Νέες ταινίες στους κινηματογράφους: «Πρισίλα» της Σοφία Κόπολα και ακόμα πέντε πρεμιέρες - iefimerida.gr

Νέες ταινίες στους κινηματογράφους: «Πρισίλα» της Σοφία Κόπολα και ακόμα πέντε πρεμιέρες

Πρισίλα της Σοφία Κόπολα
«Πρισίλα» της Σοφία Κόπολα στους κινηματογράφους
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες η βιογραφία της Πρισίλα Πρίσλεϊ από τη Σοφία Κόπολα, ένα πυγμαχικό δράμα με τον Ζακ Έφρον και η νέα ταινία της Σοφίας Εξάρχου που βραβεύτηκε με τον Χρυσό Αλέξανδρο έρχονται στις σκοτεινές αίθουσες.

Κινηματογραφικές πρεμιέρες για το Σαββατοκύριακο

Πρισίλα (Priscilla)
Σκηνοθεσία: Σοφία Κόπολα
Παίζουν: Κάλι Σπένι, Τζέικομπ Ελόρντι, Νταγκμάρα Ντομινιτσίκ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Η μεγάλη αγάπη και ο ταραχώδης γάμος του Έλβις Πρίσλεϊ με την Πρισίλα. Η Σοφία Κόπολα καταγράφει τη σχέση του «Βασιλιά» Έλβις Πρίσλεϊ με την Πρισίλα.

Οι δυο τους γνωρίστηκαν σε ένα πάρτι το 1959, στη Γερμάνια, όταν εκείνος υπηρετούσε τη στρατιωτική του θητεία. Εκείνη ήταν μόλις δεκατεσσάρων ετών και θαμπώθηκε από τον ρομαντικό νεαρό σταρ, όπως θα συνέβαινε σε κάθε κορίτσι στην ηλικία της. Αφού διατηρήσαν μια σχέση διά αλληλογραφίας για ένα διάστημα, με την άδεια ων γονιών της, η ανήλικη Πρισίλα μετακομίζει στην Graceland, όπου για εφτά χρόνια ο «Βασιλιάς», ο οποίος δένεται μαζί της, γιατί είναι η μόνη που δεν ενδιαφέρεται για το όνομά του και ταυτόχρονα μπορεί να την πλάσει, όπως εκείνος θέλει, τη σέβεται και δεν την αγγίζει σεξουαλικά, αν και ίδια το ήθελε. Τελικά, οι δυο τους παντρεύτηκαν, όταν εκείνη συμπλήρωσε τα 21 της χρόνια σε μια ολιγόλεπτη τελετή στο Λας Βέγκας και λίγους μήνες αργότερα απόκτησαν την κόρη τους, Λίζα Μαρί, η οποία είχε εναντιωθεί στην ιδέα της Κόπολα για την ταινία.

Η Πρισίλα, ένα κορίτσι που απλώς υπάκουε στις επιθυμίες του πιο γνωστού άντρα του κόσμου, ο οποίος αποφάσιζε τα πάντα- από το χρώμα των μαλλιών της μέχρι τις συναναστροφές της- έζησε το απόγειο της δόξας του, τις δεκάδες του ερωτικές περιπέτειες, αλλά και την πτώση του, μέχρι που αποφάσισε να ζητήσει διαζύγιο για να συνεχίσει τη ζωή της. Με τον Πρίσλεϊ παρέμειναν καλοί φίλοι, αν και ο ίδιος δεν μπόρεσε ποτέ να ξεπεράσει τον χωρισμό τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βασισμένη στο βιβλίο «Elvis and me» της Πρισίλα Πρίσλεϊ, που έχει αποτελέσει υλικό και για άλλες βιογραφίες του Βασιλιά του rock ‘n roll, η Κόπολα αποφάσισε να πει την ιστορία αυτή μέσα από μια προσωπική της οπτική. Και αυτό γιατί η Πρισίλα, που βρίσκεται πίσω από την παραγωγή, ήταν ένα κορίτσι, που έμαθε τη ζωή μέσα από τα μάτια ενός ανθρώπου, που όλος ο κόσμος αποθέωνε, και έζησε στη σκιά μιας πατριαρχικής φιγούρας ως κούκλα, που πάλευε να βρει τη δική της φωνή, όπως και η ίδια.

