Στις θεατρικές πρεμιέρες της εβδομάδας η αναπαράσταση της Δίκης του Σωκράτη στα αρχαία ελληνικά για μία μόνο παράσταση.
Μετά τη θριαμβευτική υποδοχή και τις υμνητικές κριτικές τα δύο προηγούμενα χρόνια η «Αναπαράσταση της Δίκης του Σωκράτη», όπως αποδίδεται μέσα από το μοναδικό στην ιστορία του πολιτισμού κείμενο του Πλάτωνα, «Απολογία Σωκράτη», θα παρουσιαστεί για μία μόνο παράσταση το Σάββατο 25 Ιανουαρίου στο ιστορικό STUDIO new star art cinema, στις 20:00.
Στις πρεμιέρες της εβδομάδας η επιστροφή του Δημήτρη Πιατά με Ντοστογιέφσκι, οι «παράλογες» Καρέκλες του Ιονέσκο και το νέο έργο του Θεοδόση Πελεγρίνη πάνω στον Πολ Σαρτρ.
Οι θεατρικές πρεμιέρες της εβδομάδας
«Αναπαράσταση της Δίκης του Σωκράτη»
Η παράσταση, που γίνεται εμπειρία ζωής για τους θεατές της, τελεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ελβετίας στην Ελλάδα και την υποστήριξη της Ένωσης Γάλλων Ελλάδας.
Ο Δήμος Αβδελιώδης, δημιουργός της δυνατότητας να μιλιέται σήμερα η αρχαία ελληνική γλώσσα του Πλάτωνα ως μια ζωντανή γλώσσα, διδάσκοντας στους ηθοποιούς την φωνητική ερμηνεία της με την καινοτόμο «ΛΟΓΙΚΗ-ΜΟΥΣΙΚΉ» μέθοδό του, αποτυπώνει επίσης στους υπέρτιτλους την νέα του Μετάφραση/Απόδοση του Πλατωνικού κειμένου, έτσι ώστε να γίνονται κατανοητές όλες οι σημασίες και το νόημά του για το κοινό κάθε ηλικίας και παιδείας.
Η πρώτη παράσταση με τον Gilles Decorvet δόθηκε τον Νοέμβριο του 2022 στη Γενεύη, με καθηλωτική αποδοχή από το ελβετικό κοινό, ενώ συνεχίζεται να παρουσιάζεται για Λύκεια και για φοιτητές των κλασικών σπουδών του Πανεπιστημίου της Λωζάνης με την ίδια ενθουσιώδη αποδοχή.
Ο ελληνιστής Ελβετός Gilles Decorvet, διατελεί Καθηγητής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης. Έχει μελετήσει ενδελεχώς την αρχαία και την σύγχρονη ελληνική γλώσσα κι έχει μεταφράσει στα γαλλικά κορυφαίους Έλληνες συγγραφείς. Αφηγείται επίσης, σημαντικά κείμενα σε σχολεία, θέατρα και φεστιβάλ, στην Ελβετία και στη Γαλλία.
«Το Υπόγειο» του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι
Το αριστούργημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας , «Το Υπόγειο» του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι ζωντανεύει στη σκηνή του Θεάτρου Βρετάνια, από 20 Ιανουαρίου έως 10 Απριλίου, κάθε Δευτέρα - Τρίτη- Τετάρτη και ώρα 20:30, αναζητώντας τη συνάντηση της λογοτεχνικής κληρονομιάς με τη σύγχρονη θεατρική τέχνη.
Η παράσταση, σε σκηνοθεσία του Πάνου Αγγελόπουλου, μουσική σύνθεση του Δημήτρη Παπαδημητρίου, με πρωταγωνιστές τον Δημήτρη Πιατά και την Κατερίνα Μισιχρόνη, υπόσχεται να καθηλώσει τους θεατές, σε μια βαθιά φιλοσοφική εμπειρία, εμβαθύνοντας σε μεγάλα υπαρξιακά ζητήματα, την ελευθερία, την οδύνη, την αγάπη και την υπέρβαση του ανθρώπου.
Η θεατρική προσαρμογή του έργου δίνει έμφαση στην εσωτερική σύγκρουση του ήρωα, σε μια αέναη μάχη για την αναγνώριση της αλήθειας και της ελευθερίας.
Οι διαχρονικές αξίες του έργου του Ντοστογιέφσκι, όπως η απελπισία, η μοναξιά και η αναζήτηση νοήματος, αναδεικνύονται με τρόπο που ακουμπά τις ανησυχίες του ανθρώπου, ενώ η χρήση σύγχρονων τεχνικών, όπως η εικονική πραγματικότητα, ενισχύει την ψυχολογική ένταση και την υπαρξιακή αναζήτηση.
«Οι Καρέκλες» του Ιονέσκο κάθε Σάββατο στο Θέατρο Αλκμήνη
Ένα ζευγάρι ζει απομονωμένα σε έναν φάρο ενός εγκαταλελειμμένου νησιού. Θέλει να μεταδώσει ένα μήνυμα στους καλεσμένους του για τις εμπειρίες που έχει αποκτήσει στη ζωή του.
