Νέα εικαστικά ραντεβού στην Αθήνα: Οκτώ εκθέσεις σε γκαλερί, καφέ, ξενοδοχεία, πωλητήρια μουσείων - iefimerida.gr

Νέα εικαστικά ραντεβού στην Αθήνα: Οκτώ εκθέσεις σε γκαλερί, καφέ, ξενοδοχεία, πωλητήρια μουσείων

ποτηρια κρασι εγκαινια
Εγκαίνια σε αίθουσα τέχνης / shutterstock

Ανοιξιάτικα βράδια με ένα ποτήρι κρασί, μουσικές μελωδίες και πηγαδάκια κόσμου, μπροστά σε έργα τέχνης σε μουσεία και γκαλερί.

Νέες εκθέσεις στήνονται σε αίθουσες τέχνης, σε κεντρικό ξενοδοχείο, στο καφέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου αλλά και στο πωλητήριο του μουσείου Μπενάκη.

Νέες εκθέσεις στην πόλη

Ακολουθούν εκθέσεις που μόλις έκαναν εγκαίνια

Σοφίας Φωτιάδου
Σοφίας Φωτιάδου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Sianti Gallery under the spell of NYX: The series

Η Sianti Gallery, ενώνει τις δυνάμεις της με το NYX Esperia Palace Hotel Athens και ξεκινάει μία πρωτοποριακή καλλιτεχνική συνεργασία. Στο urban, funky ξενοδοχείο της πόλης, παρουσιάζεται η ατομική έκθεση ζωγραφικής της Σοφίας Φωτιάδου με τίτλο Goddess Vision δημιουργώντας μια σύμπραξη τέχνης και φιλοξενίας.

Tα έργα της Φωτιάδου θηλυκές θεότητες μας καλούν να ανακαλύψουμε τον εσωτερικό μας κόσμο και να υπερβούμε την επιφανειακή εικόνα. Με αισθησιακή χροιά, οι φιγούρες της γίνονται σύμβολα συναισθημάτων, καθρέφτες ενδοσκόπησης τόσο για τον θεατή όσο και για τον ίδιο τον εικονιζόμενο.

«…Από πορτρέτα εμπνευσμένα από τους Old Masters, έως τις σύγχρονες συνθέσεις, που το ανθρώπινο σώμα εναρμονίζεται με φυσικά στοιχεία, η έκθεση σκιαγραφεί την εσωτερική διάσταση της γυναικείας ύπαρξης και υπαρξιακές αναζητήσεις . Μια εικαστική αφήγηση της βαθύτερης ουσίας που υπερβαίνει τη φυσική μορφή, μεταμορφώσεις όπου η θηλυκή ενέργεια δεν περιορίζεται , αλλά αναδύεται ως μια δύναμη που κινείται μέσα μας αναφέρει η Σοφίας Φωτιάδου.

«Ντάγκο» στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης Αγγελική Χατζημιχάλη

Η λέξη Ντάγκο είναι εφεύρεση και προέρχεται από την υποτιμητική ονομασία Ντέιγκο που απευθυνόταν στους Ισπανόφωνους, Πορτογάλους, Ιταλούς και, ενίοτε, Έλληνες μετανάστες στις ΗΠΑ. Σπανίως, χρησιμοποιούνταν και στην Αυστραλία, όπου η πιο κοινή ονομασία για τους Έλληνες ήταν Ουόγκ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Δήμος Αθηναίων φιλοξενεί, μέσω του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), την ηχητική εγκατάσταση «Ντάγκο» της εικαστικού και συγγραφέως Ναταλίας Καραγιάννη, έως τις 04 Μαΐου στο Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη» Δήμου Αθηναίων.

Η ηχητική εγκατάσταση της Ναταλίας Καραγιάννη καταλαμβάνει δύο αίθουσες του δευτέρου ορόφου του Μουσείου, οι οποίες θα είναι ημιφωτισμένες, προκειμένου ο επισκέπτης που το επιθυμεί, κλείνοντας τα μάτια ή εστιάζοντας το βλέμμα σε ένα και μόνο, φωτισμένο αντικείμενο, να αφουγκράζεται για πενήντα περίπου λεπτά, το αφηγηματικό άκουσμα, με τις φωνές της Δήμητρας Κατιώνη και της Αγγελικής Παπούλια ενώ θα συνοδεύονται από πρωτότυπες μουσικές συνθέσεις του Χρήστου Μπάρμπα και αρχειακό ηχογραφημένο υλικό.

