Ο Έλληνας «λουτιέ» Δημήτριος Κακός: Από την Ευρυτανία στην Ιταλία, κατασκευάζει έγχορδα για μεγάλες ορχήστρες - iefimerida.gr

Ο Έλληνας «λουτιέ» Δημήτριος Κακός: Από την Ευρυτανία στην Ιταλία, κατασκευάζει έγχορδα για μεγάλες ορχήστρες

Δημήτριος Κακός με ένα βιολι
O ελληνας λουτιέ Δημήτριος Κακός

Ο Δημήτριος Κακός σε πολύ νεαρή ηλικία έχει ήδη κερδίσει την αναγνώριση των Ελλήνων μουσικών ως ένας από τους οργανοποιούς που με την τέχνη τους μπορούν να κάνουν ένα έγχορδο όργανο να ακουστεί διαφορετικά.

Ενας καταπληκτικός «λουτιέ»*, τεχνίτης στη δουλειά του, που κατασκευάζει όργανα, πιο λαμπερά, πιο γλυκά, πιο δυνατά. Οι γνώστες προσφωνούν τον Δημήτριο Κακό «λουτιέ» έναν τίτλο που δίνουν οι Γάλλοι στους οργανοποιούς εγχόρδων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα όργανα που ο ίδιος κατασκευάζει έχουν κερδίσει τις καρδιές των μουσικών και τα τελευταία χρόνια πολλοί επαγγελματίες, μαθητευόμενοι και ερασιτέχνες μουσικοί παίζουν με δικά του βιολιά, βιόλες ή βιολοντσέλα.

Από την Ευρυτανία στην Ιταλία για την τέχνη των οργάνων

Με καταγωγή από τον Πρόδρομο Ευρυτανίας και μεγαλωμένος στο Μουζάκι Καρδίτσας, από μικρός περνούσε τον χρόνο του στο εργαστήριο του πατέρα του, αυτοδίδακτου οργανοποιού. Στα 15 του ολοκλήρωσε το πρώτο του χειροποίητο βιολί και αργότερα ταξίδεψε στην Κρεμόνα της Ιταλίας, τον τόπο όπου πήραν τα έγχορδα όργανα τη σημερινή τους μορφή στα χέρια των μεγάλων μαστόρων του 17ου και 18ου αιώνα.

βιολι
To πρόσωπο του Δημήτριου Κακού στο βιολί @facebook/dimitris.kakos

Στην διάσημη σχολή Academia Cremonensis έμαθε στο πλάι των σημαντικών μαέστρων κατασκευαστών τη διαδικασία κατασκευής ενός βιολιού με τον παραδοσιακό τρόπο της σπουδαίας κρεμονέζικης σχολής. Όπως λέει και ο ίδιος για την εργασία του: «Η εμμονή μου και ο στόχος της δουλειάς μου δεν είναι η κατασκευή ενός οργάνου, χιλιάδες άνθρωποι το κάνουν αυτό. Πρόκειται για τη δημιουργία ενός μοναδικού, πλούσιου σε ηχοχρώματα και ικανότητα να ταξιδέψει σε μια μεγάλη αίθουσα ήχου. Αυτή είναι μια διαρκής αναζήτηση.»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πάθος του Δημήτριου Κακού για τα έγχορδα όργανα και η συνεχής αναζήτηση του ήχου τους τον οδήγησε πέρα από την κατασκευή τους να ασχοληθεί με ενθουσιασμό και με το παίξιμό τους και έτσι είναι και Διπλωματούχος βιολιστής.

