Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας ο Γκάι Ρίτσι επιστρέφει με μια διασκεδαστική action crime comedy, όπως παλιά.
Ο Ρόμπερτ Έγκερς καθοδηγεί τον Γουίλεμ Νταφόε και τον Ρόμπερτ Πάτινσον σε δύο αξιοθαύμαστες ερμηνείες, που αν και αγνοήθηκαν από τα Όσκαρ, αξίζουν χρυσάφι.
Ο Φάρος (The Lighthouse)
Σκηνοθεσία Ρόμπερτ Έγκερς
Παίζουν: Ρόμπερτ Πάτινσον, Γουίλεμ Νταφόε, Βαλέρια Καραμάν
Περίληψη: Σε ένα μυστηριώδες νησί, δύο φρουροί ενός απομονωμένου φάρου έχουν χρέος να μείνουν στο πόστο τους για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα.
Εκει θα έρθουν κοντά, θα συγκρουστούν και τελικά θα βυθιστούν στα ανείπωτα μυστήρια αυτού του παράξενου μέρους. Το πέρασμα του χρόνου θα φέρει στην επιφάνεια το πνιγηρό αίσθημα απομόνωσης, θα ανασύρει σκοτεινές φαντασιώσεις και τελικά θα οδηγήσει τους δυο άνδρες στην παράνοια.
Ένα αινιγματικό ασπρόμαυρο θρίλερ υπαρξιακού τρόμου, που «παίζει» με τα όρια της λογικής.
Σε ένα μικρό νησί της Νέας Αγγλίας των Ηνωμένων Πολιτειών, γύρω στο 1890 δυο άντρες φροντίζουν έναν φάρο. Ο ένας, μεγαλύτερος σε ηλικία, οξύθυμος και σκληρός, αντιμετωπίζει με δυσπιστία τον νεότερο βοηθό του, που στοιχειωμένος από το δικό του σκοτεινό παρελθόν προσπαθεί να επιβιώσει.
Η εξοντωτική συντήρηση του φάρου και τα σκληρά καθημερινά τους καθήκοντα, τους οδηγούν σε ατελείωτα νυχτερινά μεθύσια, όπου οι μάσκες πέφτουν και οι δυο τους παρεκτρέπονται επιδιδόμενοι σε παιχνίδια εξουσίας . Ταυτόχρονα η απελπισία και η μοναξια θολώνουν το μυαλό του νεαρού βοηθού, που πλέον δεν μπορεί να εξηγήσει όλα όσα του συμβαίνουν σε αυτό το περίεργο μέρος.
Ο Ρόμπερτ Έγκερς («Η Μάγισσα») επιστρέφει με ένα δεύτερο, ανεξάρτητο αριστούργημα, γοτθικής αισθητικής και εμπνευσμένος εν μέρει από ένα αληθινό περιστατικό, καταδύεται στα πιο σκοτεινά βάθη της ανθρώπινης φύσης και στη μανία της εξουσίας, που τελικά οδηγεί στην παράνοια.
Επιλέγοντας μια ασπρόμαυρη εικόνα και ένα «παλιομοδίτικο» τετράγωνο κάδρο, που ενισχύει την εφιαλτική ατμόσφαιρα του νησιού, ο Ένγκελς που μαζί με τον αδελφό του Μαξ συνυπογράφουν ένα θεατρικής λογικής σενάριο με εξαιρετικούς διαλόγους σε μια γλώσσα άκρως ποιητική και δύσκολη σε διάλεκτο του 19ου αιώνα, δημιουργούν δυο καταραμένους ήρωες που μπερδεύονται σε ένα παιχνίδι, όπου το φαντασιακό και το πραγματικό δεν είναι εύκολο να διαχωριστούν ώστε τελικά στο τέλος της ταινίας δεν μπορεί κανείς να είναι σίγουρος για αυτό που έχει δει.
Με επιρροές από πολλές μεταφυσικές και folk ιστορίες, από αυτές που λέγονται γύρω από τη φωτιά, αξιοποιώντας το άγριο φυσικό τοπίο όπου το φως του φάρου μοιάζει σαν ελπίδα και σκοτεινή δύναμη ταυτόχρονα, αλλά και με δύσκολα γυρίσματα που έγιναν κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες, ο Ένγκελς φτιάχνει ένα παραισθησιογόνο παραμύθι , που ακόμα κι αν δεν είναι εύκολο να αποκωδικοποιηθεί, παραμένει αφάνταστα γοητευτικό.
