Εντατικές πρόβες για τους θιάσους ενόψει νέας θεατρικής σεζόν, με τις πρώτες πρεμιέρες να προγραμματίζονται για τις αρχές Οκτωβρίου.
Κλασικά αριστουργήματα, έργα Ελλήνων συγγραφέων, εξαιρετικές επαναλήψεις, σε έναν θεατρικό χειμώνα που προδιαγράφεται άκρως ενδιαφέρων.
Επιλέξαμε κάποιες από τις πρώτες θεατρικές πρεμιέρες της σεζόν, με την προπώληση να έχει ξεκινήσει και πολλά από τα θέατρα να υιοθετούν την πρακτική του early bird, που σημαίνει εισιτήρια σε χαμηλές τιμές για όλες τις παραστάσεις, όσο διαρκεί η προσφορά.
Πρώτες θεατρικές πρεμιέρες της σεζόν 2024/2025
«Κανόνια και τρομπέτες»
Με το νέο έργο του Γιάννη Τσίρου «Κανόνια και τρομπέτες», σε σκηνοθεσία Γιώργου Παπαγεωργίου, κάνει πρεμιέρα στις 10 Οκτωβρίου το Θέατρο Εμπορικόν.
Στη σκηνή ένα all star cast: Έλλη Τρίγγου, Στάθης Σταμουλακάτος, Μάνος Καζαμίας, Νεφέλη Μαϊστράλη, Γιώργος Τριανταφυλλίδης, Μαριτίνα Κουτσοχιώνη.
Τα «Κανόνια» είναι μια μαύρη κωμωδία εξαπάτησης. Ο Γιάννης Τσίρος, έχοντας στο παρελθόν δώσει εξαιρετικά δείγματα γραφής γύρω από τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα (ενδεικτικά: «Άγριος σπόρος», «Αξύριστα πηγούνια») ασχολείται στο νέο του έργο με το βρώμικο χρήμα, το τραπεζικό σύστημα και τον σύγχρονο εθισμό γύρω από την εξαπάτηση.
Αθήνα. Ελλάδα 2.0. Ένα ζευγάρι Ρομά, ένα ζευγάρι τραπεζιτών και δύο όργανα της τάξης. Ένα loft κάπου στο κέντρο. Μια σακούλα χαρτονομίσματα. Ένα σακουλάκι ναρκωτικά. Και ψάρια. Ο Κωνσταντίνος είναι διευθυντικό στέλεχος σε τράπεζα. Στα χέρια του έχει κάποια ομόλογα που καταρρέουν. Το βράδυ λίγο πριν την οικονομική καταστροφή θα συναντηθεί με τον Χρόνη. Ο Χρόνης -έμπορος ναρκωτικών μεταξύ άλλων- δουλεύει για τον Κωνσταντίνο. Έχει και μια αρραβωνιαστικιά, τη Ρουμπίνη, που θέλει να εξασφαλίσει μια καλύτερη συνθήκη για το δάνειό της από τον Κωνσταντίνο, ο οποίος έχει μια «απαγορευμένη» σχέση με την Κλαίρη, επίσης από την τράπεζα.
Εκείνο το βράδυ τα δύο ζευγάρια -από μια σύμπτωση- συναντιούνται και γνωρίζονται. Ο Κωνσταντίνος θέλει κάτι από τον Χρόνη, ο Χρόνης θέλει κάτι από τον Κωνσταντίνο, η Ρουμπίνη θέλει κάτι από τον Χρόνη και η Κλαίρη θέλει κάτι από τη Ρουμπίνη. Όλα θα συμβούν μέσα σε ένα βράδυ καταστροφής, παροξυσμού και παρεξήγησης. Το βασικό όμως είναι ένα: να ξεφορτωθούνε τα ομόλογα πριν βαρέσουν τα «κανόνια»! Και κάπου εκεί, δύο αστυνομικοί θα επιβάλουν τον νόμο και όλα θα πάνε καλά.
Ο Γιώργος Παπαγεωργίου συναντιέται με έναν θίασο αξιώσεων στο νέο έργο του Γιάννη Τσίρου, με στόχο να αναδείξει την ψυχολογία του Νεοέλληνα στην Ελλάδα τού 2.0.
«Straight White Men»
Η ιδιόρρυθμη κωμωδία «Straight White Men», γραμμένη από την Αμερικανίδα δραματουργό και σκηνοθέτη Young Jean Lee, με ρίζες από τη Νότια Κορέα, κάνει πρεμιέρα στη σκηνή του Θεάτρου Μικρό Χορν στις 2 Οκτωβρίου, σε σκηνοθεσία της Κίρκης Καραλή.
Με ειρωνικό χιούμορ και σάτιρα για τις αιώνιες αλήθειες που ορίζουν τη ζωή των λευκών ετεροφυλόφιλων ανδρών στον Δυτικό κόσμο, η ανήσυχη Αμερικανοασιάτισσα δημιουργός έφτιαξε ένα έργο με τρεις ηρωικούς άνδρες και έναν λιγότερο ηρωικό. Γιατί κάποια στιγμή ακόμη και τα προνόμια γίνονται αφόρητα. Τι είναι αυτό που προσδιορίζει το προνομιούχο αρσενικό; Τα λεφτά του; Η φήμη του; Η μόρφωσή του; Οι «πονηροί» χειρισμοί του για την επαγγελματική του ανέλιξη; Ο τρόπος με τον οποίο ζει; Τα άχαρα «αστεία» του; Τα γνωστά και μη εξαιρετέα «αρσενικά» χαρακτηριστικά που αναγνωρίζουμε από παιδιά και ερχόμαστε αντιμέτωποι μ’ αυτά αργότερα στην ενήλικη ζωή μας;
Κάθε λευκός ετεροφυλόφιλος άνδρας, ακόμη και σήμερα, πολύ συχνά καλείται να τα υποστηρίζει όλα αυτά. Τι γίνεται, όμως, αν δεν τα αντέχει η ψυχή του; Αν αντιδρά το ίδιο του το δέρμα; Αν δεν μπορεί να αντεπεξέλθει; Πόσο, τελικά, τον πιέζει και εκείνον η ίδια η πατριαρχική κοινωνία που τον γέννησε;
Τρία αδέλφια -ο Άρης (Θοδωρής Αντωνιάδης), ο μεγαλύτερος, με πολλές δυνατότητες, που όμως σ' αυτή τη φάση ασχολείται με το νοικοκυριό, ο Ανδρέας (Αλέξανδρος Πέρρος), ο μεσαίος, φρεσκοχωρισμένος, χρηματιστής, που ζει τον περισσότερο καιρό στο Λονδίνο, και ο Σπύρος (Γιάννης Ποιμενίδης), ο μικρότερος, καθηγητής και επιτυχημένος συγγραφέας- περνούν τις άγιες ημέρες στο σπίτι του πατέρα τους, του Γιώργου (Κώστας Ξυκομηνός).
