Την Δευτέρα, 1η Φεβρουαρίου, μια αυστηρή επιστολή από έναν Αμερικανό δικηγόρο έφθασε στα χέρια του προέδρου του Μουσείου του Λούβρου, Ζαν-Λυκ Μαρτίνεζ.
Ο εν λόγω δικηγόρος εκπροσωπεί το Ίδρυμα Σάι Τουόμπλι και στην επιστολή του υποστηρίζει ότι οι τελευταίες διακοσμητικές και τεχνικές επεμβάσεις που έγιναν στην αίθουσα «Salle des Bronzes» επηρεάζουν αρνητικά την τοιχογραφία που ο καλλιτέχνης Σάι Τουόμπλι είχε φιλοτεχνήσει το 2010.
Πράγματι, το 2010, το Μουσείο του Λούβρου είχε απευθυνθεί στον Αμερικανό καλλιτέχνη Σάι Τουόμπλι για να φιλοτεχνήσει μια μεγάλη τοιχογραφία με τίτλο «The Ceiling», στην οροφή της διάσημης αίθουσας «Salle des Bronzes», 350 τετραγωνικών μέτρων, η οποία φιλοξενεί περίπου χίλια αρχαιοελληνικά, ρωμαϊκά και ετρουσκικά μπρούντζινα γλυπτά που εκτίθενται εκεί. Πράγματι, ο καλλιτέχνης, λάτρης της αρχαιοελληνικής τέχνης, φιλοτέχνησε την οροφή με ένα μπλε που παραπέμπει στο Αιγαίο Πέλαγος και το οποίο συνοδεύουν σφαιρικά σχήματα και ονόματα επτά αρχαίων Ελλήνων γλυπτών, γραμμένα στα ελληνικά: Κηφισόδοτος, Λύσιππος, Μύρων, Φειδίας, Πολύκλειτος, Πραξιτέλης και Σκόπας.
Ωστόσο, το 2018, το Μουσείο του Λούβρου αποφασίζει νέες εργασίες στην salle des bronzes και σε δύο άλλες αίθουσες. Το τελικό αποτέλεσμα των εργασιών είναι τουλάχιστον απογοητευτικό, προκαλώντας ποικίλες αντιδράσεις. Το μαρμάρινο πάτωμα της αίθουσας αντικαθίσταται από παρκέ, οι ξύλινες πόρτες βάφονται μαύρες και οι τοίχοι βάφονται με χρώμα έντονο κόκκινο, αντί του προηγούμενου μπεζ, δημιουργώντας υπερβολικές, στα όρια του αντιαισθητικού, αντιθέσεις.
Το Μουσείο του Λούβρου δεν απάντησε ποτέ στο Ιδρυμα Σάι Τουόμπλι, αναγκάζοντας τον δικηγόρο του να αποστείλει νέα επιστολή στην Υπουργό Πολιτισμού της Γαλλίας, Ροζλίν Μπασλό. Σε αυτή καταγγέλλει ότι «τα σχήματα του Σάι Τουόμπλι απηχούν κάποιες από τις μορφές των μπρούτζινων γλυπτών, ενώ η εσκεμμένα αιθέρια ατμόσφαιρα της αίθουσας μπορεί να ερμηνευθεί σαν ένας φόρος τιμής στην αιωνιότητα της τέχνης, του χώρου και του χρόνου. Το βαθύ κόκκινο που προστέθηκε παραβιάζει αυτές τις αρμονίες και καταστρέφει ολοσχερώς την ισορροπία της αισθαντικής και αξιομνημόνευτης εγκατάστασης του Τουόμπλι».
Η εφημερίδα Le Monde, η οποία ανέδειξε το θέμα, απηύθυνε ερώτημα στο Μουσείο του Λούβρου για τις καταγγελίες του Ιδρύματος Τουόμπλι και για την παράδοξη ανακαίνιση. Η απάντηση που δόθηκε ήταν ότι «ένα σύνολο αιθουσών, το οποίο αποτελούσε μέρος των διαμερισμάτων του βασιλιά, είχε ανακαινισθεί τελευταία φορά το 1950, με πρόχειρο τρόπο και υπήρχε ανάγκη νέας παρέμβασης». Το Μουσείο προσθέτει ότι η άδεια δόθηκε από τον επικεφαλής αρχιτέκτονα των Ιστορικών Μνημείων για την συνολική ανακαίνιση των τεσσάρων αιθουσών, αλλά δεν αναφέρει λέξη για τις αλλαγές στον χρωματισμό των αιθουσών που προκάλεσε σάλο.