Λουδοβίκος των Ανωγείων: Εγώ κριτής σε ριάλιτι; - iefimerida.gr

Λουδοβίκος των Ανωγείων: Εγώ κριτής σε ριάλιτι;

Λουδοβίκος των Ανωγείων
Λουδοβίκος των Ανωγείων, 23 Νοεμβρίου στον «Παρνασσό»

Ο Λουδοβίκος των Ανωγείων σε μία σπάνια εμφάνιση του στην Αθήνα, μάς συστήνει την αγαπημένη του Αρετούσα το Σάββατο, από τον φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός».

Η Κρήτη, στη μακραίωνη ιστορία της, δεν επέτρεψε στην γυναίκα να τραγουδήσει. Ήταν προνόμιο του άντρα.Της παρείχε όμως το χώρο του θρήνου για το τραγούδι της απώλειας, όπου εκεί υπήρξε ο απόλυτος εκφραστής, συνθέτοντας περίτεχνα με απέριττο λόγο και ευρηματική μελωδία, αναφέρει για την παράστασή του ο Λουδοβίκος των Ανωγείων, που έχει εμκμυστηρευτεί στο iefimerida ότι ακόμα και σήμερα διδάσκεται από έναν βοσκό .

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το στοίχημα σε μια παράσταση είναι η ροή συναισθημάτων του κοινού με τους καλλιτέχνες. Το τραγούδι φεύγει μαζί με τα στολίδια του και η ευχή είναι η συγκίνηση να προκύψει στη συνέχεια, ο θαυμασμός, η αποδοχή, το ζεστό χειροκρότημα» αναφέρει μιλώντας στο iefimerida.gr ο Λουδοβίκος των Ανωγείων. «Οι εσωτερικοί χώροι σαν την ιστορική αίθουσα του Παρνασσού υποβάλει το κύρος της και αυτό αυξάνει την ευθύνη μας απέναντι στο χώρο και το κοινό του» αναφέρει.

Λουδοβίκος: Μία διαφορετική προσέγγιση στα Ριζίτικα

«Η παράσταση του Σαββάτου αφορά στην γυναίκα της Κρήτης τη περήφανη των Λευκών Ορέων όπου οι αδερφές Βουγιουκλή θα ερμηνεύσουν με τη ευαισθησία και την ποιότητα που τις διακρίνει. Με άλλη μουσική προσέγγιση σε τραγούδια ριζιτικα που αφορούν τη γυναίκα και την παραπονεμένη Αρετουσα που όλοι μπήκαν εμπόδιο στο αίσθημα της για τον Ερωτόκριτο που και εκείνος τη βασανίζει με την ανασφάλεια του. Μια κόρη γεμάτη παράπονα Γυναίκα-τραγούδι, πώς ήταν τα πράγματα κάποτε».

«Η γυναίκα στην Κρήτη δεν έχει μουσική ιστορία μουσικό παρελθόν»

«Τι γίνεται σήμερα; Κάποτε δεν υπήρχε τραγούδι από τη γυναίκα στην Κρήτη μονάχα το μοιρολόγι. Σήμερα άλλαξε η εποχή οι νέες κοπέλες τραγουδούν και σε μουσικά σχήματα όμως δεν βρέθηκε ο τρόπος τραγουδιού που να χαρακτηρίζει τη γυναίκα, ωστόσο η γυναίκα στην Κρήτη δεν έχει μουσική ιστορία μουσικό παρελθόν. Θα χρειαστεί χρόνος για να συμβεί αυτό.
Το τραγούδι της παράδοσης δεν τραγουδιέται από τη γυναίκα κι αν συμβεί αντιγράφει τον άντρα».

Ο Λουδοβίκος των Ανωγείων για την αγαπημένη του Αρετούσα

«Η Αρετουσα δεν είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα γυναίκας της Κρήτης. Εκείνη ζει σ ένα κλειστό περιβάλλον χωρίς επιλογές, ο πρώτος άντρας που την διεκδίκησε είναι και ο παντοτινός της, ο Ερωτόκριτος. Ωστόσο αναδεικνύει την πίστη στο αίσθημα κάνει τον έρωτα περήφανο με την δύναμη της. Μας διδάσκει πώς η γυναίκα ερωτεύεται από το αφτί και ο άντρας από την όψη και πολλά αλλά που θα τα διηγηθούμε στη παράσταση με την εξαιρετική Μαριάννα Πολυχρονίδη ως Αρετούσα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ερωτόκριτος, αφηγήσεις ιστοριών και μουσικών ..παραμυθιών, πως προέκυψε η αγάπη σε αυτά τα πρόσωπα; Το αναγνωστικό βιβλίο για μάς υπήρξε ο Ερωτόκριτος. Οι αφηγήσεις των παλιών μας που μας ενέπνευσαν τα αισθήματα τη φιλία το χιούμορ. Τα παραμύθια και οι αυτοσχεδιασμοί ήταν πρόταση για όλους»

«Η Κρητική μουσική με έναν τρόπο επιβάλλεται»

«Αν υπάρχει γυναίκα ή άντρας σήμερα που θα μπορούσε να εμπνεύσει; Υπάρχει η άγνωστη γυναίκα που από κάπου θα στείλει την ομορφιά της, την ομορφιά που θα είναι η αφορμή για ένα τραγούδι».

λουδοβίκος ανωγείων
Θα πήγαινε ο Λουδοβίκος των Ανωγείων κριτής σε ριάλιτι; «Στο ριάλιτι όχι. Θα μπορούσα όμως να δείξω σε όποιον θέλει να μάθει κάτι από μένα, ευχαρίστως»
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Κρητική μουσική, τι σημαίνει για την Ελλάδα; Η κρητική μουσική έχει προσωπικό χαρακτήρα. Παράγεται, αναπαράγεται και με ένα τρόπο επιβάλλεται. Μεγάλος αριθμός νέων ασχολούνται με τα παραδοσιακά όργανα. Αν μη τι άλλο η Κρήτη προτρέπει με τη στάση της με τη μουσική της την άλλη Ελλάδα, να βγει στον αέρα η παράδοση με νέο βλέμμα».

«Σε ριάλιτι; Οχι»

Θα πήγαινε ο Λουδοβίκος των Ανωγείων κριτής σε ριάλιτι; «Στο ριάλιτι όχι. Θα μπορούσα όμως να δείξω σε όποιον θέλει να μάθει κάτι από μένα, ευχαρίστως».

«Ένας στίχος μου που αγαπώ; Αδημοσίευτος. ‘Μόνο αυτός που περπατεί αφήνει ίχνη πίσω κι αν ίσως δε γυρίσω και κάπου θα χαθώ, εγώ ποτέ δεν άφησα στην τύχη τη ζωή μου, αγάπησα τα λάθη μου και δεν μετανοώ».

Φιλολογικός Σύλλογος Παρνασσός / Λουδοβίκος των Ανωγείων / Η γυναίκα των Λευκών Ορέων και τα παράπονα της Αρετούσας /Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2019
ώρα: 21:00 / Μαζί του Μαριάννα Πολυχρονίδη, Ελένη και Σουζάνα Βουγιουκλή.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