Οι (ελληνικές) πετσέτες του καλοκαιριού και το (ελληνικό) γούρι των Ολυμπιακών -Οι επιλογές της Κατερίνας Ι. Ανέστη - iefimerida.gr

Οι (ελληνικές) πετσέτες του καλοκαιριού και το (ελληνικό) γούρι των Ολυμπιακών -Οι επιλογές της Κατερίνας Ι. Ανέστη

πετσέτες
Οι πετσέτες του καλοκαιριού έχουν το μάτι που μας προστατεύει. Από το Hyper Hypo και τους M2P

Διαλέγουμε τις πετσέτες αλλά και το γούρι του καλοκαιριού, δοκιμάζουμε καλλυντικά με πρώτες ύλες της Ελλάδας. Οι επιλογές.

Ταυτόχρονα, γνωρίζουμε δύο νέα τοπόσημα στην πόλη, ανοιχτά στους πολίτες όλες τις ώρες της μέρας, γίνονται σταθμοί στις διαδρομές μας από τη Σοφοκλέους ως τον Νέο Κόσμο.

Το μεταλλικό εργόχειρο της Σοφοκλέους, η χρυσή σταγόνα του Νέου Κόσμου

Η χρυσή σταγόνα της γνώσης, της Νικομάχης Καρακωνστάνογλου στην οδό Λεοντίου στον Νέο Κόσμο / Γιώργος Παπαχαραλάμπους
Η χρυσή σταγόνα της γνώσης, της Νικομάχης Καρακωνστάνογλου στην οδό Λεοντίου στον Νέο Κόσμο / Γιώργος Παπαχαραλάμπους
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πλωτά βήματα. Σε μια Αθήνα που βράζει -από τη θερμοκρασία, από την κατάληψη των τουριστών της μίας ή δύο ημερών που συμπεριφέρονται σαν να βρίσκονται στην Disneyland, από τους σωρούς των σκουπιδιών-, τι καλά που θα ήταν να βλέπεις οάσεις ομορφιάς. Με τα βήματα να ελαφραίνουν, να νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε μια υδάτινη επιφάνεια και πλέεις σε αυτήν.

Αυτή την παραίσθηση μιας όασης μπορεί να τη γευθεί κανείς στην καταπονημένη πόλη χάρη σε δύο έργα σύγχρονης τέχνης, που περιμένουν να τα συναντήσουμε στον δημόσιο χώρο, σε εντελώς διαφορετικά σημεία, και να συνομιλήσουμε μαζί τους. Γιατί είναι αδύνατον να μην κοντοσταθείς μόλις τα δεις, είναι αδύνατον να μην αρχίσουν οι συνειρμοί, σκέψεων και συναισθημάτων μέσα σου.

Suspended steps. H παρέμβαση της Μαρίας Λοϊζίδου στα αρχαία που παραμένουν ακάλυπτα κάτω από το κτίριο της Εθνικής Τράπεζας στην Σοφοκλέους και Αιόλου
Suspended steps. H παρέμβαση της Μαρίας Λοϊζίδου στα αρχαία που παραμένουν ακάλυπτα κάτω από το κτίριο της Εθνικής Τράπεζας στην Σοφοκλέους και Αιόλου

Αν δεν ήταν αφόρητη η ζέστη, θα σας πρότεινα να περπατήσετε την απόσταση από το κτίριο της Εθνικής Τράπεζας που σχεδίασαν οι Μάριο Μπότα, Ειρήνη Σακελλαρίδου, Μόρφω Παπανικολάου και Μαρία Πολλάνη στη διασταύρωση της Αιόλου με την Σοφοκλέους, ως τον Νέο Κόσμο, στα γραφεία της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση στην οδό Λεοντίου. Από το έργο «Suspended Steps» που δημιούργησε με τον τόσο χαρακτηριστικό αραχνοΰφαντο, ποιητικό τρόπο η Μαρία Λοϊζίδου κατόπιν ανάθεσης της Εθνικής Τράπεζας, ως τη γλυπτή «Σταγόνα της Γνώσης» και τη βίντεο προβολή «Ρους» που δημιούργησε η ζωγράφος και γλύπτρια Νικομάχη Καρακωστάνογλου, κατόπιν ανάθεσης του Ιδρύματος Ωνάση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκεί που βρυχάται ακόμα το εμπορικό κέντρο της πόλης και καταλήγει στον δρόμο που άλλοτε βρισκόταν και το χρηματιστήριο, στη διασταύρωση Αιόλου και Σοφοκλέους, βρίσκεται το κτίριο που έχτισαν οι Μάριο Μπότα, Ειρήνη Σακελλαρίδου, Μόρφω Παπανικολάου και Μαρία Πολλάνη.

Μοιάζει ιπτάμενο έτσι όπως ουσιαστικά υψώνεται πάνω από την ανοιχτή στην πόλη ανασκαφή με τα εμφανή αρχαιολογικά ευρήματα: ένας αρχαίος δρόμος των κλασικών χρόνων.