Ο άντρας, καθώς πιστεύει πως δεν είναι καλός ομιλητής, έχει καλέσει έναν επαγγελματία για να αναλάβει την εξιστόρηση της ζωής του. Η σκηνή γεμίζει καρέκλες για τους καλεσμένους…
Ένα έργο του Ιονέσκο που πραγματεύεται τη μοναξιά, την απομάκρυνση των ανθρώπων και την ανάγκη τους για πραγματική και ουσιώδη επικοινωνία… Το κενό και το τίποτα που νιώθουν οι άνθρωποι… Τη διαρκή προσπάθειά τους για να βρουν τρόπο και λόγο να ζήσουν.
Παίζουν: Γριά: Βάλια Φιλιάγκου, Γέρος: Νίκος Κουφάκης, Ομιλητής: Γιάννης Δουράτσος
«Τυχαίοι Έρωτες του Ζαν Πωλ Σαρτρ» από 21 Ιανουαρίου
Ένας νέος εναλλακτικός κύκλος παραστάσεων αρχίζει στο φουαγιέ του θεάτρου «Τζένη Καρέζη» με μουσική, φαντασία, στοχασμό, φιλοσοφία, χιούμορ.
Θεωρώντας ότι το παρελθόν είναι η αφετηρία του μέλλοντος και η ιστορία του κόσμου ο καθρέπτης μας, ξεκινάμε με τον κορυφαίο Υπαρξιστή Ζαν Πωλ Σαρτρ στον Α’ κύκλο «φιλοσοφικό θέατρο» και το νέο έργο του Θεοδόση Πελεγρίνη «Τυχαίοι Έρωτες».
Ένα φαινομενικά ανώδυνο και υποδόρια ύπουλο παιχνίδι ανάμεσα σε δυο ζευγάρια, το οποίο παίχτηκε σε κάποιο διαμέρισμα στο Κολωνάκι στα τέλη της δεκαετίας του 1970, όταν ήρθε ο Σαρτρ στην Αθήνα για να μιλήσει στην Φιλοσοφική Σχολή.
Μια τζαζ μπλουζ παράσταση για την ασυμβίβαστη ζωή και την καινοτόμο σκέψη του Ζαν Πολ Σαρτρ. Κείμενo: Θεοδόσης Πελεγρίνης. Παίζουν: Θεοδόσης Πελεγρίνης, Μάμυλι Μπαλακλή, Γιάννης Μαστρογιάννης, Νάταλη Φλουρή. Φωνή: Αλέξανδρος Καζάκος. Σαξόφωνο: Βίκτωρ Φιλιπποπολίτης
«Ο Θάνατος του Μολιέρου»
Ο Θάνατος του Μολιέρου, μια τραγικωμωδία για το 1673 γραμμένη στον 21ο αιώνα από την ομάδα Κ4 Theater Groop στο Ρεκτιφιέ – Κέντρο Έρευνας Μεικτών Παραστατικών Τεχνών.
Παρίσι, 1673. Μια μυστική κηδεία ξετυλίγει το κουβάρι ενός σκοτεινού παραμυθιού με επίκεντρο τον Μολιέρο και την Εκκλησία της εποχής.
Ο ερχομός του καινούργιου Αρχιεπισκόπου των Παρισίων φέρνει αναστάτωση στην πρόβα του θιάσου του Μολιέρου, ενώ η επιβολή ενός ιερέα μέσα στον θίασο θα δημιουργήσει τριγμούς και διχόνοιες. Ο Αρχιεπίσκοπος, παλιός εχθρός του Μολιέρου, είναι αποφασισμένος να διακόψει κάθε θεατρική πράξη στο Παρίσι ενώ ο Μολιέρος, πέραν της όλης κατάστασης έχει να διαχειριστεί και ένα νέο για τον ίδιο που αλλάζει τα πάντα. Το πιο φυσιολογικό και όμορφο πράγμα στον κόσμο: Πεθαίνει.
Όταν όμως μαθαίνει για τον θάνατο ενός άλλου ανθρώπου, καλείται να αντιμετωπίσει όλους τους φόβους του και την αρρώστιά του προκειμένου να βρει δικαιοσύνη. Θα τα καταφέρει πριν τον προλάβει ο θάνατος;
Η νικήτρια ομάδα Κ4 Theater Groop (νέα σύσταση της ομάδας Ε.Α.Ν.) του φετινού διαγωνισμού Green Object που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του Handmade & Recycled Theater Festival του Τεχνοχώρου Φάμπρικα, δημιουργεί το τρίτο πρωτότυπο έργο της («Το Σπίτι με τα Κόκκινα Γιασεμιά» και «Ιππόκαμπος») βασισμένο σε αληθινά γεγονότα της ζωής του Μολιέρου και πλάθει ένα μύθο γύρω από την σχέση Ανθρώπου – Θεού και Κοινωνίας - Εκκλησίας.
Ερωτικά τρίγωνα, δολοφονίες και όνειρα συνθέτουν το σύμπαν μιας ιστορίας που επηρεάζεται από παιδικά και ενήλικα παραμύθια, την Αγία Γραφή και το έργο του Μολιέρου συνθέτοντας μια ολοκαίνουργια προσέγγιση στην ιστορία του Γάλλου συγγραφέα θέτωντας το καίριο ερώτημα στον θεατή: Ποιος είναι ο Θεός;