβάρα Κονδύλη, Δρ. Καλλιόπη Κουντούρη

Τόπος διεξαγωγής: Λόφος Art Project, Βελβενδού 39, Κυψέλη
Χρόνος διεξαγωγής: 25/9/2024-27/10/2024

Η έκθεση πραγματοποιείται με την οικονομική στήριξη και την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού

Παράλληλες δράσεις
Οι ζωγραφικές αφηγήσεις συνδιαλέγονται με έργα που θα φιλοτεχνήσουν μαθητές και φοιτητές στο πλαίσιο εκπαιδευτικών δράσεων, εντρυφώντας στην υλικότητα και την πνευματικότητα της τέχνης. Ταυτόχρονα, θα οργανωθούν δημόσιες συζητήσεις από την επιστημονική ομάδα σχετικά με το έργο του μεγάλου καλλιτέχνη και της σημασίας του για την τέχνη σήμερα. Η έκθεση θα περιλαμβάνει την έκδοση δίγλωσσου καταλόγου με τα έργα της έκθεσης και τα κείμενα της επιστημονικής επιτροπής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιστημονική Ομάδα

Η έκθεση έχει σκοπό να συστήσει τη νέα επιστημονική ομάδα έρευνας πάνω στην εργογραφία και τα συναφή κείμενα του μεγάλου καλλιτέχνη που σχετίζονται με τον Ευρωπαϊκό Νότο, με τίτλο της έρευνας Italy - Greece: Rothko’s Classic Route in the Mediterranean and beyond και με επιστημονικούς συνεργάτες τους /τις Ακαδημαϊκούς (σε αλφαβητική σειρά):

Καλλιόπη Κουντούρη, Δρ. Ιστορίας της Τέχνης, Εκπαιδευτικό, π. ειδική επιστημονική συνεργάτιδα Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ροδίων, Καθηγήτρια-Adjunct Faculty Member, Hellenic American College, Αθήνα/ Hellenic American University, New Hampshire

Βαρβάρα Κονδύλη, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Επίκουρη Καθηγήτρια, Hellenic American College, Αθήνα/ Hellenic American University, New Hampshire & Καθηγήτρια, Κολλέγιο Ανθρωπιστικών Σπουδών, ICPS, Πρόεδρος Art, Graffiti in the City

Διονύσης Μουρελάτος, Εκπαιδευτικός, Διδάσκοντα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και σε άλλα ελληνικά Πανεπιστήμια

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βίκυ Σαρακατσιάνου, Δρ. Ιστορίας της Τέχνης, Μέλος Ε.ΔΙ.Π. στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και Διδάσκουσα στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Φαίη Τζανετουλάκου, Δρ. Ιστορίας της Τέχνης, Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Διδάσκουσα στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Marcello Barison, Επίκουρος Καθηγητής / Assistant Professor of Aesthetics, Free University of Bozen-Bolzano

Ο Λόφος art project έχει στόχο την ανάδειξη των έργων του μεγάλου Έλληνα Αφηρημένου Εξπρεσιονιστή Πάνου Σαραφιανού και της πρωτοπόρου κεραμίστριας Μαίρης Χατζηνικολή και η διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος, όπου η παρουσίαση έργων τέχνης θα συνοδεύεται από συζητήσεις γύρω από την τέχνη, τον Αφηρημένο Εξπρεσιονισμό και τις συνθήκες παραγωγής και πρόσληψης των έργων.

Ένα περιβάλλον που θα δίνει εναύσματα για έμπνευση και δημιουργία, ένα περιβάλλον όπου η τέχνη θα συναντιέται με τη ζωή.

Η Τέχνη της Εμβύθισης στη σύγχρονη ζωγραφική. Μαθαίνοντας από τον Mark Rothko

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ομαδική Έκθεση εμπνευσμένη από τον Rothko στο Λόφος Art Project, 25/9-27/10/2024

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ έκθεση Κυψέλη Φαίη Τζανετουλάκου
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