Μυρτώ Παπαθανασίου: Η σοπράνο που αποθεώνουν στο εξωτερικό υποδύεται ένα περίεργο ον στο Ηρώδειο - iefimerida.gr

Μυρτώ Παπαθανασίου: Η σοπράνο που αποθεώνουν στο εξωτερικό υποδύεται ένα περίεργο ον στο Ηρώδειο

Γυναίκα με κίτρινα
Μυρτώ Παπαθανασίου / φωτογραφία: facebook/Myrtò-Papatanasiu

Η μάγισσα Alcina μεταμορφώνει όσους άντρες ναυαγήσουν στο νησί της σε ζώα, αφού πρώτα τους κάνει εραστές της. Η διεθνούς φήμης σοπράνο Μυρτώ Παπαθανασίου συμπράττει αυτο το καλοκαίρι με την Καμεράτα για μία πολλά υποσχόμενη παράσταση στο Ηρώδειο.

Ο διάσημος Έλληνας μαέστρος Γιώργος Πέτρου, έχοντας στο ενεργητικό του μια υποψηφιότητα για Grammy και ένα Echo Klassik, θεωρείται ένας από τους κορυφαίους ερμηνευτές της μουσικής του G. F. Handel. Φετος συμπράττει με την ελληνίδα σοπράνο Μυρτώ Παπαθανασίου, που ξεσηκώνει κόσμο και κριτικούς στα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου, και έχει υποδυθεί την «Αλτσίνα» με τις μεγαλύτερες ορχήστρες μπαρόκ σε μεγάλες σκηνές όπως η Γκαρνιέ στο Παρίσι και Κρατική Όπερα Βιέννης. Μαζί με την Καμεράτα αναβιώνουν την «Αλτσίνια» 6 και 12 Ιουλίου στο Ηρώδειο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Από μόνο του το εγχείρημα μπαρόκ όπερα στο Ηρώδειο αποτελεί μία πρόκληση και όταν βέβαια μιλάμε για σκηνοθετικό ανέβασμα και όχι για απλή κοντσερτάντε απόδοση» αναφέρει μιλώντας στο iefimerida η σπουδαία Μυρτώ Παπαθανασίου.

«Μία απαιτητική όπερα στο Ηρώδειο»

«Πιστεύω πως ο μυσταγωγικός και υποβλητικός χώρος του Ηρωδείου μπορεί να υποστηρίξει άριστα τον μύθο της Αλτσίνας με τις μαγικές μυστικές της  δυνάμεις, μιας μάγισσας που μεταμόρφωνε τους εραστές της σε ζώα, πέτρες ή φυτά και τους κρατούσε αιχμάλωτους στο νησί της». 

Μυρτώ Παπαθανασίου
Η διεθνούς φήμης σοπράνο Μυρτώ Παπαθανασίου υποδύεται ενα μυστήριο ον με υπερφυσικές δυνάμεις

«Μ' αρέσουν οι προκλήσεις υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Οταν έχεις μια ορχήστρα όπως η Καμεράτα,  μια ορχήστρα αντάξια ξένων και ειδικευμένη στο μπαρόκ, μια ορχήστρα  με ιδιαίτερη ποιότητα , φινέτσα και μεράκι  η οποία έχει κατακτήσει το εξωτερικό και τις μεγάλες σκηνές , και μαζί την διεύθυνση του ταλαντούχου Γιωργου Πέτρου όπου υπογράφει και τη σκηνοθεσία, τότε έχεις τη βάση για ένα καλό αποτέλεσμα καθώς η συγκεκριμένη όπερα είναι πολύ απαιτητική».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη σκηνή ένα μυστήριο ον με υπερφυσικές δυνάμεις

«Είναι από μόνος του ο ίδιος ο ρόλος γοητευτικός, δραματουργικά αλλά και μουσικά. Είναι ένας χαρακτήρας αλλόκοτος,  πώς θα μπορούσε να  είναι διαφορετικά αφού πρόκειται για ένα μυστήριο ον με υπερφυσικές δυνάμεις όπου επικαλείται … Έτσι λοιπόν έχοντας αυτήν την δύναμη γίνεται απρόβλεπτη , εκδικητική, αλλά ταυτόχρονα  με στιγμές ευαισθησίας. Είναι εκβιαστική  αλλά και ευάλωτη ,  χειριστική αλλά και αυτοκαταστροφική . Είναι και μαύρο και άσπρο μαζί .  Ξέρει στρατηγικά πώς να χρησιμοποιήσει τη μαγική της δύναμη μέχρι τη στιγμή όπου ερωτεύεται πραγματικά τον Ρουτζέρο  κ χάνει το δρόμο της μαζί και τις μαγικές της ιδιότητες . Ο ίδιος ο έρωτας την καταστρέφει..».