Οι αρχιτέκτονες έντυσαν το κτίριο με πωρόλιθο στο χρώμα της άμμου, σε αρμονία δηλαδή με τις αρχαιότητες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέσα σε αυτές, η Μαρία Λοϊζίδου εγκατέστησε μια site specific εγκατάσταση από ανοξείδωτο μεταλλικό νήμα που έπλεξε στο χέρι. Η δημιουργός, ουσιαστικά, συνδέει τα βήματα που πέρασαν πάνω από τον αρχαίο δρόμο με τα βήματα των επόμενων δεκαετιών, των ημερών μας. Πλέκει όλες τις στιβάδες του χρόνου και τις φέρνει στο φως, περιέχει τα βιώματα της πόλης και των πολιτών.

Η Μαρία Λοϊζίδου κάτω από το έργο που δημιούργησε για τον υπαίθριο χώρο του Musée de la Chasse et de la Nature στο Παρίσι.
Η Μαρία Λοϊζίδου κάτω από το έργο που δημιούργησε για τον υπαίθριο χώρο του Musée de la Chasse et de la Nature στο Παρίσι.

Η φόρμα αλλάζει φτάνοντας στον Νέο Κόσμο, περιοχή παραδοσιακά μεταναστών, η πύλη προς τον Αθήνα. Εκεί και πάλι η τέχνη έρχεται να προσθέσει μια ακόμα στιβάδα, αφήγησης και ιστορικής σύνδεσης, σε ένα «αστικό κενό». Αυτή τη φορά, όχι στην επιφάνεια όπου ο αρχαίος δρόμος συναντά τη δημιουργία του Μάριο Μπότα, αλλά εκεί που χάσκει το κενό που ενώνει τις πίσω όψεις, τους ακάλυπτους δύο κλασικών πολυκατοικιών της περιοχής. Στην αυλή πίσω από τα γραφεία της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, στην οδό Λεοντίου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μπρούτζινη σταγόνα της γνώσης, που έφτιαξε η Νικομάχη Καρακωστάνογλου, είναι χρυσή. Μοιάζει με δάκρυ όπως ίπταται στο κενό -όταν σκοτεινιάζει μοιάζει με τη φλόγα ενός κεριού, σαν προσευχή για την πόλη.

Στο βάθος, στη διασταύρωση Ευρυδάμαντος και Γαλαξία προβάλλεται το «Ρους», μια χρυσή σταγόνα που τρεμοπαίζει στους τοίχους - το είχαμε δει πρώτη φορά στο πλαίσιο της έκθεσης Plasmata στο Κάστρο των Ιωαννίνων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η Νικομάχη Καρακωστάνογλου
Η Νικομάχη Καρακωστάνογλου

Και λίγο η ζέστη, λίγο η θλίψη για τον θάνατο του κορυφαίου εικαστικού Bill Viola σκέφτομαι πόσο ιδανικό θα ήταν, στην όψη του ΕΜΣΤ επί της Καλλιρρόης, που σχεδιάστηκε για να τρέχει νερό ως υπόμνηση του Κηφισού (κάτι που δεν συμβαίνει τελικά), να τοποθετηθεί και να μιλάει όλη μέρα με την πόλη το «Raft» του Bill Viola.

Evil eye και οι πετσέτες του καλοκαιριού

Οι πετσέτες που σχεδίασαν οι Ηyper Hypo και M2P
Οι πετσέτες που σχεδίασαν οι Ηyper Hypo και M2P
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ας υποθέσουμε ότι ξεκίνησε κάποιος περπατώντας να δει τα δύο έργα δημόσιας τέχνης που αναφέραμε παραπάνω. Από τον Νέο Κόσμο συνεχίζουμε προς το ΕΜΣΤ, περνάμε στην Πλάκα, από εκεί στο Μοναστηράκι και στην Εθνική Τράπεζα στη γωνία Σοφοκλέους και Αιόλου. Σχεδόν πέντε λεπτά μακριά βρίσκεται το Hyper Hypo, το αγαπημένο βιβλιοπωλείο και κατάστημα εκπληκτικών αντικειμένων σύγχρονης τέχνης.

Το Hyper Hypo σχεδίασε μαζί με τους Μ2P τις πετσέτες του καλοκαιριού σε δύο χρώματα, τερακότα και μπλε του Αιγαίου. Είναι φτιαγμένες από 100% βαμβάκι, έχει βελούδινη υφή και διαστάσεις 80 επί 180 εκατοστά. Κυρίαρχο μοτίβο το evil eye, που προστατεύει από τις κακοτοπιές και τις ατυχίες, έτσι που η πετσέτα του καλοκαιριού, απλωμένη στην παραλία, αποτελεί την ιδανική σχεδία μικρής ευτυχίας και γαλήνης για τον καθένα μας τα καλοκαίρια. Σαν να γινόμαστε οι ίδιοι νησιά.

To εξώφυλλο του επετειακού Gabana
To εξώφυλλο του επετειακού Gabana
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ευκαιρία να εφοδιαστείτε και με τα πιο ενδιαφέροντα διεθνή περιοδικά που κυκλοφορούν. Όπως την εκπληκτική γενέθλια έκδοση του Gabana, της μοναδικής αισθητικής έκδοσης που αφορά τη διαμόρφωση των εσωτερικών χώρων, από παλάτσο ως λοφτ, ως το πιο μικρό αντικείμενο στον χώρο.

