Το τραύμα της γέννησης, το θαύμα της αναγέννησης: Η Λυρική ανακοίνωσε τη νέα της ταυτότητα και μια παγκόσμια καμπάνια [εικόνες] - iefimerida.gr

Το τραύμα της γέννησης, το θαύμα της αναγέννησης: Η Λυρική ανακοίνωσε τη νέα της ταυτότητα και μια παγκόσμια καμπάνια [εικόνες]

¨Λυρική
Η νέα ταυτότητα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής / youtube

Σε μια σχεδόν κατανυκτική ατμόσφαιρα που είχε τη γεύση της νίκης για όσα κατακτήθηκαν και του ενθουσιασμού για όσα σχεδιάζονται, έγινε η συνέντευξη Τύπου της Λυρικής με στόχο να παρουσιαστούν η νέα ταυτότητα και η διεθνής καμπάνια για να κερδίσει η κρατική όπερα μια ξεχωριστή θέση μεταξύ των μεγαλύτερων σκηνών του κόσμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μόνο δυο μοβ πολυθρόνες στη σκηνή και πίσω, σε γιγαντοοθόνη, ο πρόεδρος του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος Ανδρέας Δρακόπουλος στη Νέα Υόρκη με τους στενούς συνεργάτες του, κ. Βασιλάκη και Τσάμη. Με αυτό το λιτό σκηνικό, πάνω στη σκηνή της Λυρικής μπροστά από την αίθουσα Σταύρος Νιάρχος που χαρακτηρίστηκε στο βίντεο που προηγήθηκε των ανακοινώσεων ως «γυναίκα σε θέση τοκετού», παρουσιάστηκαν η νέα ταυτότητα της Λυρικής και η έναρξη μιας διεθνούς καμπάνιας. Στόχος της καμπάνιας είναι να προβάλει το έργο, τη δυναμική και την ταυτότητα του οργανισμού καθώς συμπληρώνει 80 χρόνια ζωής έχοντας σύμμαχο και συνοδοιπόρο το Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος -κυρίως μετά και τη δωρεά 20 εκατομμυρίων που ανακοινώθηκε πέρυσι τέτοιες μέρες με βασικό άξονα την εξωστρέφεια και τον εορτασμό του 1821.

Ο Γιώργος Κουμεντάκης και στο βάθος η Λίνα Μενδώνη
Ο Γιώργος Κουμεντάκης και στο βάθος η Λίνα Μενδώνη

Ο αμνιακός σάκος της Λυρικής

Η ιδέα της γέννησης είναι η κεντρική, είναι το μήνυμα για τη νέα ταυτότητα και ό,τι αυτό σημαίνει για την οπτική και αφηγηματική γλώσσα του οργανισμού εφεξής. Στο βίντεο που παρουσιάστηκε, ο κυρίαρχος χώρος είναι μια μεγάλη επιφάνεια νερού «σαν αμνιακός σάκος», όπως σχολίασε ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Λυρικής Γιώργος Κουμεντάκης. Μια μπαλαρίνα, ένας μουσικός και ένας πρίγκιπας είναι οι ήρωες -εκπροσωπώντας το τρίπτυχο όπερα, μουσική, χορός.

Βλέπουμε τους τρεις ήρωες να αναδύονται μέσα από το νερό. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχει μια έντονη θεατρικότητα, τόσο στα πάλλευκα ρούχα που παραπέμπουν σε αναστάσιμο ρούχο που ξεδιπλώνεται τη στιγμή της έκρηξης, της επιστροφής της ζωής, όσο και στο μακιγιάζ. Πρόσωπα χλωμά, κόκκινο χρώμα, μάτια που ανοίγουν διάπλατα, ίσως και έκπληκτα, όπως η πρώτη ανάσα που παίρνει ένα παιδί μόλις βγει στο φως. Η αλήθεια είναι ότι η αίσθηση που δίνει το βίντεο είναι αρκούντως δραματοποιημένη... Αρχικά έχεις την εντύπωση ότι βλέπεις σώματα νεκρά που αναδύονται από έναν σκοτεινό βυθό, αποκαλύπτονται προϊόντα εγκλήματος ή απονενοημένης πράξης. Ομως, προφανώς, η συνθήκη της όπερας που τρέφεται από το δράμα, τον θάνατο και τον έρωτα (ίσου μεγέθους για πολλούς δημιουργούς) εξυπηρετεί αυτή τη μεταφορά του μηνύματος μιας γέννησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
O πρίγκιπας της καμπάνιας
O πρίγκιπας της καμπάνιας

Το τραύμα, το θαύμα και η εξωστρέφεια

Το μήνυμα είναι απλό κειμενικά: «γεννιέται στην Εθνική Λυρική Σκηνή». Και με κάποιον τρόπο γενναίο και διαδραστικό, αφού καλεί τον πολίτη, τον θεατή να συμπληρώσει ό,τι επιθυμεί ή προσλαμβάνει δίπλα σε αυτό το «γεννιέται». Η καμπάνια θα τρέξει και διεθνώς, αφού το στοίχημα της εξωστρέφειας είναι σημαντικό για τη Λυρική Σκηνή και δεν περιορίζεται στις συνεργασίες, αλλά και στην έξοδο των έργων και των δημιουργών της Ελλάδας ανά τον κόσμο. Με ταυτόχρονα στόχο να γίνει η Εθνική Λυρική Σκηνή προορισμός για το παγκόσμιο κοινό της όπερας. Οπως τόνισε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, πέρυσι ήρθαν στην Λυρική 30.000 μη Ελληνες.

