Μέσα στο Φετιχέ Τζαμί στη Ναύπακτο -Το έχτισε ο σουλτάνος Βαγιαζήτ, είναι χώρος πολιτισμού [εικόνες] - iefimerida.gr

Μέσα στο Φετιχέ Τζαμί στη Ναύπακτο -Το έχτισε ο σουλτάνος Βαγιαζήτ, είναι χώρος πολιτισμού [εικόνες]

Το Φετιχιέ τζαμί στη Ναύπακτο είναι οθωμανικό τζαμί των τελών του 15ου αιώνα
Το Φετιχιέ τζαμί στη Ναύπακτο είναι οθωμανικό τζαμί των τελών του 15ου αιώνα
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Το Φετιχέ Τζαμί στη Ναυπακτο, ένα από τα τοπόσημα της περιοχής για τους επισκέπτες, έχει ανακαινιστεί και πλεον χρησιμοποιείται ως χώρος πολιτισμού.

Το Φετιχιέ τζαμί στη Ναύπακτο είναι οθωμανικό τζαμί των τελών του 15ου αιώνα. Χτίστηκε κατόπιν εντολής του σουλτάνου Βαγιαζήτ Β´ αμέσως μετά την κατάκτηση της πόλης από τους Βενετούς το 1499, και αποτελούσε το κεντρικό τζαμί της πόλης κατά την Οθωμανική περίοδο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκθεση Αδαμάκη στο Φετιχέ Τζαμί

Το Φετιχιέ τζαμί στη Ναύπακτο
Το Φετιχιέ τζαμί στη Ναύπακτο είναι οθωμανικό τζαμί των τελών του 15ου αιώνα

Η ατομική έκθεση ζωγραφικής του Γιάννη Αδαμάκη θα φιλοξενηθεί από τις 9 Αυγούστου έως τις 7 Οκτωβρίου στη Ναύπακτο, για τους επισκέπτες της περιοχής, στο Φετιχιέ Τζαμί, με τίτλο «ΝΑΥΣ + ΠΗΓΝΥΜΙ». Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν από την Υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη την Τετάρτη 9 Αυγούστου και ώρα 20.00.
Η έκθεση διοργανώνεται από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδος, τον Δήμο Ναυπακτίας και τα Σύγχρονα Εκπαιδευτήρια Κοτρώνη.

 Φετιχιέ Τζαμί Ναυπάκτου
Φετιχιέ Τζαμί Ναυπάκτου

Τι θα δούμε στο Φετιχέ Τζαμί

Επηρεασμένος από την αμέσως προηγούμενη έκθεσή του για τους εορτασμούς του 1821, επίσης με το Υπουργείο Πολιτισμού, ο Γιάννης Αδαμάκης βρήκε την αφορμή να συνεχίσει την καλλιτεχνική του αναζήτηση για τη σύζευξη της μνήμης με την πολιτιστική μας κληρονομιά. Για τις ανάγκες της έκθεσης «ΝΑΥΣ + ΠΗΓΝΥΜΙ» βυθίστηκε στην μακραίωνη ιστορία της Ναυπάκτου και φιλοτέχνησε δυο νέα έργα ειδικά για την καστροπολιτεία του Κορινθιακού κόλπου: την περίφημη Ναυμαχία της Ναυπάκτου (7 Οκτωβρίου 1571) και την Απελευθέρωση της Ναυπάκτου (18 Απριλίου 1829).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Γιάννης Αδαμάκης, Ναυμαχία
Γιάννης Αδαμάκης, Ναυμαχία

Για να μπορέσει να αποδώσει με τον δικό του μοναδικό τρόπο τη Ναυμαχία, μελέτησε επισταμένως τους πίνακες των Veronese και Vicentino, παρατήρησε τους χάρτες με τη διάταξη της μάχης, τα λάβαρα και κυρίως τα πλοία εκείνης της περιόδου. Αντίστοιχα, για την Απελευθέρωση της Ναυπάκτου, έλαβε υπόψιν του το σωζόμενο έργο του Leblanc.

πινακας
Γιάννης Αδαμάκης, Βράχια

Ο Γιάννης Αδαμάκης γεννήθηκε και μεγάλωσε και αυτός σε ένα λιμάνι, πολύ μεγαλύτερο από τη Ναύπακτο, στον Πειραιά, και αυτό σίγουρα έστω και υποσυνείδητα κατεύθυνε τον χρωστήρα του σε πειραγμένες θαλασσογραφίες και σε πλοία που ποικίλλουν από ταπεινές ψαρόβαρκες, έως μεγάλα φορτηγά.
Ένας ζωγράφος που δεν φοβάται να πειραματιστεί. Είναι εμφανές πως δεν διστάζει να κατακερματίσει το έργο του και να το αναπλάσει. Σπάει τον καμβά του σε μικρά τεμάχια θάλασσας, στα οποία κολυμπούν ιστορικά πρόσωπα, ποίηση, σημειώσεις, σκέψεις. Κάθε έργο του μια περίτεχνη, αυτόνομη, κιβωτός τέχνης. Μια Οδύσσεια, στην οποία καλείσαι κάθε φορά, ξανά και ξανά, να αναζητήσεις τη δική σου Ιθάκη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H έκθεση θα συνοδεύεται από δίγλωσσο κατάλογο (ελληνικά και αγγλικά) και θα πλαισιώσει τις εκδηλώσεις για τους επετειακούς εορτασμούς της Ναυμαχίας της Ναυπάκτου (30/9/2023 – 7/10/2023), ενώ θα παρέχονται εκπαιδευτικές ξεναγήσεις για σχολικές μονάδες.

Φετιχιέ Τζαμί Ναυπάκτου
Διάρκεια έκθεσης: 09/8- 10/09 & 28/9 – 7/10/2023
Ώρες λειτουργίας: Καθημερινά 11.00 - 13.00 & 19.00 - 22.00 (Εκτός Τρίτης)
Πληροφορίες: 2631055654
Είσοδος Ελεύθερη

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