Το BBC χαρακτηρίζει τον Αrthur Brand τον σημαντικότερο ντετέκτιβ ανεύρεσης έργων Τέχνης στον κόσμο. To Εconomist τον χαρακτηρίζει Ιντιάνα Τζόουνς του κόσμου της Τέχνης. Από χθες ο Arhtur Brand βομβαρδίζει με σοκαριστικές πληροφορίες για τον 49χρονο ελαιοχρωματιστή «artfreak» και τη συμμετοχή του σε εντυπωσιακές κλοπές και πωλήσεις πέραν εκείνης στην Εθνική Πινακοθήκη.
Ολο το προφίλ του πανέξυπνου και εμμονικά φιλότεχνου κλέφτη που άρπαξε μόνος τον Πικάσο και τον Μοντριάν από την Εθνική Πινακοθήκη γιατί ήθελε να έχει σπουδαία έργα στο σπίτι του, καταρρέει μπροστά στους ισχυρισμούς του Arthur Brand. Του ολλανδού ντετέκτιβ που ειδικεύεται στον εντοπισμό κλεμμένων έργων τέχνης -έχει εντοπίσει περισσότερα από 200- ο οποίος είχε στο ραντάρ του τον Γιώργο Σ., όπως εξηγεί με μια σειρά αποκαλυπτικών αναρτήσεων στο twitter.
O Brand δημοσιεύει μάλιστα δυο φωτογραφίες (επάνω) που μοιάζουν ντοκουμέντα: τον καφέ τοίχο στο διαμέρισμα στην Κερατέα που είχε κληρονομήσει από τον θείο του ο 49χρονος, μέσα στον οποίο είχε κρύψει τους δυο πίνακες που άρπαξε από την Εθνική Πινακοθήκη, πριν τους μεταφέρει στη ρεματιά. Πρόκειται, όπως εξηγεί για γυψοσανίδα. Σε δεύτερη φωτογραφία που έχει λάβει στο κινητό του τηλέφωνο, ο Brand έχει φωτογραφίες δυο καλά συσκευασμένων δεμάτων που σύμφωνα πάντα με το tweet περιέχουν τους δυο πίνακες που επρόκειτο να φυγαδευθούν στην Ολλανδία, αλλά δεν πρόλαβε τελικά ο φερόμενος ως δράστης να κάνει την αποστολή.
Σύμφωνα με τον Brand η τελευταία προσπάθεια του 49χρονου να πουλήσει τον Πικάσο έγινε πρόσφατα με ενδιαφερόμενο στην Γερμανία, αλλά η πώληση απέτυχε.
«Ο Γιώργος είχε στην κατοχή του άλλους δύο πίνακες: Πικάσο και Μονέ»
Όμως το ακόμα μεγαλύτερο σοκ είναι ο ισχυρισμός του Brand ότι ο Γιώργος Σ. είχε εξομολογηθεί σε πηγή του ντετέκτιβ, ότι είχε στην κατοχή του δυο ακόμα κλεμμένους πίνακες. Έναν Πικάσο και έναν Μονέ που εκλάπησαν από το Ρότερνταμ το 2012, και τους οποίους ο artfreak φέρεται να παρέλαβε από τη Ρουμανία. Τον Πικάσο φέρεται να τον πούλησε ενώ ο Μονέ αγνοείται ακόμα! H κλοπή έγινε στις 6 Οκτωβρίου του 2012 ενώ την ίδια χρονιά, μήνες νωρίτερα, στις 9 Ιανουαρίου έγινε η κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη.
Πανέξυπνος ο artfreak -Μπήκε ως εθελοντής στην αγγλική αστυνομία!
Ο Brand χαρακτηρίζει πανέξυπνο τον 49χρονο και εξηγεί γιατί έγινε εθελοντής στην αγγλική αστυνομία: Αν υπήρχαν ίχνη του από την κλοπή ή την αγοροπωλησία, τότε σίγουρα μέσω Ιντερπόλ θα έκαναν τη σύνδεση στην αγγλική αστυνομία όταν πέρασε τον έλεγχο για να γίνει δεκτός ως εθελοντής. Τελικά δεν υπήρχε η παραμικρή υποψία για αυτόν. Αυτή η αποστροφή βέβαια ταιριάζει με την περιγραφή υψηλόβαθμου στελέχους της ελληνικής αστυνομίας που μετά τη συνέντευξη της Τρίτης έλεγε στο iefimerida ότι ο δράστης είναι ιδιοφυής, είναι πανέξυπνος…
Οι ισχυρισμοί του είναι σοκαριστικοί. Αν ισχύουν προφανώς αποκαλύπτουν ότι ο 49χρονος δεν ήταν ένας απλός φιλότεχνος με mentalite Lupin και αποκαλύπτουν την πραγματική ύπαρξη κυκλώματος για τις κλοπές και τις πωλήσεις. Και απαντούν σε όλα τα ερωτήματα που τίθενται από την πρώτη μέρα, χωρίς να λαμβάνουν ικανοποιητικές απαντήσεις.Και ποιος ξέρει τι εκπλήξεις μπορεί να κρύβει η κατοικία του στην Κερατέα πίσω από κρύπτες και γυψοσανίδες. Κου που βρίσκεται ο Μονέ και φυσικά το σχέδιο του Μονκάλβο από τον 17ο αιώνα. Προφανώς η ελληνική αστυνομία θα κάνει τις σχετικές κινήσεις για να εξακριβώσει την αλήθεια των ισχυρισμών, από τη στιγμή μάλιστα που προέρχονται από έναν πραγματικά σημαντικό ντετέκτιβ στον τομέα του, σε όλη την Ευρώπη. Μάλιστα έχει δώσει ομιλίες για τη δουλειά του και στο TΕD, έχει εκδόσει βιβλία και οι αποκαλύψεις για τις μεθόδους του σε συνεντεύξεις που δίνει είναι μυθιστορηματικές.