Εύστοχα, η Κόπολα, με τη γνωστή μελαγχολία που χαρακτηρίζει την κινηματογράφησή της, αποτυπώνεται τη χρυσή φυλακή της ηρωίδας της, που απλώς υπακούει σε έναν άντρα άλλοτε ευαίσθητο και ευάλωτο, άλλοτε εξαιρετικά χειριστικό και κακοποιητικό. Μέσα στην ατμόσφαιρα αυτού του αρρωστημένου παραμυθιού, η Κάλι Σπένι, που για την ερμηνεία της βραβεύτηκε στο φεστιβάλ Βενετίας, με έκπληκτα τεράστια μάτια και την απορία ενός παιδιού, παρακολουθεί σχεδόν ως παρατηρητής την ίδια της ζωή, μην μπορώντας ουσιαστικά να δράσει. Η Κόπολα καταφέρνει δεξιοτεχνικά να αποδώσει τον ψυχικό κόσμο αυτoύ του πλάσματος, που έζησε για χρόνια με έναν κατασκευασμένο εαυτό, αλλά δεν βρίσκει τελικά τον τρόπο να αφηγηθεί την εσωτερική διεργασία μεταμόρφωσής του.

Κι ενώ καταφέρνει να κρατήσει τις ισορροπίες, χωρίς να είναι προσβλητική απέναντι στη μνήμη του Πρίσλεϊ, όπως φοβόταν η Λίζα Μαρί, η οποία δεν κατάφερε να δει ολοκληρωμένη την ταινία ποτέ, αφού πέθανε πριν από την προβολή της, αντιμετωπίζει περιγραφικά τη μεταστροφή της πρωταγωνίστριάς της, βάζοντας την απλώς να φεύγει από την Graceland, χάνοντας την ευκαιρία να ξεφύγει από τα όρια ενός συμβατικού biopic. Έτσι,μένει να κοιτάζει πίσω από την κλειδαρότρυπα την ερωτική ζωή ενός διάσημου ζευγαριού, αν και το κάνει με στυλ, αδυνατώντας να καταγράψει την πορεία μιας χειραφέτησης και αυτογνωσίας, πράγμα που θα είχε νόημα σήμερα.

Σιδερένια Γροθιά (The Iron Claw)
Σκηνοθεσία: Σον Ντέρκιν
Παίζουν: Ζακ Εφρον, Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ, Χολτ ΜακΚαλάνι, Μάουρα Τίρνι, Λίλι Τζέιμς

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Η αληθινή ιστορία της οικογένειας φον Έριχ.
Ο Ζακ Έφρον και ο διάσημος για τον πρωταγωνιστικό ρόλο του στην σειρά «The Bear» Τζέρεμι Άλεν Γουάιτ πρωταγωνιστούν στο αθλητικό δράμα του στούντιο A24.

Οι αδερφοί φον Έριχ, κάτω από την επίβλεψη του αυστηρού προπονητή πατέρα τους, έγραψαν Ιστορία στον απίθανα ανταγωνιστικό κόσμο της επαγγελματικής πάλης στις αρχές της δεκαετίας του ’80. Μέσα από τραγωδίες και θριάμβους, τα αδέλφια επιδιώκουν με κάθε κόστος να αφήσουν το ανεξίτηλο σημάδι τους στα πιο διάσημα ρινγκ.

Ο ταλαντούχος Σον Ντέρκιν («Martha Marcy May Marlene», «Η Φωλιά»), λάτρης και ο ίδιος του wrestling, με την αφηγηματική του ικανότητα προσεγγίζει την ιστορία των φον Έριχ, που συνετρίβησαν κάτω από τη λάμψη του ονόματός τους, ως μια διάψευση ουσιαστικά του αμερικανικού ονείρου, μιας και οι περισσότεροι εκ των αδελφών, αν και κατάφεραν να θριαμβεύσουν στο ρινγκ, έζησαν τραγικές ζωές- δύο αυτοκτόνησαν και μόνο ένας κατάφερε να βγει αλώβητος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Σιδερένια γροθιά» λεγόταν η χαρακτηριστική κίνηση του πάτερ φαμίλια Φριτς (το πραγματικό όνομά του ήταν Τζακ Μπράντον Άντκινσον), που έμαθε και στους γιους του τα μυστικά σε μία διαδοχή της σκυτάλης .Αυτό τον φαύλο κύκλο σχολιάζει ο Ντέρκιν, μαζί με τις παθογένειες της οικογένειας ,αλλά και τις θρησκοληψίες μιας ολόκληρης κοινωνίας, δίνοντας έτσι σε αυτό το βιογραφικό οικογενειακό δράμα μια οικουμενική διάσταση.
Κινηματογραφώντας ταυτόχρονα με ωμό ρεαλισμό τις σκηνές πάλης, που γυρίστηκαν με ζωντανό κοινό και μόνο μία φορά, πράγμα που σίγουρα θα εκτιμήσουν οι λάτρες του αθλήματος, αφήνει τις σιωπές να μιλούν, ενώ η μελαγχολική ερμηνεία του Ζακ Έφρον δημιουργεί μια ενδιαφέρουσα αντίστιξη με αυτό τον βίαιο κόσμο.

