Παρατείνεται έως 9 Ιανουαρίου η έκθεση του Γιάννη Αδαμάκου στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων για όσους μόλις την ανακάλυψαν.
Την ατομική έκθεση του Γιάννη Αδαμάκου, με τίτλο «Νέα έργα 2019-2021», παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων, προσφέροντας την ευκαιρία στο φιλότεχνο κοινό να έρθει σε επαφή με την τέχνη ενός από τους πλέον καταξιωμένους έλληνες ζωγράφους.
Την έκθεση επισκέφτηκε την Κυριακή ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με τη σύζυγό του Μαρέβα Μητσοτάκη και τους ξενάγησε ο ίδιο ο καλλιτέχνης.
Η έκθεση του Γιάννη Αδαμάκου στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων συγκεντρώνει έργα της τελευταίας τριετίας (2019-2021), αποκαλύπτοντας ανάγλυφα την ερευνητική διάθεση του καλλιτέχνη, ο οποίος είναι συνεπής συνεχιστής της στοχαστικής αφαίρεσης, καθώς και την πίστη του στη συναισθηματική δύναμη του χρώματος.
Σε όλη την καλλιτεχνική του διαδρομή, ο Αδαμάκος εξετάζει τις εγγενείς δυνατότητες της αφαίρεσης και τις στοχαστικές ποιότητες του χρώματος.
Στα νέα του έργα κυριαρχεί -ως εσωτερικό δομικό στοιχείο- ο σταυρός. Όπως σημειώνει ο ίδιος: «Όταν δουλεύω μ’ ενδιαφέρει να ζωγραφίσω την απόσταση μεταξύ συγκεκριμένου και αφηρημένου, μεταξύ της έκρηξης και της καταλαγής, με ενδιαφέρει να αξιοποιήσω το τυχαίο και να το εντάξω σε μια οργανωμένη ζωγραφική επιφάνεια. Ο ορίζοντας, η ηρεμία που εκπέμπει η οριζόντια γραμμή και η ανησυχία, η ανάταση που προκαλεί η κάθετη, δημιουργούν τον κάνναβο πάνω στον οποίο κτίζω το έργο μου».
Το επιτηδευμένο στη ζωγραφική ενοχλεί τον Αδαμάκο. Όταν καταλάβει ότι τα έργα του τείνουν προς αυτή την κατεύθυνση, αρχίζει να επεμβαίνει αλλάζοντάς τους την όψη.
Για να ολοκληρωθεί ένας πίνακας, για να επιτευχθεί η επιθυμητή ισορροπία ανάμεσα στις χρωματικές ζώνες και στις τονικές διαβαθμίσεις, απαιτείται εντέλει μια χειρουργική διαδικασία που εκτείνεται στον χρόνο - χειρουργική, όχι με την έννοια της θεραπείας, όσο με αυτή της προσοχής, της ακρίβειας, της δεξιοτεχνίας, αλλά και της αδιάκοπης διόρθωσης. Πώς μπορεί ένα ζωγραφικό έργο να διαθέτει χρωματική ισορροπία χωρίς να φαίνεται όμορφο και «τακτοποιημένο»; Πώς γίνεται αυτή η ισορροπία να προκύπτει, φυσιολογικά και αβίαστα, χωρίς απαραίτητα να διακρίνεται η προσπάθεια του ζωγράφου; Μπορούν να προκύψουν τυχαίες φόρμες οι οποίες να ενταχθούν οργανικά στη ζωγραφική επιφάνεια του πίνακα; Αυτά είναι ορισμένα βασικά ερωτήματα που θέτει με τη νέα του δουλειά ο Αδαμάκος.