«Όλες αυτές οι αντιθέσεις αντικατοπτρίζονται και μουσικά και φωνητικά και είναι μια πάρτα ιδιαίτερα δύσκολη καθώς πρέπει να περάσεις από όλες αυτές τις διακυμάνσεις . Για παράδειγμα μουσικά έχει άριες λυρικές και αιθέριες  , άλλες με περισσότερη εγρήγορση και δραματικότητα σε συνδυασμό με κολορατούρα όταν επικαλείται τις μαγικές  της δυνάμεις. Και όταν στο τέλος αντιλαμβάνεται ότι την έχουν εξαπατήσει και ουσιαστικά την έχουν εγκαταλείψει, τότε φωνητικά ξεδιπλώνεται όλος ο λυρισμός με μεγάλες μουσικές φράσεις και πρωτοποριακές για την εποχή του αρμονίες που τόσο περίτεχνα χρησιμοποίησε ο Χαίντελ φανερώνοντας  τη μουσική του ιδιοφυΐα ».

Ποιος είναι ο τρόπος που προσεγγίζετε και δουλεύετε τον εκάστοτε ρόλο που καλείστε να ερμηνεύσετε; «Πάντα αρχίζω από το κείμενο, ξεκαθαρίζοντάς το είναι μετά εύκολο να πάω στο μουσικό μέρος και αργότερα στην αποστήθιση του ρόλου».

Μυρτώ Παπαθανασίου κόκκινο φόρεμα
Ορισμένα θέατρα θύμωσαν μαζί μου όταν εμεινα έγκειος λέει η Μυρτώ Παπαθανασίου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Οι ελληνες πιστεύουν οτι η όπερα είναι είδος για την ελιτ»

«Πιστεύω πως ναι το ελληνικό κοινό έχει εξοικειωθεί με την όπερα, αλλά σίγουρα υπάρχει στην Ελλάδα κόσμος  που δεν έχει προσεγγίσει το συγκεκριμένο είδος  και δεν έχει εξοικειωθεί. Ίσως γιατί πιστεύουν ότι είναι ένα είδος που απευθύνεται στην ελίτ , αλλά ας μην ξεχνάμε ότι η όπερα βασίστηκε στην αναβίωση του αρχαίου δράματος . Ξέρω ανθρώπους που δεν έχουν πάει ποτέ στη ζωή τους στην όπερα».

Ξεχωρίζετε κάποιες στιγμές στην πορεία σας κι αν ναι ποιες είναι αυτές; 
«Θα ξεχώριζα τη χρονιά που μου απονεμήθηκε  το βραβείο Μαρία Κάλλας Αward Βest Debute Artist of the Year,  όταν έκανα το ντεμπούτο μου στην Αμερική στο Ντάλλας ερμηνεύοντας Τραβιάτα. Ξεχωρίζω τις συνεργασίες μου με μεγάλους μαέστρους όπως Θοδωρής Κουρεντζής, Γιώργος Πέτρου,  Καρύδης, Ιβαν Φίσερ, Ρουσέ  αλλά και  σκηνοθέτες όπως Καρσεν , Μακ Βίκαρ, Τζεφιρέλι, Χέρχάιμ».

