Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες της ημέρας ο Ράιαν Κούγκλερ ανατρέπει τα δεδομένα του τρόμου με τους «Αμαρτωλούς».
Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες της Μεγάλης Πέμπτης ο Ελάιτζα Μπάινουμ διερευνά τα «Όνειρα ιλουστρασιόν» και την αληθινή ανάγκη μας για επαφή.
Οι κινηματογραφικές πρεμιέρες της Μ. Πέμπτης 17 Απριλίου
Αμαρτωλοί (Sinners)
Σκηνοθεσία: Ράιαν Κούγκλερ
Παίζουν: Μάικλ Μπ. Τζόρνταν, Χέιλι Στάινφελντ, Μάιλς Κάτον, Τζακ Ο’Κόνελ, Γούνμι Μοσάκου, Ομάρ Μπένσον Μίλερ, Λι Τζουν Λι, Ντελρόι Λίντο
Περίληψη: Έχοντας πλουτίσει ως γκάνγκστερ στο Σικάγο, οι δίδυμοι Σμόουκ και Στακ επιστρέφουν στη γενέτειρά τους στο Μισισιπή και ανοίγουν ένα μπλουζ κλαμπ. Θα έρθουν όμως αντιμέτωποι με προβλήματα, που δεν θα μπορούσαν ποτέ να φανταστούν.
Υπερφυσική ταινία τρόμου με ιστορικά στοιχεία.
Στον αμερικανικό νότο του 1930 οι δίδυμοι αδελφοί Σμόουκ και Σταγκ, αφού έβγαλαν χρήματα συνεργαζόμενοι με τον Αλ Καπόνε, επιστρέφουν στη γενέτειρα τους, στο Σικάγο με σκοπό να ανοίξουν ένα μαγαζί, που θα παίζει συνεχώς μπλουζ μουσική και οι μαύροι θαμώνες θα μπορούν να διασκεδάσουν με χορό, πιοτό και τζόγο. Η πρώτη συνάντηση των αδελφών με τον λευκό και ρατσιστή φυσικά ιδιοκτήτη της αποθήκης που στοχεύουν να αγοράσουν, κρύβει μια ένταση βαθιά συγκεκαλυμμένη. Γιατί μπορεί μεν στο εκπολιτισμένο Σικάγο να μην υπάρχει Κου Κλουξ Κλαν, ο συστημικός όμως ρατσισμός καλά κρατεί. Τα αδέρφια προσφέρουν πολλά χρήματα για να κλείσει η συμφωνία, αλλά ο βλοσυρός ιδιοκτήτης συνεχίζει να τους προσβάλλει, αποκαλώντας τους «boys». Τελικά, καταφέρνουν να αγοράσουν την αποθήκη, αλλά την ημέρα των εγκαινίων τρεις παράξενοι επισκέπτες εμφανίζονται από το πουθενά, προκαλώντας το χάος.
Ο Ράιαν Κούγκλερ, ακολουθώντας το παράδειγμα του Μπάρι Τζένκινς και του Τζόρνταν Πιλ, φτιάχνει μια ταινία με έντονο πολιτικό στοιχείο, περιγράφοντας στην ουσία την εμπειρία του να είσαι μαύρος στις ΗΠΑ. Έτσι, ξεκινάει με μια ρεαλιστική αναπαράσταση της εποχής, περιγράφοντας τις συνθήκες ζωής των μαύρων, για να προχωρήσει στο δεύτερο μέρος σε ένα μεταφυσικό ντελίριο, που αντλεί την έμπνευσή του από τη βαμπιρική μυθολογία, αλλά και την κουλτούρα των μπλουζ.
Οι αλληγορίες δεν είναι πάντα προφανείς, αφού εδώ το Κακό- οι βρικόλακες δηλαδή- διαθέτουν γοητεία και έναν μυστηριακό ερωτισμό. Ο Μάικλ Μπ. Τζόρνταν στη νέα συνεργασία του με τον Κούγκλερ («Black Panther», «Κριντ: Η γέννηση ενός θρύλου») στον απαιτητικό ρόλο των δύο αδελφών αποδεικνύει ότι διαθέτει τα προσόντα ενός πρωταγωνιστή, όμως η ταινία από ένα σημείο και μετά αδυνατεί να κρατήσει τις ισορροπίες, παρόλο που η πρόθεση του σκηνοθέτη είναι να θυμίσει όσα κάποιοι προσπαθούν να ξεχάσουν.