Πρόκειται για ηχητικό έργο-στοχασμό γύρω από το ανείπωτο όνομα ενός δεκαεννιάχρονου Έλληνα εργάτη, που πεθαίνει στην Τασμανία το 1956, μια εποχή, όπου η πολιτική μετανάστευσης της Αυστραλίας ήταν ακόμα δημοσίως ρατσιστική. Το όνομά του απαντάται συνεχώς και συνεχώς αποφεύγεται να ειπωθεί στο οικογενειακό περιβάλλον, ωστόσο πριν από μερικά χρόνια, αρθρώθηκε για πρώτη φορά… Και αυτό γιατί η αποφυγή του ονόματος των νεκρών εντάσσεται στα ήθη των κατοίκων της Τασμανίας και ολόκληρης της Αυστραλίας. Πρόκειται για φαινόμενο, το οποίο οι εθνογλωσσολόγοι ονομάζουν «λόγο αποφυγής».

Εκκινώντας από τούτη τη σύμπτωση, αλλά και από άλλες που καθ' οδόν αναδύονται από ηχητικά και οπτικά ντοκουμέντα της εποχής, το κείμενο καθίσταται, επίσης, μια εξερεύνηση της συνάντησης των σχεδόν εξοντωμένων Μαύρων της Τασμανίας και των Ελλήνων που καταφτάνουν εκεί το 1956 ως άλλοι Μαύροι. Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη. Μουσείο Λαϊκής Τέχνης και Παράδοσης «Αγγελική Χατζημιχάλη» Δήμου Αθηναίων: Αγγ. Χατζημιχάλη 6, Πλάκα

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η έκθεση της εικαστικού Αθηνάς Μισεγιάννη "Remnants" στο καφέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου Αθηνών
Η έκθεση της εικαστικού Αθηνάς Μισεγιάννη "Remnants" στο καφέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου Αθηνών

Remnants στο καφέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου

Στο χώρο του καφέ του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου θα φιλοξενηθεί έως τις 9 Απριλίου 2025, η έκθεση της εικαστικού Αθηνάς Μισεγιάννη "Remnants", σε επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Ελένης Γατσά. Η έκθεση, διερευνά τη μεταμόρφωση του καθημερινού και φθαρτού σε διαχρονικά σύμβολα, αναδεικνύοντας τα αντικείμενα ως φορείς μνήμης και προσωπικής ιστορίας.

Η Αθηνά Μισεγιάννη αντλεί έμπνευση από την αρχαιολογία, τη μουσειολογία και την προσωπική της εικαστική πρακτική, δημιουργώντας έργα που λειτουργούν ως θραύσματα ενός συλλογικού και προσωπικού παρελθόντος. Μέσα από μια διαδικασία που παραπέμπει σε αρχαιολογική ανασκαφή, η καλλιτέχνις αποδομεί και ανασυνθέτει αντικείμενα καθημερινής χρήσης, κεραμικά θραύσματα και αποτυπώματα φθαρτών υλικών, προσδίδοντάς τους νέες σημασιολογικές διαστάσεις.

Ιδιαίτερη σημασία έχει η χρήση του ιαπωνικού χαρτιού, που λειτουργεί ως ενδιάμεσο υλικό μεταξύ παρουσίας και ανάμνησης, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα εύθραυστης διαχρονικότητας. Η έκθεση διαρθρώνεται σε μια μουσειακή λογική, με τα έργα να παρουσιάζονται ως αρχαιολογικά ευρήματα, ενισχύοντας την αίσθηση της αποσπασματικότητας και της διαρκούς αναδιαμόρφωσης της μνήμης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το έργο της δεν επιχειρεί να ανασυνθέσει μια χαμένη ολότητα, αλλά να αναδείξει το κενό και το ελλειπτικό ως μηχανισμούς αφήγησης, προσκαλώντας το κοινό σε έναν αναστοχασμό πάνω στη σχέση του με τον χρόνο, την απώλεια και τη σημασία των αντικειμένων στην προσωπική και συλλογική ιστορία.

Η έκθεση "Remnants" αποτελεί μια εικαστική αρχαιολογία του οικείου, όπου το παρελθόν και το παρόν συνυφαίνονται, φωτίζοντας τη διαρκή ανάγκη του ανθρώπου να διατηρεί ίχνη της ύπαρξής του μέσα στον χρόνο.

Μετωπικά • Φανή Σκουλικίδη Μπουκουβάλα
Μετωπικά • Φανή Σκουλικίδη Μπουκουβάλα

«Η Βιτρίνα της Κριεζώτου. Ένας καλλιτέχνης προτείνει»

Το Πωλητήριο της Πινακοθήκης Γκίκα του Μουσείου Μπενάκη παρουσιάζει την έκθεση «Μετωπικά» της Φανής Σκουλικίδη Μπουκουβάλα, στο πλαίσιο της σειράς παρουσιάσεων «Η Βιτρίνα της Κριεζώτου. Ένας καλλιτέχνης προτείνει».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια συλλογή κεραμικών με ισχυρή δόνηση, χρώμα και χιούμορ δημιουργεί ένα περιβάλλον γήινης ευφορίας στη βιτρίνα της Κριεζώτου 3. Ανθρωπόμορφες φιγούρες και μορφές ζώων, ζωγραφισμένες με κορεσμένα χρώματα σε κοίλες εσοχές και ανάγλυφα, φέρουν εκφράσεις καθηλωμένες–σαν μάσκες. Μικρά, εκφραστικά κεφάλια–σπάνια ολόκληρες σιλουέτες–κυριαρχούν στα περισσότερα αντικείμενα της έκθεσης, συνθέτοντας μια ιδιότυπη και διασκεδαστική ακολουθία.

