Μετά από πρόβες μηνών, νέες θεατρικές παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα τις πρώτες μέρες του 2024.
Μετρήσαμε 10+3 έργα ελλήνων και ξένων θεατρικών συγγραφέων, δράματα, κωμωδίες και δημοφιλή έργα, που κάνουν πρεμιέρα στην Αθήνα.
Οι Θεατρικές πρεμιέρες του Ιανουαρίου
Οι Θεατρικές Επιχειρήσεις ΖΗΣΗ θα παρουσιάσουν από το Σάββατο 13 Ιανουαρίου στο ανακαινισμένο Studio του Θεάτρου ΑΡΓΏ, το αριστούργημα του Χάρολντ Πίντερ, «Ο Επιστάτης» σε σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη, με τον ίδιο στο ρόλο του επιστάτη και τους Αιμιλιανό Σταματάκη και Γιώργο Φριντζήλα στους ρόλους των δύο αδερφών.
Δύο αδέλφια, σημαδεμένα από μία ρωγμική μοίρα, ζουν μέσα σ'ένα δωμάτιο-αποθήκη, που ασφυκτιά από την παλιατζούρα και τη μάταιη συσσώρευση σκουπιδαριού. Δύο άνθρωποι άρρωστοι από ύπαρξη, παίζουν ένα παιχνίδι εναλλαγής της εξουσίας. Ο ένας κομίζει τα εύσημα της ψυχασθένειας, ο άλλος τ'αδιέξοδα του κυνισμού. Ο χρόνος, ίδιος με τον χθεσινό, ίδιος και με τον αυριανό.
Τίποτα δεν αλλάζει στο μαρτυρικό βασίλειο μιάς αναμονής του κενού, ώσπου στο σκουπιδότοπο αυτού του δωματίου -που μοιάζει με τα σπλάχνα τους-εισέρχεται ο πλάνης και ανέστιος, ο πονηρός και μοχθηρός μικρομπαγάσας, ο υπεράριθμος αποδιοπομπαίος του αστικού βίου. Αυτός θα εκμεταλλευτεί τα αδύνατα σημεία των ιδιοκτητών και θα παίξει μαζί τους παιχνίδια διάσπασης και συμμαχιών. Ως ανταμοιβή για την αμοραλιστική διπλωματία του, θα δεχτεί και από τα δύο αδέλφια, σε ξεχωριστές συναντήσεις, την πρόταση ανάληψης της θέσης του επιστάτη. Και τότε αρχίζει μιά άγρια κωμωδία. Ναι, κωμωδία! Επέμενε σ'αυτό ο Χάρολντ Πίντερ όταν έγραψε το αριστούργημα του, τον Επιστάτη. Είναι και κωμικό το έργο, έλεγε και ξανάλεγε, όπως ο Μπέκετ για τον ''Γκοντό'', ή ''το παιχνίδι τέλους'', όπως ο Τσέχωφ, χρόνια πριν για τα δικά του έργα.
Η Αξία της Ζωής
Ο Σωτήρης Τσαφούλιας επιστρέφει στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης με το έργο ‘’Η Αξία της Ζωής’’ της βραβευμένης με Emmy, Jane Anderson, σε μετάφραση της Ναταλύ Δούκα.
Ο πόνος στη ζωή είναι αναπόφευκτος, το να υποφέρεις όμως από αυτόν είναι προαιρετικό. Δύο ξαδέρφες με τους συζύγους τους συναντιούνται μετά από καιρό και με τις δύο να έχουν υποστεί μια τρομερή απώλεια.
Ένα έργο γεμάτο συμπόνια, ειλικρίνεια και χιούμορ που εξερευνά σε βάθος την αξία της ζωής και το δικαίωμα του καθενός να αποφασίζει ελεύθερα τη μοίρα του.
Παίζουν: Τζάνετ - Αθήνα Τσιλύρα, Ντίνα - Μαρίνα Ψάλτη, Νιλ - Βασίλης Ρίσβας, Μπιλ - Δημήτρης Μαυρόπουλος. Πρεμιέρα Τετάρτη 24 Ιανουαρίου
Ο Ταλαντούχος Κύριος Ρίπλεϊ
Το διάσημο ψυχολογικό θρίλερ της Πατρίσια Χάισμιθ, «Ο Ταλαντούχος Κύριος Ρίπλεϊ» ανεβαίνει σε θεατρική μεταφορά και σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια, από τις 26 Ιανουαρίου, στο Θέατρο Ιλίσια – Βολανάκης.
Υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση του Πέτρου Ζούλια, τον κεντρικό ρόλο του Τομ Ρίπλεϊ αναλαμβάνει ο Μιχάλης Συριόπουλος. Ως Ντίκι Γκρίνλιφ εμφανίζεται ο Μιχαήλ Ταμπακάκης. Τον ρόλο του Φρέντι Μάιλς αναλαμβάνει ο Ιωάννης Αθανασόπουλος και της Μάρτζι Σέργουντ, η Ήβη Νικολαΐδου. Το σκηνικό υπογράφει η Άννα Ζούλια, τα κοστούμια ο Νίκος Αποστολόπουλος, τη μουσική επιμέλεια και τον ηχητικό σχεδιασμό της παράστασης ο Γεράσιμος Ευαγγελάτος, ενώ τους φωτισμούς υπογράφει η Μελίνα Μάσχα.
Κεντρικό πρόσωπο ο δαιμονικός κύριος Ρίπλεϊ. Ένας σύγχρονος, ιδιαίτερος χαρακτήρας, που φτάνει συχνά στο έγκλημα και την απάτη, με κίνητρο την οικονομική και κοινωνική του καταξίωση. Το ταλέντο του νεαρού Ρίπλεϊ είναι η διπλοπροσωπία. Ο Τομ Ρίπλεϊ, σαν ένας καλός ηθοποιός, ξέρει να υποδύεται το ρόλο ενός άλλου και να κλέβει την ταυτότητά του. Πλαστογράφος, αμοραλιστής και με διχασμένη προσωπικότητα, παίζει το παιχνίδι θύτη-θύματος με τρομερή γοητεία και σαγηνευτική ικανότητα.
Lebensraum
Πρωτοχρονιά με «Lebensraum» του Θανάση Τριαρίδη στο Faust. Μετά την θερμή υποδοχή κοινού και κριτικών, το «Lebensraum» του Θανάση Τριαρίδη σε σκηνοθεσία Γιώτας Σερεμέτη επιστρέφει για 8 παραστάσεις στο Faust τον Ιανουάριο.
«Το καθαυτό νόημα του Lebensraum συμπυκνώνεται σε τούτο: οι αληθινοί δολοφόνοι είναι - και θα είναι για πάντοτε - οι θεατές.» σημειώνει ο συγγραφέας. Το έργο εκκινεί από την ναζιστική, επεκτατική θεωρία του Ζωτικού Χώρου και την μεταγράφει εφιαλτικά στο σήμερα. Τα όρια ανάμεσα στους ηθοποιούς και το κοινό καταργούνται. Ποιος θέτει το όριο ανάμεσα στην αθωότητα και την ενοχή και ποιος είναι σε θέση ν’ ανακαλύψει την αλήθεια πίσω από το ψέμα;
Δύο άνθρωποι συναντιούνται στη σκηνή, δύο γυναίκες. Η Χειρίστρια του Πειράματος - το οποίο πραγματοποιείται παρουσία κοινού - οδηγεί τη συμμετέχουσα - η οποία βρίσκεται εδώ με τη θέλησή της έναντι αμοιβής – από την Κούβα και το Σινσινάτι μέχρι την Κουάλα Λουμπούρ συνοδεία μουσικής μέχρι να συναντήσει στα σκοτεινά δάση της Πολωνίας τους Εβραίους παρτιζάνους και να έρθει αντιμέτωπη μ’ αυτό που γεννά τον φασισμό.