Στην έναρξη της παράστασης, η υποδοχή των θεατών γίνεται από δύο μέλη της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας. Η συγγραφέας τούς δίνει τον δραματουργικό χώρο ώστε να συσχετίζονται με το βασικό μέρος του έργου, χωρίς να εμπλέκονται άμεσα. Μας καλεί να παρακολουθήσουμε, μαζί τους, τα πλάσματα με την ταμπέλα «straight white men», με την ελπίδα να τα κατανοήσουμε. Κι αν, ανάμεσα στις πράξεις του έργου, αισθανθούν την άνεση να μοιραστούν μαζί μας και σκέψεις απ' τον δικό τους κόσμο -εκεί που τα προνόμια φανερά λιγοστεύουν και οφείλεις να είσαι γενναίος για να πας παρακάτω-, έχει καλώς. Η Μελίνα Νάτσιου, μια τρανς γυναίκα, και ο Θέμης Θεοχάρογλου, που σταδιακά μεταμορφώνεται στην drag persona της Holly Grace, είναι εκεί για να μας κρατούν το χέρι σ' αυτή τη διαδρομή.
«O Πουπουλένιος»
Το Σύγχρονο Θέατρο ξεκινάει τη νέα θεατρική σεζόν 2024/2025 με ένα από τα πιο σημαντικά έργα της σύγχρονης παγκόσμιας δραματουργίας, «O Πουπουλένιος» (The Pillowman), του αγαπημένου συγγραφέα του ελληνικού κοινού Μάρτιν Μακ Ντόνα, σε σκηνοθεσία του Νικορέστη Χανιωτάκη.
Τους ρόλους του έργου ερμηνεύουν οι ηθοποιοί (αλφαβητικά): Αργύρης Αγγέλου, Νίκος Πουρσανίδης, Γεράσιμος Σκαφίδας, Αλέκος Συσσοβίτης. Η πρεμιέρα είναι προγραμματισμένη για την Παρασκευή 11 Οκτωβρίου.
Ο Μακ Ντόνα, συγγραφέας ιδιαίτερα αγαπητός στην Ελλάδα, στον «Πουπουλένιο» συνδυάζει στοιχεία αστυνομικού θρίλερ και μαύρης κωμωδίας, δημιουργώντας ένα έργο με αμείωτη ένταση που κρατάει το ενδιαφέρον του θεατή ως το τέλος. Ένας συγγραφέας που ζει σε ένα κράτος με αυταρχικό καθεστώς, ανακρίνεται για το φρικιαστικό περιεχόμενο των διηγημάτων του και τις ομοιότητές τους με μια σειρά από ανεξιχνίαστες παιδοκτονίες που συμβαίνουν στην πόλη. Ο κόσμος της φαντασίας μπλέκεται με τον πραγματικό κόσμο, δημιουργώντας ένα σύμπαν όπου όλα είναι πιθανά και απίθανα.
Το έργο έλαβε το βραβείο Olivier 2004 για το καλύτερο νέο έργο, το 2004/2005 το βραβείο New York Drama Critics' Circle Award για το καλύτερο νέο ξένο έργο και δύο Βραβεία Tony για την παραγωγή. Προτάθηκε, επίσης, για το Βραβείο Evening Standard 2004 για το καλύτερο νέο έργο.
Η παράσταση είναι κατάλληλη για άτομα άνω των 16 ετών.
«True West»
Θέατρο Χώρα, «True West», του Σαμ Σέπαρντ
Σκηνοθεσία: Έλενα Καρακούλη
Πρεμιέρα: 9 Οκτωβρίου
Δύο αδέρφια ζουν στο σπίτι της αυστηρής μητέρας τους, εκεί όπου τα έπιπλα αναδίδουν αλκοόλ και την ανάμνηση ενός πατέρα που κάποτε χάθηκε στην έρημο. Ο Λη, ο μεγάλος αδερφός, είναι ένας μοναχικός διαρρήκτης. Ο μικρός αδερφός Όστιν, οικογενειάρχης και επαγγελματίας συγγραφέας κινηματογραφικών σεναρίων, ενσαρκώνει το αμερικανικό όνειρο. Στο μικροαστικό σπίτι, το γεμάτο φυτά και μνήμες, τα δυο αδέρφια μονομαχούν, ακροβατώντας πάνω στα απομεινάρια του κοινού τους παρελθόντος.
Η σύγκρουσή τους κορυφώνεται όταν εισβάλλει στη ζωή τους ο Σολ, παραγωγός από το Χόλιγουντ, που θα τους οδηγήσει σε μια αναπάντεχη αντιστροφή ρόλων: ο Λη γίνεται σεναριογράφος, ενώ ο αδερφός του αποφασίζει να γίνει διαρρήκτης. Η Έλενα Καρακούλη μεταφέρει επί σκηνής το εμβληματικό έργο του Σαμ Σέπαρντ, με τους Νίκο Ψαρρά και Μάρκο Παπαδοκωνσταντάκη στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Παίζουν: Νίκος Ψαρράς, Μάρκος Παπαδοκωνσταντάκης, Νέστορας Κοψιδάς, Αλεξάνδρα Παντελάκη
Μουσικός επί σκηνής: Μίκης Παντελούς
Από τις 24 Οκτωβρίου η «Λυσσασμένη Γάτα»
Ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος σκηνοθετεί ένα από τα κορυφαία έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, τη «Λυσσασμένη Γάτα» του Τενεσί Ουίλιαμς, από τις 24 Οκτωβρίου στο Θέατρο Αθηνά.
Η «Λυσσασμένη Γάτα» ανέβηκε πρώτη φορά το 1957 στη Νέα Υόρκη σε σκηνοθεσία Ηλία Καζάν και έγινε μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία, με πρωταγωνιστές την Ελίζαμπεθ Τέιλορ και τον Πολ Νιούμαν.
Το βραβευμένο αυτό με Πούλιτζερ έργο εξερευνά τα βάθη της ανθρώπινης ψυχής με σκληρή ειλικρίνεια και αποκαλύπτει τις σκοτεινές πτυχές των σχέσεων, τα ανείπωτα πάθη και τις κοινωνικές συμβάσεις που καταπνίγουν τα αληθινά συναισθήματα.