Στη δουλειά της Φανής, το θεατρικό και το εικαστικό συνυπάρχουν έντονα, αποδίδοντας στις δημιουργίες της μια δυναμική και ενσώματη διάσταση. Ο πηλός ζωντανεύει σε πριμιτιβιστικές εικόνες με τρισδιάστατη αίσθηση, σαν μεμονωμένα στιγμιότυπα θεατρικών χαρακτήρων. «ή σαν τα πρόσωπα ενός έργου προτού γνωριστούν, ή σαν μια αστεία συλλογή από φωτογραφίες ταυτότητας…» όπως περιγράφει η ίδια.

«Η Σοδειά» από την Αθήνα στο Παρίσι

Το Κέντρο Τεχνών Μετς παρουσιάζει την έκθεση "Η Σοδειά" του Κωνσταντίνου Παπαργύρη, μια εκτενή αναδρομή στο πολυσχιδές έργο του των τελευταίων είκοσι χρόνων. Υπό την επιμέλεια της Νιόβης Κρητικού, η έκθεση αποκαλύπτει την πολυδιάστατη δημιουργική διαδρομή του καλλιτέχνη, φέρνοντας στο φως αρχειακό υλικό, εικαστικά έργα και γραπτά που συνθέτουν ένα ενιαίο αφήγημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η "Σοδειά" συγκεντρώνει υλικό από την πρώτη ατομική έκθεση του Παπαργύρη το 2005 μέχρι σήμερα, αναδεικνύοντας τη συνεχή αναζήτησή του για τη σύζευξη της εικόνας και του λόγου. Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να περιηγηθούν σε χειροποίητα artbooks, σημειωματάρια, λευκώματα από εκθέσεις, καθώς και στα χειρόγραφα που οδήγησαν στη συγγραφή των βιβλίων του.

Παράλληλα, παρουσιάζονται τα πιο πρόσφατα ζωγραφικά έργα του, αναδεικνύοντας την αλληλεπίδραση μεταξύ της εικαστικής του πρακτικής, της λογοτεχνικής του παραγωγής αλλά και την μουσικές συνθέσεις του βασισμένες στην ελληνική λαϊκή παράδοση. Καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης, ο καλλιτέχνης θα πραγματοποιεί αναγνώσεις αποσπασμάτων από το συγγραφικό του έργο, συνοδευόμενος από τον τραγουδιστή Αστέριο Τσέτσιλα, ο οποίος θα ερμηνεύσει άριες και μουσικά θέματα από το παγκόσμιο ρεπερτόριο. Οι ημερομηνίες των επιμέρους εκδηλώσεων θα ανακοινωθούν προσεχώς.

Η έκθεση "Η Σοδειά" θα ταξιδέψει στη Γαλλία, όπου θα φιλοξενηθεί στην Galerie Desmos στο Παρίσι (20-30 Ιουνίου 2025), ενώ στο πλαίσιο των παράλληλων δράσεων, θα διεξαχθεί κύκλος μαθημάτων ζωγραφικής και σχεδίου στον οικισμό Grez-sur-Loing, στην αίθουσα Early Grey του Fontainebleau (1-5 Ιουλίου 2025)

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η αφήγηση ενός αόρατου χρόνου»

Στον φιλόξενο χώρο του κτηρίου της Αμαλίας 36 θα πραγματοποιήσει ο Νικόλας Κλουβάτος τη νέα ατομική του έκθεση με θέμα: «Η αφήγηση ενός αόρατου χρόνου».

Η έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά νέων έργων ζωγραφικής και κάποια γλυπτά που ο καλλιτέχνης δημιούργησε τα τελευταία χρόνια. Αυτή τη φορά ο Νικόλας Κλουβάτος στρέφει το βλέμμα του στο υγρό στοιχείο, το οποίο τον γοητεύει και το προσεγγίζει μέσα από διαφορετικές οπτικές γωνίες.