Είναι το Πείραμα μια απλή καταγραφή στατιστικών στοιχείων; Πόσο αλλοιώνεται η ανθρώπινη φύση μέσα από την ψυχική δοκιμασία του Πειράματος; Πώς μετατρέπεται η συμμετέχουσα σε πειραματόζωο και πόσο μακριά της επιτρέπει η ηθική της να προχωρήσει; Πόσο αμέτοχο είναι το κοινό; Πόσο πρόθυμοι είναι οι άνθρωποι να ακολουθήσουν εντολές γνωρίζοντας ότι θα βλάψουν άλλους; Παίζουν: Δέσποινα Αποστολίδου, Κατερίνα Σταθοπούλου
4 λεπτά και 12 δευτερόλεπτα
Ο Θεατρικός Οργανισμός «Νέος Λόγος» και το Studio Μαυρομιχάλη παρουσιάζουν από τις 13 Ιανουαρίου 2024, το βραβευμένο έργο του Βρετανού συγγραφέα Τζέιμς Φρίτς, «4 λεπτά και 12 δευτερόλεπτα» σε μετάφραση Δημήτρη Κιούση και σκηνοθεσία Φώτη Μακρή.
Το έργο ανέβηκε για πρώτη φορά στις 2 Οκτωβρίου 2014 στο Hampstead theater στο Λονδίνο και έκτοτε έχει ανέβει σε πάρα πολλές χώρες.
Ο 17χρονος γιος φαίνεται να εκπληρώνει τις φιλοδοξίες των γονιών του. Οι βαθμοί του είναι καλοί, στο σχολείο τον εκτιμούν και απομένουν μόνο οι τελικές εξετάσεις για να μπει στο πανεπιστήμιο που διάλεξε. Οι θυσίες των γονιών δεν πήγαν χαμένες. Όμως ένα βιντεάκι, διάρκειας 4 λεπτών και 12 δευτερολέπτων, που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο και γίνεται viral, αλλάζει τα δεδομένα.
Ένα βίντεο που ανέβηκε για πλάκα. 2 νέα παιδιά που κάνουν σεξ, ή ένα revenge porn ; Οι εξελίξεις είναι ραγδαίες. Οι σχέσεις καταστρέφονται, οι ισορροπίες διαταράσσονται. Οι ανατροπές πολλές και απρόβλεπτες. Παίζουν: Βασιλίνα Κατερίνη, Στέλλα Κρούσκα, Φώτης Μακρής, Φοίβος Σαμαρτζής
Οι Απόγονοι
«Οι Απόγονοι», μια ιστορία για δύο αδέλφια που δεν γνωρίστηκαν ποτέ. Μια devised μουσική παράσταση σε δραματουργική σύνθεση και ερμηνεία Ηρώς Μπέζου και Χρήστου Θάνου, στο ΠΛΥΦΑ από τις 11 Ιανουαρίου 2024.
Δύο αδέλφια συναντιούνται για μία μοναδική στιγμή στη ζωή τους, μόνο και μόνο για να εκπληρώσουν το προδιαγεγραμμένο χρέος, που οι πράξεις των προγόνων τους καθόρισαν. Μια αιώνια ιστορία για το δυσβάσταχτο φορτίο που μεταφέρεται από γενιά σε γενιά και έρχεται να εγκατασταθεί, ακλόνητο, στις πλάτες των τελευταίων απογόνων.
Δεν υπάρχουν ιδανικότερα πρόσωπα στο παγκόσμιο θέατρο, για να εκφράσουν τις συνέπειες του βάρους αυτού, από την Ηλέκτρα και τον Ορέστη. Η παράσταση αποτελείται από κείμενα του Γιάννη Ρίτσου, των αρχαίων τραγικών αλλά και πρωτότυπα, τοποθετημένα μέσα σ΄ ένα μουσικό σύμπαν. Η μουσική ερμηνεύεται ζωντανά με την συμμετοχή των Παναγιώτη Γκίκα και Τεό Φοινίδη. Ηθοποιοί: Ηρώ Μπέζου, Χρήστος Θάνος
Αντιγόνη 441 +
Από το Σάββατο 20 Ιανουαρίου και κάθε Σάββατο και Κυριακή από την ομάδα Ρέοντα πρόσωπα θα παρουσιάζεται το έργο Αντιγόνη 441 +, σε σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη, σκηνικά-κοστούμια Γιάννη Μετζικώφ και μουσική Δήμητρας Γαλάνη και Γιώργου Μπουσούνη στο θέατρο Αλκμήνη.