Ο Πέτρος Λαγούτης θα υποδυθεί τον εμβληματικό ρόλο του Μπρικ, έναν άνδρα παγιδευμένο στα συναισθήματα και στη σχέση του με τον πατέρα του, η Μάρθα Λαμπίρη Φεντόρουφ τη Μάγκι, γνωστή και ως «η Λυσσασμένη Γάτα», σύζυγο του Μπρικ και μια γυναίκα γεμάτη φιλοδοξίες και επιθυμίες, και ο Γιάννης Βούρος τον ετοιμοθάνατο πατέρα του Μπρικ. Η Μαρία Κατσανδρή θα κρατήσει τον ρόλο της μάνας που προσπαθεί να κρατήσει την οικογένειά της ενωμένη παρά τις μεγάλες εντάσεις που υπάρχουν, ο Κώστας Ανταλόπουλος θα είναι ο Κούπερ, ο μεγαλύτερος αδελφός του Μπρικ που αντιπροσωπεύει τη σύγκρουση που προκαλούν η απληστία και η ανάγκη για εξουσία μέσα στην οικογένεια, και η Μένη Κωνσταντινίδου, η υστερική και χειριστική σύζυγός του που αντανακλά τη ζήλια και την ανειλικρίνεια, και λειτουργεί ως αντίθεση στην πιο ευάλωτη και ειλικρινή επιθυμία της Μάγκι.
Μια οικογένεια έχει μαζευτεί στο πατρικό σπίτι για να γιορτάσει τα γενέθλια του μπαμπά, ο οποίος πάσχει από καρκίνο. Ο μικρότερος γιος είναι αλκοολικός και δεν έχει καμία ερωτική ζωή με τη γυναίκα του. Ο μεγαλύτερος, παντρεμένος κι αυτός με 5 παιδιά, διεκδικεί ένα μεγάλο μέρος της περιουσίας του πατέρα. Το ψέμα, η υποκρισία, η σκληρότητα και η βία αρχίζουν αυτό το βράδυ να βγαίνουν στην επιφάνεια.
«2:22 - A Ghost Story»
Στη σκηνή του Θεάτρου Αλάμπρα, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, παρουσιάζεται τη νέα θεατρική σεζόν 2024/2025, σε σκηνοθεσία του Φάνη Μουρατίδη, το έργο «2:22 - A Ghost Story» του Danny Robbins, ένα σύγχρονο υπερφυσικό θρίλερ που έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές στο West End του Λονδίνου, υποψηφιότητες για τρία βραβεία Laurence Olivier, καθώς και το βραβείο «Καλύτερου Νέου Έργου» στα Βραβεία WhatsOnStage, το 2022, σε σκηνοθεσία Φάνη Μουρατίδη.
Το θρίλερ, που συνδυάζει ίντριγκα, χιούμορ και τρόμο, γραμμένο από τον Danny Robins, δημιουργό του διάσημου BBC podcast «The Battersea Poltergeist», μεταφέρει το κοινό σε μια νύχτα γεμάτη αγωνία, όπου αποκαλύπτονται μυστικά, και το υπερφυσικό κάνει αισθητή την παρουσία του, κάτι που οδηγεί τους ήρωες να αντιμετωπίσουν τις εσωτερικές συγκρούσεις τους και να αναζητήσουν την αλήθεια για τους ίδιους και τους άλλους.
Κωμικές και τρομακτικές στιγμές εμπλέκονται περίτεχνα καθώς παρακολουθούμε μια ιστορία της διπλανής πόρτας που θα μπορούσε να συμβεί και σε εμάς τους ίδιους! Καθώς όλοι αναρωτιόμαστε αν υπάρχει ζωή μετά θάνατον, το έργο θέτει το ερώτημα: «Τι πιστεύετε πραγματικά; Και είστε αρκετά θαρραλέοι για να ανακαλύψετε την αλήθεια;».
Στην παράσταση, η Τζεν είναι πεπεισμένη ότι το νέο της σπίτι είναι στοιχειωμένο, αλλά ο σύζυγός της, Σαμ, παραμένει σκεπτικιστής. Κατά τη διάρκεια του δείπνου με τους παλιούς τους φίλους, τη Λορίν και τον νέο της σύντροφο, Μπεν, οι εντάσεις αυξάνονται καθώς συζητούν για την ύπαρξη φαντασμάτων. Καθώς η βραδιά προχωράει, μια ανησυχητική παρουσία πλησιάζει όλο και περισσότερο, αναγκάζοντας την παρέα να μείνει ξύπνια μέχρι τις 2:22 π.μ. για να ανακαλύψει τι κρύβεται πέρα από το προφανές…
Το έργο ξεκινά με έναν αέρα μυστηρίου και ασάφειας, όπου η αλήθεια είναι άπιαστη και καλυμμένη. Καθώς η ιστορία εξελίσσεται, οι χαρακτήρες ξεκινούν ένα ταξίδι αυτο-ανακάλυψης, όπου βγαίνουν στην επιφάνεια άγνωστες πτυχές του εαυτού τους και μυστικά που όλοι μπορεί να έχουμε βαθιά κρυμμένα… Σε μια νύχτα γεμάτη αστείες στιγμές και έντονη αδρεναλίνη, τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται… ή μήπως όχι;
Παίζουν: Φάνης Μουρατίδης, Φαίη Ξυλά, Ναταλία Δραγούμη, Στάθης Μαντζώρος, Γιώργος Ζαφειρόπουλος, Αθηνά Χατζηαθανασίου
«Ο τρόμος του κροκόδειλου»
«Ο τρόμος του κροκόδειλου», της Μέγκαν Τάιλερ
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Πρεμιέρα: 17 Οκτωβρίου, στο Θέατρο του Νέου Κόσμου | Κεντρική Σκηνή
Βρισκόμαστε στη Βόρεια Ιρλανδία το 1989, εποχή συγκρούσεων με τον βρετανικό στρατό. Η θεοσεβούμενη Αλάννα κρατάει το σπίτι καθαρό, τρίβοντας σχολαστικά τον νεροχύτη με οδοντόβουρτσα και κρύβοντας τις αμαρτίες της -τσιγάρα και πατατάκια- μακριά από αδιάκριτα μάτια. Σπάζοντας το τζάμι της κουζίνας, εισβάλλει μέσα στο σπίτι η αδερφή της Φιάννα, που λείπει χρόνια, έχοντας καταδικαστεί σε φυλάκιση για εμπρησμό, που στοίχισε τη ζωή της μητέρας τους. Άκουσε πως ο κακοποιητικός πατέρας τους πέθανε, όμως δεν είναι αλήθεια. Ο τύραννος κοιμάται πάνω, ο κροκόδειλος που ήρθε η στιγμή να αντιμετωπίσουν.
