Αναθέσεις νέων έργων, συνεργασίες, συμμετοχή: Ο ΝΕΟΝ στην εποχή της πανδημίας χτίζει το «μετά» και το «μαζί» [βίντεο] - iefimerida.gr

Αναθέσεις νέων έργων, συνεργασίες, συμμετοχή: Ο ΝΕΟΝ στην εποχή της πανδημίας χτίζει το «μετά» και το «μαζί» [βίντεο]

ΝΕΟΝ Πάνος Κοκκινιάς
Από την έκθεση Stock Images με φωτογραφίες του Πάνου Κοκκινιά που παρουσίασε τον Σεπτέμβιο ο ΝΕΟΝ. Το έρημο ΕΜΣΤ

Ενα μήνυμα-«χειραψία» με πολίτες και καλλιτέχνες στέλνει ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος, ο ιδρυτής του οργανισμού ΝΕΟΝ που τα τελευταία χρόνια κάνει επέλαση τέχνης και δημόσιου διαλόγου σε όλη την πόλη, στον δημόσιο χώρο και σε αρχαιολογικούς χώρους.

Μια βουτιά στο σιωπηλό, έρημο τοπίο της Δήλου με οδηγό τα σώματα, τις μοναχικές φιγούρες γλυπτά του σερ Αντονι Γκόρμλεϊ. Γλυπτά κορυφαίων δημιουργών που μοιάζουν να αναπνέουν στους κήπους της Γαλλικής Σχολής. Ο κατάφυτος βλάστησης και έργων τέχνης στον λόφο του Αστεροσκοπείου Αθηνών: εικόνες από τις ανεπανάληπτες αστικές αφηγήσεις τέχνης και συνύπαρξης που έστησε στον δημόσιο χώρο από το 2013 ως το 2019 ο οργανισμός Ανάπτυξης και Πολιτισμού ΝΕΟΝ. Εικόνες που μέσα στην πανδημία μας θυμίζουν τι πίδακας δημιουργίας και ζωής είναι ο διάλογος του πολίτη με τον δημόσιο χώρο με κοινή γλώσσα την τέχνη. Μέσα από ένα βίντεο που συμπυκνώνει εικόνες των εκθέσεων και φράσεις εμβληματικών δημιουργών, αλλά και με το μήνυμα του ιδρυτή του οργανισμού του Δημήτρη Δασκαλόπουλου ο ΝΕΟΝ απευθύνεται στο διεθνές κοινό του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ψύχραιμο, χωρίς συναισθηματισμούς, σταθερό, σαν μια θερμή χειραψία με τους πολίτες, το μήνυμα του Δημήτρη Δασκαλόπουλου διαβεβαιώνει: «Για να κοιτάξουμε το μέλλον τώρα πρέπει να φανούμε τολμηροί και δημιουργικοί. Ο ΝΕΟΝ συνεχίζει το πρόγραμμά του: αναθέτει νέα έργα, φέρνει κοντά καλλιτέχνες, ιδρύματα, μουσεία, γκαλερί, επιμελητές, συμπράττοντας για να στηρίξουμε την κοινότητά μας και να προσφέρουμε νέες εμπειρίες σε όλους.»

Ανατρέχοντας στο αρχείο με τα βίντεο του οργανισμού ΝΕΟΝ στο διαδίκτυο, μέσα σε αυτές τις συνθήκες του εγκλεισμού, αυτομάτως μεταφερόμαστε στον ανοιχτό ορίζοντα, στον κοινό δημόσιο χώρο της Αθήνας αλλά και στην Δήλο. Περπατούμε για να ανακαλύψουμε τα έργα εκατοντάδων δημιουργών από τις εκθέσεις που παρουσίασε ο οργανισμός εδώ και επτά χρόνια (το όγδοο έτος, το 2020 άρχισε με την πανδημία που προς το παρόν οδηγεί στο άμεσο μέλλον τις νέες εκθέσεις που ετοιμάζει). Η αδιαμεσολάβητη σχέση του πολίτη με την τέχνη και τον δημόσιο χώρο ξαναβιώνεται μέσα από τα βίντεο αυτά.

