Τα χρόνια 1974-1976 αποτελούν μια παράξενη περίοδο για τον Παύλο Σιδηρόπουλο.
Συνεργάζεται με τον Γιάννη Μαρκόπουλο, ενώ φαίνεται να απεκδύεται τον μανδύα του ροκ παρουσιάζοντας ένα «αντι-ροκ» πρόσωπο που ταιριάζει απόλυτα με το πολιτικοποιημένο κλίμα της εποχής.
Το πιο γνωστό τραγούδι από τη συνεργασία του με τον Μαρκόπουλο, είναι το «Τούμπου τούμπου ζα» που κυκλοφόρησε δισκογραφικά το 1975 αλλά είναι γραμμένο στη διάρκεια της Δικτατορίας.
Η μετάβαση του Παύλου Σιδηρόπουλου από το ροκ στο πολιτικοποιημένο τραγούδι, δυσαρέστησε τότε τους συντρόφους του από το συγκρότημα «Μπουρμπούλια», που πριν λίγους μήνες είχε διαλυθεί.
Ο μπασίστας του συγκροτήματος Βασίλης Ντάλλας, σε γράμμα που στέλνει στην Λένα Στάθη (γυναίκα του ντραμίστα Νίκου Τσιλογιάννη), γράφει πως αν δει τον Σιδηρόπουλο επί σκηνής θα του ρίξει ντομάτες, ενώ τον χαρακτηρίζει «αχαμπουχουλουκουμπά».
Ο χαρακτηρισμός από τον στίχο του «Τούμπου τούμπου ζα» του Μαρκόπουλου που τραγουδούσε ο Παύλος: Άχα μπούχου λούχου μπούχου λούχου μπούχου λούχου μπα…Τούμπου τούμπου ζα, τούμπου μάγοι θα μας ψήσουν οι ανθρωποφάγοι.
Ο αείμνηστος Ντάλλας, που διαφωνούσε με την αλλαγή του Παύλου και θεωρούσε το «Τούμπου τούμπου ζα» γελοίο τραγούδι, δεν είχε δίκιο. Πρώτα γιατί η αλλαγή ήταν φαινομενική, ο Παύλος εξακολουθούσε να είναι ροκ και αυτό αποδεικνύεται από το ότι εκείνα τα χρόνια έγραψε (χωρίς να τα εμφανίσει όμως τότε) μερικά από τα πιο εμβληματικά τραγούδια του ελληνικού ροκ που αποτελούν τον κύκλο του Φλου.
Ύστερα, το «Τούμπου τούμπου ζα» δεν ήταν γελοίο τραγούδι. Αντίθετα, ήταν ένα από τα πιο σοβαρά αντιδικτατορικά τραγούδια κρυμμένο όμως πίσω από «πλακατζίδικους» στίχους.
Το τραγούδι (στίχοι και μουσική Γιάννη Μαρκόπουλου) υπάρχει και στο φιλμ «Δοκιμή» του Ζιλ Ντασέν γυρισμένο το 1974, λίγο πριν την πτώση της Χούντας των Συνταγματαρχών, όπου το τραγουδούν οι ηθοποιοί που υποδύονται τους φοιτητές της ηρωικής εξέγερσης του Πολυτεχνείου 1973. Σε πρώτο άκουσμα, σου δημιουργεί την εντύπωση ότι σατιρίζει τα «σκυλοτράγουδα».
Ο στίχος «μπροστά πηγαίνει ο αρχηγός και πίσω του οι σκύλοι» μοιάζει να αναφέρεται στα «σκυλάδικα» της εποχής και ο στίχος «μη με αφήνεις μοναχή» στα ινδικότροπα σπαραξικάρδια άσματα τύπου «Μη με αφήνεις μοναχή» της Μπέμπα Μπλανς. Το βαθύτερο όμως και πιο ουσιαστικό νόημα του «Τούμπου τούμπου ζα» είναι μία έξυπνη σάτιρα στη δικτατορία.
Η πρώτη εκτέλεση δισκογραφικά έγινε από τους Λάκη Χαλκιά και Παύλο Σιδηρόπουλο, ενώ αργότερα το ερμήνευσαν και οι Κώστας Βουτσάς και Γιώργος Μαρίνος.
Ο Σιδηρόπουλος το ερμηνεύει και το 1986, μόνος αυτή τη φορά, όταν συνεργάζεται πάλι με τον Γιάννη Μαρκόπουλο στη συναυλία στο Ηρώδειο.
Στα χρόνια που εξετάζουμε 1974-1976, ο Σιδηρόπουλος εμφανίζεται στους δίσκους:
- «Θεσσαλικός Κύκλος» (1974, ΕΜΙ), με τα
τραγούδια «Εισαγωγή - Τελάλης», «Το
τηλέφωνο» (με τη Λιζέττα Νικολάου), «Η
Βασίλω» και «Το Γράμμα» (με τον Λάκη
Χαλκιά). - «Ανεξάρτητα» (1975, ΕΜΙ), με το «Τούμπου
Τούμπου Ζα» (με τον Λάκη Χαλκιά) και - «Οροπέδιο» (1976, ΕΜΙ), στο «Δεν Ήρθα σαν
Ξένος» σε ποίηση Μιχάλη Κατσαρού (με τη
συμβολή του κιθαρίστα Γιάννη Σπάθα των
Socrates).
Στα χρόνια αυτά, ο Παύλος συμμετέχει σε παραστάσεις που δίνει ο Μαρκόπουλος στο κλαμπ Κύτταρο. Σε όλες τις φωτογραφίες του εκείνης της εποχής, είναι χαρακτηριστικό το ανταρτρόκ ντύσιμο και το μουστάκι.
Σε κάποιες παραστάσεις του 1975, υποδύεται και τον «πλανόδιο μάντη» σε μια περφόρμανς που γραφόταν από τη Δέσποινα Τομαζάνη και που παρεμβαλλόταν στο πρόγραμμα του Γιάννη Μαρκόπουλου.
Η Τομαζάνη ήταν η πανέμορφη κοπέλα που επιχειρούσε έναν σουρεαλιστικό αποχαιρετισμό των ψυχεδελικών ονείρων και περιέφερε τον μάντη (Σιδηρόπουλο) επί του οποίου καρφίτσωνε κατοστάρικα, για να χρησμοδοτεί με δυσοίωνο τρόπο.
Η «Μαρκοπουλική φάση» του Παύλου Σιδηρόπουλου, περιλαμβάνει ακόμη έναν μεγάλο έρωτα που δεν έχει όμως αίσιο τέλος.
Το 1975 ο Παύλος ερωτεύεται την Κάθυ Παρθήμου, η οποία μόλις έχει αποφοιτήσει από το Αμερικανικό Κόλλέγιο Θηλέων Αγίας Παρασκευής (Pierce College).
Γνωρίζονται στο Κύτταρο στις παραστάσεις του Μαρκόπουλου, ζουν μια ευτυχισμένη περίοδο αλλά χωρίζουν όταν η Κάθυ αποφασίζει να σπουδάσει Αρχιτεκτονική στο ΕΜΠ.
Ο χωρισμός είναι επίπονος για τον Παύλο, και αυτό φαίνεται καθαρά στο τραγούδι που γράφει για την Κάθυ (Στην Κ.) και εμφανίζει το 1979, στον κύκλο του Φλου.