Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας η συγκινητική ερωτική ιστορία δύο γυναικών μια γάτα που έχει σφηνώσει στον τοίχο μιας τυπικής λονδρέζικης πολυκατοικίας κι ένα ισπανικό θρίλερ εμπνευσμένο από τον Γκόγια θα μας κρατήσουν συντροφιά τα αυγουστιάτικα βράδια.
Για τους ορκισμένους φαν του «Inception» έρχεται μια επανέκδοση με έξτρα υλικό.
Εμείς οι δυο (Deux)
Σκηνοθεσία: Φίλιπο Μενεγκέτι
Παίζουν: Μπάρμπαρα Σούκοβα, Μαρτίν Σεβαλιέ, Λεά Ντρουκέρ, Μιριέλ Μπεναζεράφ
Περίληψη: Η Νίνα και η Μαντλέν είναι βαθιά ερωτευμένες. Στα μάτια όλων, είναι απλώς γειτόνισσες που ζουν στον τελευταίο όροφο του κτιρίου.
Κάθε μέρα πηγαίνουν και έρχονται μεταξύ των δύο διαμερισμάτων τους και μοιράζονται την καθημερινότητά τους. Κανείς δεν γνωρίζει τι πραγματικά συμβαίνει, ούτε καν η Άνν, η κόρη της Μαντλέν που τη φροντίζει, μέχρι την ημέρα που ένα τραγικό γεγονός ανατρέπει τα πάντα.
H Μπάρμπαρα Σούκοβα πρωταγωνιστεί στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Φίλιπο Μενεγκέτι, που προβλήθηκε σε μια σειρά από φεστιβάλ ανά τον κόσμο, μεταξύ των οποίων και το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
Η Νίνα μένει ακριβώς απέναντι από τη Μαντλέν, με την οποία διατηρεί μακροχρόνιο δεσμό. Η Μαντλέν όμως έχει οικογένεια και παιδιά και δεν μπορεί να μιλήσει ανοιχτά για την ομοφυλοφιλία της.
Οι δυο γυναίκες περνούν τον περισσότερο χρόνο τους μαζί στο σπίτι της Μαντλέν, ώσπου ένα καρδιακό επεισόδιο αναγκάζει τη Νίνα να απομακρυνθεί από τη σύντροφό της και να επιστρέψει στο δικό της διαμέρισμα. Με το πρόσχημα της φίλης-γειτόνισσας, η Νίνα πασχίζει να είναι κοντά στη δύσκολη ανάρρωση της αγαπημένης της, η οποία περιστοιχίζεται διαρκώς απ’ τα παιδιά της, που δεν γνωρίζουν τίποτα για την ερωτική της σχέση.
Ο Φίλιπο Μενεγκέτι χτίζει ένα στιβαρό κοινωνικό μελόδραμα, με βασικό άξονα όχι τόσο τη διαφορετικότητα όπως θα περίμενε κανείς, αλλά την αγάπη και τις δοκιμασίες που μπορεί να αντέξει. Οι ηρωίδες του λοιπόν μπορεί να είναι θύματα κοινωνικών προκαταλήψεων, όμως το βασικό είναι πως μένουν ενωμένες ακόμα και κάτω από αντίξοες συνθήκες. Αποφεύγοντας τα κλισέ και τις ευκολίες και με όχημα ένα καλοδουλεμένο σενάριο, η ευαίσθητη ματιά του πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη πάνω σε αυτή την ιδιαίτερη σχέση, θέτει μια σειρά από ενδιαφέροντα ζητήματα: τον συντηρητισμό μια μοντέρνας κοινωνίας που δεν αποδέχεται την ομοφυλοφιλική σχέση δόο ηλικιωμένων γυναικών, τη μνήμη που διασώζει τελικά ακόμα και μέσα στην αρρώστια τον πραγματικό μας εαυτό, την εμμονή και τα όρια που μπορεί να φτάσει κανείς για τον έρωτα.
Με κοντινά κάδρα σε βλέμματα και λεπτομέρειες της καθημερινότητας των δύο ηρωίδων, ο Μενεγκέτι δομεί μια ιστορία αγάπης βαθιά συγκινητική, που εξελίσσεται σε υποβλητικό θρίλερ και καταλήγει σε μια ωδή στην αγάπη, την οποία ερμηνεύουν με μαεστρία δύο εξαιρετικές πρωταγωνίστριες, η μοναδική Μπάρμπαρα Σούκοβα και η έμπειρη θεατρικά Μαρτίν Σεβαλιέ.