«Ορισμένα θέατρα θύμωσαν μαζί μου όταν έμεινα έγκυος»

Χρειάζονται θυσίες για να κάνει κάποιος καριέρα στον χώρο του λυρικού θεάτρου; «Ο Ουγκώ έλεγε,  Η αγάπη μεταμορφώνει ακόμη και τη θυσία σε χαρά. Σε όλα τα επαγγέλματα χρειάζονται θυσίες και δεν είναι το θέμα πώς να κάνεις  καριέρα, το θέμα είναι να κάνεις σωστά αυτό που επέλεξες , είτε είσαι γιατρός, είτε είσαι δάσκαλος είτε τραγουδιστής της όπερας. Είναι θέμα σωστών επιλογών, αφοσίωσης και αγάπης. Τότε μόνο, αν είσαι πραγματικά αποφασισμένος, οι ”θυσίες” μετατρέπονται σε χαρά.  Ένα πράγμα δεν θα θυσίαζα: τη μητρότητα . Παρόλο που κάποια θέατρα θύμωσαν μαζί μου όταν έμεινα έγκυος και δεν μπορούσα να πάω στις παραγωγές τους».

Καριέρα και μητρότητα πόσο εύκολα συνδυάζονται;  «Ναι φυσικά συνδυάζονται, δύσκολος συνδυασμός αλλά γίνεται ! Εμείς οι γυναίκες έχουμε  απίστευτη δύναμη την οποία καν δεν φανταζόμουν ότι υπάρχει περίπτωση να την έχω αλλά την ανακάλυψα και αυτή, ευχάριστη ανακάλυψη ..! Η μητρότητα κάνει ένα restart, μια επανεκκίνηση όχι μόνο σωματική αλλά και διανοητική . Διαφορετικά βλέπεις τα πράγματα , με άλλη ορμή και  δύναμη , με περισσότερη πίστη και υπομονή και έτσι εγώ η ίδια αντιλήφθηκα πόσο θετικά με επηρέασε και στη σχέση μου με τη μουσική».  

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα σχέδια σας μετά το Ηρώδειο; «Οι επόμενες εμφανίσεις μου είναι στο Μονπελιέ στην όπερα «Σιμόν Μποκανέγκρα», «Τραβιάτα» στο Τόκυο, Μεγαλοψυχία του Τίτο στη Βαρκελώνη σε σκηνοθεσία Ντέβιντ Μακ Βίκαρ, «Φάλσταφ» στην όπερα των Βρυξελλών».

ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΤΗΣ ΚΑΜΕΡΑΤΑΣ ΚΑΙ Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΕΤΡΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ

Τη διάσημη όπερα του George Frideric Handel ALCINΑ / 6 & 12 ΙΟΥΛΙΟΥ ΣΤΟ ΗΡΩΔΕΙΟ

Η διανομή:

Στους ρόλους της μάγισσας Alcina και του εραστή της Ρουτζέρο δύο Ελληνίδες διεθνούς φήμης, η σοπράνο Μυρτώ Παπαθανασίου και η μέτζο σοπράνο Μαίρη-Έλεν Νέζη, που έχουν ερμηνεύσει τους ρόλους σε μεγάλες σκηνές του εξωτερικού, όπως Όπερα Παρισιού, Όπερα της Βιέννης, Όπερα Δρέσδης.
Στο ρόλο της Morgana, η γνωστή σοπράνο Μυρσίνη Μαργαρίτη, η οποία σύντομα θα ερμηνεύσει τo ρολο της Alcina στη νέα παραγωγή της όπερας από το διεθνές φεστιβάλ Handel της Halle στη Γερμανία. Στον απαιτητικό ρόλο της Bradamante η Βελγίδα Angelique Noldus, η οποία τραγούδησε τον ομώνυμο ρόλο στην πρόσφατη παραγωγη της όπερας la Monnais των Βρυξελλών. Διακεκριμένοι μονωδοί με μεγάλη εμπειρία στο είδος, οι Δώρα Μπάκα, Πέτρος Μαγουλάς και Γιάννης Καλύβας συμπληρώνουν την λαμπερή διανομή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τιμές εισιτηρίων

ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ: 50 κανονικό / ΖΩΝΗ Α: 40 κανονικό / ΖΩΝΗ Β: 30 κανονικό / ΖΩΝΗ Γ: 20 κανονικό / ΑΝΩ ΔΙΑΖΩΜΑ - θέσεις ΧΩΡΙΣ ΑΡΙΘΜΗΣΗ: 15 κανονικό | 10 ευρώ φοιτητικό / Aνέργων από 10 ευρώ (διαθέσιμα μόνο από τα εκδοτήρια ΕΦ - Πανεπιστημίου 39, Στοά Πεσμαζόγλου) / ΑμεΑ: 10 ευρώ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