Σταδιακά, το στοιχείο του τρόμου εκτροχιάζεται, η πολιτική παραβολή αναμειγνύεται με το gore, το σασπένς κορυφώνεται, το σάουντρακ που ξεκινάει από Γουίλι Ντίξον και Τσάρλι Πάτον και φτάνει ως το πρωτότυπο σκορ του οσκαρικού Λούντβιγκ Γκέρανσον δίνει τον τόνο, δεν λείπουν μερικές ανάσες βιτριολικού χιούμορ, όμως κάπου το όλο εγχείρημα ανοίγει ταυτόχρονα πολλά θέματα. Ο Κρούγκερ κινείται γρήγορα ανάμεσα σε πολλά κινηματογραφικά είδη, γεγονός που από τη μια εντυπωσιάζει, από την άλλη δημιουργεί μια αμηχανία ως προς τον βασικό του άξονα, που στο πρώτο μέρος έχει φροντίσει να δηλώσει ξεκάθαρα, δημιουργώντας τελικά το εύλογο ερώτημα, αν θα έπρεπε να παραμείνει στο πλαίσιο του ιστορικού δράματος.
Όνειρα Ιλουστρασιόν (Magazine Dreams)
Σκηνοθεσία: Ελάιτζα Μπάινουμ
Παίζουν: Τζόναθαν Μέιτζορς, Χέιλι Μπένετ, Τέιλορ Πέιτζ, Μάικλ Ο’Χερν, Χάρισον Πέιτζ, Χάριετ Σάνσομ Χάρις, Μπράντλεϊ Στράικερ
Περίληψη: Ο Κίλιαν Μάντοξ είναι ένας κοινωνικά αδέξιος ερασιτέχνης bodybuilder με απελπισμένη ανάγκη για καταξίωση, που του δημιουργεί έντονα προβλήματα συμπεριφοράς. Αναθαρρεί όμως, όταν μια κοπέλα που του αρέσει δέχεται να βγει ραντεβού μαζί του.
Η νέα ταινία του Ελάιτζα Μπάινουμ («Καλοκαιρινές Νύχτες»).
Ο Κίλιαν Μάντοξ ονειρεύεται να γίνει παγκοσμίου φήμης bodybuilder και να φιγουράρει στα εξώφυλλα περιοδικών γυμναστικής. Στα τριάντα του μένει με τον παππού του, έναν βετεράνο του Βιετνάμ, στέλνει γράμματα θαυμασμού στο είδωλό του, χωρίς να λαμβάνει ποτέ απάντηση και προκειμένου να πετύχει, ακολουθεί μια μοναχική, αυστηρά πειθαρχημένη ζωή. Όμως, το αδιάκοπο κυνήγι της τελειότητας των ωθεί όλο και περισσότερο στην αυτοκαταστροφή. Ωστόσο, πίσω από την επίμονη προσπάθεια κατάκτησης της φήμης κρύβεται μία απελπισμένη, βασανιστική ανάγκη για ανθρώπινη επαφή. Κοινωνικά απροσάρμοστος, με ξεσπάσματα, ζητάει από την ταμία του σουπερμάρκετ στο οποίο δουλεύει, ραντεβού και παραδόξως εκείνη δέχεται. Καθώς όμως ο Κίλιαν παλεύει με τα σωματικά του όρια, αλλά και τους εσωτερικούς του δαίμονες, ξετυλίγεται μια ιστορία για τις ακραίες θυσίες, που είναι διατεθειμένος να κάνει κάποιος προκειμένου να βρει την αναγνώριση σε έναν κόσμο που τον αγνοεί.