Οι Δολοφόνοι του Γκόγια (The Goya Murders /El Asesino de los Caprichos)
Σκηνοθεσία: Χεράρδο Χερέρο
Παίζουν: Μαριμπέλ Βερδού, Αουρα Γκαρίντο, Ρομπέρτο Αλαμο, Γκινές Γκαρθία Μιγιάν, Ρουθ Γκαμπριέλ
Περίληψη: Τα διάσημα έργα του Γκόγια εμπνέουν μια σειρά από ανεξιχνίαστες δολοφονίες που αναστατώνουν τη Μαδρίτη και δύο εκ διαμέτρου αντίθετες αστυνομικοί καλούνται να διαλευκάνουν την υπόθεση.
Ο έμπειρος στα αστυνομικά θρίλερ Χεράρδο Χερέρο εμπνέεται από τον Γκόγια και παραδίδει ένα συμπαθητικό crime story, με πρωταγωνίστριες όχι μία αλλά δύο γυναίκες αστυνομικούς.
Ένας μυστηριώδης κατά συρροή δολοφόνος τρομοκρατεί τους πλούσιους κατοίκους γνωστής συνοικίας της Μαδρίτης, βάζοντας στόχο συλλέκτες τέχνης και αντικών. Κοινό χαρακτηριστικό των φόνων είναι ότι ο μυστηριώδης δράστης τοποθετεί τα θύματά του με τέτοιον τρόπο έτσι ώστε να θυμίζουν μια διάσημη σειρά έργων τέχνης του Ισπανού ζωγράφου, Φρανθίσκο Γκόγια, τα « Καπρίτσια» - έργα που εικάζεται ότι σατιρίζουν την ανηθικότητα και την παρακμή της τότε ισπανικής κοινωνίας.
Δύο ντετέκτιβ της αστυνομίας αναλαμβάνουν να εξιχνιάσουν την υπόθεση: η βετεράνος Κάρμεν, μια ικανή αλλά και κυνική γυναίκα που μοιάζει να έχει κουραστεί από τη ζωή, και η νεότερη Εύα, ιδεαλίστρια και διψασμένη για δράση. Οι δύο γυναίκες πρέπει να αφήσουν στην άκρη τις διαφορές τους για να καταφέρουν να εισχωρήσουν στα άδυτα του παράνομου δικτύου μυστικών αγοραπωλησιών έργων τέχνης και να εντοπίσουν τον δράστη που δεν αφήνει ποτέ ίχνη.
Ο Χερέρο φτιάχνει ένα γυναικείο δίδυμο, που αναλαμβάνει τους ρόλους «του καλού και κακού μπάτσου», αξιοποιώντας τη γνωστή συνταγή των αντίστοιχων αρσενικών ντουέτων και δημιουργεί μια υποβλητική ατμόσφαιρα από όπου δεν απουσιάζει και μια κοινωνικοπολιτική χροιά, όπως και στα έργα του Γκόγια, η οποία όμως μένει τελικά ανεκμετάλλευτη. Έτσι εκεί που ο Χερέρο πρέπει να ανεβάσει στροφές , καταφεύγει σε δραματουργικά άνισες λύσεις, ξεφορτώνεται με ευκολία χρήσιμα στοιχεία και πρόσωπα και καταλήγει βιαστικά σε ένα φινάλε όπου μαθαίνουμε μεν τον δολοφόνο, όμως δεν κατανοούμε επακριβώς τα κίνητρα και τους στόχους του.
Γάτα στον τοίχο (Cat in the Wall)
Σκηνοθεσία: Βέσελα Καζάκοβα, Μίνα Μιλέβα
Παίζουν: Ιρίνα Ατανάσοβα, Εϊντζελ Γκένοβ, Γκίλντα Γουά, Τζον-Τζο Ινκπεν, Καντίσα Τζι Καμάρα
Περίληψη: Η Ιρίνα, μια γυναίκα από την Βουλγαρία, ζει σε μια πολυκατοικία με τον μικρό της γιο και τον αδερφό της, όπου το ασανσέρ λειτουργεί ως τουαλέτα, οι γείτονες διαρκώς φωνάζουν και μια ανακαίνιση -που κανείς δεν θέλει- πρέπει να ακριβοπληρωθεί. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, μια γάτα θα στριμωχτεί μέσα στον τοίχο και θα πυροδοτήσει μία σειρά από απρόβλεπτα γεγονότα, που θα τους φέρουν αντιμέτωπους με τα πραγματικά τους προβλήματα.
