Στέγη: Μία παράσταση για τη μετανάστευση στη Μεσόγειο -Σαν ντοκιμαντέρ [εικόνες] - iefimerida.gr

Στέγη: Μία παράσταση για τη μετανάστευση στη Μεσόγειο -Σαν ντοκιμαντέρ [εικόνες]

Αντρας σε πάγκο διαβάζει
THE WILD HUNT / THOMAS BELLINCK

Ένα φανταστικό μουσείο, φτιαγμένο από φωνές, στήνεται πάνω στη σκηνή της Στέγης του Ιδρυματος Ωνάση.

Τα σώματά τους κρατούνται αλλού, όμως οι απόντες αφηγητές διηγούνται την ιστορία ενός ανθρωποκυνηγητού που βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη.

Στην ακουστική περφόρμανς του Τόμας Μπέλλινκ «Simple as ABC #3: The Wild Hunt» ξετυλίγονται ιστορίες σύγχρονου ανθρωποκυνηγητού.

Πόσο σαφής και πόσο αναστρέψιμος είναι ο διαχωρισμός ανάμεσα σε θύμα, κυνηγό και παρατηρητές;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μία ακουστική περφόρμανς στη Στεγη

Δημοσιογράφοι, πολιτικοί, εκπρόσωποι του νόμου, καλλιτέχνες: όλοι κάτι κυνηγάμε. Κάποιες φορές αυτό το κάτι είναι οι άνθρωποι. Κατά τη διάρκεια αυτής της ακουστικής περφόρμανς, που παρουσιάζεται στο πλαίσιο του Fast Forward Festival 6 στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση από 12 έως 15 Μαΐου, ακούγονται αποσπάσματα αραβικών, αγγλικών, περσικών, γαλλικών και ελληνικών, που συγκεντρώθηκαν από περιοχές της Μεσογείου.

Αντρας με ένα βιβλίο
Στην ακουστική περφόρμανς του Τόμας Μπέλλινκ «Simple as ABC #3: The Wild Hunt» ξετυλίγονται ιστορίες σύγχρονου ανθρωποκυνηγητού. Κεντρική πηγή έμπνευσής του αποτέλεσε το βιβλίο του Γάλλου φιλοσόφου Gregoire Chamayou, «Ανθρωποκυνηγητό»

Βασισμένη σε δειγματοληψίες από πολλές ώρες ηχογραφήσεων, η περφόρμανς «Simple as ABC #3: The Wild Hunt» συναρμολογεί ένα πολυφωνικό πορτραίτο του σύγχρονου ανθρωποκυνηγητού που κρύβεται πίσω από το φαινόμενο της μετανάστευσης.

Το έργο βασίστηκε σε εκτεταμένη έρευνα, ενώ ο Τόμας Μπέλλινκ χρησιμοποίησε διάφορες μεθοδολογίες, όπως συμμετοχική συγγραφή ιστοριών και συνεντεύξεις που ηχογράφησε στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κεντρική πηγή έμπνευσής του αποτέλεσε το βιβλίο του Γάλλου φιλοσόφου Gregoire Chamayou, «Ανθρωποκυνηγητό». Σε αυτήν την αποκαλυπτική μελέτη, ο Σαμαγιού προσφέρει μια ιστορία του κυνηγιού του ανθρώπου από τον άνθρωπο, που εκτείνεται από την αρχαία Ελλάδα μέχρι σήμερα.

Ο όρος Wild Hunt (άγριο κυνηγητό) αναφέρεται σε ένα λαογραφικό πρότυπο της μεσαιωνικής κεντρικής και βόρειας Ευρώπης.

Απεικονίζεται στη λαϊκή εικονογραφία συνήθως ως μια ομάδα φαντασμάτων-κυνηγών που διασχίζει τον ουρανό, καθοδηγούμενη από μια θεϊκή ή μυθική φιγούρα, πάνω σε άλογο. Πίστευαν μάλιστα πως όποτε το φαινόμενο έκανε την εμφάνισή του, ήταν ένας κακός οιωνός που προμήνυε κάποια καταστροφή, όπως πόλεμο ή πανούκλα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μια σκια και γραμματα
Ο όρος Wild Hunt (άγριο κυνηγητό) αναφέρεται σε ένα λαογραφικό πρότυπο της μεσαιωνικής κεντρικής και βόρειας Ευρώπης

Το The Wild Hunt είναι το τρίτο μέρος του Simple as ABC, μιας σειράς έργων σε εξέλιξη, για τη Δυτική μηχανή διαχείρισης της μετανάστευσης. Είναι ένα ηχητικό θεατρικό δοκίμιο σχετικά με τις τεχνολογίες αιχμής που αναπτύσσονται για την ανίχνευση, αλλά και ένα θεατρικό ντοκιμαντέρ-μιούζικαλ για την ψηφιοποίηση των συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το The Wild Hunt είναι το δεύτερο έργο του Τόμας Μπέλλινκ που παρουσιάζεται στην Αθήνα στο πλαίσιο του Fast Forward Festival. Το πρώτο είχε τίτλο Το Σπίτι της Ευρωπαϊκής Ιστορίας στην Εξορία (Domo de Eŭropa Historio en ekzilo) και παρουσιάστηκε το 2016 στο Fast Forward Festival 3.

