Λονδίνο: 45 πορτρέτα και γλυπτά γυναικών στην πρόσοψη μουσείου -Ο συμβολισμός [εικόνες] - iefimerida.gr

Λονδίνο: 45 πορτρέτα και γλυπτά γυναικών στην πρόσοψη μουσείου -Ο συμβολισμός [εικόνες]

γυναικεια προσωπα
Την «κάθε γυναίκα» υμνούν οι νέες θύρες της National Portrait Gallery του Λονδίνου
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Σαράντα πέντε πορτρέτα που «αναπαριστούν κάθε γυναίκα» καλύπτουν τις νέες θύρες της National Portrait Gallery (NPG) του Λονδίνου· σχεδιασμένα στο χέρι από τη Βρετανή καλλιτέχνιδα Tracey Emin και χυτεμένα σε μπρούντζο, το «The Doors» αποκαλύφθηκε ενόψει των εγκαινίων της ανακαινισμένης, μετά από εργασίες τριών χρόνων και κόστος 52 εκατομμυρίων λιρών Αγγλίας, NPG.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο σύνολό τους, τα γυναικεία πορτρέτα αντισταθμίζουν τα γλυπτά στην πρόσοψη του μουσείου, στα οποία απεικονίζονται εξέχουσες ανδρικές φιγούρες της Ιστορίας.

Γυναικεία πορτρέτα σε γκαλερί του Λονδίνου

Τα ορειχάλκινα ανάγλυφα στα φύλλα των θυρών είναι ύμνος στις γυναίκες, γνωστές και άγνωστες, από διαφορετικά κοινωνικά στρώματα - μητέρες, κόρες, αδελφές και φίλες.

Πιο συγκεκριμένα, τα φύλλα στις θύρες είναι η αντίδραση της καλλιτέχνιδος στην ελλιπή παρουσία γυναικών στις ιστορικές συλλογές τέχνης.

Το «The Doors» αντιπαραβάλλεται με τις πέτρινες προτομές που είναι λαξευμένες στην πρόσοψη του κτηρίου και στις οποίες απεικονίζονται 18 βιογράφοι, ιστορικοί και εξέχοντες καλλιτέχνες, συμπεριλαμβανομένων των Horace Walpole, Hans Holbein the Younger, Sir Anthony van Dyck και Sir Joshua Reynolds.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Τα ορειχάλκινα ανάγλυφα στα φύλλα των θυρών είναι ύμνος στις γυναίκες, γνωστές και άγνωστες, από διαφορετικά κοινωνικά στρώματα - μητέρες, κόρες, αδελφές και φίλες
Τα ορειχάλκινα ανάγλυφα στα φύλλα των θυρών είναι ύμνος στις γυναίκες, γνωστές και άγνωστες, από διαφορετικά κοινωνικά στρώματα - μητέρες, κόρες, αδελφές και φίλες

«Ιστορικά, οι γυναίκες υποεκπροσωπούνται σε μεγάλο βαθμό. Δεν θέλησα να απεικονίσω συγκεκριμένες ή αναγνωρίσιμες φιγούρες.

Είχα την αίσθηση ότι οι θύρες της National Portrait Gallery θα έπρεπε να αναπαριστούν κάθε γυναίκα, κάθε ηλικία και κάθε κουλτούρα στο διάβα των χρόνων» είπε, μιλώντας για το πρότζεκτ, η Tracey Emin.

«Ως νοητικό πρότυπο χρησιμοποίησα τον εαυτό μου αλλά το αποτέλεσμα είναι πολλές διαφορετικές γυναίκες, κάποιες που υπάρχουν στο μυαλό μου και κάποιες που ίσως υπάρχουν στο σήμερα και στο τώρα. Εναπόκειται στον θεατή να διακρίνει το τι νιώθει και το τι βλέπει. Θέλω να στέκεται ο κόσμος μπροστά στις θύρες και να λέει "μοιάζει με τη μητέρα μου, μοιάζει με την καλύτερή μου φίλη, με την κόρη μου» πρόσθεσε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
πορτα
Σαράντα πέντε πορτρέτα που «αναπαριστούν κάθε γυναίκα» καλύπτουν τις νέες θύρες της National Portrait Gallery (NPG) του Λονδίνου
«Ιστορικά, οι γυναίκες υποεκπροσωπούνται σε μεγάλο βαθμό. Δεν θέλησα να απεικονίσω συγκεκριμένες ή αναγνωρίσιμες φιγούρες» λέει η δημιουργός
«Ιστορικά, οι γυναίκες υποεκπροσωπούνται σε μεγάλο βαθμό. Δεν θέλησα να απεικονίσω συγκεκριμένες ή αναγνωρίσιμες φιγούρες» λέει η δημιουργός
Φωτογραφίες instagram.com/whitecube/
Φωτογραφίες instagram.com/whitecube/
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