Γεμάτος οργή και βίαια ένστικτα, όπως ο «Ταξιτζής» του Μάρτιν Σκορσέζε, ο κεντρικός ήρωας του Μπάινουμ θέλει να εκδικηθεί όσους του στερούν το αμερικανικό όνειρο. Ένας τεράστιος γίγαντας, μαύρος, που η Αμερική τον περιφρονεί επιδεικτικά, ψυχικά και σωματικά υποβάλλεται σε μια σειρά από δοκιμασίες για να αντεπεξέλθει στο «πρότυπο» και να διακριθεί. Στην πραγματικότητα, η εμμονή του με την επιτυχία,αντανακλά τη βαθύτερη ανάγκη του να αγαπηθεί, να είναι ορατός. Άλλοτε ρομαντικός και άλλοτε ευάλωτος και εύθραυστος, ο Κιλιαν είναι με έναν τρόπο του σύμβολο της «μαύρης« Αμερικής, που τελικά βυθίζεται σε ένα εφιαλτικό σκοτάδι και ζητάει απεγνωσμένα εκδίκηση.
Ο Μπάινουμ δεν επηρεάζεται μόνο από την ταινία του Σκορσέζε, θα λέγαμε ότι αντιγράφει πιστά πολλές ιδέες και σκηνές της, όπως και πολλών ακόμα μεγάλων δημιουργών, σε σημείο που αναρωτιέμαι κανείς αν αυτό το κολάζ αποτελεί πρόταση, ή απλώς ο σκηνοθέτης δεν καταφέρνει να βρει μια προσωπική ταυτότητα μέσα από τις ποίκιλλες επιρροές του.
Η κάμερα ακολουθεί τον Τζόναθαν Μέιτζορ σε μια συγκινησιακά φορτισμένη ερμηνεία εν ειδή απολογίας (μην ξεχνάμε ότι ο ηθοποιός είχε καταδικαστεί για επίθεση και κακοποίηση, γεγονός που κράτησε την ταινία στον πάγο για καιρό), η υποβλητική μουσική υπογραμμίζει τα συναισθηματικά του αδιέξοδα, προσδίδοντας έναν υπέρ του δεόντως δραματικό τόνο και ο Μπάινουμ απαθανατίζει αυτή την κάθοδο στην κόλαση με ειλικρίνεια και συνέπεια, χωρίς όμως πρωτοτυπίες και εκπλήξεις.
Το Μικρό μου Πάντα (Moon le Panda /Moon the Panda)
Σκηνοθεσία: Ζυλ ντε Μεστρ
Με τις φωνές των (στα ελληνικά): Χριστίνας Παπαδοπούλου, Έρικας Μπεγέτη, Αύρας Πέτρου, Μαριλένης Σταύρου, Μιχάλη Καζάκα, Άρη Κυπριανού, Μαριάν Κυπριανού, Θανάση Δρακόπουλου
Περίληψη: Μια τρυφερή και φιλόζωη περιπέτεια από τη μακρινή Κίνα.
Η νέα ταινία του Ζυλ ντε Μεστρ.
Ο Τιάν είναι δώδεκα ετών, όταν τον στέλνουν στη γιαγιά του λόγω των κακών σχολικών του αποτελεσμάτων. Μακριά από την πόλη, στα μυστηριώδη κινεζικά βουνά, γίνεται κρυφά φίλος με ένα πάντα, που το ονομάζει Φεγγάρι. Αυτό σηματοδοτεί την αρχή μιας απίστευτης περιπέτειας, που πρόκειται να αλλάξει τη ζωή του ίδιου και της οικογένειάς του.
Ο Ζυλ ντε Μεστρ («Mia and the White Lio») επιστρέφει με μια νέα ιστορία εξαιρετικής φιλίας μεταξύ ενός παιδιού και ενός ζώου. Η ταινία ακολουθεί μια συνηθισμένη οικογένεια σε ένα βαθιά συγκινητικό ταξίδι μύησης, κατά το οποίο ένα μικρό αγόρι δημιουργεί έναν μοναδικό δεσμό με ένα πάντα, σύμβολο τρυφερότητας και εξωτισμού.