Μια αληθινή ιστορία για το πώς μια γάτα, σφηνωμένη στον τοίχο, μπορεί να αλλάξει, ή και να μπερδέψει ακόμα περισσότερο την μονότονη ζωή φιλόδοξων μεταναστών, μικροαπατεώνων και ευγενών υπέρμαχων του Brexit, που βρέθηκαν να ζουν σε μια πολυκατοικία.
Στο βόρειο ανατολικό Λονδίνο, σε μια περιοχή όπου οι κοινωνικές κι οικονομικές διαφορές είναι εμφανείς, μια μετανάστης από τη Βουλγαρία μαζί με τον αδερφό της και τον μικρό της γιο προσπαθεί να ξαναφτιάξει τη ζωή της, αρνούμενη να ζει με επιδόματα. Μια επισκευή στο μπλοκ όπου διαμένει θα της κοστίσει χιλιάδες λίρες, οπότε και θα συγκαλέσει έκτακτο συμβούλιο, προκειμένου να βρεθεί μια λύση. Παράλληλα η γάτα των γειτόνων της θα χωθεί σε μια τρύπα στον τοίχο, αναστατώνοντας την καθημερινότητά τους.
Δύο ικανές και ανατρεπτικές ντοκιμαντερίστριες από τη Βουλγαρία- που με τη δουλειά τους συχνά έχουν προκαλέσει αντιδράσεις- εμπνέονται από την πραγματική τους ιστορία και στο μυθοπλαστικό τους ντεμπούτο, ισορροπώντας ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα, καταγράφουν τη ζωή τόσο για τους μετανάστες όσο και για τους ίδιους του Ευρωπαίους στη σύγχρονη εποχή, όπου πλέον οι κοινωνίες αναζητούν την ταυτότητά τους.
Χρησιμοποιώντας την τεχνική του ντοκιμαντέρ, ακολουθούν νατουραλιστικά τη ζωή μέσα σε αυτό το αγγλοσαξονικό μπλοκ τις μέρες του Brexit και φτιάχνουν ένα τρυφερό και με χιούμορ κοινωνικο-πολιτικό σχόλιο, χωρίς καταγγελτικές διαθέσεις ούτε όμως και τολμηρές θέσεις, βάζοντας μια χαριτωμένη ξανθοκόκκινη γάτα να γεφυρώνει τις διαφορές. Οι ταξικές ανισότητες συναντούν τα προσωπικά δράματα, ο ρατσισμός την ανάγκη για ειρηνική συνύπαρξη και οι συζητήσεις γύρω από το Brexit τη μεγαλόπνοη ιδέα μιας πολιτικής πραγματικότητας που τους χωρά όλους, όπως ακριβώς και αυτή η μικρή τρύπα τη γάτα.
Η Παρθένος του Αυγούστου (La Virgen De Agosto)
Σκηνοθεσία: Χονάς Τρουέμπα
Παίζουν: Ιτσάσο Αράνα, Βίτο Σαντζ, Ιζαμπέλ Στοφέλ
https://www.youtube.com/watch?v=tH4_x34GDUs&feature=emb_logo
Λίγο προτού κλείσει τα τριάντα τρία, μόνη και συναισθηματικά μπερδεμένη, η Εύα προτιμά να παραμείνει τον Αύγουστο στη Μαδρίτη, παρά να επισκεφθεί κάποιο παραθαλάσσιο θέρετρο. Η απόφασή της θα πυροδοτήσει ένα εσωτερικό ταξίδι προς την ωριμότητα, γεμάτο αποκαλύψεις και απρόσμενες συναντήσεις, που κινούνται στους υπόγειους ρυθμούς του αστικού τοπίου.
Ένα ράθυμο καλοκαιρινό οδοιπορικό για όσους έχουν ξεμείνει τον Αύγουστο στην πόλη.
