Η μεγαλύτερη ανασκαφική έρευνα σωστικού χαρακτήρα που έχει γίνει ποτέ πραγματοποιήθηκε στο σταθμό μετρό Βενιζέλου στη Θεσσαλονικη.
Στον σταθμό Βενιζέλου, η έκταση του οποίου είναι 1.260 τ.μ., η αρχαιολογική έρευνα κάλυψε τουλάχιστον 3.500 τ.μ., φέρνοντας στο φως το σύνολο των παλαιοτέρων οικοδομικών και χρονικών φάσεων της Θεσσαλονίκης, από τα ελληνιστικά χρόνια.
Συγκεκριμένα, ήρθε στο φως ο ρωμαϊκός και ελληνιστικός δρόμος Decumanus maximus ή αλλιώς βυζαντινή Μέση Οδός, καθώς και ένα σπουδαίο οικοδομικό σύνολο του αστικού ιστού της ύστερης αρχαιότητας.
«Δείχνουμε έμπρακτα τον σεβασμό μας στο παρελθόν, στο παρόν και στο μέλλον»
Διασώζουμε και αναδεικνύουμε τα τεκμήρια της μακράς ιστορικής διαχρονίας της πόλης –από την ίδρυσή της από τον Κάσσανδρο μέχρι τους τελευταίους αιώνες- με πρωτοπόρες και καινοτόμες λύσεις, αξιοποιώντας σύγχρονες τεχνικές και τεχνολογίες. Η Θεσσαλονίκη -στην περίπτωση του Μετρό- έχει την πρωτιά, καθώς διαθέτει πλέον ένα εκτεταμένο αρχαιολογικό χώρο ενταγμένο στο κέλυφος του σταθμού. Δείχνουμε έμπρακτα τον σεβασμό μας στο παρελθόν, στο παρόν και στο μέλλον της πόλης και στους πολίτες της» είχε τονίσει κατά την τελευταία της επίσκεψη στον σταθμό Βενιζέλου η υπ. Πολιτισμού Λινα Μενδώνη
Λίγες μόλις μέρες πριν την απόδοση του μετρό Θεσσαλονίκης στο κοινό, το VORIA μπήκε στο σταθμό μετρό Βενιζέλου και φωτογράφισε τις αρχαιότητες.
Γυάλινα πατώματα, ανοιχτοί χώροι, κατάλληλοι φωτισμοί, αναδεικνύουν τις σπουδαίες αρχαιότητες.
Οπως αναφέρει το voria «Πριν φτάσει στην αποβάθρα στο επίπεδο -4, που είναι το τελευταίο, 30 μέτρα κάτω απ' τη γη, ο επιβάτης «ταξιδεύει» στην πολυποίκιλη ιστορία της πόλης, αφού «συνδέεται» με τα επιβλητικά τεκμήρια της διαχρονίας της από τις πρώτες κιόλας στιγμές που εισέρχεται στον σταθμό. Σκοπό παρουσίας σε αυτόν δεν θα αποτελεί μόνον η μετακίνηση, αλλά και η πολιτισμική περιπλάνηση, εν είδει επίσκεψης σε ζωντανό μνημειακό χώρο, ο οποίος, όμως, για πρώτη φορά, θα βρίσκεται κάτω από τη γη κι όχι πάνω από αυτήν, στα έγκατα μίας σύγχρονης και πολύβουης μητρόπολης».