Πρόκειται για μία πειραματική προσέγγιση στο έργο του Σοφοκλή με έξι γυναίκες να ερμηνεύουν όλους τους ρόλους της τραγωδίας -αντρικούς, γυναικείους και τον χορό- σε μια τολμηρή, διττή ανάγνωση, συνδέοντας το δράμα με τις θρησκευτικές του καταβολές, αλλά και με το έντονο πολιτικό του στοιχείο.
Ρέοντα Πρόσωπα. Αναπνέω, κινούμαι, ρέω. Ροή. Ρέοντα ύδατα. Ρέουσα μνήμη. Ρέων λόγος. Ρέουσα πραγματικότητα. Ρέων κόσμος. «Σαν πρώτη μας επιλογή κι ανάγκη, αποφασίσαμε να γνωρίσουμε και να δουλέψουμε πάνω στο παλαιότερο οργανωμένο λαϊκό είδος θεάτρου, την αρχαία τραγωδία. Να μελετήσουμε τη γλώσσα του μύθου και του πεπρωμένου, τις διαφορές μεταξύ αρχαίου και χριστιανικού κόσμου, να αποκωδικοποιήσουμε τις ψυχολογικές διαδρομές των ηρώων, να ανακαλύψουμε, ίσως, κάποιους τρόπους έκφρασης που δεν γνωρίζουμε. Εν ολίγοις, να περπατήσουμε πάνω σε άγνωστους δρόμους, όμως, παραδόξως, πολύ οικείους. Ο λόγος γίνεται για την δεύτερη αρχαιότερη σωζόμενη τραγωδία του Σοφοκλή, Αντιγόνη, πρωτοπαρουσιαζόμενη το 441π.Χ. Σε αυτό το πρώτο μας ξεκίνημα στέκεται στο πλάι μας ο δάσκαλος, και πια σκηνοθέτης μας, Κοραής Δαμάτης, για να εξερευνήσουμε μαζί, αλλά κυρίως για να μας μεταδώσει την πίστη στην γνώση, την αυθεντικότητα, την σκληρή δουλειά και την ευαισθησία. Έναν άνθρωπο που επιλέγει να δώσει την σκυτάλη στην επόμενη γενιά». Παίζουν: Αναστασίου Λενιώ, Λιανού Έλενα, Μπουλάκου Κατερίνα, Οικονόμου Ιωάννα, Τσιγάρου Μένια, Φραγκελάκη Μαλβίνα
Η Ιοκάστη Γιουξουάν στή Xώρα της Κλιμακτηρίου
Ο Πολυχώρος VAULT παρουσιάζει το νέο έργο της Κικής Μαυρίδου «Η Ιοκάστη Γιουξουάν στή Xώρα της Κλιμακτηρίου» σε σκηνοθεσία Βάνας Πεφάνη με την Άντρια Ράπτη στο ρόλο της Ιοκάστης. Από το Σάββατο 13 Ιανουαρίου, κάθε Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 18:00, για περιορισμένες παραστάσεις.
«Πως είναι να ξυπνάς μια μέρα και να συνειδητοποιείς ότι δεν είσαι, ούτε κοριτσάκι, ούτε κοπέλα; Πως είναι να συμπληρώνεις μισό αιώνα και να περνάς στην αντίστροφη μέτρηση; Πόσο κόπο, χρόνο, ψυχραιμία και ώριμη σκέψη θέλει, για να καταλάβεις ότι τα πράγματα δεν τελειώνουν, αλλά αλλάζουν μορφή και πορεία;»
Πόσα είναι αυτά που ρωτήσατε μια γυναίκα και δεν πήρατε απάντηση; Τι λένε οι φίλες ψιθυριστά σε δημόσιους χώρους; Υπάρχουν απαγορευμένα γυναικεία θέματα; Τι γίνεται όταν η Ιοκάστη Γιουξουάν, αποφασίζει να σπάσει τη σιωπή της και να έρθει αντιμέτωπη με τα «απαγορευμένα»; Να βγει μπροστά και να μιλήσει για όσα οι άλλοι δεν τολμούν;
Η Κική, η Άντρια και η Βάνα (μετά τις προσωπικές τους επιτυχίες : Η Μάνα αυτουνού…Έλλη Ζάχου Ταχτσή, Επικίνδυνες Σχέσεις και O αδερφός μου ο Αμαντέους), συνεργάζονται για πρώτη φορά και δημιουργούν, με αφορμή ένα γυναικείο μονόλογο, στον οποίο η ηρωίδα αποφασίζει να βγει από τον κοινωνικό κλοιό του καθωσπρεπισμού και να
κοιτάξει στα μάτια όσους της είπαν: «μη!» Να αφηγηθεί με χιούμορ γεγονότα, τα μεγάλα και μικρά τερατάκια της ζωής της που την έκαναν να συνειδητοποιήσει, πως οι «άλλοι» μπορούν να σε σταματήσουν, μόνο αν εσύ φοβάσαι να προχωρήσεις. Να μιλήσει επιτέλους για όσα ακόμη και σήμερα, δεν ειπώνονται ποτέ.
