Ο Ρομέο Καστελούτσι, ο «βλάσφημος» όπως έχει χαρακτηριστεί για τις ακρότητες του καλλιτέχνης, ο οποίος αρκετές φορές έχει παρουσιάσει παραστάσεις του στην Αθήνα, επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών.
Η νέα δημιουργία του κορυφαίου ιταλού δημιουργού και αγαπημένου του Φεστιβάλ Αθηνών Ρομέο Καστελλούτσι πρωτοπαρουσιάστηκε σε παλιό εκθεσιακό χώρο αυτοκινήτων στις Βρυξέλλες και αντλεί έμπνευση από τη φιλοσοφική πραγματεία του Ερνστ Μπλοχ «Το πνεύμα της ουτοπίας». Ο προκλητικός Ιταλός Ρομέο Καστελούτσι έρχεται εκ νέου στο Φεστιβάλ Αθηνών με μια παράσταση για την πολιτική και την τέχνη.
Ο Καστελλούτσι κάνει παράσταση με ερασιτέχνες ηθοποιούς
Πέντε άντρες οι ήρωες του Καστελλούτσι, τους οποίους ερμηνεύουν ερασιτέχνες ηθοποιοί αφρικανικής καταγωγής και συναντιούνται σ’ ένα μεγάλο, σκονισμένο πάρκινγκ. Είναι αδέλφια. Σκοπεύουν να ξεκινήσουν μαζί ένα ταξίδι προς μια καλύτερη ζωή. Νιώθουν αποκομμένοι από τον κόσμο, τις δουλειές τους, την πολιτική και την τέχνη. Δεν πιστεύουν πλέον στον σύγχρονο τρόπο ζωής. Η πραγματικότητα φαντάζει φτωχή και αδιάφορη. Δεν υπάρχει περιθώριο να ανακαλυφθεί εκ νέου μια Εδέμ.
Οι πέντε ήρωες εξεγείρονται απέναντι στη δικτατορία των συνηθειών, τον κορεσμό των εμπειριών, την ασφυξία και την απώλεια των αισθήσεων. Δεν κυνηγούν ούτε το κενό ούτε την πληρότητα. Αντιπαθούν τους καλλιτέχνες, γιατί μιλούν ακατάπαυστα αντί να πράττουν. Τι πρέπει να γίνει; Τα αδέλφια προτείνουν την «τέχνη του ζην» στη θέση του «ζην με τέχνη». Μια αίσθηση ότι κάτι φρέσκο γεννιέται πλανάται στον αέρα. Στέκονται ακίνητοι και αφουγκράζονται τη βιολογική πορεία των πραγμάτων αντί να στέκονται σε ουρές για να δουν εκθέσεις τέχνης. Και καταφεύγουν σε ό,τι υλικό έχουν εύκαιρο: στο εδώ και τώρα, στο πάρκινγκ με τα αμάξια και τη σκόνη. Τα σιωπηλά, ακίνητα αυτοκίνητα είναι ο σπόρος της υπόσχεσης για το μέλλον που τα αδέλφια, ως προφήτες μια νέας ζωής, καλούνται να φυτέψουν.
Καστελλούτσι: Το τρομερό παιδί της πρωτοπορίας
Ο Ρομέο Καστελούτσι γεννήθηκε στην Τσέζενα της Ιταλίας το 1960. Σπούδασε σκηνογραφία στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Μπολόνια και το 1981 ίδρυσε, μαζί με τον Paolo Guidi, την εταιρεία θεάτρου Societas Raffaello Sanzio. Θεωρείται το τρομερό παιδί της ιταλικής θεατρικής πρωτοπορίας, με προκλητικές παραστάσεις όπως «Η μονομαχία του Τανκρέδου και της Κλορίντα» του Μοντεβέρντι, πάνω σε στίχους του Τορκουάτο Τάσο (Kunstenfestival des Arts, Βρυξέλλες, 2000), ή το «Περί της έννοιας του προσώπου του Υιού του Θεού», που παίχτηκε στο Μιλάνο, στο Παρίσι καθώς και στο Φεστιβάλ Αθηνών, τον Ιούνιο του 2011. Το 2002 χρίστηκε Ιππότης των Τεχνών και των Γραμμάτων [Chevalier des Arts et des Lettres] της Γαλλικής Δημοκρατίας. Το 2003 ανέλαβε τη θέση του διευθυντή θεατρικού τομέα της Μπιενάλε της Βενετίας.
Αγαπημένο παιδί του Φεστιβάλ Αθηνών
Η πρώτη του παρουσία του Ρομέο Καστελούτσι στο Φεστιβάλ Αθηνών ήταν τον Ιούνιο του 2009 με «Θεία Κωμωδία» του Δάντη που παρουσιάστηκε στο ελληνικό κοινό έναν χρόνο μετά την πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ της Αβινιόν. Το καλοκαίρι του 2011 επέστρεψε με την παράσταση «Περί της έννοιας του προσώπου του Υιού του Θεού» το 2015 με το «Go down Moses», παράσταση για τη ζωή του προφήτη Μυωσή, το 2016 με τον «Ιούλιο Καίσαρα» και το καλοκαίρι το 2017 παρουσίασε στη Στέγη την παράσταση «Δημοκρατία στην Αμερική».
«Νέα ζωή» (La vita nuova) / Πειραιώς 260
- Παράσταση με ελληνικούς υπέρτιτλους
- 6 Ιουλίου στις 21:00
- 7-9 Ιουλίου 21:00 και 23:00