Η Εύα είναι ηθοποιός, αλλά μάλλον τα πράγματα τόσο στην προσωπική της όσο και στην επαγγελματική της ζωή δεν πηγαίνουν καλά. Έτσι στα τριάντα τρία της αποφασίζει να περάσει τις διακοπές στην Μαδρίτη στο σπίτι ενός φίλου που θα λείπει, για να βάλει σε τάξη τις σκέψεις της. Αρχίζει λοιπόν να περιπλανιέται στην πόλη σαν τουρίστας: παλιοί έρωτες και νέες γνωριμίες γεμίζουν τις σελίδες αυτού του κινηματογραφικού ημερολογίου, που κουβαλάει τη νωχελικότητα και τον ερωτισμό του καλοκαιριού αλά Ρομέρ, αλλά δεν κρύβει σημαντικές εκπλήξεις.
Όλα όσα γίνονται μέσα και έξω από την Εύα κουβαλούν μια χαριτωμένη ελαφρότητα, χωρίς να οδηγούν σε κάτι περισσότερο από μια θερινή περιπλάνηση σε μια μεγάλη πόλη, που περιμένει απλώς το φθινόπωρο για να συμβεί κάτι ενδιαφέρον.
Οι Ευχούληδες 2: Παγκόσμια Περιοδεία (Trolls World Tour)
Σκηνοθεσία: Γουόλτ Ντορν
Με τις φωνές των: (στα αγγλικά) Άνα Κέντρικ, Τζάστιν Τίμπερλέικ, Τζέιμς Κόρντεν, Όζι Όζμπορν | (στα ελληνικά) Πάνου Μουζουράκη, Πηνελόπης Σκαλκώτου, Ντορίνας Θεοχαρίδου, Χάρη Μπόσινα
Περίληψη: Ένα μέλος της αριστοκρατίας του σκληρού ροκ, η Βασίλισσα Μπαρμπ, με την βοήθεια του πατέρα της, θέλει να καταστρέψει όλα τα υπόλοιπα είδη μουσικής. Η Πόπη και o Μπραντ θα ταξιδέψουν σε μέρη που δεν έχουν φανταστεί και θα ανακαλύψουν ξανά τη δύναμη της συμφιλίωσης και της αγάπης ανάμεσα σε πλάσματα με διαφορετικές παραδόσεις και καταβολές.
Η φυλή των Ευχούληδων επιστρέφει πιο χαρούμενη από ποτέ για να αποδείξει ότι τελικά η μουσική μας ενώνει.
Αυτή η φανταστική ιστορία για τους απανταχού της γης μουσικόφιλους, θα ταξιδέψει την Πόπη και τον Μπράντς σε μέρη που δεν έχουν καν φανταστεί. Μαζί θα ανακαλύψουν ότι η φυλή τους είναι μόλις μία από τις έξι των Ευχούληδων, οι οποίες είναι διασκορπισμένες σε έξι διαφορετικές τοποθεσίες και η καθεμία τους είναι αφιερωμένη σε ένα συγκεκριμένο είδος μουσικής: φανκ, κάντρι, τέκνο, κλασική, ποπ και ροκ.
Ο κόσμος των Ευχούληδων με αυτό το ταξίδι, όχι μόνο θα μεγαλώσει, αλλά θα αποκτήσει ρυθμό και πολλή ένταση. Ένα μέλος όμως της αριστοκρατίας του σκληρού ροκ, η βασίλισσα Μπαρμπ με τη βοήθεια του πατέρα της, του βασιλιά Θρας, θέλουν να καταστρέψουν όλα τα υπόλοιπα είδη και να επιβάλλουν την κυριαρχία της δικής τους μουσικής. Η μοίρα του κόσμου τους βρίσκεται σε κίνδυνο, όμως η Πόπη και ο Μπράντς, μαζί με τους φίλους τους, θα επισκεφτούν μακρινούς τόπους για να ενώσουν όλους τους Ευχούληδες ενάντια στην Μπάρμπ.
Επανεκδόσεις:
Inception
Σκηνοθεσία: Κρίστοφερ Νόλαν
Παίζουν: Λεονάρντο Ντι Κάπριο, Κεν Γουατανάμπε, Έλεν Πέιτζ, Τζότζεφ Γκόρντον-Λέβιτ, Μαριόν Κοτιγιάρ
Περίληψη: Σ’ έναν κόσμο όπου η τεχνολογία υφίσταται μόνο για να είναι δυνατή η παρέμβαση στα ανθρώπινα όνειρα, ένας ικανός κλέφτης έχει μια τελευταία ευκαιρία για συγχώρεση: ν' αναλάβει τη δυσκολότερη δουλειά που του έχουν προτείνει ως τώρα!