Με δάσκαλους τον Μυταρά και τον Τέτση
Ο Γιάννης Αδαμάκος γεννήθηκε στον Πύργο Ηλείας το 1952. Σπούδασε στην ΑΣΚΤ της Αθήνας (1973-1978) με δασκάλους τον Μυταρά, τον Μαυροϊδή και τον Τέτση. Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και στη Νέα Υόρκη (Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού, 2002). Έργα του βρίσκονται σε σημαντικές συλλογές (ενδεικτικά: Εθνική Πινακοθήκη, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Μουσείο Βορρέ, Τράπεζα της Ελλάδος, Εθνική Τράπεζα, Τράπεζα Πειραιώς). Το 2008 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Άγρα το λεύκωμα Γιάννης Αδαμάκος: Ζωγραφική 1977-2007. Συμμετείχε επίσης στην 1η Μπιενάλε της Αθήνας (Destroy Athens, 2007) και σε θεματικές εκθέσεις (Η απώλεια της μορφής στον χώρο, επιμέλεια: Ελένη Βακαλό· Τα εφήμερα, επιμέλεια: Μαρία Μαραγκού). Το 2013 πραγματοποιήθηκε έκθεση έργων του στο Μουσείο Μπενάκη/Πειραιώς 138.
Επιμέλεια έκθεσης: Χριστόφορος Μαρίνος, ιστορικός τέχνης, επιμελητής εικαστικών εκθέσεων και δράσεων του ΟΠΑΝΔΑ
Φωτογραφίες: Μενέλαος Μυρίλλας ©ΟΠΑΝΔΑ
Στον εκθεσιακό χώρο τηρούνται όλα τα αναγκαία μέτρα για την τήρηση των υγειονομικών κανόνων, αλλά και των κανόνων λειτουργίας των χώρων, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας.
Η έκθεση φιλοξενείται στην υπέροχη Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων στη γειτονιά του Μεταξουργείου.
Το κτίριο της Δημοτικής Πινακοθήκης στο Μεταξουργείο (Λεωνίδου-Μυλλέρου) είναι από τα παλαιότερα νεοκλασικά της Αθήνας, έργο του Δανού αρχιτέκτονα Christian Hansen. Λειτούργησε ως εργοστάσιο μεταξιού έως το 1875 και η παρουσία του εκεί προσέδωσε και το όνομα στην ευρύτερη περιοχή. To 2007 ξεκίνησαν εργασίες αποκατάστασής του από τον Δήμο Αθηναίων, προκειμένου το παλαιό εργοστάσιο να στεγάσει σημαντικές πολιτιστικές εκδηλώσεις και από το 2010 λειτουργεί ως η νέα Δημοτική Πινακοθήκη. Στη μία αίθουσα παρουσιάζεται η μόνιμη συλλογή της Πινακοθήκης, ενώ στην άλλη φιλοξενούνται οι περιοδικές εκθέσεις. Η έκθεση του Γιάννη Αδαμάκου θα διαρκέσει έως και τις 9 Ιανουαρίου.
Η είσοδος, σύμφωνα με τα ισχύοντα υγειονομικά πρωτόκολλα, επιτρέπεται σε όσους/-ες έχουν:
• εμβολιαστεί
• νοσήσει (έως 6 μήνες από τη διάγνωση) και
• σε ανήλικους, 4 έως 17 ετών, με την επίδειξη αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) εντός 24 ωρών
Η χρήση ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική κατά την παραμονή του κοινού στον εκθεσιακό χώρο.
Διάρκεια έκθεσης: έως 9 Ιανουαρίου 2022
Ωράριο λειτουργίας: Τρίτη - Σάββατο 11:00 - 19:00, Κυριακή 10:00 – 16:00, Δευτέρα κλειστά. Η Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων θα παραμείνει κλειστή τις αργίες των Χριστουγέννων, Σάββατο 25 και Κυριακή 26 Δεκεμβρίου 2021 και την Πρωτοχρονιά.
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη. Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων (κτίριο Μεταξουργείου): Λεωνίδου & Μυλλέρου, Πλ. Αυδή
Πληροφορίες: 210 5202420, opanda.gr