Από την έκθεση SIGHT του Αντονι Γκόρμλεϊ στη Δήλο το καλοκαίρι του 2019
Από την έκθεση SIGHT του Αντονι Γκόρμλεϊ στη Δήλο το καλοκαίρι του 2019
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όχι ως μνημόσυνο, αλλά ως καταγεγραμμένο βίωμα και ως παρακαταθήκη για τις επόμενες αφηγήσεις μας. Όπως υπογραμμίζει ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος ««Από την πρώτη στιγμή, ο ρόλος του NEON ήταν να φέρει τον σύγχρονο πολιτισμό πιο κοντά σε όλους, πιο κοντά σε ένα αμύητο ακροατήριο, πιο κοντά σε καθένα από εμάς. Ο χώρος μας είναι, και θα συνεχίσει να είναι, η πόλη. Αυτή τη στιγμή, το να μένουμε σπίτι είναι μια αναγκαία διατάραξη της φυσικής σχέσης μας με την πόλη μας, όχι όμως της πνευματικής και συναισθηματικής επιθυμίας μας να επανασυνδεθούμε μεταξύ μας. Αν η παρούσα κρίση μας έχει διδάξει κάτι, είναι πόσο βαθιά είμαστε αλληλοεξαρτώμενοι».

Μέσα από τις αναθέσεις των έργων, θα γεννηθούν σίγουρα και αυτά που θα έχουν την «ικανότητα να μιλήσουν σε μια γενιά που δεν έχει γεννηθεί ακόμα», για να χρησιμοποιήσουμε μια φράση που είπε όταν βρέθηκε στη Δήλο ο σερ Αντονι Γκόρμλεϊ για την γλυπτική. Ανατρέχοντας στην κεντρική σύλληψη του ΝΕΟΝ που δεν επιθυμούσε να έχει έναν χώρο, μια στέγη για τις εκθέσεις του, αλλά να κάνει την πόλη ολόκληρη και αθέατες πλευρές της χώρο παρουσίασης της τέχνης, παρουσιάζει ξεχωριστό ενδιαφέρον μέσα στη συνθήκη αυτή που μιλάμε για social distancing και επανακαθορίζουμε τη σχέση μας με τον δημόσιο χώρο και την συνύπαρξη μας «εκεί έξω», φέροντας την καταλυτική εμπειρία του εγκλεισμού.

Από την έκθεση Prosaic Origins του Ανδρέα Λόλου στους κήπους της Βρετανικής Αρχαιολογικής Σχολής
Από την έκθεση Prosaic Origins του Ανδρέα Λόλου στους κήπους της Βρετανικής Αρχαιολογικής Σχολής

Ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος, αναφέρει επίσης στο μήνυμά του: «Το πρόγραμμα των δράσεών μας έχει σχεδιαστεί προσεκτικά ώστε να υπηρετεί μία κοινότητα ανθρώπων∙ περιλαμβάνει τη δημιουργία εκθέσεων που ασχολούνται με τον ιστό της κοινωνίας, τόσο με την κληρονομιά όσο και το παρόν μας. Οι πρωτοβουλίες μας προσβλέπουν στην ενδυνάμωση της συμμετοχής, την αποδοχή της διαφορετικότητας και την κατανόηση του άλλου.
 
Περισσότεροι από μισό εκατομμύριο άνθρωποι έχουν επισκεφθεί τις εκθέσεις μας στην Αθήνα και στην υπόλοιπη Ελλάδα, 28 εκθέσεις σε 23 διαφορετικές τοποθεσίες, σε διάστημα επτά χρόνων. Από τον μοναδικό αρχαιολογικό χώρο της Δήλου έως τους «μυστικούς κήπους» των Αθηνών και τις συνεργασίες μας με μουσεία, η δράση μας εστιάζει στη σημασία του δημόσιου χώρου της πόλης και τη σχέση του με τον πολίτη, ως τόπου κοινωνικότητας, κουλτούρας και πολιτισμού. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Aπό το Theater of Dissapearance στο Αστερσκοπείο, του Αντριάν Βιλάρ Ρόχας το καλοκαίρι του 2017
Aπό το Theater of Dissapearance στο Αστερσκοπείο, του Αντριάν Βιλάρ Ρόχας το καλοκαίρι του 2017

Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε στην αποστολή μας και από το σπίτι.  Οι εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες μας, το πρόγραμμα  χορηγιών και υποτροφιών λειτουργούν χωρίς διακοπή. Το κινηματογραφικό μας αρχείο είναι ανοιχτό σε όλους στον ιστότοπο του ΝΕΟΝ. neon.org.gr Προετοιμαζόμαστε με αμείωτο πάθος και αφοσίωση ώστε να είμαστε μαζί με όλους εσάς σύντομα στην πόλη μας, ενθαρρύνουμε τη συνεργασία, τη συλλογικότητα και τη δημιουργικότητα. Βρίσκουμε νόημα και δύναμη μέσα από το δίκτυο των σχέσεών μας, μέσα από την τέχνη.»

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