Ο «Τρόμος του κροκόδειλου» είναι μια σουρεαλιστική μαύρη κωμωδία εκδίκησης, φτιαγμένη με τα υλικά ενός δράματος, που βάζει στο στόχαστρο την πατριαρχία. Ταυτόχρονα, είναι ένας ύμνος στους γυναικείους δεσμούς.
Παίζουν: Άννα Καλαϊτζίδου, Σύρμω Κεκέ, Δημήτρης Κουτρουβιδέας, Θοδωρής Λαμπρόπουλος
«Oι δύο σκύλοι»
Στον Οδυσσέα και στον Δον Κιχώτη, σε δύο σκύλους που γαβγίζουν, ξύνονται, μαλώνουν, γλείφονται, παίζουν και… μιλούν ανθρώπινα θα μεταμορφωθούν ο Ιβάν Σβιτάιλο και ο Πίτερ Ραντλ από τον Οκτώβριο στο Θέατρο Αλκμήνη, ενσαρκώνοντας δύο ήρωες του μεγάλου Ισπανού συγγραφέα Μιγκέλ ντε Θερβάντες.
Το θεατρικό κείμενο και τη σκηνοθεσία υπογράφει η Κωνσταντίνα Νικολαΐδη, η οποία βασίζεται στην αριστουργηματική νουβέλα του Ισπανού συγγραφέα «Ο διάλογος των σκύλων», η οποία έχει χαρακτηριστεί από κριτικούς, λογοτέχνες και αναγνώστες ισάξια του μεγαλειώδους έργου του, «Δον Κιχώτης».
Οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία για πρώτη φορά στα θεατρικά χρονικά να δουν τον κόσμο και το είδος τους μέσα από τα μάτια δύο αδέσποτων σκύλων που έχουν αράξει έξω από τα επείγοντα ενός νοσοκομείου της μεγαλούπολης. Οι δύο αυτοί κωμικοτραγικοί τύποι ξεκινούν ένα καταιγιστικό κουβεντολόι, κάνοντας φύλλο και φτερό τη σύγχρονη κοινωνία και τον άνθρωπο. Κιχώτης: «Η φιλία θέλει ειλικρίνεια, ευγένεια, αγάπη. Να χαίρεσαι με τη χαρά και να δυστυχείς με τη δυστυχία του φίλου σου. Αυτό είναι το γέννημα, η αφετηρία, η πρώτη ύλη. Μετά έρχονται και τα φαγοπότια, ναι. Κι όταν τα φαγοπότια ακολουθούν όσων σου είπα, τότε προσφέρουν ευφορία. Αν όχι, τότε δεν χορταίνουν και δεν ξεδιψούν, κατάλαβες;».
Ο Δον Κιχώτης είναι άυπνος, νηστικός, ακίνητος πολλά μερόνυχτα έξω από την είσοδο των επειγόντων περιστατικών ενός νοσοκομείου της πόλης. Εκεί τον βρίσκει ένα βράδυ ο Οδυσσέας… ή αλλιώς Μπέικον, ή Πασάς, ή Ζορό, ή Μήτσος - έχει πολλά ονόματα αυτός. Οι δυο τους δεν έχουν τίποτα που να τους συνδέει, εκτός από το ότι είναι και οι δύο σκύλοι! Και… μιλάνε. Βλέπουν νοσοκόμους και ασθενείς. Βλέπουν ζωντανούς και νεκρούς. Και περιμένουν. Κάποιον περιμένουν.
10 Θεατρικές επαναλήψεις, παραστάσεις με απανωτά sold out
«Τσιτάχ. Η ερημιά του τερματοφύλακα»
Ο θεατρικός μονόλογος του Βασίλη Κατσικονούρη «Τσιτάχ. Η ερημιά του τερματοφύλακα», με τον Γιώργο Νινιό, που καθηλώνει με την ερμηνεία του, επιστρέφει, μετά από μια θριαμβευτική περιοδεία, στη σκηνή του Θεάτρου Σταθμός για έναν τρίτο κύκλο παραστάσεων από 5 Οκτωβρίου έως και 8 Δεκεμβρίου.
Η καταξιωμένη στην Κύπρο ερμηνεύτρια και σκηνοθέτρια Ερμίνα Κυριαζή και ο διακεκριμένος ηθοποιός Γιώργος Νινιός ενώνουν τις δυνάμεις τους για να αφηγηθούν μια ιστορία γεμάτη χιούμορ και συγκίνηση, με κύρια θέματά της την ανδρική μοναξιά και τη ματαίωση, μαζί όμως με ένα βαθύ αίσθημα αξιοπρέπειας, ως πυξίδα και ως ύστατη νίκη σε πείσμα της ήττας και της φθοράς.
Ο Τσιτάχ, ένας πολύπειρος βετεράνος τερματοφύλακας της Εθνικής Ελλάδος, κάνει έναν ειλικρινή απολογισμό της μακροχρόνιας πορείας του, προσκεκλημένος από ένα σχολείο προκειμένου να μιλήσει στα παιδιά για την αξία της άμιλλας και τα αθλητικά ιδεώδη. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αθλητισμού, εξιστορεί γεγονότα και εμπειρίες από τη ζωή και την καριέρα του ξετυλίγοντας σιγά-σιγά το κουβάρι της ύπαρξής του, από τη δόξα, τα πλούτη και τα φώτα της δημοσιότητας μέχρι το μηδέν και το περιθώριο.
«Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ»
«Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ», του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, δεύτερη χρονιά επιτυχίας, πρεμιέρα 11 Οκτωβρίου στο Θέατρο ΕΛΕΡ.
Μετά την ενθουσιώδη υποδοχή της παράστασης από κοινό και κριτικούς, «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» σε διασκευή και σκηνοθεσία της Έφης Ρευματά, επιστρέφουν από τις 13 Οκτωβρίου και για λίγες παραστάσεις, στη σκηνή του Θεάτρου ΕΛΕΡ.
Τον ομώνυμο ρόλο ερμηνεύει η Βίκυ Βολιώτη, μαζί της: η Κατερίνα Αγγελίτσα και ο Αντώνης Καρναβάς. Το αριστούργημα του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ παρουσιάζεται μέσα από μια διαφορετική οπτική, με τρεις ηθοποιούς επί σκηνής και τα κουστούμια της Λουκίας, σε πρώτο πλάνο. Στο βίντεο της παράστασης εμφανίζονται: η Αγγελική Παραδεισανού, η Ευδοκία Ρουμελιώτη και η Άντζελα Γκερέκου.
Μέσα σ’ ένα ατελιέ, με φόντο έναν πίνακα μπαρόκ, ανάμεσα σε κούκλες βιτρίνας και υπέρλαμπρα φορέματα, παρακολουθούμε ένα παιχνίδι εξουσίας με πρόσχημα τον έρωτα. Οι ρόλοι αντιστρέφονται πολύ γρήγορα, το θύμα γίνεται θύτης, ο θύτης θύμα, ο έρωτας γίνεται μίσος, το ψέμα αλήθεια, οι χαρακτήρες ξεδιπλώνονται, οι κούκλες απογυμνώνονται.
