Αρχίζει ο «Ρινόκερος»: Ακόμα μία κορυφαία ερμηνεία για τον Αρη Σερβετάλη [εικόνες] - iefimerida.gr

Αρχίζει ο «Ρινόκερος»: Ακόμα μία κορυφαία ερμηνεία για τον Αρη Σερβετάλη [εικόνες]

Αρης Σερβετάλης
Ο Αρης Σερβετάλης επιστρέφει στον «Ρινόκερο»
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ένα παιχνίδι της φαντασίας ή μια δυστοπική πραγματικότητα; Ένα γεγονός τραγικό ή γελοίο; Ο Αρης Σερβετάλης επιστρέφει ως Ρινόκερος στο θέατρο Κιβωτός.

Μετά την τεράστια επιτυχία και τα αλλεπάλληλα sold out που σημείωσε κατά την προηγούμενη θεατρική περίοδο, το αριστουργηματικό έργο του Ευγένιου Ιονέσκο «Ο Ρινόκερος» που σκηνοθετεί ο Γιάννης Κακλέας, με πρωταγωνιστή τον ‘Αρη Σερβετάλη, επιστρέφει στο θέατρο Κιβωτός σε έναν νέο κύκλο παραστάσεων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τη διανομή συμπληρώνει ένας ξεχωριστός θίασος ταλαντούχων ηθοποιών: Στέλιος Ιακωβίδης, Ροζαλία Κυρίου, Θάνος Μπίρκος, Γιώργος Νούσης, Αγγελική Τρομπούκη, Κωστής Μπούντας, Αναστασία Στυλιανίδη, Αναστασία Κελέση.

αρης σερβεταλης
Οι κάτοικοι μιας πόλης μεταμορφώνονται σε ρινόκερους, ο μόνος που δεν υποκύπτει σε αυτή τη μαζική μεταμόρφωση είναι ο Μπερανζέ

Στον «Ρινόκερο» ο Ιονέσκο εκφράζει όλη την αγωνία του για την πορεία και την μετάλλαξη του ανθρώπινου είδους σε φανατικά, επιθετικά όντα, σε βίαια όργανα μιας ολοκληρωτικής εξουσίας που έχοντας αναπτύξει ως υπέρτατη κοινωνική συμπεριφορά το «ένστικτο της αγέλης» μεταμορφώνει τους ανθρώπους σε άβουλα και καταστροφικά πλάσματα που εκμηδενίζουν και σκοτώνουν το όνειρο για μια κοινωνία ελεύθερη και δημιουργική.

αρης σερβεταλης
Στον «Ρινόκερο» ο Ιονέσκο εκφράζει όλη την αγωνία του για την πορεία και την μετάλλαξη του ανθρώπινου είδους σε φανατικά, επιθετικά όντα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι κάτοικοι μιας πόλης μεταμορφώνονται σε ρινόκερους. Τελικά ο μόνος που δεν υποκύπτει σε αυτή τη μαζική μεταμόρφωση είναι ο Μπερανζέ. Μια πανανθρώπινη μορφή που υπερασπίζεται με πάθος τον πολιτισμό, την επιθυμία για ελευθερία και το δικαίωμα του να είναι διαφορετικός.
Όπως σημειώνει ο ίδιος ο Ιονέσκο, o «Ρινόκερος» ένα έργο που αντιτίθεται σε κάθε μαζική υστερία, σε κάθε επιδημία που καλύπτεται κάτω από τον μανδύα της λογικής και των ιδεών. Είναι ένα έργο που αποκαλύπτει τις κοινωνικές αρρώστιες που με άλλοθι τις ιδεολογίες μεταμορφώνουν τον άνθρωπο σε επιθετικό ζώο.

Το εργο μέσα από τα μάτια του Ιονέσκο 

Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Καμία κοινωνία δεν κατάφερε να διώξει την μελαγχολία μας. Κανένα πολιτικό σύστημα δεν μπορεί να μας απελευθερώσει από την οδύνη της ζωής,τον φόβο του θανάτου, την δίψα μας για τελειότητα, την απληστία μας για υλικά αγαθά και την ανάγκη να εκλογικεύουμε τα πάντα.
Πώς να αποδείξεις ένα νόημα εκεί που δεν βρίσκεις κανένα; Πώς να αποδεχτείς την «τάξη» όταν αυτή είναι συνώνυμη με την αγριάδα;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ
Στα έργα μου προσπάθησα να κάνω ορατά αυτά που κρυβόταν βαθιά μέσα μου: τον φόβο, την μετάνοια, τις τύψεις, την αποξένωση και την μοναξιά.
Να παίξω με τις λέξεις.
Να προεκτείνω την γλώσσα του θεάτρου.

ΤΟ ΓΕΛΙΟ
Μόνο το γέλιο δεν σέβεται κανένα ταμπού. Μόνο το γέλιο αναχαιτίζει την δημιουργία μιας κατάστασης ολοκληρωτισμού. Μόνο το κωμικό μπορεί να μας δώσει δύναμη να αντέξουμε την τραγωδία της ύπαρξης.