Η αισθητική και η αφηγηματική διαδρομή που ακολουθεί, αλλά και οι θηριώδεις ερμηνείες των Νταφόε και Πάτινσον, που ξεπερνούν τον εαυτό τους σε ένα υποκριτικό tour de force, με σαιξπηρική ορμή και τραγικό μέγεθος, χαρίζουν σε αυτή την παράτολμη αλληγορία μια υποβλητική δύναμη, που έχει έντονες επιρροές από σημαντικούς δημιουργούς, όπως ο Ταρκόφσκι ή ο Μπέργκμαν, αλλά ταυτόχρονα διαθέτει την ιδιαίτερη σφραγίδα ενός σημαντικού σκηνοθέτη.
The Gentlemen
Σκηνοθεσία: Γκάι Ρίτσι
Παίζουν: Μάθιου ΜακΚόναχεϊ, Τσάρλι Χάναμ, Χένρι Γκόλντινγκ, Μισέλ Ντόκερι, Τζέρεμι Στρονγκ, Έντι Μάρσαν, Κόλιν Φάρελ, Χιου Γκραντ
Περίληψη: Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες ένας Αμερικανός έμπορος ναρκωτικών , που έχει χτίσει την αυτοκρατορία του στο Λονδίνο, πλέον θέλει να παραδώσει τα ηνία και να επιστρέψει στην πατρίδα του. Το γεγονός αυτό πυροδοτεί μια σειρά από συνωμοσίες, σχέδια και απόπειρες από όλους εκείνους που επιβουλεύονταν τη θέση του και τώρα έχουν την ευκαιρία να αρπάξουν την περιουσία του.
Ο Γκάι Ρίτσι επιστρέφει στο είδος που τον καθιέρωσε, με μια παρέα εκλεκτών κυρίων που παραμένουν παιδιά κι ας παίζουν με όπλα.
Η ιστορία είναι απλή: ένας Αμερικανός , ο Μίκι Πίρσον, που σπούδασε στο Λονδίνο και συναναστρέφεται με την υψηλή κοινωνία της Αγγλίας, έχει καταφέρει να χτίσει μια αυτοκρατορία μαριχουάνας.
Όταν αποφασίζει να βγει από το παιχνίδι και να ζήσει μια ήρεμη ζωή, αναζητάει αγοραστή για τον κολοσσό που έχει δημιουργήσει, όμως πολλοί είναι αυτοί που επιβουλεύονται την τεράστια περιουσία του. Όλα αυτά τα μαθαίνουμε από έναν ιδιωτικό ντετέκτιβ, που δουλεύει για μια σκανδαλοθηρική εφημερίδα και υπό μορφή κινηματογραφικού σεναρίου τα αφηγείται στον βοηθό του Μίκι, με σκοπό να του αποσπάσει χρήματα.
Ο Βρετανός σκηνοθέτης («Δύο Καπνισμένες Κάνες», «Η Αρπαχτή» και «RocknRolla»,) ακολουθώντας το action comedy-crime που ο ίδιος δημιούργησε και αποθέωσε, χρησιμοποιεί όλα τα συστατικά που έχουμε ξαναδεί: γρήγορες σκηνές δράσης, βιτριολικές ατάκες, φαντεζί χαρακτήρες και πολλά βρισίδια, - μαζί με αρκετά politically incorrect αστεία- για να μας εισάγει στον κόσμο της μαφίας . Μόνο που αυτή τη φορά ο Ρίτσι έχει μεγαλώσει, οπότε η ιστορία του μοιάζει σαν ξαναζεσταμένο φαγητό και ο σπιντάτος ρυθμός που χαρακτήριζε παλαιότερες δουλειές του χάνει στις στροφές.
Δεν ισχύει όμως το ίδιο για τους ηθοποιούς του, που δίνουν εξαιρετικές ερμηνείες με κέφι και απαράμιλλο στυλ. Πρώτος ο Χιού Γκραντ συνδυάζει το βρετανικό φλέγμα και την αλήτικηαθωότητά του, ερμηνεύοντας απολαυστικά τον ντετέκτιβ Φλέτσερ.
Ο Κόλιν Φάρελ, ως προπονητής πυγμαχίας, παραδίδει έναν ρόλο που εύκολα θα μπορούσε να γίνει καρικατούρα, κρατάει αξιοθαύμαστε ισορροπίες. Ο Μάθιου ΜακΚόναχεϊ αν και με την αμερικανική προφορά του είναι σαν τη μύγα μέσα στο γάλα, δημιουργεί μια ενδιαφέρουσα αντίστιξη, ενώ η Μισέλ Ντόκερι ως βασίλισσα του εγκλήματος και η μοναδική γυναικεία παρουσία της ταινίας, κάνει την έκπληξη σε έναν ρόλο διαφορετικό από αυτούς που την έχουμε συνηθίσει.