Αnimal
Σκηνοθεσία: Σοφία Εξάρχου
Παίζουν: Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Φλομαρία Παπαδάκη, Αχιλλέας Χαρίσκος, Βούντου Γιούργκενς, Χρόνης Μπαρμπαριάν, Ηλίας Χατζηγεωργίου, Δανάη Πετροπουλέα, Kristof

Περίληψη: Νατουραλιστικό δράμα, που τοποθετείται στην ελληνική ύπαιθρο την τουριστική περίοδο.
Το νέο φιλμ της Σοφίας Εξάρχου, που τιμήθηκε με το βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας στο Λοκάρνο και απέσπασε τον Χρυσό Αλέξανδρο στο φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια ομάδα ανιματέρ, με επικεφαλής την Κάλια, παρουσιάζει κάθε βράδυ το καλλιτεχνικό της πρόγραμμα στη σκηνή του παραθαλάσσιου ξενοδοχείου τρίτης κατηγορίας Mirage. Η Κάλια περνάει τις ελεύθερες ώρες της με τον Σίμο. Καθώς όμως οι εβδομάδες περνάνε και το ξενοδοχείο γεμίζει επισκέπτες , η θερινή φιέστα κορυφώνεται και οι νύχτες της Κάλιας, ου πλέον έχει γίνει φίλη με τη νεαρή, πρωτόβγαλτη συνάδελφό της Εύα, μοιάζουν ανεξέλεγκτες.

Με τη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία της, η Εξάρχου έγραψε Ιστορία, καθώς έγινε μόλις η δεύτερη Ελληνίδα δημιουργός, που αποσπά το μεγάλο βραβείο του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης τα τελευταία τριάντα χρόνια. Εδώ , η νεαρή δημιουργός, μετά από το «Ρark», όπου σχολιάζει τη διάψευση του ονείρου των Ολυμπιακών αγώνων, κινηματογραφώντας τις εγκαταλελειμμένες αθλητικές εγκαταστάσεις, αποφασίζει να ρίξει φως στην άλλη πλευρά του αθάνατου ελληνικού καλοκαιριού και του «Live your myth in Greece», στρέφοντας την κάμερα της σε όσους δουλεύουν για να περνούν καλά το ξένοι τουρίστες.

Με ένα ρεαλιστικό ύφος που φλερτάρει με το ντοκιμαντέρ, η Εξάρχου αυτή τη φορά περιγράφει την καθημερινή ρουτίνα των εποχιακών υπαλλήλων, που βιώνουν αναπόφευκτα της συνέπειες της οικονομικής κρίσης, του μεταναστευτικού ζητήματος , και τελικά του καπιταλισμού. Το βλέμμα των παιδιών μου παρακολουθούν αυτή την οδυνηρή πραγματικότητακα είναι η μεγαλύτερη δύναμή της σκηνοθέτιδας, μαζί με την εκρηκτική ερμηνεία της Δήμητρας Βλαγκοπούλου, που λαμπερή επί σκηνής και καταβεβλημένη μετά από τη δουλειά, γίνεται η ίδια θύτης και θύμα μιας κοινωνικής πραγματικότητας , για την οποία όλοι μάλλον έχουμε μερίδιο ευθύνης.

