Με τα φλας να είναι στραμμένα στους δημάρχους Αθήνας και Κωνσταντινούπολης και σε κοσμικές παρουσίες χθες το βράδυ στο Ηρώδειο, στην παράσταση της Μόνικα Μπελούτσι για τη Μαρία Κάλλας, λίγοι διέκριναν μέσα στο πλήθος μία καλλιτέχνιδα-ιέρεια της σύγχρονης Τέχνης, που ήρθε στην Αθήνα για να ενσαρκώσει τους επτά θανάτους της Μαρίας Κάλλας: τη Μαρίνα Αμπράμοβιτς.
Μια συνάντηση-έκπληξη, από αυτές που στο εξωτερικό θα προκαλούσαν σχόλια και θα oδηγούσαν σε πλήθος δημοσιεύσεων, έγινε χθες το βράδυ στο Ηρώδειο. Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς, η σπουδαία εικαστικός, ιέρεια της περφόρμανς, που από τις 24 Σεπτεμβρίου θα παρουσιάσει στην Εθνική Λυρική σκηνή την οπερατική περφόρμανς «Οι επτά θάνατοι της Μαρίας Κάλλας», έσπευσε να δει την παράσταση για τη Μαρία Κάλλας τής Μόνικα Μπελούτσι!
Η αλήθεια είναι πως μοιάζει σουρεαλιστικό το γεγονός ότι δύο σταρ παγκόσμιας εμβέλειας έρχονται στην Αθήνα, τις ίδιες μέρες, για παραστάσεις που εστιάζουν αποκλειστικά και μόνο στη Μαρία Κάλλας. Θα υπέθετε κανείς πως αυτό θα δημιουργούσε μια αμηχανία. Εστω έναν ανταγωνισμό. Και όμως, η Μαρίνα Αμπράμοβιτς έσπευσε -αν και βρισκόταν μόλις δύο εικοσιτετράωρα στην Αθήνα και έκανε πρόβες για την πρεμιέρα της Παρασκευής- να δει την Μπελούτσι και να τη συγχαρεί.
Αλλωστε η ίδια η Μαρίνα Αμπράμοβιτς πιστεύει στη δύναμη των γυναικών, στην ανάγκη να είναι ενωμένες για να πετύχουν περίφημα έργα. Πιστεύει σε αυτό που η ίδια έχει αποκαλέσει σε συζήτησή μας sisterhood -άλλωστε, όπως λέει με πικρία και μαζί χαμογελώντας, τις μεγαλύτερες επιθέσεις τις έχει δεχθεί από γυναίκες.
Τώρα, Αμπράμοβιτς και Μπελούτσι δίνουν φωνή ξανά και θυμίζουν, σε όσους τολμούν να το λησμονήσουν, το μεγαλείο του ταλέντου και της προσωπικότητας της Μαρίας Κάλλας. Μία Σέρβα, μία Ιταλίδα υλοποιούν ένα προσωπικό τάμα σε μία Ελληνίδα. Ολες διεθνείς, όλες ντίβες.
Στη φωτογραφία που έβγαλε ο Χρύσανθος Πανάς στα παρασκήνια του Ηρωδείου και που είχε την καλοσύνη να μας παραχωρήσει, βλέπουμε αυτό το ιστορικό ραντεβού, που διέφυγε του ραντάρ δημοσιογράφων και κοινού. Μια συνάντηση που αξίζει «χτύπημα» σε πρωτοσέλιδο.