Πρεμιέρα για τον «Αγαμέμνονα» στη Νέα Υόρκη -Με Έλληνες συντελεστές, πού θα «ανέβει» στην Ελλάδα - iefimerida.gr

Πρεμιέρα για τον «Αγαμέμνονα» στη Νέα Υόρκη -Με Έλληνες συντελεστές, πού θα «ανέβει» στην Ελλάδα

ζευγαρι γυναικα γκριματσα
Πρεμιέρα στο La MaMa της Νέας Υόρκης για την παράσταση «Αγαμέμνων: ο κύκλος του αίματος» της Ραφίκα Σαουίς
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Πρεμιέρα στο ιστορικό θέατρο La MaMa της Νέας Υόρκης για την παράσταση «Αγαμέμνων: ο κύκλος του αίματος» της Ραφίκα Σαουίς.

Η Ελληνίδα δημιουργός, ηθοποιός και σκηνοθέτρια Ραφίκα Σαουίς, μετά την επιτυχία της διεθνούς περιοδείας του έργου της Europeana το 2019 σε συμπαραγωγή με την Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, η οποία στέφθηκε με τη διάκριση καλύτερης δραματουργίας και σκηνοθετικής πρότασης της Υποτροφίας Ίψεν στα επίσημα Βραβεία Ίψεν της Νορβηγίας το 2019, παρουσιάζει, έπειτα από πρόσκληση του Οργανισμού La MaMa Experimental Theatre Club, φέτος τον Νοέμβριο για πρώτη φορά, στις ΗΠΑ το νέο της έργο «Αγαμέμνων: ο κύκλος του αίματος», βασισμένο στην ομώνυμη τραγωδία του Αισχύλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο «Αγαμέμνων» ως ένα πολιτικό θρίλερ στο σήμερα

Το La Mama παρουσιάζει σε διασκευή, σκηνοθεσία και ερμηνεία της Ραφίκας Σαουίς μια νέα σύγχρονη απόδοση της αρχαίας τραγωδίας, κατά την οποία ο «Αγαμέμνων» αναπαρίσταται ως ένα πολιτικό θρίλερ που εκτυλίσσεται στο σήμερα.

Τη δημιουργική ομάδα συμπληρώνουν ο εικαστικός Μιχάλης Αργυρού, ο μουσικός Μανώλης Μανουσάκης, ο media και documentary artist Αστέρης Κούτουλας, η Γερμανίδα δραματουργός Isabella Sedlak και οι ηθοποιοί Μάνος Βακούσης, Κρις Ραντάνοφ, Σαμουήλ Ακινόλα. Πρόκειται για έναν διάλογο με στοιχεία ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας (Docu-Fiction).

Πρεμιέρα στο ιστορικό θέατρο La MaMa της Νέας Υόρκης για την παράσταση «Αγαμέμνων: ο κύκλος του αίματος» της Ραφίκα Σαουίς.
Πρεμιέρα στο ιστορικό θέατρο La MaMa της Νέας Υόρκης για την παράσταση «Αγαμέμνων: ο κύκλος του αίματος» της Ραφίκα Σαουίς.

Η διασκευή μεταφέρει το έργο στη σύγχρονη πολιτική σκηνή ενός δυτικού κράτους, όπου, στο τέλος του πολέμου, όλοι έρχονται αντιμέτωποι με τη ματαιότητα της ανθρώπινης ύπαρξης. Το έργο ξαναβλέπει την ιστορία από τα μάτια της Κλυταιμνήστρας. Και εδώ η Κλυταιμνήστρα δεν είναι ο εκδικητής, αλλά ο εγκλωβισμένος άνθρωπος που προσπαθεί να σπάσει τον τοίχο της πραγματικότητας που έχει δημιουργήσει για τον εαυτό του. Κι όταν θα προσπαθήσει να αντισταθεί, θα μεταμορφωθεί σε στιγματισμένη, θα γίνει θύμα και θήραμα και θα θυσιαστεί, ως άλλη Ιφιγένεια, στο όνομα της «δικαιοσύνης» που ισοπεδώνει τα πάντα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μία παράσταση cinematic theatre

Η σκηνοθεσία υιοθετεί την προσέγγιση του cinematic theatre, όπου οι σκηνικές δράσεις αποτελούν την τρίτη διάσταση της ταινίας που παρακολουθούμε μέσω προτζέκσιον.