Κι έτσι οι «Gentlemen» χωρίς να έχουν την σπιρτάδα του παλιού Ρίτσι, παραμένουν διασκεδαστικοί και γοητευτικοί, όπως οι άντρες που αρνούνται να μεγαλώσουν.
Το Απίθανο Ταξίδι ενός Φακίρη (The Extraordinary Journey of the Fakir)
Σκηνοθεσία: Κεν Σκοτ
Παίζουν: Ντανούς, Μπερενίς Μπεζό, Έριν Μοριάρτι, Μπαρκάντ Αμπντι, Ζερά Ζινιό, Μπεν Μίλερ
Περίληψη: Ο Άτζα, ένας έξυπνος νεαρός φακίρης από τη Βομβάη, ξεκινάει ένα απίθανο ταξίδι, όταν πεθαίνει η μητέρα του, με στόχο να βρει τον πατέρα που δεν γνώρισε ποτέ του, μέχρι που τελικά συνειδητοποιεί ποιος θέλει να γίνει στην πραγματικότητα.
Γαλλο-ινδο-καναδική παραγωγή βασισμένη στο best seller του Ρομαίν Πουερτολάς «Το απίστευτο ταξίδι του φακίρη που παγιδεύτηκε σε μια ντουλάπα ΙΚΕΑ».
Ένα μικρό αγόρι, ο Άτζα, από τις φτωχικές γειτονιές της Βομβάης, μεγαλώνει με τη μητέρα του και συνεχώς σκαρφίζεται κόλπα για να επιβιώσει. Όταν τελικά εκείνη πεθαίνει, ο νεαρός πια Άτζα αποφασίζει να βρει ποιος είναι ο πατέρας του. Έτσι ξεκινάει ένα μεγάλο ταξίδι. Σε ένα κατάστημα ΙΚΕΑ θα γνωρίσει τον ερώτα, όμως ποτέ δεν θα καταφέρει να πάει στο ραντεβού που θα δώσει με την κοπέλα των ονείρων του, καθώς θα βρεθεί μπλεγμένος σε μια περιπέτεια άνευ προηγουμένου. Σομαλοί πειρατές, διάσημες σταρ, πολλές χώρες, ακόμα και μια πτήση με αερόστατο πάνω από τη Μεσόγειο περιμένουν τον Άτζα, μέχρι τελικά να βρει τον προορισμό του.
Με στοιχεία παραμυθιού που θυμίζουν παραγωγές της Disney αλλά και τα συστατικά μιας teenage action movie, ο Καναδός Κεν Σκοτ περιπλανιέται για χάρη του φακίρη του σε διάφορες χώρες, υιοθετώντας σε καθεμία από αυτές ένα διαφορετικό στυλ και ύφος- άλλοτε επηρεάζεται από τους Μόντι Πάϊθον, άλλοτε στήνει χορευτικά αλά Μπόλιγουντ και άλλοτε πάλι αφήνεται στη νοσταλγία των ήχων του Νίνο Ρότα- χωρίς όμως τελικά να μπορεί να βρει μια δική του ταυτότητα.
Αυτή η έλλειψη κοινής γραμμής θολώνει τα νερά μιας ταινίας που στηρίζεται σε ένα «ανάλαφρο » ανάγνωσμα και δύσκολα μπορεί να προσφέρει κάτι περισσότερο από μερικές ευχάριστες στιγμές. Ο πληθωρικός και χαριτωμένος Ντανούς σίγουρα αποτελεί ιδανική επιλογή για τον ρόλο του Άτζα και αν δεν υπήρχε αυτός μάλλον το όλο εγχείρημα θα εξαντλούνταν στο πρώτο μισάωρο.
Cosmic Candy
Σκηνοθεσία: Ρηνιώ Δραγασάκη
Παίζουν: Μαρία Κίτσου, Μάγια Πιπερά, Κίμωνας Κουρής, Δημήτρης Λάλος, Δημήτρης Δρόσος, Φώτης Θωμαïδης, Εύη Δοβέλου, Elena Mirtchofska, Αντώνης Τσιοτσιόπουλος
Περίληψη: Η Άννα, μια μοναχική και ιδιόρρυθμη ταμίας σουπερμάρκετ, αναγκάζεται να πάρει υπό την προστασία της το δεκάχρονο κορίτσι του διπλανού διαμερίσματος, ύστερα από την μυστηριώδη εξαφάνιση του πατέρα του. Την ίδια στιγμή διαπραγματεύεται την πιθανή της απόλυση και ένα ρομαντικό ειδύλλιο για πρώτη φορά στη ζωή της. Και όλα αυτά υπό την επήρεια υπερβολικής ποσότητας Κόσμικ Κάντυ, της καραμέλας που σκάει στο στόμα.