Interview
Το «Interview», η κοινωνικοπολιτική μαύρη κωμωδία της ομάδας «Εμείς» (Χ. Θάνος, Σ. Καψαμπέλη, Χ. Παπαμιχαήλ, Μ. Ζερβού, Σ. Δούβρης, Β. Τουρκομένης) ανεβαίνει από τις 23 Ιανουαρίου και κάθε Τρίτη, στο Θέατρο Αλκμήνη, από την ομάδα B.A.N.C. σε σκηνοθεσία Χρήστου Θάνου. Το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο σανίδι το 2013, από την ομάδα «Εμείς», γνωρίζοντας μεγάλη επιτυχία. Το κείμενο έχει λάβει τιμητική διάκριση από τον όμιλο για την Unesco Πειραιώς και Νήσων.
Ένα interview για δουλειά. Μία φωνή (εξουσία). Τέσσερις υποψήφιοι με νούμερο. Τέσσερις κοινωνικές ομάδες, που πλήττονται δραματικά από τις σημερινές συνθήκες στην αρένα αναζήτησης εργασίας (χειρώνακτες, καλλιτέχνες, επιστήμονες, ανειδίκευτοι εργάτες). Η φωνή αξιολογεί κάθε πολίτη που επιθυμεί να εργαστεί. Η συνέντευξη ξεκινάει τυπικά, σε ένα ζεστό και φιλικό κλίμα. Οι υποψήφιοι χαλαρώνουν και αφήνουν τις αδυναμίες τους να φανερωθούν. Η φωνή αρχίζει σιγά-σιγά να τους χειραγωγεί, υποβάλλοντας τους παράλογες ερωτήσεις και υποχρεώνοντάς τους σε εξευτελιστικές δοκιμασίες. Οι υποψήφιοι είναι σε απόγνωση και δεν έχουν τίποτα να χάσουν. Οδηγούνται έτσι σε μία κανιβαλιστική διαδικασία ανταγωνισμού. Επόμενοι υποψήφιοι; Οι θεατές.
Από το κουκούλι στην πεταλούδα
«Από το κουκούλι στην πεταλούδα», μια σκηνική σύνθεση σε σύλληψη της Φλωρεντίας Μπέμπη (που υπογράφει και τη σκηνοθεσία) και με πρωτότυπη μουσική της Παυλίνας Κατσή. Από τις 11 Ιανουαρίου και κάθε Πέμπτη στις για οκτώ παραστάσεις στο Θέατρο Nous ( Τροίας 34 Κυψέλη ).
Πέντε νεαρές ερμηνεύτριες ψηλαφούν και εποπτεύουν ένα λαβύρινθο από γυναίκες ηρωίδες του παγκόσμιου ρεπερτορίου, που συνομιλούν με τη «Μηχανή Άμλετ» του Χάινερ Μύλερ.