Λατρεύω να σε Μισώ (Anyone but You)
Σκηνοθεσία: Γουίλ Γκλουκ
Παίζουν: Σίντνι Σουίνι, Γκλεν Πάουελ, Nτέρμοτ Μαλρόνεϊ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Η Μπέα και ο Μπεν, μετά από ένα απογοητευτικό πρώτο ραντεβού, βρίσκονται και οι δύο καλεσμένοι σε έναν γάμο με απρόβλεπτες συνέπεις.
Ρομαντική κομεντί με τη Σίντνι Σουίνι του «Εuphoria».
Η Μπέα και ο Μπεν μοιράζονται ένα άψογο πρώτο ραντεβού, ωστόσο αμέσως μετά η επικοινωνία τους ψυχραίνεται απροσδόκητα, εξαιτίας μιας παρεξήγησης. Ύστερα από καιρό, οι δύο τους συναντιούνται ξανά σε έναν γάμο στην Αυστραλία, όπου λόγω των περιστάσεων αναγκάζονται να υποδυθούν πως είναι ζευγάρι.

Σε μία εποχή που οι ρομαντικές κωμωδίες έχουν εξοβελιστεί αποκλειστικά στις πλατφόρμες, η προσπάθεια του Γουίλ Γκλουκ («Easy A», «Όχι Μόνο Φίλοι», Πίτερ Ράμπιτ»), να παραμείνει πιστός στη γνωστή συνταγή των rom- coms που αγαπήσαμε στα 90s, είναι αν μη τι άλλο αξιομνημόνευτη, γι’ αυτό και το κοινό την αντάμειψε, ανεβάζοντας την ταινία αρκετά ψηλά στο box-office.

Βέβαια, αν και ο Γκλουκ ισχυρίζεται πως η έμπνευσή του είναι το σαξπηρικό «Πολύ κακό για το τίποτα», που θα μπορούσε να θεωρηθεί και ο προάγγελος των screwballs του Παλιού Χόλιγουντ, όπου οι λογομαχίες των πρωταγωνιστών λειτουργούσαν ως προκάλυμμα του πάθους τους, δεν μπορούμε να πούμε το ότι το ίδιο ισχύει και για τους δικούς του ήρωες

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντίθετα, η Μπέα και ο Μπεν, που ερμηνεύουν με αφοπλιστική αθωότητα, αλλά χωρίς μεγάλη ερωτική χημεία, η Σίντι Γουίνι και ο Γκλεν Πάουελ, αναλώνονται περισσότερο σε κωμικά σκετς- κάποιοι από αυτά καθόλου πετυχημένα-παρά σε πνευματώδεις διαλόγους. Η δε προσπάθεια εκμοντερνισμού της ιστορίας με την προσθήκη ενός γκέι ζευγαριού, που παντρεύεται κάτω από τις ευλογίες όλων, αν και μαρτυρά τις ευγενείς προθέσεις των δημιουργών να ασπαστούν τις νέες αξίες και τάσεις της εποχής, ταυτόχρονα μοιάζει ως και ύποπτη, αφού κατά βάθος ο θεσμός του «κανονικού ζευγαριού», αποθεώνεται στο φινάλε. Πάντως, η τελική σκηνή στην Όπερα του Σίδνεϊ αποτελεί φόρο τιμή στα rom-coms,που όλοι αγαπήσαμε, ή τέλος πάντων λατρεύαμε να μισούμε.

Η Αφρίν στον Καιρό της Πλημμύρας
Σκηνοθεσία: Άγγελος Ράλλης

Περίληψη: Σε ένα νησί από λάσπη, που σιγά σιγά εξαφανίζεται από τις πλημμύρες, η Αφρίν, μια δωδεκάχρονη ορφανή κοπέλα, ετοιμάζεται να αφήσει τον μοναδικό κόσμο, που έχει γνωρίσει μέχρι τώρα. Περιβαλλοντικό ντοκιμαντέρ του Άγγελου Ράλλη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με φόντο τα υπό εξαφάνιση νησιά κατά μήκος του επικίνδυνα φουσκωμένου ποταμού Βραχμαπούτρα στο Μπαγκλαντές, το ντοκιμαντέρ αναδεικνύει το γενναίο αγώνα της δωδεκάχρονης Αφρίν, η οποία προσπαθεί να επιβιώσει σε έναν κόσμο, που πολιορκείται από τις ανελέητες δυνάμεις της φύσης.
Όταν το σπίτι της βουλιάζει από τις πλημμύρες, η μικρή εκτοπίζεται με τη σχεδία της στη Ντάκα, μια μητρόπολη που σφύζει από ζωή. Εκεί θα αναζητήσει τον πατέρα της, ανάμεσα σε αμέτρητους κλιματικούς πρόσφυγες, και θα ξεκινήσει το δικό της ταξίδι ενηλικίωσης.