Η Ρηνιώ Δραγάσακη στην πρώτη της μεγάλου μήκους ταινία, που απέσπασε βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και το Βραβείο του ελληνικού τμήματος του WIFT (Women in Film & Television), βάζει την Μαρία Κίτσου στον πρώτο της πρωταγωνιστικό κινηματογραφικό ρόλο να μασάει καραμέλες που σκάνε στο στόμα.
Κάπου ανάμεσα στο σινεμά του φανταστικού και σε μια ρεαλιστική δραμεντί με ρομαντικές νότες, η Άννα μια ιδιόρρυθμη ταμίας ενός σουπερμάρκετ, που έχει μεγάλο κόλλημα με τις καραμέλες Cosmic candy, μια μέρα δέχεται την επίσκεψη ενός μικρού κοριτσιού , της Πέρσας, που δηλώνει ότι ο πατέρας της την έχει εγκαταλείψει και της ζητάει προστασία. Μέσα από την ιδιαίτερη σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσά τους , η Άννα θα πρέπει να ξεπεράσει φοβίες κι ανασφάλειες, να συμφιλιωθεί με την απώλεια του δικού της πατέρα και να αποδεχτεί το γεγονός ότι είναι ερωτευμένη. Πάνω από όλα όμως θα καταλάβει πως η ζωή έχει αξία μόνο όταν μπορείς να αγαπάς και πως η ενηλικίωση είναι μια επίπονη διαδικασία.
Η Ρηνιώ Δραγασάκη στέκεται με τρυφερότητα απέναντι σε ένα παιδί και μια ενήλικη που αναγκάστηκε να μεγαλώσει απότομα, και εστιάζοντας σε αυτή τη σχέση μέσα από σωστούς, αν και αργούς, αφηγηματικούς ρυθμούς ξεδιπλώνει στρωτά την ιστορία της. Το φινάλε βέβαια και η λύση τη όλης υπόθεσης είναι προβλεπόμενο εξαρχής, όμως η ειλικρινής ρομαντική διάθεση της Δραγασάκη , που επιστρέφει σε μνήμες που όλοι έχουμε -η αναφορά στις σχολικές εορτές για την 25η Μαρτίου, οι μουσικές επιλογές , ακόμα και τα χρωματισμένα με ανεξίτηλο μαρκαδόρο γυαλιά της Άννας είναι μερικές από αυτές - σε κάνουν να συγχωρείς την έλλειψη σεναριακής πρωτοτυπίας. Η χημεία της Μαρίας Κίτσου και της Μάγιας Πιπερά ξεπερνού κάποιους στυλιζαρισμένους δραματικούς τόνους που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί , οπότε τελικά το «Cosmic Candy» αφήνει μια γλυκιά αίσθηση, όπως και οι καραμέλες που τρώγαμε μικροί.
Χαλβάη 5-0
Σκηνοθεσία: Μάνος Καμπίτης
Παίζουν: Μάρκος Σεφερλής, Ελένη Καστάνη, Γιάννης Ζουγανέλης, Γιάννης Καπετάνιος, Έλενα Τσαβαλιά, Γιώργος Αγγελόπουλος, Δημήτρης Τζουμάκης, Πηνελόπη Αναστασοπούλου, Νίκος Βουρλιώτης
Περίληψη: Ένας βιομήχανος χαλβά βρίσκεται δολοφονημένος στην έπαυλή του. 5 ύποπτοι, 0 αποδεικτικά στοιχεία. Ίντριγκες, πάθη, μίση, δολοπλοκίες δίνουν και παίρνουν, ενώ κάθε μέρα έρχονται στο φως νέα στοιχεία που περιπλέκουν την υπόθεση. Θα καταφέρει ο αστυνόμος Μπέκρας να βρει τον δολοφόνο;
Ο Μάρκος Σεφερλής στην πρώτη του κινηματογραφική εμφάνιση υποδύεται τον αστυνόμο Μπέκρα.