«Η εμμονή μου και ο στόχος της δουλειάς μου δεν είναι η κατασκευή ενός οργάνου, χιλιάδες άνθρωποι το κάνουν αυτό. Πρόκειται για τη δημιουργία ενός μοναδικού, πλούσιου σε ηχοχρώματα και ικανότητα να ταξιδέψει σε μια μεγάλη αίθουσα ήχου. Αυτή είναι μια διαρκής αναζήτηση» @facebook/dimitris.kakos
«Η εμμονή μου και ο στόχος της δουλειάς μου δεν είναι η κατασκευή ενός οργάνου, χιλιάδες άνθρωποι το κάνουν αυτό. Πρόκειται για τη δημιουργία ενός μοναδικού, πλούσιου σε ηχοχρώματα και ικανότητα να ταξιδέψει σε μια μεγάλη αίθουσα ήχου. Αυτή είναι μια διαρκής αναζήτηση» @facebook/dimitris.kakos

*Η λέξη luthier είναι γαλλική και προέρχεται από τη γαλλική λέξη lute. Ο όρος χρησιμοποιήθηκε αρχικά για τους κατασκευαστές λαούτων, αλλά στη συνέχεια άρχισε να χρησιμοποιείται για τους τεχνίτες των περισσότερων έγχορδων οργάνων με τοξό όπως είναι τα όργανα της «οικογένειας» των βιολιών, συμπεριλαμβανομένων βιόλων, τσέλων, κοντραμπάσων, αλλά και κιθάρες.

Ο Δημήτριος Κακός σε πολύ νεαρή ηλικία έχει ήδη κερδίσει την αναγνώριση των Ελλήνων μουσικών ως ένας από τους οργανοποιούς που με την τέχνη τους μπορούν να κάνουν ένα έγχορδο όργανο να ακουστεί διαφορετικά
Ο Δημήτριος Κακός σε πολύ νεαρή ηλικία έχει ήδη κερδίσει την αναγνώριση των Ελλήνων μουσικών ως ένας από τους οργανοποιούς που με την τέχνη τους μπορούν να κάνουν ένα έγχορδο όργανο να ακουστεί διαφορετικά
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παίζουν με τα όργανά του για φιλανθρωπικό σκοπό

Η πρόκληση. Σε ένα κουαρτέτο εγχόρδων οι τέσσερις μουσικοί περνούν άπειρες ώρες μαζί προσπαθώντας να συγκεράσουν όχι μόνο τον τρόπο με τον οποίο παίζουν αλλά και τον ήχο που παράγουν τα όργανά τους, συχνά κατασκευασμένα με χρονική διαφορά πάνω από διακόσια χρόνια το ένα από το άλλο, σε διαφορετικές χώρες ή ακόμα και ηπείρους με τελείως διαφορετικά αισθητικά και τεχνικά πρότυπα ώστε να πετύχουν ένα αρμονικό και ομοιόμορφο αποτέλεσμα.

Σημερα έχουμε μία σπάνια συγκυρία για ένα κουαρτέτο που θα παίξει μια συναυλία χρησιμοποιώντας όργανα κατασκευασμένα όλα από το ίδιο «χέρι», τον ίδιο κατασκευαστή.

Πράγματι το Κουαρτέτο Εγχόρδων Αθηνών, τη Δευτέρα 27 Μαΐου και ώρα 20:30 στην ιστορική αίθουσα του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός, έναν χώρο ιδανικό για ένα τέτοιο εγχείρημα που συμβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, θα παίξει με όργανα που έχει φτιάξει ο ίδιος άνθρωπος. Τα όργανα που θα κρατάνε οι τέσσερις μουσικοί στα χέρια τους εκείνη τη βραδιά είναι όλα έργα του νεαρού «λουτιέ», όπως ονομάζονται από τους γνώστες οι κατασκευαστές εγχόρδων μουσικών οργάνων, Δημήτριου Κακού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη συναυλία της 27ης Μαΐου το Κουαρτέτο Εγχόρδων Αθηνών που αποτελείται από τους βιολιστές Απόλλωνα Γραμματικόπουλο και Παναγιώτη Τζιώτη, τη βιολίστα Αγγέλα Γιαννάκη και τον βιολοντσελίστα Ισίδωρο Σιδέρη, θα παρουσιάσει έργα Λ. βαν Μπετόβεν και Α. Ντβόρζακ, ενώ τα έσοδα θα διατεθούν εξ’ ολοκλήρου σε φιλανθρωπικούς σκοπούς.

Δευτέρα 27 Μαΐου 2024, ώρα έναρξης 20:30 / Φιλολογικός Σύλλογος Παρνασσός: Πλ. Αγ. Γεωργίου Καρύτση 8, Αθήνα

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