Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας ο Μ. Νάιτ Σιάμαλαν της «Έκτης αίσθησης» στήνει μια «Παγίδα».
Η Κέιτ Μπλάνσετ μπαίνει στον κόσμο του «Borderlands», η βραβευμένη με Γκόγια Εστιμπαλίθ Ουρεσόλα Σολαγουρέν μας μαθαίνει « 20.000 είδη μελισσών» και ο Τόμας Νάπερ ζωντανεύει την ιστορία της θρυλικής σαμπάνιας «Veuve Clicquot».
Στους κινηματογράφους και επανέκδοση ταινίας με τον Αλέν Ντελόν που έφυγε από τη ζωή στα 88 του χρόνια.
Οι κινηματογραφικές πρεμιέρες της Πέμπτης 22 Αυγούστου
Η Παγίδα (Τrap)
Σκηνοθεσία: Μ. Νάιτ Σιάμαλαν
Παίζουν: Τζος Χάρτνετ, Άριελ Ντόνοχιου, Σαλέκα Νάιτ Σιάμαλαν
Περίληψη: Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες ένας πατέρας και η έφηβη κόρη του παρακολουθούν τη sold out συναυλία μιας ποπ ντίβας, όταν εκείνος διαπιστώνει έκπληκτος ότι όλο το σόου είναι μια καλά στημένη παγίδα για… τον ίδιο.
Η νέα ταινία του Μ. Νάιτ Σιαμάλαν με πρωταγωνιστή τον Τζος Χάρτνετ.
Ένας πατέρας συνοδεύει την έφηβη κόρη του σε μία ποπ συναυλία της τραγουδίστριας Lady Raven. Κάποια στιγμή, αντιλαμβάνεται ότι υπάρχει έντονη αστυνομική κινητοποίηση στο γήπεδο και ανακαλύπτει, ρωτώντας έναν εργαζόμενο, πολύ πρόθυμο να του εκμυστηρευτεί τα πάντα, ότι η συναυλία είναι στην πραγματικότητα μία παγίδα για να συλλάβουν οι Αρχές έναν διαβόητο κατά συρροή δολοφόνο, ονόματι «The Butcher», που πιστεύουν ότι βρίσκεται μέσα στο κοινό.
Μετά από την «Έκτη αίσθηση», ο Σιάμαλαν θεωρήθηκε ο «άρχοντας των ανατροπών και των δυνατών φινάλε», χωρίς όμως πάντα να επιβεβαιώνει τον τίτλο του με τη μετέπειτα φιλμογραφία του. Παρ’ όλα αυτά σε μια εποχή που τα μεγάλα στούντιο πάσχουν από πρωτότυπα σενάρια, εκείνος σταθερά στις επάλξεις καταθέτει μία καινούργια ιδέα. Αυτή τη φορά εμπνέεται από μία επιχείρηση που πραγματοποίησε το FBI το 1985, γνωστή και ως «Επιχείρηση Flagship», όπου με ένα ανάλογο κόλπο κατάφερε να συλλάβει περισσότερους από 100 φυγάδες, προσφέροντας τους δωρεάν εισιτήρια για έναν αγώνα των Washington Redskins.
Μόνο που εδώ ο καταζητούμενος είναι μόνο ένας και μάλιστα ο πρωταγωνιστής, πράγμα που αποκαλύπτεται σχετικά νωρίς, οπότε δεν είναι αυτή τρομερή έκπληξη που επιφυλάσσει ο Σιάμαλαν στους φαν του. Σε αντίθεση με αυτό που συνηθίζει, επικεντρώνεται στο ψυχολογικό σασπένς παρά στη δράση και η αλήθεια είναι ότι όσο παραμένει εντός των πλαισίων της συναυλίας, όπου βρίσκει την ευκαιρία να προμοτάρει την κόρη του και ανερχόμενη τραγουδίστρια Σαλίκα, δημιουργεί ενδιαφέρον τόσο για την τύχη του δολοφόνου όσο και της έφηβης νεαρής, που αγνοεί την αληθινή του ταυτότητα.