«Οι ειδικοί μιλάνε για το τραύμα της γέννησης, εγώ προτιμώ να μιλήσω για το θαύμα της γέννησης και της αναγέννησης. Η αναγέννηση της Λυρικής ξεκίνησε το 2017 με τη μετεγκατάστασή στο ΚΠΙΣΝ, στους χώρους αυτούς που βρισκόμαστε τώρα και δεν εξασφάλισαν απλώς τις προϋποθέσεις και τις υποδομές για να γίνει ένα σύγχρονο λυρικό θέατρο αλλά και για να είναι μπροστά από τις περισσότερες ευρωπαϊκές σκηνές», τόνισε η Λίνα Μενδώνη. Και στάθηκε στα δύο πρόσωπα που ήταν οι πρωταγωνιστές της εκδήλωσης, αυτοί στους οποίους προσωποποιήθηκε επί το πλείστον η αλλαγή που έχει έρθει: Γιώργος Κουμεντάκης και Ανδρέας Δρακόπουλος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάνοντας τους Ελληνες περήφανους

Επαίνεσε η υπουργός την αφοσίωση, τη δουλειά και το αίσθημα ευθύνης του Γιώργου Κουμεντάκη. Στάθηκε όμως με νόημα όχι μόνο στην προσφορά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, αλλά ειδικά του Ανδρέα Δρακόπουλου. ««Η Λυρική είναι σήμερα ο οργανισμός που είναι, χάρη προσωπικά στην υποστήριξη του Ανδρέα Δρακόπουλου που κάνει υπερήφανους τους Ελληνες πολίτες. Τους κάνει να αισθάνονται ότι δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν». Ομως και ο Γιώργος Κουμεντάκης αναφέρθηκε στον πρόεδρος του ιδρύματος, τον Ανδρέα όπως είπε, αφού είναι προφανές ότι μέσω της συνεργασίας του έχει γεννηθεί και μια ισχυρή φιλία. Μίλησε για έναν «συνοδοιπόρο στην περιπέτεια».

Η Εθνική Λυρική Σκηνή συνεργάζεται για τη διεθνή εξωστρέφεια με δύο γραφεία σε ΗΠΑ και Γαλλία, την Βorkwoski pr και την Οpus 64. Eπίσης πραγματοποιήθηκε έρευνα κοινού από διεθνή εταιρεία. Σε δύο μήνες θα γίνει ανακοίνωση του προγράμματος για το 2021, όμως υπήρξαν κάποιες πρώτες αναφορές. Για παράδειγμα, στρατηγική συνεργασία με την Opéra-Comique στο Παρίσι με πρώτη το «Ταξίδι στη Σελήνη» που θα κάνει πρεμιέρα στο Παρίσι τον Μάη του 2021 και θα έρθει μετά στην Αθήνα, ενώ θα ακολουθήσει μια μπαρόκ όπερα το 2022 που θα κάνει πρεμιέρα στην Αθήνα και στη συνέχεια στη σκηνή του Παρισιού.

Οι τρεις εικόνες καμπάνιας
Οι τρεις εικόνες καμπάνιας

Ηρθε η ώρα για το νέο φιλμ του Λάνθιμου σε συνεργασία με τον ΝΕΟΝ

Οι σταθμοί όμως για την τρέχουσα σεζόν στους οποίους έγινε ιδιαίτερη αναφορά ήταν το φιλμ-εγκατάσταση που ετοιμάζει ο Γιώργος Λάνθιμος στο πλαίσιο της συνεργασίας που έχει αναπτύξει ο οργανισμός ΝΕΟΝ με την Λυρική υπό τον γενικό τίτλο «Τhe artist on the composer». Τα γυρίσματα μάλιστα αρχίζουν σε λίγο καιρό. Αλλος σταθμός η συμπαραγωγή με την όπερα του Αμβούργου για τους «Επτά Θανάτους της Μαρίας Κάλλας» από την ιέρεια της περφόρμανς Μαρίνα Αμπράμοβιτς, το έργο «Μέσα χώρα» που συνθέτει ο Αγγελος Τριανταφύλλου (δημιουργός και της μουσικής των διεθνώς Ορνίθων) σε σκηνοθεσία Νίκου Καρθάνου, και το «Πάπισσα Ιωάννα» βασισμένο στο κείμενο του Ροϊδη, με λιμπρέτο Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη, μουσική σύνθεση Γιώργου Βασιλαντωνάκη και σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδική μνεία έγινε και στη συνεργασία με την σχεδιάστρια Μαίρη Κατράντζου που κατόπιν πρόσκλησης του Κωνσταντίνου Ρήγου θα δημιουργήσει τα κοστούμια για το μπαλέτο της Λυρικής και την παράσταση «Δον Κιχώτης» που έρχεται τον Μάιο σε μια φιλόδοξη παραγωγή.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