Η Ραφίκα Σαουίς και οι συνεργάτες της έφτιαξαν μια αυτόνομη κινηματογραφική ταινία που λειτουργεί ως παράλληλη και συγχρονισμένη στη ζωντανή περφόρμανς αφήγηση. Η ταινία που ακολουθεί επί σκηνής τη σόλο περφόρμανς της Ραφίκα Σαούις, ενσωματώνει στοιχεία από την πραγματικότητα του σύγχρονου πολέμου και παρουσιάζεται με εξαιρετικούς ηθοποιούς στην οθόνη, δημιουργώντας ένα μεγάλο χορικό. Ο Μάνος Βακούσης στον ρόλο του Αγαμέμνονα, Αίγισθος ο Κρις Ραντάνοφ, ο Σαμουήλ Ακινόλα ως Κήρυκας και η Ραφίκα Σαουίς ως Κλυταιμήστρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Σαμουήλ Ακινόλα ως Κήρυκας
Σαμουήλ Ακινόλα ως Κήρυκας

Μετά τη ΝΥ η παράσταση θα παρουσιαστεί στο Ακροπολ

Η παράσταση παρουσιάζεται για δυο εβδομάδες στο ιστορικό La MaMa της Νέας Υόρκης, ένα θέατρο με μεγάλη ιστορία και παράδοση στην έρευνα της αρχαίας τραγωδίας και στη σύγχρονη σκηνική αντιμετώπισή της, από την ιδρύτριά του, κορυφαία δημιουργό του σύγχρονου αμερικανικού θεάτρου και τακτική επισκέπτρια των Δελφών Ellen Stewart (1919- 2011). Μετά την πρεμιέρα στις ΗΠΑ θα ξεκινήσει η παγκόσμια περιοδεία της παράστασης. Στην Ελλάδα αναμένεται να παρουσιαστεί στο Θέατρο Ακροπόλ.

Ο Μάνος Βακούσης στον ρόλο του Αγαμέμνονα
Ο Μάνος Βακούσης στον ρόλο του Αγαμέμνονα

Η βραβευμένη Ραφίκα Σαουίς

Όπως αναφέρει το θέατρο La MaMa στην επίσημη ιστοσελίδα του «η Ραφίκα Σαουίς είναι βραβευμένη ηθοποιός και δημιουργός, γνωστή για την εξερεύνηση της μνήμης, του τραύματος, του φύλου και της μετα-αποικιοκρατίας. Η καλλιτεχνική της πρακτική εκτείνεται σε θέατρο, πολυμέσα, προφορικό λόγο και περφόρμανς, ασχολούμενη με επείγοντα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 2014, ίδρυσε την πλατφόρμα THE BLIND PLATFORM μαζί με τον Αντώνη Βολανάκη, ενισχύοντας τη συνεργασία μεταξύ προσφύγων, διεθνών και ντόπιων καλλιτεχνών. Η Ραφίκα Σαουίς έχει βραβευτεί για τη θεατρική της δουλειά και έχει παίξει στον κινηματογράφο και την τηλεόραση, επιδεικνύοντας το πολύπλευρο ταλέντο της. Θα εμφανιστεί στην επερχόμενη σειρά "The Second Attack", σε σκηνοθεσία της αναγνωρισμένης Αυστριακής σκηνοθέτιδας Barbara Eder, η οποία έχει προγραμματιστεί να προβληθεί τον Ιανουάριο του 2025 στο ARD της Γερμανίας.

Οι παραστάσεις της έχουν παρουσιαστεί σε πόλεις όπως η Αθήνα, το Όσλο, το Βερολίνο και η Νέα Υόρκη. Έχει συνεργαστεί με αναγνωρισμένους οργανισμούς όπως το Εθνικό Θέατρο της Ελλάδος, το Εθνικό Θέατρο του Όσλο, το Östgötateatern (το μεγαλύτερο περιφερειακό θέατρο της Σουηδίας), το Πανεπιστήμιο του Πουέρτο Ρίκο (τμήμα θεάτρου) κ.ά, κερδίζοντας αναγνώριση για την συνεισφορά της στην διακαλλιτεχνική πρακτική στο θέατρο και την περφόρμανς. Η Ραφίκα είναι, επίσης, μέλος του Lincoln Theatre Director’s Lab και της Young Curator’s Academy του Θεάτρου Maxim Gorky».

