Το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) συμμετέχει και φέτος ενεργά στην Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (03/12) με μία σειρά από ειδικά σχεδιασμένες δράσεις.
Το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ) συμμετέχει και φέτος ενεργά στην Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (03/12) με μία σειρά από ειδικά σχεδιασμένες δράσεις.
Πιστό στο όραμα του δημιουργού του, του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), για έναν δημόσιο χώρο ανοιχτό σε όλους και όλες, το ΚΠΙΣΝ σχεδιάστηκε από τον Ιταλό αρχιτέκτονα Renzo Piano και το Renzo Piano Building Workshop (RPBW) ώστε όλοι οι επισκέπτες να αισθάνονται ευπρόσδεκτοι. Με δεδομένο ότι η πλήρης προσβασιμότητα στις εγκαταστάσεις του είναι εξασφαλισμένη, το ΚΠΙΣΝ υλοποιεί καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα δράσεων που ενθαρρύνουν τη συνεργασία μεταξύ ατόμων με και χωρίς αναπηρίες, ενισχύοντας έτσι την ορατότητα και την αλληλεπίδραση στον δημόσιο χώρο.
Στο πλαίσιο αυτό, το Σάββατο 7 και την Κυριακή 8 Δεκεμβρίου, από τις 10.30 έως τις 21.00, στον Φάρο του ΚΠΙΣΝ, μη κερδοσκοπικές, ανεξάρτητες, εθελοντικές και ακτιβιστικές οργανώσεις συμμετέχουν σε μία διήμερη ανοιχτή αγορά. Το 4ο Οpen Agora στο ΚΠΙΣΝ είναι ένα bazaar με ελεύθερη είσοδο για το κοινό και με κεντρική θεματική «Υγεία, Ψυχική Υγεία και Αναπηρία».
Το Open Agora επιδιώκει να ευαισθητοποιήσει το κοινό, καθώς και να ενισχύσει τις συμμετέχουσες οργανώσεις, δίνοντάς τους ένα βήμα για εξωστρέφεια, ανταλλαγή ιδεών και εμπειριών, αλλά και προωθώντας τη διάδραση και τη συνεργασία. Στην πρωτοβουλία αυτή, η έννοια της «Αγοράς» έχει διττή σημασία: μία πλατφόρμα γνωριμίας και διαλόγου του κοινού του ΚΠΙΣΝ με ποικίλες ομάδες κοινωνικής δράσης, καθώς και έναν χώρο φιλοξενίας μιας ανοιχτής αγοράς, στην οποία οι οργανώσεις θα έχουν και τη δυνατότητα να πωλούν τα προϊόντα τους προς ενίσχυση του σκοπού τους.
Παράλληλα, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, πραγματοποιούνται μία σειρά από ομιλίες, εργαστήρια και σχολικά προγράμματα χάρη στη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).
Το πρόγραμμα των δράσεων
Αναλυτικά το πρόγραμμα των δράσεων έχει ως εξής:
-'Ακουσε την ιστορία μου
Μια Ζωντανή Βιβλιοθήκη για την Αναπηρία
Τρίτη 3 Δεκεμβρίου, 18.00
Πύργος Βιβλίων
Είσοδος ελεύθερη κατόπιν δήλωσης συμμετοχής
Την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου στις 18.00, το ΚΠΙΣΝ, σε συνεργασία με τη liminal, προσφέρει ένα εργαστήριο που στόχο έχει να καλλιεργήσει την ενσυναίσθηση, καταρρίπτοντας προκαταλήψεις και στερεότυπα γύρω από την αναπηρία.
Η ανθρώπινη βιβλιοθήκη είναι μια δράση που ξεκίνησε στη Δανία. Πρόκειται για μια βιβλιοθήκη με ανθρώπους αντί για βιβλία. Κάθε άνθρωπος-«βιβλίο» έχει έναν τίτλο και ο αναγνώστης διαλέγει το «βιβλίο» που θα του αφηγηθεί την ιστορία του. Η «ανάγνωση» είναι διαδραστική, με ερωτήσεις και απαντήσεις.
Στο πλαίσιο της ανθρώπινης βιβλιοθήκης στο ΚΠΙΣΝ, τέσσερις καλλιτέχνες με αναπηρία μοιράζονται προσωπικές ιστορίες και καλούν το κοινό σε έναν ειλικρινή διάλογο γύρω από θέματα για τα οποία, ενδεχομένως, να διστάζει να μιλήσει.
Η δράση συνοδεύεται από ταυτόχρονη διερμηνεία στην ΕΝΓ.
Δήλωση συμμετοχής: Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να στείλουν email με τίτλο «Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας 'Ακουσε την ιστορία μου» στο info@snfcc.org ή να τηλεφωνήσουν στο 216 8091000.
-Συζήτηση: Τεχνολογία και Αναπηρία
Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου, 19:00-21:00
Πύργος Βιβλίων
Είσοδος ελεύθερη
Το Σάββατο 7 Δεκεμβρίου, το ΚΠΙΣΝ σε συνεργασία με το Τμήμα Αθλητικής Αριστείας | Sports Excellence, της Α΄ Ορθοπαιδικής Χειρουργικής Κλινικής, ΕΚΠΑ στο πλαίσιο του προγράμματος Θεραπευτική Άσκηση | Action for Kids with Disabilities, παρουσιάζει μια ανοιχτή συζήτηση με θέμα τη χρήση της Τεχνολογίας ως μέσο δημιουργίας ευκαιριών για τα άτομα με αναπηρία.