«Αξύριστα πηγούνια»
Την Κυριακή 6 Οκτωβρίου, και για 4η συνεχή χρονιά, το βραβευμένο θεατρικό έργο του Γιάννη Τσίρου «Αξύριστα πηγούνια» παρουσιάζεται στο θέατρο Μικρό Χορν, σε σκηνοθεσία Γιώργου Παλούμπη!
Στον ρόλο του Σάββα ο Στάθης Σταμουλακάτος και στον ρόλο του Κυριάκου ο Ηλίας Βαλάσης. Στους ρόλους του Μαρινάκη και της Ιρίνας, ο Σπύρος Ασημένιος και η Αντωνία Πιτουλίδου αντίστοιχα.
Το έργο τιμήθηκε με το A΄ βραβείο νέου συγγραφέα το 2004 από το υπουργείο Πολιτισμού. Το σημαντικό αυτό θεατρικό κείμενο, 17 χρόνια μετά το πρώτο του ανέβασμα και πάνω από 27 μετά την πρώτη του γραφή, αποδεικνύεται πιο σύγχρονο και πιο επίκαιρο από ποτέ. Παίζουν: Στάθης Σταμουλακάτος, Ηλίας Βαλάσης, Σπύρος Ασημένιος, Αντωνία Πιτουλίδου
Η ανθρώπινη εκμετάλλευση, η κατάσταση των μεταναστών, η σεξιστική αντιμετώπιση της γυναίκας, η οικονομική ανισότητα και οι σχέσεις εξουσίας -τα ζητήματα που θίγει το έργο- έχουν μάλλον διογκωθεί στις μέρες μας παρά αμβλυνθεί. Τα «Αξύριστα πηγούνια» έρχονται μετά από περισσότερα από 10 χρόνια που η χώρα μας ζει καθοριστικές εξελίξεις, για να προβληματίσουν και να συγκινήσουν, σαν να μιλούν για το εδώ και το τώρα. Τρεις άνδρες, υπάλληλοι ενός νοσοκομείου, εργάζονται καθημερινά στην υπηρεσία τους στην υπόγεια πτέρυγα. Από τους πάνω ορόφους δέχονται και στη συνέχεια ταξινομούν, φροντίζουν και φυλάνε προσωρινά ανθρώπους που δεν κατάφεραν να επιζήσουν. Ακολουθούν μια ρουτίνα με τυπικές διαδικασίες. Απόψε όμως «έρχεται» μια γυναίκα να ταράξει τη νεκρή τους πραγματικότητα. Τα μυστικά, οι αποκαλύψεις και οι συγκρούσεις θα φέρουν στο φως τις αδυναμίες και τα ταπεινά τους ένστικτα. Ακολουθούν το έγκλημα, η εκδίκηση, η ενοχή, και όταν φτάσει το πρωί, δεν θα είναι τίποτα ίδιο.
Συγγραφέας: Γιάννης Τσίρος / Σκηνοθεσία: Γιώργος Παλούμπης
«...Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς»
Μετά τις διθυραμβικές κριτικές και τα απόλυτα sold out, η πολυβραβευμένη παράσταση «…Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς» επιστρέφει για τρίτη χρονιά στο Σύγχρονο Θέατρο.
Η ομάδα GAFF και η σκηνοθέτις Σοφία Καραγιάννη ξαναφέρνουν στο Σύγχρονο Θέατρο, για τρίτη χρονιά, το εμβληματικό πεζογράφημα του Χρόνη Μίσσιου «…Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς». Η πολυβραβευμένη παράσταση που παίχτηκε με απόλυτα sold out και απέσπασε διθυραμβικές κριτικές από τους πλέον έγκριτους κριτικούς θεάτρου, αλλά κυρίως αγαπήθηκε από το κοινό και απέδειξε ότι ο πολιτικός λόγος του Χρόνη Μίσσιου είναι πάντα επίκαιρος, επιστρέφει από τις 30 Σεπτεμβρίου.
Ερμηνεία: Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Κωνσταντίνος Πασσάς, Δημήτρης Μαμιός, Γιάννης Μάνθος
Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο που η Ελλάδα παραδίνεται στο χάος του Εμφυλίου, ο δεκαεξάχρονος Χρόνης Μίσσιος συλλαμβάνεται, φυλακίζεται, βασανίζεται και καταδικάζεται σε θάνατο. Αποφυλακίζεται το 1973, αφού έχει περάσει εικοσιένα χρόνια σε φυλακές και εξορίες. Αυτή την περίοδο της ζωής του διηγείται στο σπουδαίο αφήγημα-μαρτυρία «…Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς».
«The Humans» («Oι Άνθρωποι»)
Του Stephen Karam. Μετάφραση - Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης. Στο Θέατρο Μουσούρη από Τετάρτη 2 Οκτωβρίου
Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, επιλέγοντας πάντα πολύ προσεκτικά, σημαντικά έργα από τη σύγχρονη δραματουργία, παρουσιάζει για 2η χρονιά στο θέατρο Μουσούρη ένα έργο που μιλά με διαύγεια, χιούμορ, τρυφερότητα και βαθιά αγάπη για «τη ζωή, όπως προσπαθούμε να τη ζήσουμε». Πρόκειται για το «The Humans» - το συναρπαστικό, βραβευμένο με Tony Award, θεατρικό έργο του Stephen Karam (Στίβεν Κάραμ), που έχει αποσπάσει διθυραμβικά σχόλια από κοινό και κριτικούς όπου έχει παιχτεί.
Με ένα σύνολο εξαιρετικών πρωταγωνιστών επί σκηνής (Θέμις Μπαζάκα, Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Μαρία Πετεβή, Ειρήνη Μακρή και Ξένια Καλογεροπούλου) σε μετάφραση και σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, το «The Humans» προσφέρει μια σπάνια ματιά στη συλλογική ανθρώπινη ψυχή.
Ο Έρικ και η Ντίντρη, οι γονείς, φτάνουν, μαζί με τη Μόμο, τη μητέρα τού Έρικ -που βρίσκεται σε αναπηρικό αμαξίδιο και πάσχει από άνοια- και τη μεγάλη τους κόρη Έιμι, στην Τσάιναταουν της Νέας Υόρκης, για να γιορτάσουν την Ημέρα των Ευχαριστιών στο διαμέρισμα όπου μόλις έχουν μετακομίσει η μικρή τους κόρη, η Μπρίτζετ, με τον σύντροφό της, τον Ρίτσαρντ. Πρόκειται για μια προπολεμική, αλλόκοτη διπλοκατοικία, χωρίς έπιπλα ακόμα, φτιαγμένη από τον συνδυασμό ενός σκοτεινού διαμερίσματος στο υπόγειο με ένα σχεδόν εξίσου σκοτεινό διαμέρισμα στον επάνω όροφο.