Η δολοφονία ενός χαλβαδοβιομηχάνου αναγκάζει τον αστυνόμο Μπέκρα, να αναλάβει μια περίπλοκη υπόθεση, μιας και η λίστα των υπόπτων περιλαμβάνει πέντε ονόματα του στενού κύκλου του νεκρού.
Όλα αυτά θα μπορούσαν να περιγραφούν μια αστυνομική κωμωδία, όμως εδώ μιλάμε για ταινία αφιερωμένη στον Μάρκο Σεφερλή- που υπογράφει και το σενάριο- η οποία από το τρέιλερ και μόνο δείχνει ξεκάθαρα τις προθέσεις της. Γνωστά γκανγκ που έκαναν διάσημο τον δημοφιλή ηθοποιό, λογοπαίγνια και «καμένες» ατάκες πέφτουν βροχή, χωρίς όμως να υπάρχει καμία απολύτως ανάγκη να μεταφερθούν και στη μεγάλη οθόνη.
Πίσω από την κάμερα βρίσκεται ο συνεργάτης του Σεφερλή από την εποχή της σειράς «Χτυποκάρδια στο Seferly Hills», Μάνος Καμπίτης.
Πρόβατα εναντίον Λύκων 2 (Volki i Ovtsy: Khod Sviney / Sheep and Wolves: Pig Deal )
Σκηνοθεσία: Βλαντιμίρ Νικολάεφ
Με τις φωνές των ( στα ελληνικά): Πάνου Αποστολόπουλου, Νίκου Παπαδόπουλου, Ντίνου Σούτη, Νεφέλης Κυριακίδη, Γιάννη Υφαντή κ.α
Περίληψη: Πρόβατα και λύκοι ζουν αρμονικά, μέχρι που η συνύπαρξή τους διαταράσσεται από μια μακρινή φυλή μοχθηρών λύκων.
Sequel της ρώσικης ταινίας κινουμένων σχεδίων, που διδάσκει την ενότητα!
Το ενωμένο χωριό των προβάτων και των λύκων ζει μια ήρεμη και ειρηνική ζωή , όταν ξαφνικά καταφθάνουν δύο απρόσμενοι επισκέπτες : μια πολική αλεπού και μια μικρή προβατίνα. Κανείς δεν περίμενε ότι ένας κίνδυνος θα εμφανιστεί απρόσμενα μπροστά τους. Ο Γκρέι, ο νέος αρχηγός της ενωμένης φυλής, πρέπει τώρα να πείσει τα πρόβατα και τους λύκους να συνεργαστούν για να αντιμετωπίσουν τα επερχόμενα προβλήματα και τις μεγάλες προκλήσεις , γεγονός που θα τους μάθει ότι ισχύς βρίσκεται στην ενότητα.
Επαναπροβολές:
Η Μόσχα αντεπιτίθεται (Razgrom Nemetskikh Voysk pod Moskvoy / Moscow Strikes Back)
Σκηνοθεσία: Ίλια Κοπάλιν, Λέονιντ Βαρλάμοβ
Περίληψη: Σοβιετικό ντοκιμαντέρ πολέμου για τη μάχη της Μόσχας που έγινε από τον Οκτώβριο του 1941 έως τον Ιανουάριο του 1942.
Η πρώτη σοβιετική ταινία, που κέρδισε βραβείο Όσκαρ για το καλύτερο ντοκιμαντέρ.
Οι σκηνοθέτες Ίλια Κοπάλιν, Λέονιντ Βαρλάμοβ καταγράφουν τη μάχη της Μόσχας, που διαδραματίστηκε μεταξύ Οκτωβρίου του 1941 και Ιανουαρίου του 1942, εστιάζοντας,όπως είναι αναμενόμενο, στον ηρωισμό των Ρώσων, αλλά και αποτυπώνοντας με γλαφυρό τρόπο τη θηριωδία ενός άδικου πολέμου.
Πλάνα με τους πολίτες να προετοιμάζουν την άμυνά στους δρόμους , τον Στάλιν να κάνει μια ομιλία στην Κόκκινη Πλατεία σε χιλιάδες στρατιώτες του Κόκκινου Στρατού, αλλά και τανκς που αγωνίζονται σε πεδιάδες, διαδέχονται σκηνές απελευθέρωσης, μικρές στιγμές της καθημερινότητας, αλλά και φρικτές εικόνες νεκρών στρατιωτών αλλά και κατεστραμμένων κτιρίων, συνθέτοντας μια αντιπολεμική κραυγή αλλά κι ένα σημαντικό ντοκουμέντο που δικαίως θεωρείται «γροθιά στο στομάχι».