Γυρισμένο σε διάστημα πέντε ετών, το ντοκιμαντέρ του Ράλλη ( «Ένας Τόπος για όλους», «Πού Είσαι, Σινγκάλ;») είναι η ιστορία ενηλικίωσης ενός δωδεκάχρονου ορφανού κοριτσιού με φόντο την κλιματική κρίση. Ο σκηνοθέτης και διευθυντής φωτογραφίας , παρατηρώντας από μία μεσαία απόσταση το υποκείμενο της λήψης του, με επίκεντρο τις αντισυμβατικές οικογενειακές σχέσεις, τη μετα-τραυματική συμπεριφορά, την ανθρώπινη μοίρα, την απώλεια και τον ξεριζωμό , αποτυπώνει πώς η μικρή του πρωταγωνίστρια βιώνει την πραγματικότητα του αποκλεισμού και των κινδύνων, που αντιμετωπίζουν τα ορφανά, αλλά και τις συνεχιζόμενες επιπτώσεις των καταστροφών, που πλήττουν τους πιο φτωχούς ανθρώπους του πλανήτη.

Έχοντας και ο ίδιος ζήσει αρκετούς μήνες τα τελευταία πέντε χρόνια στο απόκοσμο νησάκι της Αφρίν, βασίζεται στις εμπειρίες του, στην παρατήρηση, στην εθνογραφική έρευνα και στον αυτοσχεδιασμό της Αφρίν, για να καταγράψει τον αγώνα της ενάντια στις πλημμύρες, δίνοντας έτσι φωνή σε όλους τους κλιματικούς πρόσφυγες, που διαχειρίζονται τα απορρίμματα στη Ντάκα.

Μάγια η Μέλισσα: Η Χρυσή Σφαίρα (Maya the Bee: The Golden Orb)
Σκηνοθεσία: Νόελ Κλίρι
Με τις φωνές των (στα ελληνικά): Σαββίνας Γεωργίου, Αντώνη Παπαμιχαήλ, Άρη Κυπριανού, Πλάτωνα Μουρατίδη, Μαριλένης Σταύρου, Ανδρέα Τσελέπου, Μαριάνας Κυπριανού

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Η μελισσούλα Μάγια και ο κολλητός της Γουίλι καλούνται να σώσουν μία πριγκίπισσα και να ζήσουν μία επική περιπέτεια σε νέους κόσμους, που θα δοκιμάσει τη φιλία τους.

Animation με πρωταγωνίστρια τη διάσημη μελισσούλα.
Η Μάγια έχει βαρεθεί να είναι κλεισμένη λόγω του χειμώνα. Έτσι, το σκάει με τον κολλητό της Γουίλι και αναλαμβάνει μία άκρως μυστική αποστολή: την προστασία του ιερού «σπόρου». Οι δυο τους ενώνουν τις δυνάμεις τους με τους παλιόφιλους τους, Άρνι και Μπάρνι, για να παραδώσουν τον σπόρο στη νέα του κατοικία, στην κορυφή του μυστηριώδους βουνού Μπονζάι.

Αλλά όταν ο «σπόρος» εκκολάπτεται, η Μάγια και ο Γουίλι έρχονται αντιμέτωποι με τη μεγαλύτερη ευθύνη της ζωής τους: μία μικροσκοπική και εύθραυστη πριγκίπισσα. που ακούει στο όνομα Σμους. Για να οδηγήσουν τη χαμένη πριγκίπισσα στην ορεινή της αποικία, η οποία απειλείται από έναν πόλεμο και κάποια αδίστακτα αρπακτικά, έρχονται αντιμέτωποι με κυνηγούς κεφαλών, κακοποιούς και ατρόμητους εχθρούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Οι περιπέτειες της Μάγια της Μέλισσας» είναι ένα πασίγνωστο παραμύθι ,που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στη Γερμανία το 1912, έγινε παγκόσμιο best seller και έχει μεταφραστεί σε πάνω από 40 γλώσσες. Τη δεκαετία του ‘70, η χαριτωμένη μέλισσα κατέκτησε με τις περιπέτειες της τη μικρή οθόνη ανά τον κόσμο. Σήμερα παραμένει ένας από τους πιο δημοφιλής και αγαπητούς παιδικούς χαρακτήρες για μικρούς και μεγάλους.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