Το μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι ανοίγει και πάλι τις πόρτες του για τους επισκέπτες την Δευτέρα, αλλά με περιορισμούς εξαιτίας του κορωνοϊού και με τμήματά του κλειστά για το κοινό.
Το μουσείο με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα παγκοσμίως, όπου μεταξύ άλλων φιλοξενείται και η «Μόνα Λίζα», παρέμεινε κλειστό από τις 13 Μαρτίου, γεγονός που οδήγησε σε «απώλειες εσόδων που ξεπερνούν τα 40 εκατομμύρια ευρώ», όπως δήλωσε ο διευθυντής του Ζαν-Λικ Μαρτίνεζ.
Ανάμεσα στους περισσότερους από δέκα εκατομμύρια επισκέπτες του το 2018 σχεδόν τα τρία τέταρτα ήταν τουρίστες. «Χάσαμε το 80% του κοινού μας. Το 75% των επισκεπτών μας ήταν ξένοι», δήλωσε ο Μαρτίνεζ.«Στην καλύτερη περίπτωση θα δούμε 20% με 30% του αριθμού των επισκεπτών μας σε σχέση με το περασμένο καλοκαίρι-αναμένουμε μεταξύ 4.000 και 10.000 επισκέπτες καθημερινά το μέγιστο αυτό το καλοκαίρι», πρόσθεσε.
Τα νέα μέτρα που θα πρέπει να τηρούν οι επισκέπτες
Οι επισκέπτες θα υποχρεούνται να φοράνε μάσκες, δεν θα λειτουργούν το κυλικείο και το βεστιάριο και το κοινό θα πρέπει να ακολουθεί μια συγκεκριμένη διαδρομή μέσα στους χώρους του μουσείου.
Μπροστά από την «Μόνα Λίζα», όπου συνήθως συγκεντρώνονται οι επισκέπτες για να βγάλουν σέλφι, έχουν τοποθετηθεί σημάνσεις στο δάπεδο για να διασφαλιστεί ότι τηρούνται οι κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης.
Η Γαλλία συμμετέχει με 100 εκατομμύρια ευρώ στον ετήσιο προϋπολογισμό του Λούβρου που ανέρχεται σε 250 εκατομμύρια ευρώ και το μουσείο συμπληρώνει το υπόλοιπο ποσό, σύμφωνα με ειδικούς. Το 70% των δημόσιων χώρων του -45.000 τμ- θα ανοίξει για το κοινό.
Έπειτα από την επιτυχία της έκθεσης που φιλοξένησε για τα 500 χρόνια από τον θάνατο του Λεονάρντο ντα Βίντσι, η οποία ολοκληρώθηκε νωρίτερα φέτος, το Λούβρο ανακοίνωσε ότι οι δύο προγραμματισμένες εκθέσεις που ματαιώθηκαν λόγω της πανδημίας θα πραγματοποιηθούν το φθινόπωρο.
Το πιο δημοφιλές μουσείο στο Instagram εν μέσω κορωνοϊού
Το μουσείο είχε εικονική παρουσία στη διάρκεια της καραντίνας και, όπως ανακοίνωσε, σήμερα είναι το μουσείο με τους περισσότερους ακολούθους στο Instagram με πάνω από 4 εκατομμύρια ακολούθους.
Ο Μαρτίνεζ σχεδιάζει την ανακαίνισή του ενόψει του 2024 που το Παρίσι θα φιλοξενήσει του Ολυμπιακούς Αγώνες.