Το καινούργιο ντοκιμαντέρ του Ai Weiwei είναι ένα χρονικό των τραγικών πρώτων ημερών του κορωνοϊού στην Ουχάν.
Το ντοκιμαντέρ για την καραντίνα που επιβλήθηκε στην κινεζική πόλη Ουχάν, όπου διαγνώστηκε, τον Δεκέμβριο του 2019, ο πρώτος με συμπτώματα της νόσου COVID-19, έδωσε στη δημοσιότητα ο Κινέζος καλλιτέχνης και ακτιβιστής Ai Weiwei. Πηγή για τα πλάνα του δυόμισι ωρών ντοκιμαντέρ «CoroNation» ήταν η καθημερινότητα των κατοίκων της Ουχάν κατά τη διάρκεια του «λουκέτου». Ήταν κάτοικοι της πόλης αυτοί που έκαναν τα γυρίσματα και ο Ai Weiwei σκηνοθέτησε και έκανε την παραγωγή εξ αποστάσεως, από το σπίτι του στο Βερολίνο, όπου έφτιαχνε και μάσκες για τον κορωνοϊό.
Ο θρήνος στην Ουχάν στο ντοκιμαντέρ του Ai Weiwei
Σύμφωνα με ανακοίνωση που δημοσίευσε η The Art Newspaper, στόχος του ντοκιμαντέρ είναι να «αποτυπώσει την κινεζική διαχείριση κρίσης και μηχανή κοινωνικού ελέγχου -μέσω επιτήρησης, ιδεολογικής πλύσης εγκεφάλου και βάναυσης αποφασιστικότητας να ελέγξουν κάθε πλευρά της κοινωνίας».
Κούριερ οι οποίοι παραδίδουν βασικά αγαθά σε ανθρώπους που δεν μπορούν να βγουν από την κατοικία τους, ένας γιατρός κάτω από στρώσεις προστατευτικών ενδυμάτων να εργάζεται σε ένα προσωρινό κέντρο αγωγής για τον ιό, ένας γιος που θρηνεί προσπαθώντας να ανακτήσει τις στάχτες του πατέρα του είναι κάποιες από τις σκηνές. Δείτε το τρέιλερ του φιλμ
Μιλώντας στο Artnet News, o Ai Weiwei είπε ότι βλέπει ομοιότητες μεταξύ της τωρινής υγειονομικής κρίσης και του ξεσπάσματος της επιδημίας του SARS πριν 17 χρόνια.
«Η κυβέρνηση συγκάλυψε την κατάσταση, ο ιός άρχισε να μεταδίδεται και τότε εφαρμόστηκε το lockdown» είπε. «Είναι πολύ πιθανό οι κινεζικές αρχές, έχοντας την εμπειρία του SARS, να εύχονταν απλά να εξασθενήσει (ο ιός) από μόνος του. Στην αρχή είπαν ότι δεν μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο σε μια απόπειρα να αποτρέψουν τον πανικό του κόσμου. Πάγωσαν επίσης τη δημοσιοποίηση του ακριβούς αριθμού κρουσμάτων και νεκρών» πρόσθεσε.