Η WarnerBros. Pictures συνεργάζεται με τους κινηματογράφους και προσκαλεί το κοινό σε όλο τον κόσμο να γιορτάσουν την δέκατη επέτειο της επανέκδοσης της βραβευμένης με τέσσερα Όσκαρ επικής περιπέτειας του Κρίστοφερ Νόλαν, που έκανε αίσθηση στο box-office.
Ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο πρωταγωνιστεί ως επαγγελματίας κλέφτης που συλλέγει πληροφορίες, διεισδύοντας στο υποσυνείδητο των στόχων του. Αδυνατώντας να επισκεφτεί τα παιδιά του, του προσφέρεται μια ευκαιρία να αποκτήσει την παλιά του ζωή με αντάλλαγμα ένα σχεδόν ακατόρθωτο έργο: την «απαρχή», την εμφύτευση μιας ιδέας μέσα στο υποσυνείδητο ενός στόχου.
Η εκδήλωση θα δώσει επίσης στο κοινό μια αναλυτική ματιά με βίντεο από την πολυαναμενόμενη ταινία του Νόλαν «Tenet», η οποία θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα στις 26 Αυγούστου. Το κοινό θα έχει επίσης την ευκαιρία να δει σε αποκλειστική προβολή trailers επιλεγμένων μελλοντικών ταινιών της Warner.
Το Τρένο θα Σφυρίξει Τρεις Φορές (High Noon)
Σκηνοθεσία: Φρεντ Τσίνεμαν
Παίζουν: : Γκάρι Κούπερ, Τόμας Μίτσελ, Λόιντ Μπρίτζες, Γκρέις Κέλι, Kέιτι Τζουράντο, Λι Βαν Κλιφ
Περίληψη: Ένας σερίφης, αγνοώντας τις παροτρύνσεις της γυναίκας του και των συμπολιτών του, αποφασίζει να αντιμετωπίσει μία επικίνδυνη συμμορία και τον αρχηγό της, που έρχονται στην πόλη με το τρένο, αποφασισμένοι να πάρουν εκδίκηση.
Κλασικό γουέστερν του 1952 με τον Γκάρι Κούπερ και την Γκρέις Κέλι στην πρώτη της κινηματογραφική εμφάνιση.
Ο φρεσκοπαντρεμένος σερίφης μίας πόλης της Άγριας Δύσης ετοιμάζεται να φύγει για το γαμήλιο ταξίδι του, όταν λαμβάνει ένα τηλεγράφημα που τον αναστατώνει. Ο αρχηγός μίας συμμορίας που είχε στείλει στη φυλακή, έρχεται για να πάρει την εκδίκησή του, μαζί με τους συντρόφους του, με το τρένο των 12.00. Όσο η πόλη οχυρώνεται, εκείνος πρέπει να πάρει μια μεγάλη απόφαση: θα φύγει για το προγραμματισμένο ταξίδι του, ή θα μείνει να αντιμετωπίσει τη συμμορία; Και ποιος θα σταθεί δίπλα του να τον βοηθήσει;
Η δημιουργία και η προβολή της ταινίας έγινε σε μια περίοδο που ο λαός των Η.Π.Α. ζούσε υπό την «Κόκκινη Απειλή», ενώ παράλληλα είχε ξεσπάσει ο Πόλεμος της Κορέας και το Κυνήγι των Μαγισσών. Ο σεναριογράφος Καρλ Φόρμαν είχε κληθεί ενώπιον της Επιτροπής Αντιαμερικανικών Δραστηριοτήτων, προκειμένου να κατονομάσει άτομα από τον χώρο του θεάματος, τα οποία ήταν μέλη ή είχαν σχέσεις με το Κομμουνιστικό Κόμμα. Ο ίδιος, όντας μέλος του Κόμματος, αρνήθηκε να καταδώσει κάποιον από τους συναδέλφους του. Κατά συνέπεια θεωρήθηκε «ασυνεργάσιμος μάρτυρας» από την επιτροπή και κινδύνεψε να μπει στην Μαύρη Λίστα του Χόλιγουντ.