Η ιστορικός τέχνης, μέλος της AICA, Λουΐζα Καραπιδάκη, η οποία έχει την επιμέλεια της έκθεσης, αναφέρει: «ο Νικόλας Κλουβάτος επεξεργάζεται εικονογραφικά τις θαλασσογραφίες του από την ίδια πάντα οπτική γωνία και κάθε έργο απεικονίζει μια δεδομένη στιγμή, σε διαφορετικές ώρες της μέρας ή της νύχτας και σε διάφορες εποχές του χρόνου. Χρησιμοποιεί ακρυλικά χρώματα και επινοεί ποικίλες μικτές τεχνικές για να σχηματίσει τους εναλλασσόμενους όγκους και την αέναη κίνηση του υγρού στοιχείου. Επιλέγει να μορφοποιεί τα υδάτινα περιβάλλοντα με μια χαρακτηριστικά προσωπική και ιδιαίτερα εξπρεσιονιστική αφαιρετική παραστατικότητα. Οι συνθέσεις του, πλημμυρισμένες από αρμονικές τονικές αποχρώσεις ή τολμηρά εκρηκτικές αντιθετικές χροιές, εκπέμπουν μια έντονη ενεργητικότητα και παραπέμπουν σε εικόνες της θάλασσας… Τον απασχολεί η απόδοση της περιρρέουσας νατουραλιστικής ατμόσφαιρας και η πλαστικότητα της ζωγραφικής αναπαράστασης, γι’αυτό και επικεντρώνεται αποκλειστικά στην περιγραφή του διάχυτου φωτός στον ουράνιο χώρο και στην υδάτινη επιφάνεια…».

« I’ll be your mirror» Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Η αφηρημένη τέχνη αφορά περισσότερο στην έκφραση συναισθημάτων, παρά στην απεικόνιση του κόσμου γύρω μας, σύμφωνα με τον σπουδαίο Αμερικανό ζωγράφο Jackson Pollock. Ακριβώς αυτή τη διαπίστωση επιβεβαιώνουν τα έργα της εικαστικού Angakis, που δίνει το δικό της ιδιαίτερο στίγμα στη σύγχρονη δημιουργία της αφηρημένης τέχνης, ανατρέποντας όχι μόνο τη σαφήνεια των μορφών, αλλά και το χρώμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έκθεση έργων της Angakis με τίτλο « I’ll be your mirror» παρουσιάζεται στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης έως τις 9 Απριλίου 2025, με ελεύθερη είσοδο.

Μια σειρά από ασπρόμαυρες ζωγραφικές δημιουργίες, που ανατρέπουν όλους τις συμβατικούς κώδικες της εικαστικής τέχνης, επιχειρούν να εξευμενίσουν, μέσα από την τεχνική της αφαίρεσης, την κοινωνική σύγχυση της εποχής που καθημερινά γίνεται όλο και εντονότερη.

Ο καμβάς της εικαστικού Angakis καλεί το κοινό σε μια συνεχή διαπραγμάτευση, που γίνεται δυνατή μέσα από την περιρρέουσα αμφισημία της ζωγραφικής της. Η ασπρόμαυρη παλέτα της αφήνεται ανοιχτή σε συμβολισμούς, σε μια διαρκή αναμονή αναμέσα στο κενό, την ανεκπλήρωτη μορφή και το ανύπαρκτο χρώμα, όπως ακριβώς σε αναμονή βρίσκεται και η σύγχρονη κοινωνική καθημερινότητα. Επιμέλεια Έκθεσης: Ντόρα Βυζοβίτου. Διάρκεια έκθεσης: 13/03/25 - 9/04/2025

"Και να μείνεις εδώ #3", 50 x 70εκ., ακρυλικό σε καμβά
"Και να μείνεις εδώ #3", 50 x 70εκ., ακρυλικό σε καμβά
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Αγκάλιαζέ με / άναξ ιακ άναξ» Sianti Gallery

Η Sianti Gallery παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Άγγελου Σπάρταλη με τίτλο «Αγκάλιαζέ με / άναξ ιακ άναξ» και υπότιτλο «ένα τρυφερό αποτέλεσμα μέσα από πράξεις βίας».

Μέσα από τη ζωγραφική, την κεραμική και την κινηματογραφική του γλώσσα ο καλλιτέχνης κάνει μια αναδρομή στην καλλιτεχνική του πορεία διερευνώντας την έννοια της αγκαλιάς, το άγγιγμα των σωμάτων.

Η έκθεση συγκεντρώνει τρεις διαφορετικές σειρές έργων του καλλιτέχνη, οι οποίες, αν και αυτόνομες, αλληλοδιαπλέκονται θεματικά και αισθητικά:

«Carré-Carré» (ζωγραφική, κινηματογράφος / 2019-2025)
«Raku-Raku» (κεραμική, κινηματογράφος / 2022-2025)
«Έρως κατοπτρικός» (ζωγραφική, γλυπτική / 2024-2025)

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