Θα μπορούσαν να είναι άνθρωποι που όλοι γνωρίζουμε. Οι καβγάδες τους είναι για θέματα που όλοι μας συμβουλεύουν να αποφεύγουμε, αλλά σπάνια τα αποφεύγουμε, όπως τα χρήματα, η θρησκεία, η τάξη και το τι κάνουν λάθος τα παιδιά στη ζωή τους.
«Έγκλημα και Τιμωρία»
Το «Έγκλημα και Τιμωρία», η παράσταση που αγαπήθηκε από το κοινό και αναγνωρίστηκε από την κριτική τον περασμένο χειμώνα, χαρίζοντάς μας μία ακόμη επιτυχία, επανέρχεται στο Θέατρο Πορεία για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων από 25 Σεπτεμβρίου έως 20 Οκτωβρίου.
Πρόκειται για τη διασκευή του ογκώδους μυθιστορήματος του Φιόντορ Ντοστογέφσκι «Έγκλημα και Τιμωρία», που ακολουθεί την ιστορία του Ρασκόλνικοφ, ενός φοιτητή που πιστεύει πως η διανοητική και ψυχική ανωτερότητα νομιμοποιεί το άτομο να διαπράττει εγκλήματα για το καλό της ανθρωπότητας. Έτσι, προβαίνει στον φόνο μιας γριάς τοκογλύφου, σε μια πράξη «αλτρουισμού», που θα απαλλάξει την κοινωνία από ένα άπληστο και κακόβουλο άτομο. Παρά την πεποίθησή του ότι τέτοια κίνητρα βρίσκονται υπεράνω του νόμου, ο ήρωας χάνεται σε έναν λαβύρινθο τύψεων, εσωτερικών συγκρούσεων και ψυχικών οδυνών, που συνιστούν την πραγματική τιμωρία του.
Η μεταμέλεια έρχεται έπειτα από μια δαιδαλώδη διαδρομή και η λύτρωση μέσα από τη μορφή μιας νεαρής πόρνης, της Σόνια. Πλάι σε κείνον, τη δική τους πορεία διαγράφουν και τα υπόλοιπα πρόσωπα του έργου, ο αστυνομικός ανακριτής Πορφύρης Πετρόβιτς, η μητέρα και η αδερφή του Ρασκόλνικοφ, ο Σβιντριγκάιλοφ, ο Ραζουμίχιν.
Ο σκηνοθέτης της παράστασης, Δημήτρης Τάρλοου, αναφέρει: «Το "Έγκλημα και Τιμωρία" είναι ένα σημείο καμπής για ολόκληρο τον δυτικό πολιτισμό. Το τέλος της Πίστης και η είσοδος στο χάος. Στην Κόλαση του σήμερα, του τώρα… Όμως, η Τέχνη και προπάντων το θέατρο έχει την ικανότητα να διαβλέπει ως προφήτης και να προαναγγέλλει τις νέες επαναστάσεις. Το αίτημα για μια νέα Πίστη είναι πιο θερμό και υπαρκτό από ποτέ».
Διανομή (αλφαβητικά) Ρασκόλνικοφ: Προμηθέας Αλειφερόπουλος.
Ντούνια: Στέλλα Βογιατζάκη
Πορφύρης: Δημήτρης Ήμελλος
Ντοστογιέφσκι / Ραζουμίχιν: Αλέξανδρος Μαυρόπουλος
Σβιντριγκάιλοφ: Δημήτρης Μπίτος
Σόνια: Μαριάννα Πουρέγκα Μητέρα του Ρασκόλνικοφ
Φάντασμα Αλιόνας: Σοφία Σεϊρλή
Μουσικός επί σκηνής: Τάσος Μισυρλής
«Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α.»
Ο μονόλογος Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α., της Λένας Κιτσοπούλου, παρουσιάζεται από τον Οκτώβριο στο Θέατρο Μικρό Χορν. Πρωταγωνιστεί η Μαρία Σολωμού. Σκηνοθετεί η Φρόσω Λύτρα. Τρεις γυναίκες συνεργάζονται και παρουσιάζουν τη σύγχρονη δική τους Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α., αυτήν που ανήκει στο 2024, μέσα σε 90 λεπτά!
Μια γυναίκα 37 ετών που μας ταξιδεύει -πάνω από το ανταριασμένο αρχιπέλαγος της Αθήνας- προς τη δική της Ιθάκη, με μια και μοναδική σωσίβια λέμβο: το καυστικό και ειρωνικό χιούμορ της! Ανοίγει την πόρτα του μπάνιου της στο κοινό και μοιράζεται μαζί του μια απίστευτη εμπειρία ενσυναίσθησης και διαφυγής από την αμείλικτη καθημερινότητα. Στη λευκή μπουγάδα της απλώνει και τα άπλυτα της ανθρώπινης φυλής, τα πιάνει με μανταλάκια και περιμένει να στεγνώσουν για να τα μαζέψουμε όλοι μαζί.
Η ίδια μας εκμυστηρεύεται: «…Ο καφές μου αυτοκτονεί κάθε μέρα στο γκάζι. Πρήζεται και φουσκώνει σαν εξάνθημα μέσα στο μπρίκι μου και η κάθε του φουσκάλα σκάει σαν όνειρο. Και φοβάμαι μήπως χυθεί και δεν προλάβω να τον κατεβάσω από τη φωτιά. Και συντομεύω τα όνειρά μου για να προλάβω. Να μη χυθούν. Θα' ναι κρίμα να καώ από όνειρο…».
Ένας μονόλογος - ειρωνικός σχολιασμός των πνιγηρών κλισέ της ζωής μας, των ανυπόφορων συμβάσεων που υπονομεύουν την ελευθερία μας, των καταπιεστικών «πρέπει» και των ξεπερασμένων «δήθεν»! Γέλιο, γάργαρο και πικρό από μια αναπάντεχη και ξεχωριστή γυναίκα όπως αυτή που μένει δίπλα μας!
Η Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. γράφτηκε το 2009 κατόπιν παραγγελίας του Εθνικού Θεάτρου.
«ΜΑΡΤΥΡΑΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ»
Μετά από 185 sold out παραστάσεις, το βραβευμένο δικαστικό αριστούργημα της Αγκάθα Κρίστι «ΜΑΡΤΥΡΑΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ» επιστρέφει στο θέατρο ΧΟΡΝ (Αμερικής 10) από τις 2 Οκτωβρίου 2024.