Οι εκδότες του Gabana αναφέρονται στη γερμανική λέξη gemutlich για να αποδώσουν το πνεύμα κάθε τεύχους: ένα ευχάριστο αίσθημα ζεστασιάς και αίσθησης του χώρου. Με το τεύχος αυτό γιορτάζουν τα 10 χρόνια τους, με το εξώφυλλο να καλύπτεται από μετάξι Valentino.

Χαρακτηριστική εικόνα από το επετειακό τεύχος του Gabana.
Χαρακτηριστική εικόνα από το επετειακό τεύχος του Gabana.

Αξίζει όμως να αγοράσει κάποιος και την ξεχωριστή έκδοση «Πόρτες της Κυψέλης», της Βρετανίδας Εleanor Lines, που κατέγραψε 100 σιδερένιες πόρτες της Κυψέλης, μια μοναδική πινακοθήκη της Αθήνας των μέσων του 20ού αιώνα. Περπατώντας από τα μικρά στενάκια της Κυψέλης μέχρι τους μεγάλους δρόμους και την πλατεία, φωτογράφισε τις πιο ενδιαφέρουσες πόρτες και στη συνέχεια σχεδίασε εκ νέου τα βασικά τους μοτίβα, συμπληρώνοντας τα κομμάτια που λείπουν λόγω της φθοράς του χρόνου. Στη συνέχεια τα χρωμάτισε με το μπλε που αποκαλούμε Yves Klein Blue, και που θυμίζει το κυρίαρχο χρώμα που συναντάμε στο Μαρόκο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το βιβλίο περιλαμβάνει επίσης ένα κείμενο του γνωστού Αθηναιογράφου και ανασκαφέα της αρχιτεκτονικής μνήμης της πόλης, Νίκου Βατόπουλου.

Από την αρχαία Ολυμπία ως το Παρίσι, ένα γούρι να μας φυλάει

Για κάποιους ο Σεπτέμβρης είναι η αρχή της χρονιάς. Για κάποιους άλλους ποτέ δεν είναι αργά να αποκτήσουν ένα νέο γούρι. Για τους περισσότερους ποτέ δεν είναι αργά να αποκτήσεις ένα ακόμα ιδιαίτερο, διακριτικό κόσμημα με μήνυμα. Σε κάθε περίπτωση, ο διεθνής δημιουργός κοσμημάτων Γιάννης Σεργάκης, που ζει μεταξύ Παρισιού και Αθήνας, έχει σχεδιάσει ένα γούρι με αναφορά στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Τόσο επειδή αρχίζουν στις 26 Ιουλίου στο Παρίσι όσο και επειδή έχουν συμπληρωθεί 20 χρόνια από τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι εμπνευσμένο από το αρχαίο νόμισμα τον οβολό, που χρησιμοποιούσαν στην αρχαία Ολυμπία στις γιορτές για τον Δία και την Ήρα. Ένα παιχνίδι του Α με το 4 -ανάλογα τη θέλει να διαβάσει κανείς- κυριαρχεί στο επιχρυσωμένο μπρούτζο που συνοδεύεται από βαμβακερό κορδόνι σε χακί, γκρι ή μπλε χρώμα. Μάλιστα αυτές τις μέρες πωλείται όχι μόνο στο κατάστημα Sergakis στη Βαλαωρίτου αλλά και στο Palais Royal, ένα από τα κέντρα πολιτιστικών και όχι μόνο γεγονότων στο Παρίσι, λόγων των Ολυμπιακών Αγώνων.

Ελλάδα στο δέρμα

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θαλασσινό αλάτι, ελαιόλαδο, δάφνη, τσάι του βουνού από την Ελλάδα. Αυτές είναι οι πρώτες ύλες που συγκροτούν την σειρά ομορφιάς που μόλις παρουσίασε το 10am apotheke και φέρουν μέσα τους τα προαιώνια μυστικά της ελληνικής γης και του τρόπου που γυναίκες, ως και τις γιαγιάδες μας φρόντιζαν το δέρμα τους. Όλα μέσα στις τόσο χαρακτηριστικές, λιτές συσκευασίες που καθιέρωσε τη 10am apotheke από το περασμένο φθινόπωρο που εμφανίστηκε για πρώτη φορά.



Θαλασσινό αλάτι με φλούδες λεμονιού συνθλίβονται και δημιουργούν ένα peeling που προσφέρει λάμψη. Για βαθύ καθαρισμό κυρίως στους πόρους, το αλάτι σμίγει με σπόρους ροδάκινου -κάθε ανάγκη έχει τη δική της συνταγή.  Η σειρά περιλαμβάνει επίσης ξηρό λάδι, μάσκα καθαρισμού, σαπούνι και το κλασικό βάλσαμο από μελισσοκέρι που αυτό το χειμώνα αποδείχθηκε σωτήριο.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