Χρησιμοποιώντας την πεταλούδα ως σύμβολο υπαρξιακού μετασχηματισμού, παρακολουθούν την ιστορία της μεταμόρφωσής της -πόσες στιγμές απ’ τη δική μας ιστορία μάς φέρνουν έτσι στο μυαλό; Μπορεί η έξοδος απ’ το κουκούλι να συμβεί και στη ζωή μας;
Μία δραματική ροή από ιδέες, φαντασιώσεις και εφιάλτες της γυναίκας που ζει την αλλοτρίωση και διερωτάται για την πορεία και το τέλος της ύπαρξής της. Ερμηνεύουν: Αθηνά Αλαμανή, Ιωάννα Γκιούλη, Φλωρεντία Μπέμπη, Ειρήνη Σκαμνάκη, Λύδια Τσογιάννη
Κεκλεισμένων των θυρών
«Κεκλεισμένων των θυρών» και ενα από τα πιο σημαντικά θεατρικά έργα του Σαρτρ, ανεβαίνει στη σκηνή του Θεάτρου Αλκμήνη από τις 21 Ιανουαρίου και κάθε Κυριακή στις 21:00, από την Upstage Productions στο σκηνοθετικό ντεμπούτο της Έφης Κιούκη.
Ένα ιλαρό υπαρξιακό δράμα, όπου οι ήρωες προσπαθούν να αναλογιστούν κατά πόσο ήταν ελεύθεροι να χαράξουν την πορεία της ζωής τους. Μια σύγχρονη ματιά, σε ένα διαχρονικό και βαθιά φιλοσοφικό έργο, με τους Αλέξανδρο Δαβιλά, Έφη Κιούκη, Ιωάννα Λαπέα και Νικόλα Γεωργανή.
Ένα γκαρσόν υποδέχεται διαδοχικά τρεις ακούσιους επισκέπτες, σε ένα αμφιβόλου αισθητικής διακοσμημένο σαλόνι, που δεν είναι τίποτα άλλο παρά… ένα δωμάτιο της κόλασης. Ο Γκαρσέν, η Ινές και η Εστέλ, άγνωστοι μεταξύ τους, αναρωτιούνται αν βρίσκονται μαζί τυχαία ή όλα είναι προμελετημένα. Καταδικασμένοι για διαφορετικές αμαρτίες ο καθένας, αναζητούν τον δήμιο. Συνειδητοποιούν, ότι θα περάσουν την αιωνιότητα οι τρεις τους μέσα σε αυτό το δωμάτιο που το φως δεν σβήνει ποτέ.
Η ΠΑΡΑΓΕΛΛΙΑ
Η Anelixis Production παρουσιάζει από την Τρίτη 23 Ιανουαρίου και κάθε Τρίτη και Τετάρτη στο Θέατρο Μικρός Κεραμεικός, τη μαύρη κωμωδία του Άγγελου Ιωαννίδη, «Η ΠΑΡΑΓΕΛΛΙΑ», σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Παλίλη.
Δύο επαγγελματίες εκτελεστές είναι κλεισμένοι σ’ ένα υπόγειο μέχρι να τους δώσει ο εργοδότης τους τις πληροφορίες για το επόμενο θύμα τους. Συνηθισμένοι στον ιδιόμορφο τρόπο που δέχονται τις εντολές του, κυρίως μέσα από παρομοιώσεις, μεταφορές και αινίγματα, εν προκειμένω… μέσω παραγγελιών φαγητών, προσπαθούν να μαντέψουν τι τους επιφυλάσσει η επόμενη αποστολή. Η αναμονή για το τι μέλλει γενέσθαι σε συνδυασμό με την έλλειψη τρόπου διαφυγής απ’ το υπόγειο, φέρνουν στην επιφάνεια τους φόβους τους, την ικανότητα και την ανικανότητά τους να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες, ξεδιπλώνοντας και αναδεικνύοντας τον πραγματικό τους χαρακτήρα όταν καλούνται να πάρουν την σημαντικότερη απόφαση της ζωής τους.
Σκηνοθεσία – Επιμέλεια κειμένου: Κωνσταντίνος Παλίλης. Ερμηνεία – Σύλληψη ιδέας: Δημήτρης Πνευματικός, Απόστολος Τζίκας
Η σημαία των Αθηνών
Το «Από Μηχανής» Θέατρο παρουσιάζει την τολμηρή μαύρη κωμωδία του Ανδρέα Κεντζού Η σημαία των Αθηνών σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά από τις 30 Ιανουαρίου.