Κείμενα: Said Reza Hosseini Adib, Samaneh Arian, Αριστοτέλης, Ghazi Ayari, Thomas Bellinck, RihabI Chaabane, Abir Farhat, Karima Ganji, Parisa Heidari, Mounir Karoui, Chamseddine Marzoug, Fatemeh Mousavi, MohammadJavad Mousavi, Farouk Ouartani, Racist Violence Recording Network, Marwen Sammoud, Ervin Shehu, Γιούλη Βίτου

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σκηνοθεσία: Thomas Bellinck

Ερμηνεία: Said Reza Hosseini Adib, Ghazi Ayari, Thomas Bellinck, Abir Farhat, Karima Ganji, Parisa Heidari, Mounir Karoui, Chamseddine Marzoug, Fatemeh Mousavi, Mohammad Javad Mousavi, Farouk Ouartani, Ervin Shehu, Γιούλη Βίτου

Ποιος είναι ο Τόμας Μπέλλινκ που έρχεται στη Στέγη

Ο Τόμας Μπέλλινκ, ο οποίος γεννήθηκε το 1983 και είναι εγκατεστημένος στις Βρυξέλλες, θέτει συχνά στο επίκεντρο του έργου του ερωτήματα αναφορικά με το ευρωπαϊκό οικοδόμημα. Είναι γνωστός, ιδιαίτερα, για το έργο του που εστιάζει στην εξουσία, την πολιτική και τη συστημική βία.

Ο Μπέλλινκ σπούδασε γερμανική φιλολογία και πήρε πτυχίο σκηνοθεσίας θεάτρου το 2009.
Τον ίδιο χρόνο, αφού επελέγη από το Φλαμανδικό Θεατρικό Φεστιβάλ για μια πολιτική πρωτοβουλία με παράνομους μετανάστες σε απεργία πείνας, άνοιξε το φεστιβάλ με μια ομιλία που είχε τίτλο «Πεθαίναμε και τότε πήραμε ένα βραβείο».

Το 2010, συνίδρυσε τη θεατρική ομάδα Steigeisen, με στόχο το ανέβασμα έργων θεάτρου-ντοκουμέντου. Το 2013, ο Τόμας δημιούργησε την πρώτη εκδοχή του “Domo de Eŭropa Historio en Ekzilo” («Το σπίτι της Ευρωπαϊκής Ιστορίας στην εξορία»), μιας αέναα εν εξελίξει φουτουριστικής-ιστορικής έκθεσης αναφορικά με τη «ζωή στην πρώην Ευρωπαϊκή Ένωση», που παρουσιάστηκε και στην Αθήνα από τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, στο πλαίσιο του Fast Forward Festival 3, το 2016.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 2015, ο Τόμας συνίδρυσε τη ROBIN, μια δομή παραγωγής εξατομικευμένων καλλιτεχνικών έργων διαχειριζόμενη από καλλιτέχνες.

Από το 2017 και εξής, εργάζεται ως διδακτορικός ερευνητής στη Σχολή Καλών Τεχνών του University College της Γάνδης, όπου είναι ένα από τα ιδρυτικά μέλη του The School of Speculative Documentary.

Ο Τόμας Μπέλλινκ εργάζεται αυτή την περίοδο στην ανάπτυξης της σειράς περφόρμανς και εγκαταστάσεων Simple as ABC, αναφορικά με τον μηχανισμό της Δυτικής «διαχείρισης της μετανάστευσης» και την οπτική οικονομία ποινικοποίησης της μετανάστευσης.

FAST FORWARD FESTIVAL 6 / THE WILD HUNT / THOMAS BELLINCK

Κυριακή 12 Μαΐου | Κεντρική Σκηνή | 22:00
Δευτέρα 13, Τρίτη 14 & Τετάρτη 15 Μαΐου | Κεντρική Σκηνή | 18:00 & 22:00

Στα αγγλικά με υπότιτλους στα ελληνικά

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