Μετά από την άρνησή του, ο συνεργάτης του και παραγωγός Στάνλεϊ Κρέιμερ απαίτησε να λυθεί η συνεργασία τους, αλλά η παραγωγή ήταν ήδη στα σκαριά, οπότε ο Φόρμαν παρέμεινε μέχρι την ολοκλήρωση της ταινίας. Πριν από την προβολή της όμως, πούλησε τα δικαιώματα που του αναλογούσαν στον Κρέιμερ κι έφυγε για την Αγγλία, γνωρίζοντας ότι δεν επρόκειτο να ξαναεργαστεί στις Η.Π.Α.
Χρόνια αργότερα ο Κρέιμερ δήλωσε ότι έληξε τη συνεργασία του με τον σεναριογράφο, αφού εκείνος τον απείλησε ότι θα τον κατέδιδε ψευδώς στην Επιτροπή ως κομμουνιστή. Ο Φόρμαν στη συνέχεια μπήκε στη Μαύρη Λίστα του Χόλιγουντ, αφενός λόγω της απροθυμίας του να δώσει ονόματα και αφετέρου λόγω πιέσεων που ασκήθηκαν στην Επιτροπή από τον πρόεδρο της εταιρίας Columbia Pictures, Χάρι Κον, από τον πρόεδρο της επιτροπής της διατήρησης του αμερικανικού ιδεώδους Τζον Γουέιν, καθώς και από την κοσμικογράφο των «Los Angeles Times», την πανίσχυρη Χέντα Χόπερ.
Η ταινία παρ’ όλα αυτά έλαβε εφτά υποψηφιότητες για Όσκαρ, μεταξύ των οποίων και για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας και κέρδισε τελικά τέσσερα (Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου, Μοντάζ, Μουσικής Επένδυσης και Πρωτότυπου Τραγουδιού).
Η χρονιά με τα δεκατρία φεγγάρια (In einem Jahr mit 13 Monden/ In a Year with 13 Moons)
Σκηνοθεσία: Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ
Παίζουν: Φόλκερ Σπρένγκλερ, Ίνγκριντ Κάβεν, Γκότφριντ Γιον
Περίληψη: Φρανκφούρτη 1978. Προσπαθώντας να ξεφύγει από το ταραγμένο παρελθόν της, η Ελβίρα Βαισχάουπτ, αναζητά καταφύγιο σε οικεία της πρόσωπα. Όταν συναντά την απαξίωση και την απόρριψή τους, της απομένει μόνο μια επιλογή…
Μία από τις πιο προσωπικές ταινίες του Φασμπίντερ, γυρισμένη τέσσερις μήνες μετά από την αυτοκτονία του εραστή του, κυκλοφορεί σε επανέκδοση με ψηφιακά αποκατεστημένες κόπιες.
Χρόνια πριν, ο Έρβιν ήταν άντρας. Ο έρωτάς του για έναν άλλον άνδρα τον σπρώχνει σε μία επίπονη εγχείρηση αλλαγής φύλου. Σ’ ένα σώμα που ποτέ δεν αγάπησε αληθινά, η Ελβίρα, όωπς ονομάζεται πλέον, λιθοβολεί αλύπητα τον εαυτό της, επιδιώκοντας υποσυνείδητα να αυτοτιμωρείται με λάθος επιλογές. Μ’ έναν ταραγμένο ψυχικό κόσμο, ακολουθεί τα ίχνη του παρελθόντος, ελπίζοντας να ανακαλύψει κάτι άξιο να την κρατήσει στη ζωή. Έτσι μόνη και διαλυμένη πλησιάζει στο τέλος, αντιμέτωπη με όσα δεν την άφησαν να γίνει ευτυχισμένη.
Περισσότερο ακόμη και από τη πιο διάσημη «γκέι» ταινία του Φασμπίντερ, τον «Καβγατζή», η «Χρονιά με τα 13 Φεγγάρια» παραμένει ίσως η πιο γενναιόδωρη δήλωση του σκηνοθέτη πάνω στην ομοφυλοφιλία και τη «χαμένη» ερωτική ταυτότητα. Ένα σχεδόν αυτοβιογραφικό πικρό χρονικό μιας ζωής που δεν αξίζει να υπάρχει, αν δεν μπορείς να αγαπηθείς.
