Ποιος θα μπορούσε να μας συστήσει τον Βόλφανγκ Αμαντέους Μότσαρτ καλύτερα από ότι η ίδια η αδελφή του. Η Πέμη Ζούνη μεταμορφώνεται σε Νάνερλ Μότσαρτ, στο καινούργιο θεατρικό του Μηνά Βιντιάδη που επιστρέφει στο Μέγαρο Μουσικής
Η παράσταση «O αδερφός μου ο Αμαντέους» του Μηνά Βιντιάδη με την Πέμη Ζούνη επιστρέφει για τέσσερις παραστάσεις στη Μουσική Βιβλιοθήκη " Λίλιαν Βουδούρη " του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών
Οσοι δεν πρόλαβαν να δουν τη συγκλονιστική Πέμη Ζούνη να ενσαρκώνει τη Νάνερλ Μότσαρτ, μαζί με τον ταλαντούχο Φοίβο Έλιο Μπέικο και τον εξαίρετο πιανίστα Διονύση Μαλλούχο στην ευρηματική σκηνοθεσία της Βάνας Πεφάνη, θα έχουν την ευκαιρία να το κάνουν το Σαββατοκύριακο 29 και 30 Απριλίου σε διπλές παραστάσεις στις 6 το απόγευμα και στις 9 το βράδυ.
Στο Μέγαρο η ζωή της άγνωστης Νάνερλ Μότσαρτ
«Δεξιοτέχνης, ταλέντο, διάνοια, παιδί θαύμα». Με αυτές τις λέξεις υμνούσαν στη δεκαετία του 1760 ένα μέλος της οικογένειας των Μότσαρτ.
Όχι τον Βόλφγκανγκ Αμαντέους, αλλά την αδελφή του Νάνερλ Μότσαρτ. Έχει αποδειχτεί ότι πάνω στις δικές της παρτιτούρες έμαθε μουσική ένας από τους κορυφαίους μουσουργούς, τη στιγμή που και η ίδια θεωρούνταν μια από τις καλύτερες πιανίστριες της Ευρώπης. Μαζί όργωσαν ολόκληρη την Ευρώπη και γνώρισαν την αποθέωση ως «παιδιά θαύ-ματα». Μέχρι τη χρονιά που η Νάρνελ έκλεισε τα δεκαοκτώ της χρόνια. Σύμφωνα με τα ήθη της εποχής ήταν πλέον σε ηλικία γάμου. Έτσι αυτή η σπουδαία μουσικός πέρασε στο περιθώριο.
Έχει αποδειχτεί ότι πάνω στις δικές της παρτιτούρες έμαθε μουσική ένας από τους κορυφαίους μουσουργούς, τη στιγμή που και η ίδια θεωρούνταν μια από τις καλύτερες πιανίστριες της Ευρώπης. Μαζί όργωσαν ολόκληρη την Ευρώπη και γνώρισαν την αποθέωση ως «παιδιά θαύματα». Μέχρι τη χρονιά που η Νάρνελ έκλεισε τα δεκαοκτώ της χρόνια. Σύμφωνα με τα ήθη της εποχής ήταν πλέον σε ηλικία γάμου. Έτσι αυτή η σπουδαία μουσικός πέρασε στο περιθώριο
Τα παιδικά τους χρόνια, η ανέλιξη τους, η προσωπική ιστορία της Νάνερλ Μότσαρτ και η σχέση της με τον πατέρα και τον διάσημο αδελφό της, η εξέλιξη βήμα βήμα ενός μύθου, παρουσιάζονται σ’ έναν αρμονικό συνδυασμό Θεάτρου και Μουσικής. Μια ιστορία για τις απραγματοποίητες επιθυμίες, τις αδελφικές σχέσεις, για το «τα-λέντο» και την καλλιτεχνική υπεροψία, για τον έρωτα και τη μοναξιά. Μια βαθιά αν-θρώπινη ιστορία, άγνωστη στο ευρύ κοινό, που αφορά όλους τους ανθρώπους, από την εφηβεία έως την τρίτη ηλικία.
Η άγνωστη ιστορία της αδελφής του Αμαντέους Μότσαρτ. Μια γυναίκα που δεν της επέτρεψαν να πραγματοποιήσει το όνειρό της. Ένα παιδί-θαύμα που έμεινε στην αφάνεια, η «αόρατη» Νάνερλ Μότσαρτ, μάς παρουσιάζει τον αληθινό Αμαντέους.
Για τον Μηνά Βιντιάδη οι μεγάλοι συνθέτες της κλασικής μουσικής, η ζωή και το έργο τους, είναι μια πρόκληση. Φέτος ένας εμβληματικός χώρος, η Μουσική Βιβλιοθήκη Λίλιαν Βουδούρη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, φιλοξενεί και πάλι ένα έργο του “μια μουσικο-θεατρική σκηνική περιπέτεια, που μιλά για ακυρωμένες επιθυμίες, αδελφικές σχέσεις, το «ταλέντο» και τη καλλιτεχνική υπεροψία, τον έρωτα και τη μοναξιά. Μια βαθιά ανθρώπινη ιστορία, γνωστή σε ελάχιστους, που αφορά όλους τους ανθρώπους, από την εφηβεία έως την τρίτη ηλικία”, όπως λέει ο ίδιος ο συγγραφέας.
Απο την πλευρά της η Βάνα Πεφάνη αναφέρει για τη σκηνοθεσία της, «Ψάχνοντας τρόπους να επαναπροσδιορίσω την «καλλιτεχνική» μου φωνή στο σήμερα, στα εμπόδια που συναντώ στη δουλειά μου λόγω του φύλου μου, η ανάγκη να μιλήσω, όχι φεμινιστικά, αλλά για τον άνθρωπο που τον εμποδίζουν να πραγματοποιήσει τα όνειρά του, με αυτήν την επιτακτική ανάγκη δημιουργήθηκε σιγά σιγά την παράσταση Ο αδελφός μου ο Αμαντέους».
Μια παράσταση με τις υπέροχες μελωδίες του Μότσαρτ να μας χαϊδεύουν την ψυχή…
“Ο ΑΔΕΛΦΟΣ ΜΟΥ Ο ΑΜΑΝΤΕΟΥΣ” του Μηνά Βιντιάδη.Μέγαρο Μουσικής Α-θηνών- Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη. Σκηνοθεσία: Βάνα Πεφάνη. ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Πέμη Ζούνη, Έλιο-Φοίβος Μπέ-ικο.-ΣΤΟ ΠΙΑΝΟ: Ο Διονύσης Μαλλούχος. - Σκηνικά κοστούμια : Γιώργος Λυντζέρης- Φωτισμός: Bασίλης Κλωτσοτήρας. Κίνηση: Κυριάκος Κοσμί-δης. Φωτογραφίες Γιώτα Εφραιμίδη.