Μια πολυσυζητημένη παράσταση, που ταξίδεψε και στις ΗΠΑ η κατά Λένα Κιτσοπούλου Αντιγόνη, σπλάτερ και κωμωδία σε πολλά σημεία, κάνει ψηφιακή πρεμιέρα στο κανάλι της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.
Σήμερα η Στέγη ανοίγει και πάλι, κάπως απρόσμενα και ψηφιακά αυτή τη φορά, με μια sold out παραγωγή από το πλούσιο πρόγραμμά της. Με στόχο να μην είμαστε μόνοι ξανά, μέσα στην καραντίνα, επέλεξε να μας ταξιδέψει στον πλανήτη της Λένας Κιτσοπούλου, όπου πρέπει να είσαι διαρκώς σε εγρήγορση αφού ποτέ δεν ξέρεις τι σε περιμένει. Η παράσταση Αντιγόνη / Lonely Planet κάνει live YouTube πρεμιέρα στις 10 το βράδυ της Κυριακής 8 Νοεμβρίου.
Λίγοι είναι αυτοί που τολμούν να αποδομήσουν, να μεταμορφώσουν το φορμάτ της αρχαίας τραγωδίας, και σίγουρα η Λένα Κιτσοπούλου είναι μια από αυτούς. Η πληθωρική αντι-περσόνα του ελληνικού θεάτρου με τον απολύτως προσωπικό της τρόπο απαντά στο ερώτημα αν είναι η δική μας τραγωδία μεγαλύτερη από όλες. Στην Αντιγόνη της, δεν υπάρχει Χορός αρχαίας τραγωδίας (φυσικά θα αναφωνήσουν όσοι ξέρουν το έργο της). Καλώντας στη σκηνή μια ομάδα ανθρώπων που, χωρίς να είναι ειδήμονες, δίνουν μια διάλεξη γύρω από την Αντιγόνη, η Λένα Κιτσοπούλου εμβολίζει τον σοφόκλειο μύθο με στιγμές ενός σατιρικού, απελπισμένου «εδώ και τώρα». Η Στέγη «προειδοποιεί» στο σχετικό της σημείωμα: Η Λένα Κιτσοπούλου πάει τον μύθο στα "απάτητ" και επιμένει να έλκεται από τα μοτίβα της ανθρώπινης τρέλας και μοναξιάς, θεωρώντας πως "δεν έχει τίποτε άλλο ο άνθρωπος, όλα τα άλλα είναι ψέματα".
Η πρώτη εκδοχή της παράστασης παρουσιάστηκε στο φεστιβάλ του Onassis USA, Antigone Now, στη Νέα Υόρκη το 2016. Έναν χρόνο μετά οι σκιέρ της Κιτσοπούλου που απαγγέλουν με θράσος το Έρως ανίκατε μάχαν, ενώ μιλούν για τη χιονοθύελλα της μοναξιάς στα απάτητα βουνά, προσγειώθηκαν με νέο υλικό στη Μικρή Σκηνή της Στέγης. Το 2019 μίλησαν για το δίλημμα της Αντιγόνης και το δικό τους στο κοινό του Public Theatre στη Νέα Υόρκη στο πλαίσιο του Onassis Festival 2019: Democracy Is Coming. Είναι η πρώτη φορά που πατούν με τις στολές του σκι και τα χιονοπέδιλά τους στον ψηφιακό κόσμο. Η παράσταση είναι ακατάλληλη για ανηλίκους