Ένα συναρπαστικό δικαστικό θρίλερ που, με τις συνεχείς ανατροπές, κρατά το ενδιαφέρον των θεατών αμείωτο από την πρώτη στιγμή ως το αποκαλυπτικό φινάλε.
Ο «Μάρτυρας κατηγορίας» θεωρείται όχι μόνο το πιο καλογραμμένο και επιτυχημένο έργο της Αγκάθα Κρίστι αλλά ίσως και το πιο συναρπαστικό θρίλερ όλων των εποχών, με το φινάλε του να έχει μείνει στην ιστορία ως ένα από τα πιο απροσδόκητα και συναρπαστικά φινάλε που γράφτηκαν ποτέ!
Ο Λέοναρντ Βόουλ κατηγορείται για τη δολοφονία μιας πλούσιας χήρας. Όλες οι ενδείξεις συνηγορούν ότι αυτός είναι ο δολοφόνος. Ο δαιμόνιος ποινικολόγος Ουίλφρεντ Ρόμπαρτς που αναλαμβάνει την υπεράσπισή του ωστόσο, δεν είναι τόσο σίγουρος για την ενοχή του. Ο αγώνας του νεαρού άνδρα να μην καταδικαστεί θα κριθεί στα έδρανα του δικαστηρίου όπου οι μαρτυρίες είναι συντριπτικά εναντίον του και η ετυμηγορία των ενόρκων φαίνεται μονόδρομος. Μόνη μάρτυρας για την υπεράσπισή του είναι η αινιγματική σύζυγός του που κρατάει την άκρη του νήματος και τη λύση του γρίφου.
….η συνέχεια επί σκηνής στο Θέατρο Χορν!
Διανομή (αλφαβητικά): Μελίνα Βαμβακά, Χάρης Γρηγορόπουλος, Ευγενία Δημητροπούλου, Γιάννης Δρακόπουλος, Κώστας Κόκλας, Θανάσης Κουρλαμπάς, Νίκη Παλληκαράκη, Όμηρος Πουλάκης, Νικορέστης Χανιωτάκης
Στην παράσταση συμμετέχει η Βαρβάρα Μακράκη.
«Μπαμπάδες με ρούμι»
«Μπαμπάδες με ρούμι» η θρυλική νεοελληνική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου + Μιχάλη Ρέππα συνεχίζει ακάθεκτη για 3η χρονιά, μετά από δύο χρόνια συνεχούς επιτυχίας με αλλεπάλληλα sold out και μια μεγάλη καλοκαιρινή περιοδεία στην Ελλάδα. Από τον Οκτώβριο στο Θέατρο Αλίκη!
Πρωταγωνιστούν: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, Βίκυ Σταυροπούλου, Σοφία Βογιατζάκη, Κωνσταντίνος Γαβαλάς, Νίκη Λάμη και η Κωνσταντίνα Μιχαήλ.
Μα τι είναι αυτοί οι «Μπαμπάδες» επιτέλους; Είναι μια αιχμηρή σάτιρα, που παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1996 και διακωμωδεί την ελληνική κοινωνία. Μια κοινωνία που ακόμη και σήμερα συνεχίζει να είναι, δυστυχώς, μεγαλύτερη από τον εαυτό της, «πιο μικρή» στη συμπεριφορά της, άπληστη, ρατσιστική, προσβλητική σε όλες τις εκδηλώσεις της.
Φυσικά, έχουν μεσολαβήσει πολλά από τότε. Μια νέα χιλιετία ξημέρωσε και μια νέα πραγματικότητα εγκαταστάθηκε ανάμεσά μας. Ανατροπές, ματαιώσεις σχεδίων, αμέτρητα νέα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επαναπροσδιορισμοί ζωής και πολλή αταξία. Η αλλαγή ταξικής ταυτότητας που πολύς κόσμος επιδίωξε άρχισε να επιφέρει ζημίες αντί για κέρδη. Σπίτια «έκλεισαν», αλυσίδες μαγαζιών έπνιξαν τους ιδιοκτήτες τους. Οι ανύπαρκτες αρχές παρέμειναν όμως το ίδιο σταθερές και ίσως και πιο εγκληματικές. Δεν ακούγεται συχνά ο όρος «κρίση συνείδησης». Έμεινε σκέτη η «κρίση».
Goodbye, Lindita
Η παράσταση που υμνήθηκε από κοινό και κριτικούς έρχεται στην Κεντρική Σκηνή του Κτηρίου Τσίλλερ. Σκηνοθεσία: Μάριο Μπανούσι, από 16.10 έως 3.11.2024.
Η βραβευμένη παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου Goodbye, Lindita, σε σκηνοθεσία Μάριο Μπανούσι, μετά τα διαδοχικά sold out που σημείωσε τις τελευταίες δύο θεατρικές σεζόν, επιστρέφει από τις 16 Οκτωβρίου, πλέον στην Κεντρική Σκηνή του Κτηρίου Τσίλλερ, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων στην Αθήνα, ενώ συνεχίζει την ευρωπαϊκή περιοδεία της.
Το Goodbye, Lindita εστιάζει σε μια αρχέγονη ανθρώπινη εμπειρία, αυτήν της απώλειας ενός αγαπημένου προσώπου. Σε ένα σπίτι, μια οικογένεια πενθεί βυθισμένη στη σιωπή, ώσπου μια σειρά από παράδοξα γεγονότα ανοίγει ένα παράθυρο σε έναν κόσμο όπου η ανάμνηση μπλέκεται με τη φαντασίωση και η πραγματικότητα με το όνειρο. Ο Μάριο Μπανούσι, ένας πολυσχιδής νέος δημιουργός που προτείνει ένα προσωπικό, χειροποίητο εικαστικό θεατρικό σύμπαν, εμπνέεται από δικά του βιώματα και από ταφικά έθιμα και παραδόσεις των Βαλκανίων για να φτιάξει, μαζί με μια ομάδα χαρισματικών καλλιτεχνών, ένα σκηνικό ποίημα για την απώλεια. Χωρίς να ακούμε ποτέ τα πρόσωπα να μιλούν, γινόμαστε μάρτυρες της πορείας τους, ενός εσωτερικού ταξιδιού που προσπαθεί να απαντήσει σε ένα αιώνιο ερώτημα: πώς λέμε αντίο σε ένα πολυαγαπημένο πρόσωπο;
Η παράσταση «Goodbye, Lindita» παρουσιάστηκε στο Εθνικό Θέατρο τις σεζόν 2022-2023 και 2023-2024, αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές από κοινό και κριτικούς. Έχει λάβει δυο σημαντικές τιμητικές διακρίσεις στο διεθνές Φεστιβάλ Bitef στο Βελιγράδι: το Ειδικό Βραβείο Bitef «Jovan Ćirilov» για σπάνια συνεισφορά στη θεατρική τέχνη και το Βραβείο «Politika» καλύτερης σκηνοθεσίας.