Η ΦΑΝΤΑΣΙΑ
Η αληθινή φύση των πραγμάτων, η αλήθεια, μόνο στην φαντασία μπορεί να μας αποκαλυφθεί.
Μια φαντασία που είναι πιο ρεαλιστική από τους ρεαλισμούς.

Ο ΡΙΝΟΚΕΡΟΣ
Ο «Ρινόκερος» είναι ένα έργο που αντιτίθεται σε κάθε μαζική υστερία, σε κάθε επιδημία που καλύπτεται κάτω από τον μανδύα της λογικής και των ιδεών.
Είναι ένα έργο που αποκαλύπτει τις κοινωνικές αρρώστιες που με άλλοθι τις ιδεολογίες μεταμορφώνουν τον άνθρωπο σε επιθετικό ζώο.
Που τον αποκτηνώνουν και ύστερα τον εγκαταλείπουν σκλάβο του συστήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗΣ
Στην πορεία της ζωής μου πάντα μου έκανε μεγάλη εντύπωση αυτό που θα μπορούσε κανείς να ονομάσει «ρεύμα της κοινής γνώμης. Είχα μείνει κατάπληκτος με την αστραπιαία εξάπλωση του. Οι άνθρωποι αφήνουν ξαφνικά τον εαυτό τους να κατακτηθεί από ένα καινούργιο δόγμα, ένα κοινωνικό ρεύμα, μια μόδα, έναν φανατικό τρόπο σκέψης. Σε τέτοιες στιγμές γινόμαστε μάρτυρες μιας αληθινής πνευματικής μεταβολής.
Δεν ξέρω αν το έχετε προσέξε, μα όταν οι άνθρωποι δεν συμφωνούν με την γνώμη σας, όταν δεν μπορείτε πια να γίνετε κατανοητός στους άλλους, έχετε την εντύπωση πως αντιμετωπίζετε τέρατα-ρινόκερους για παράδειγμα.
Διαθέτουν ένα μίγμα ειλικρίνειας και θηριωδίας που τους επιτρέπει να σας σκοτώσουν με ήσυχη τη συνείδηση. Κι η ιστορία μας έχει αποδείξει τα τελευταία χρόνια ότι οι άνθρωποι που μεταμορφώνονται έτσι, όχι μόνο μοιάζουν με ρινόκερους, αλλά πραγματικά γίνονται ρινόκεροι.

παρασταση
Παίζουν: Στέλιος Ιακωβίδης, Ροζαλία Κυρίου, Θάνος Μπίρκος, Γιώργος Νούσης, Αγγελική Τρομπούκη, Κωστής Μπούντας, Αναστασία Στυλιανίδη, Αναστασία Κελέση.

Σκηνοθεσία/Απόδοση κειμένου: Γιάννης Κακλέας / Σκηνικά: Σάκης Μπιρμπίλης, Γιάννης Κακλέας / Κοστούμια: Μαρία Καραπούλιου
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος / Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Κινησιολογία: Αγγελική Τρομπούκη / Σχεδιασμός βίντεο: Στάθης Αθανασίου
Σύλληψη/ Κείμενα Video: Αναστασία Στυλιανίδη / Βοηθός σκηνοθέτη: Άρης Κακλέας

αρησ σερβεταλης
Όπως σημειώνει ο ίδιος ο Ιονέσκο, o «Ρινόκερος» ένα έργο που αντιτίθεται σε κάθε μαζική υστερία, σε κάθε επιδημία που καλύπτεται κάτω από τον μανδύα της λογικής και των ιδεών
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παίζουν: Άρης Σερβετάλης, Στέλιος Ιακωβίδης, Ροζαλία Κυρίου, Θάνος Μπίρκος, Γιώργος Νούσης, Αγγελική Τρομπούκη, Κωστής Μπούντας, Αναστασία Στυλιανίδη, Αναστασία Κελέση

Εναρξη παραστάσεων: Παρασκευή 15 Οκτωβρίου, Ωρες παραστάσεων: Τετάρτη: 20:00 / Πέμπτη, Παρασκευή: 21:00 / Σάββατο: 18:00 και 21:00 / Κυριακή: 20:00

Εισιτήρια: 17 – 20 ευρώ / Προπώληση στη viva.gr

Θέατρο Κιβωτός, Πειραιώς 115, Αθήνα / Τηλέφωνο κρατήσεων: 210 34 27 426

Γιάννης Κακλέας, Ο Ρινόκερος του Ευγένιου Ιονέσκο

Με τον Άρη Σερβετάλη, επιστρέφει στο θέατρο Κιβωτός από 15 Οκτωβρίου 2021

σερβεταλης
Aπό 15 Οκτωβρίου στο θέατρο Κιβωτός
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