Η Ραφίκα Σαουίς είναι η πρώτη Ελληνίδα που προσκαλεί το ιστορικό θέατρο να παρουσιάσει έργο της στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Τον προσεχή Οκτώβριο παρουσιάζεται στη Σουηδία, στη δεύτερη συνεργασία της με το Östgötateatern, η νέα πολιτική σάτιρα της Αλεξάνδρας Βουτζουράκης «Το Τέρας», σε δική της σκηνοθεσία και ερμηνεία επί σκηνής, την Ιωάννα Αγγελίδη.

Τέλος, η Ραφίκα Σαουίς διατελεί από το 2022 καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Μικρό Γκλόρια στην Αθήνα, στο οποίο με την πολύτιμη αρωγή του Μάνου Καρατζογιάννη, έδωσε νέα πνοή στοχεύοντας κυρίως στο νέο ελληνικό έργο και στους σύγχρονους δημιουργούς, μέσα από τις πολύ πετυχημένες παραστάσεις των Δημήτρη Σαμόλη, Ζέτης Φίτσιου και πολλών άλλων που τίμησαν με την παρουσία τους το θέατρο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύλληψη, σκηνοθεσία και ερμηνεία: Ραφίκα Σαουίς

Ηθοποιοί: Μάνος Βακούσης (Αγαμέμνων), Ραφίκα Σαουίς (Κλυταιμνήστρα), Κρις Ραντάνοφ (Αίγισθος), Σαμουήλ Ακινόλα (Κήρυκας), Rada (Κασσάνδρα), Ιωάννα Αγγελίδη (κορυφαία χορού)

Χορός: , Αντιμάντο Παύλος, Aμπατζόγλου Γεωργία, Μπριάνας Θανάσης, Άκης Καραγιάννης , Αγγέρου Κουλουλία, Δήμος Λόλας, Κωνσταντίνος Μιχαλάς, Αγγελική Παπαδημητρίου, Άννυ Θεοδούλου, Μιχάλης Θεοδωράκης, Ιωάννα Ζέρβα, Ελένη Ζαφείρη, Μουσταφά

Art Direction: Μιχάλης Αργυρού, Σχεδιασμός μουσικής και ήχου (σκηνική & ταινία): Μανώλης Μανουσάκης, Συνσκηνοθεσία, συμβούλος ταινίας και κειμένου: Αστέρης Κούτουλας, Δραματουργία: Isabella Sedlak, Σχεδιασμός φωτός και DOP (σκηνή & ταινία): Διονύσης Ευθυμιόπουλος, Ενδυματολογία (σκηνική & ταινία): Δέσποινα Χειμωνά, Βοηθός Σκηνοθέτη: Wichi, Δήμητρα Τσιάλου (Ταινία), Μοντάζ: Κωνσταντίνος Αδρακτάς, Χρήστος Γιαννακοπουλος, A DOP βοηθός: Στρατής Κουρλής, Ηλεκτρολόγος σεφ: Βαγγέλης Παπαδάτος, Γιώργος Ρήγας Γκριπ, up artist: Μαρία Μπράλιου, Hair Design Αλεξία Καραπάνου, Prop manager: Ανεστίνα Αργυροπούλου . Τοποθεσία Ηχογράφηση (Ταινία), Recording Mixer Κώστα Στυλιανού, SFX: Χάρης Λαλούσης, Φωτογραφίες (σκηνή & ταινία): Πάτροκλος Σκαφίδας, Γραφιστικά: Θωμάς Παλύβιος, Σύμβουλος Παραγωγής: Βίκυ Στρατάκη/ Polypanity Productions, Υπεύθυνος Επικοινωνίας: Άρης Ασπρούλης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παραγωγή και σχεδίαση (στην Ελλάδα) από την Titania Productions, Daydreams Productions

Με την υποστήριξη του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού ΕΟΤ

Η ταινία έχει γυριστεί στην Αθήνα και στους Αμμόλοφους της Λήμνου με την υποστήριξη της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και υπό την αιγίδα του ΕΟΤ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ παράσταση προβολή Ραφίκα Σάουις
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