Νύχτα 30ής Μαΐου 1941, Αθήνα. Τρεις ατρόμητοι νεαροί σκαρφαλώνουν κρυφά στην Ακρόπολη και κάτω απ’ τη μύτη της γερμανικής φρουράς, κατεβάζουν τη σβάστικα και την πετούν σ’ ένα πηγάδι. Είναι «η πρώτη πράξη αντίστασης κατά του φασισμού στη σκλαβωμένη Ευρώπη». Οι έρευνες για την ανεύρεση της σημαίας αποβαίνουν άκαρπες.
Η σημαία όμως δεν έχει χαθεί. Βρίσκεται σε ένα σπίτι. Στην Αθήνα. Σήμερα. Στα χέρια μιας οικογένειας που αδυνατεί να αντιμετωπίσει το αδιέξοδό της.
Μια μητέρα πίνει, ένας πατέρας εθισμένος στα χαρτιά, μια κόρη ερωτευμένη με την κόρη μιας άλλης οικογένειας από μια άλλη χώρα και ο παππούς, ήρωας του άλλοτε, καθηλωμένος στην ακινησία του. Η σημαία των Αθηνών του Ανδρέα Κεντζού, μια μαύρη οικογενειακή κωμωδία για τα σαθρά θεμέλια των ανθρώπινων σχέσεων που μάταια αγωνιούν να σταθούν ανάμεσα σε μυστικά, αυθαίρετες προσδοκίες και ζωτικά ψεύδη.
Η σημαία - σύμβολο μιας σπουδαίας πράξης αντίστασης του παρελθόντος, βρίσκεται σε χέρια που δεν μπορούν να την αντέξουν. Παίζουν (αλφαβητικά): Γιάννης Κοτσαρίνης, Μαρία Μαυροματάκη, Νίκος Παντελίδης, Ορσαλία Πιπίδη, Μαίρη Τσαβαλιά
Μάλο Μόμε ή Μικρό Κορίτσι
Tο Φθινόπωρο του 1959 ο αντικαγκελάριος της δυτικής Γερμανίας Λούντβιχ Έρχαρτ προτείνει στην ελληνική κυβέρνηση να στείλει φτηνό εργατικό δυναμικό στη Γερμανία κι έτσι να λύσει, εν μέρει, το πρόβλημα της φτώχειας της χώρας. Έτσι ξεκινάει η ιστορία της ελληνικής μετανάστευσης προς τη Γερμανία. Έτσι ξεκινάει η ιστορία των Ελλήνων Γκασταρμπάιτερ, των φιλοξενούμενων εργατών. Έτσι ξεκινάει και η ιστορία των παιδιών των Γκασταρμπάιτερ.
Έτσι ξεκινάει και η ιστορία των γυναικών του Μάλο Μόμε… Δύο γυναίκες συναντιούνται και αναμετρώνται με την ξενιτιά, την ιστορία, τις ανάγκες τους. Η μάνα που έφυγε εργάτρια στη Γερμανία. Η κόρη που έμεινε στο χωριό να μεγαλώσει τον εαυτό της και την αδερφή της. Η ξενιτιά έχει δύο χαμένους.
Η αδερφή παρούσα μας θυμίζει πως οι ζωές των ανθρώπων καθορίζονται από την Ιστορία. Βρισκόμαστε λοιπόν στη στιγμή αυτή που ο πόνος του ξενιτεμένου, ο πόνος αυτού που έμεινε πίσω και η ιστορική συγκυρία, μπαίνουν «στο ίδιο κάδρο» και οι εμπλεκόμενοι καλούνται να ξανακάνουν απολογισμό και να ξαναγνωριστούν. Βρισκόμαστε σε μια στιγμή που μάνα και κόρη παλεύουν με την ενηλικίωση που τους στέρησε η ζωή.
Η παράσταση «Μάλο Μόμε ή Μικρό Κορίτσι» θα παρουσιάζεται από την Δευτέρα 15 Ιανουαρίου 2024 και κάθε Δευτέρα και Τρίτη, μέχρι τις 5 Μαρτίου, στο Θέατρο Μεταξουργείο.Παίζουν: Δέσποινα Σαραφείδου, Ξένια Αλεξίου, Ήρα Ρόκου. Φιλική συμμετοχή: Μπακάρ Αλμπακάρ