Μετά το Βελιγράδι (Σερβία), τη Δρέσδη (Γερμανία), το Άμστερνταμ (Ολλανδία), την Αδελαΐδα (Αυστραλία) και το Μόναχο (Γερμανία), και με ενδιάμεσο σταθμό την Αθήνα, η παράσταση θα συνεχίσει μέχρι τον Δεκέμβριο του 2024 την ευρωπαϊκή της περιοδεία.
Διανομή (με αλφαβητική σειρά): Χρυσή Βιδαλάκη, Μπάμπης Γαλιατσάτος, Ελένη Άμπια Νζάνγκα, Εριφύλη Κιτζόγλου, Κατερίνα Κρίστο, Μάριο Μπανούσι, Ευτυχία Στεφάνου, Αλεξάνδρα Χασάνι.
«Για μια Ζωή»!
«Για μια Ζωή»! Η sold out κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα συνεχίζεται από την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου, για 2η χρονιά, στο Θέατρο Πειραιώς 131 στο Γκάζι!
Πρόκειται για μια κωμωδία καταστάσεων που διαδραματίζεται το 1943 στο Αίγιο. Μια νέα γυναίκα και δύο νέοι άνδρες μοιράζονται μια απίστευτη περιπέτεια ζωής και μαζί τους τη μοιράζονται τα πεθερικά και οι φίλοι τους.
Η Ζωή (Δανάη Παππά) ήταν παντρεμένη με τον Γιάννη (Γιάννης Τσιμιτσέλης) μέχρι που εκείνος χάθηκε στο αλβανικό μέτωπο. Έτσι εκείνη -μετά από τρία χρόνια- αποφασίζει να παντρευτεί τον Στράτο (Γιάννης Σίντος), έναν νεαρό χωροφύλακα. Οι δυο τους είναι τρελά ερωτευμένοι.
Η Μαρίκα, η μάνα της (Σάρα Γανωτή) μένει μαζί με τη Ζωή, στο σπίτι του Γεράσιμου (Αλέξανδρος Αντωνόπουλος) του πεθερού της κόρης της και πατέρα του εκλιπόντος Γιάννη, που παρότι (κατά τα λεγόμενα της Μαρίκας), είναι «ξινός και ανάποδος» θέλει το νέο ζευγάρι να συνεχίσει να μένει μαζί του, στο σπίτι του.
Σ’ αυτό το σπίτι μπαινοβγαίνει η διπλανή γειτόνισσα Γαρυφαλλιά Ζάρλα (Μαρία Φιλίππου) που είναι παντρεμένη με έναν δωσίλογο και έχει κόρη τη Βούλα (Αναστασία Τσιλιμπίου), την πιο καλή φίλη της Ζωής.
Γιοσίρου Γιαμαγκούσι
Από τη Δευτέρα 14 Οκτωβρίου και κάθε Δευτέρα και Τρίτη, ο Γιοσίρου Γιαμαγκούσι του Γιάννη Κεντρωτά σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κοιλάκου επιστρέφει στη σκηνή του Θεάτρου OLVIO.
Το έργο είναι ένα εκκεντρικό αστυνομικό θρίλερ, που ισορροπεί ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία, στην ειρωνεία και την τρυφερότητα, την αλήθεια και το ψέμα, το μακάβριο και τη φάρσα.
Ήρωες που απέχουν ένα βήμα από την ηλιθιότητα και άλλο τόσο από το να χαρακτηριστούν «άνθρωποι της διπλανής πόρτας», ξεκινούν ένα «αθώο» όσο και επικίνδυνο παιχνίδι, που σύντομα θα εξελιχθεί σε ένα φαύλο κύκλο αίματος. Στο κέντρο του ένας καλοκάγαθος γίγαντας ο Γιοσίρου Γιαμαγκούσι, όπου μετά το θάνατο της μητέρας του, ψάχνει στη Λακκοσπηλιά, ένα απομονωμένο χωριό της ελληνικής επαρχίας, να βρει τον Ιάπωνα πατέρα του, ο οποίος τους είχε εγκαταλείψει όταν ήταν μωρό. Πίσω απ’ όλα αυτά, ένας ολόκληρος κόσμος λάσπης, σιωπής και απόλυτης απάθειας.
Το όνομα και μόνο του πρωταγωνιστή είναι ικανό να μας πείσει ότι βρισκόμαστε σε μία κωμωδία, η υπογραφή του συγγραφέα, από την άλλη, μας προειδοποιεί ότι είμαστε και κάπου αλλού. Με ένα κείμενο που ακολουθεί τεθλασμένη γραμμή, περνώντας από καλά κρυμμένα κομβικά σημεία, ο Κεντρωτάς στήνει ένα παζλ σχέσεων, ιδεών και μικρών προσωπικών ιστοριών, οι οποίες, διαπλεκόμενες μεταξύ τους μεταμορφώνονται σε τραγικά γεγονότα. Το ήσυχο, αχανές και ομοιόμορφο τοπίο της Λακκοσπηλιάς κρύβει κάτω από ένα παχύ στρώμα λάσπης, πολλές εκπλήξεις και ο θεατής είναι εδώ για να τις ξεθάψει μία προς μία.
Ο Κεντρωτάς και σε αυτό το έργο αποδεικνύει ότι διασκεδάζει αφάνταστα, δοκιμάζοντας τις συμβάσεις και τις σταθερές όλων των θεατρικών ειδών. Αφηγείται μια ιστορία με ένα τρόπο που το κέντρο της δεν είναι ποτέ εκεί που το περιμένει ο θεατής. Η οικειότητα του γνώριμου εναλλάσσεται με το άρωμα του απροσδόκητου και τα κλισέ «ξεκλειδώνονται» ένα προς ένα με μία διακριτική, σχεδόν αόρατη εκκεντρικότητα. Το Γιοσίρου Γιαμαγκούσι ξεκινώντας από μια απλή, σε πρώτη ματιά κοινότοπη, συνθήκη, αναδεικνύεται σε ένα εφιαλτικό και γεμάτο παγίδες, ταξίδι στη σκοτεινή πλευρά της ελληνικής κοινωνίας.
Παίζουν (αλφαβητικά): Ελισσαίος Βλάχος, Χαρά Δημητριάδη, Μαρία Μπαλούτσου, Σήφης Πολυζωΐδης, Φοίβος Συμεωνίδης