-Προγράμματα για σχολεία
Στις 3 και 4 Δεκεμβρίου τα Σχολικά Προγράμματα του ΚΠΙΣΝ καλούν τους μαθητές και τις μαθήτριες σε μία γιορτή με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία. Σχολικές ομάδες από σχολεία γενικής και ειδικής αγωγής όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε δράσεις γνωριμίας και εξοικείωσης με την έννοια της αναπηρίας, στοχεύοντας στην αφύπνιση, την ευαισθητοποίηση και την αλλαγή στάσης και νοοτροπίας των μαθητών/τριών σχετικά με τη διαφορετικότητα και την αναπηρία.
*Μαθαίνω χωρίς να βλέπω (3/12)
Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου
Οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να συμμετάσχουν σε διαδραστικά παιχνίδια με σκοπό τη γνωριμία και την εξοικείωση με την οπτική αναπηρία. Σχεδιασμός - Υλοποίηση: Χρυσέλλα Λαγαρία CEO & συνιδρύτρια της Black Light, Μαριάνα Ξενάκη Ψυχολόγος & εισηγήτρια εκπαιδευτικών δράσεων Black Light, Δήμητρα Καπνιά Συντονίστρια Σχολικών Προγραμμάτων Black Light.
*Ομαδικά αθλήματα συμπερίληψης (3/12)
Για μαθητές/τριες Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου Γενικής και Ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης
Μαθητές και μαθήτριες από σχολεία γενικής και ειδικής εκπαίδευσης θα συμμετάσχουν στα συμπεριληπτικά αθλήματα Baskin και Colpbol, σε μια προσπάθεια δημιουργίας ενός κλίματος συνεργατικότητας και ευγενούς άμιλλας χωρίς περιορισμούς. Σχεδιασμός - Υλοποίηση: ΑΜΚΕ Αναγέννηση και Πρόοδος.
*Εκπαίδευση και εξοικείωση σε θέματα κώφωσης και Νοηματικής Γλώσσας (3 και 4/12)
Για μαθητές/τριες Δ'-ΣΤ' Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου
Ένας ανοιχτός διάλογος που αποσκοπεί στην ενημέρωση, αφύπνιση και συνειδητοποίηση σε θέματα Κώφωσης και Νοηματικής Γλώσσας μεταξύ κωφών/βαρηκόων ατόμων, μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών. Δύο κωφές εκπαιδεύτριες θα μιλήσουν με τους μαθητές και τις μαθήτριες για την ποικιλομορφία της ακουστικής αναπηρίας, τα εμπόδια που συναντούν καθημερινά στην Ελλάδα, την προσβασιμότητα της επικοινωνίας στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα. Σχεδιασμός - Υλοποίηση: Κωτσάκη Αλεξάνδρα & 'Αννα Γαϊτανή, πιστοποιημένες διδάσκουσες της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας. Κωφές και φυσικοί χρήστες της ΕΝΓ.
*ΚΠΙΣΝ: Ένας χώρος ανοιχτός για όλους και όλες (3 και 4/12)
Για μαθητές/τριες Γυμνασίου/Λυκείου
Οι μαθητές και οι μαθήτριες Δευτεροβάθμιας θα έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν το ΚΠΙΣΝ παίρνοντας μέρος σε μία περιήγηση που αφενός αναδεικνύει το πώς ο σχεδιασμός, η κατασκευή και η λειτουργία αντανακλούν το όραμα του ΚΠΙΣΝ για τη δημιουργία ενός δημόσιου, ανοιχτού χώρου, και αφετέρου αποτελεί την αφορμή για μια συζήτηση γύρω από την προσβασιμότητα και τη συμπερίληψη. Σχεδιασμός: Παναγιώτης Πιτσίνιαγκας, Σύμβουλος Προσβασιμότητας και Συμπερίληψης. Εκτέλεση παραγωγής: ΑΜΚΕ Με 'Αλλα Μάτια.
*Μαθαίνω να βλέπω τον Άνθρωπο: Ενημέρωση & εξοικείωση με την αναπηρία (4/12)
Για μαθητές/τριες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στοχεύει στην αλλαγή στάσης και νοοτροπίας των παιδιών σχετικά με τη διαφορετικότητα και την αναπηρία. Σχεδιασμός - Υλοποίηση: Δήμητρα Κοντοβά, σύμβουλος Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Συμπερίληψης & Προσβασιμότητας ΣΚΕΠ και Ειρήνη Τρομπέτα, υπεύθυνη Επικοινωνίας με την Γενική Εκπαίδευση και την Ειδική Αγωγή ΣΚΕΠ.
Περισσότερες πληροφορίες για όλες τις δράσεις μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του ΚΠΙΣΝ snfcc.org καθώς και στις σελίδες του στα social media @SNFCC.