Η Συμμορία των Εντιμότατων (The Lavender Hill Mob)
Σκηνοθεσία: Τσαρλς Κράιτον
Παίζουν: Άλεκ Γκίνες, Στάνλεϊ Χόλογουεϊ, Όντρεϊ Χέμπορν
Περίληψη: Ο υπεύθυνος ασφαλείας μιας τράπεζας για τη μεταφορά χρυσού, σκαρφίζεται ένα παμπόνηρο σχέδιο για να βάλει στο χέρι αυτό τον αμύθητο θησαυρό. Για να το φέρει εις πέρας όμως, χρειάζεται μερικούς θαρραλέους και υπεράνω πάσης υποψίας συνεργάτες.
Η κλασική βρετανική κωμωδία των Ealing Studios με την υπογραφή του Τσαρλς Κράιτον ( «Ένα Ψάρι που το Έλεγαν Γουάντα»).
Ο Ένρι Χόλαντ αφηγείται από το Ρίο της Βραζιλίας πώς κατάφερε να ληστέψει την τράπεζα στην οποία εργαζόταν. Υπεύθυνος ασφάλειας για τη μεταφορά χρυσού για δύο δεκαετίες, ντροπαλός και αφοσιωμένος στα επαγγελματικά του καθήκοντα, ήταν ο άνθρωπος υπεράνω υποψίας. Όταν γνωρίζεται με τον Άλφρεντ Πέντλμπερι, τον ένοικο της πανσιόν στο Λάβεντερ Χιλ, όπου διαμένει, συλλαμβάνει ένα εξωφρενικό σχέδιο. Ο Πέντλεμπερι έχει στην κατοχή του ένα χυτήριο μετάλλων στο οποίο κατασκευάζει φτηνά σουβενίρ. Ο Χόλαντ τού προτείνει να ληστέψουν μαζί την τράπεζα και στη συνέχεια να λιώσουν τις ράβδους χρυσού στο χυτήριο, μετατρέποντάς τες σε ομοιώματα του Πύργου του Άιφελ. Το σχέδιο πετυχαίνει και στέλνουν τα κλεμμένα χρυσά ομοιώματα στο Παρίσι, τα οποία όμως για κακή τους τύχη πέφτουν στα χέρια μιας ομάδας Αγγλίδων μαθητριών.
«Η συμμορία των εντιμότατων» θεωρήθηκε η εμπορικότερη ταινία του Άλεκ Γκίνες ως τότε, σημειώνοντας εισπράξεις της τάξης των 580.000 λιρών. Σε ένα σύντομο πέρασμα μάλιστα θα δείτε και την Όντρεϊ Χέπμπορν. Ο ρόλος της αρχικά επρόκειτο να είναι μεγαλύτερος, αλλά η ηθοποιός λόγω θεατρικών υποχρεώσεων δεν μπόρεσε να τον αναλάβει. Ο Γκίνες όμως δήλωσε για τη συνεργασία του με την ηθοποιό ότι με την πρώτη ματιά κατάλαβε ότι επρόκειτο να γίνει μεγάλη σταρ του κινηματογράφου.
Η ιδέα για την υπόθεση της ταινίας προήλθε από έρευνα του Τόμας Κλαρκ, ενώ έγραφε το σενάριο για τη «Η Συμμορία της Γέφυρας του Λονδίνου» («Pool of London», 1951). Ο Κλαρκ λοιπόν ρώτησε τους εργαζόμενους στην Τράπεζα της Αγγλίας τις απόψεις τους για την τέλεια ληστεία και από τις απαντήσεις τους συνέλαβε την ιδέα για έναν τραπεζικό υπάλληλο, που ληστεύει την τράπεζα στην οποία δουλεύει.
Η ταινία απέσπασε θετικές κριτικές και η Ακαδημία του αμερικανικού κινηματογράφου την τίμησε με Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου. Ο Άλεκ Γκίνες κέρδισε την πρώτη του υποψηφιότητα για Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου, το οποίο έχασε όμως από τον Γκάρι Κούπερ που κρίθηκε νικητής για την ερμηνεία του στην ταινία «Το τρένο θα σφυρίξει τρεις φορές». Επίσης, βραβεύτηκε με βραβείο BAFTA καλύτερης ταινίας το 1951 και το Βρετανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου την κατέταξε στην 17η θέση στη λίστα με τις καλύτερες 100 ταινίες όλων των εποχών.