Τσολιαδάκια που αγκαλιάζουν στοργικά ένα κυκλαδικό ειδώλιο. Μια γυναίκα σε πτώση, που θυμίζει πίνακα του Delacroix. Ψαράδες που ανασύρουν ειδώλια. Ο διεθνής Κωνσταντίνος Κακανιάς, ο «πατέρας» της κυρίας Τεπενδρή, σχεδιάζει ειδικά για το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης μια σειρά από κούπες και πιάτα με αφορμή τα 200 χρόνια από το 1821.
Μπορεί στην παγκόσμια πρόσληψη να καθιερώθηκε και να έγινε άμεσα αναγνωρίσιμος εκείνη την ημέρα του 1996 που η κυρία Τεπενδρή (Μrs Tependris) εμφανίστηκε για πρώτη φορά στις σελίδες του New York Times Magazine, όμως ο Κωνσταντίνος Κακανιάς είναι ένας Ελληνας που ήδη από τη δεκαετία του '80 άρχισε να χτίζει το όνομα και την ταυτότητά του στον χώρο της μόδας και της Τέχνης, κυρίως σε Νέα Υόρκη και Λος Αντζελες. Με έναν αυστηρά προσωπικό, ιδιοσυγκρασιακό τρόπο, που φέρει στην εικαστικότητά του σαφείς κώδικες χιούμορ, στάσης ζωής, διαχείρισης της Πολιτικής και της Ιστορίας.
Ο εγκατεστημένος εδώ και πολλά χρόνια στο Λος Αντζελες δημιουργός, με τις δεκάδες εκθέσεις ανά τον κόσμο και τα τέσσερα βιβλία που έχει εκδώσει, κοιτάζει πάντα προς την Ελλάδα και δεν κρύβει τις εκλεκτικές συγγένειες που έχει με ανθρώπους και θεσμούς.
Ετσι, τα σχέδια που δημιούργησε ειδικά για το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και που μόλις κυκλοφόρησαν, αποτελούν έκπληξη, αλλά και δεν… αποτελούν, αφού είναι δεδομένη η χημεία που έχει με το μουσείο και την αισθητική που τους συνδέει. Αλλωστε το 2006 είχε δημιουργήσει μια εγκατάσταση με πρωταγωνίστρια την κυρία Τεπενδρή ειδικά για το αίθριο του μουσείου.
Η curator του πωλητηρίου Τίνα Δασκαλαντωνάκη έκανε την πρόταση για τη συνεργασία, με αφορμή το γεγονός ότι το 2021 συμπληρώνονται 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση και με δεδομένη και τη διεθνή έκδοση που είχε κάνει ο Κακανιάς το 1997 με τίτλο «Ελευθερία ή Θάνατος», αλλά και την ομότιτλη έκθεση έναν χρόνο μετά στην Αθήνα, στην γκαλερί της Ρεβέκκας Καμχή.
Για το Πωλητήριο του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης ο Κακανιάς δημιούργησε τέσσερα διαφορετικά σχέδια. Αυτό με το τσολιαδάκι που αγκαλιάζει το κυκλαδικό ειδώλιο το συναντάμε στις κούπες και σε ένα πιάτο, ενώ τα υπόλοιπα τρία μόνο στα πιάτα, όλα πορσελάνινα.
Όπως λέει η Τίνα Δασκαλαντωνάκη στο iefimerida, πρόκειται για ένα πρότζεκτ σε εξέλιξη, αφού καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021 θα παρουσιάζονται νέα αντικείμενα και σχέδια από αυτή τη σειρά. «Ο Κωνσταντίνος εμπνεύστηκε από σπουδαία ζωγραφικά έργα που έχουν δημιουργήσει Φιλέλληνες καλλιτέχνες για τις τελικές συνθέσεις του» προσθέτει. Όλα διατίθενται στο εξαιρετικά δραστήριο και προ πανδημίας e-shop του Μουσείου, ενώ από τη Δευτέρα θα υπάρχει και η δυνατότητα του click-away.
Υπενθυμίζουμε ότι από τις 10 Δεκεμβρίου επρόκειτο να ανοίξει το διεθνές κοινό για πρώτη φορά η Συλλογή του Θανάση και της Μαρίνας Μαρτίνου στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης με μια μεγαλειώδη έκθεση για το 1821 με θέμα Φιλελληνισμός και Αρχαιολατρία. Εργα Φιλελλήνων που εμπνεύστηκαν από την Ελληνική Επανάσταση και ειδικά επιλεγμένες αρχαιότητες σε μια σπάνια συνάντηση. Αναμένουμε την άρση των μέτρων για να απολαύσουμε την έκθεση, ουσιαστικά την πρώτη στην Ελλάδα για την επέτειο των 200 ετών.