Όταν όμως τα πράγματα αλλάζουν τροπή, έχοντας ξεμείνει από καλές ιδέες, προκειμένου να επαληθεύσει τη φήμη του αναλώνεται σε μια σειρά από εντελώς άνευρες και αχρείαστες εκπλήξεις, που περιπλέκουν μια αρκετά ξεκάθαρη κατάσταση χωρίς λόγο, με μόνο τον Τζος Χάρτνετ να υποδύεται με επιδεξιότητα τον τρυφερό πάτερα και τον στυγνό εγκληματία ταυτόχρονα. Αν περιμένετε δε τους τίτλους του τέλους για να αποζημιωθείτε, τότε μάλλον θα απογοητευτείτε περισσότερο, διότι το « καλό χαρτί» του Σιάμαλαν αυτή τη φορά δεν είναι τίποτα περισσότερα από μία «Παγίδα» για να κόψει μερικά εισιτήρια παραπάνω.
Borderlands
Σκηνοθεσία: Ελάι Ροθ
Παίζουν: Κέιτ Μπλάνσετ, Τζέιμι Λι Κέρτις, Τζακ Μπλακ, Κέβιν Χαρτ, Έντγκαρ Ραμίρεζ, Αριάνα Γκρίνμπλατ, Τζίνα Γκέρσον
Περίληψη: Μια ετερόκλητη ομάδα με αρχηγό μια κυνηγό επικηρυγμένων καλείται να σώσει το σύμπαν.
Ένα από τα πιο ευπώλητα videogames διασκευάζεται για τη μεγάλη οθόνη από τον Ελάι Ροθ ως μια all star cast περιπέτεια φαντασίας.
Η Λίλιθ είναι μια διαβόητη κυνηγός επικηρυγμένων και δεινή κλέφτρα με μυστηριώδες παρελθόν, η οποία επιστρέφει απρόθυμα στον πλανήτη της, την Πανδώρα, για να βρει την εξαφανισμένη κόρη του Άτλα, ενός πανίσχυρου άντρα. Στην πορεία, σχηματίζει μια απροσδόκητη συμμαχία με μια ετερόκλητη ομάδα: τον Ρόλαντ, πρώην στρατιώτη, αλλά νυν απελπισμένο για λύτρωση, την Tiny Tina, μια άγρια προέφηβη, τον Κριγκ, τον μυώδη αμφιλεγόμενο προστάτη της, την Δρ. Τάνις, μια επιστήμονα που τα έχει δει όλα και τον Κλάπτραπ, ένα επίμονα σοφό ρομπότ. Όλοι μαζί πρέπει να πολεμήσουν εξωγήινα τέρατα και επικίνδυνους ληστές για να βρουν και να προστατέψουν το κορίτσι που αγνοείται, το οποίο μπορεί να κρατά το κλειδί για αφάνταστη δύναμη.
Ο Ελάι Ροθ («Thanksgiving», «The House with a Clock in Its Walls») στοχεύει στο να μεταφέρει μια βραβευμένη εμπειρία gaming για υπολογιστές και κονσόλες ως μια κωμωδία δράσης, που δεν θέλει να πει απολύτως τίποτα πέρα από το να προσφέρει απενοχοποιημένη διασκέδαση. Μάλιστα, επιστρατεύει μέχρι και την οσκαρική Κέιτ Μπλάνσετ μεταξύ άλλων μεγάλων πρωταγωνιστών, η οποία καταφέρνει να κρατήσει το όλο εγχείρημα σ’ ένα επίπεδο με το βιτριολικό της χιούμορ και το ροκ στυλ της.
Κατά τ’ άλλα, ο Ροθ, αν και φανατικός του παιχνιδιού, δεν ακολουθεί τον τρελό ρυθμό του, ούτε αποδίδει την αλλόκοτη αισθητική του. Αντίθετα, ο κινηματογραφικός κόσμος του «Boderlands» μοιάζει μίζερος έως και κακόγουστος, οι χαρακτήρες που έχει επιλέξει να κρατήσει θυμίζουν ήρωες μιας αποτυχημένης φουτουριστικής « Αλίκης στη χώρα των θαυμάτων», το αναρχικό χιούμορ που ευαγγελίζεται έχει αντικατασταθεί από χλιαρές ατάκες ενώ οι σκηνές δράσεις αναμασούν κάθε κλισέ που έχουμε χιλιάδες φορές, οπότε το μόνο που εύχεται κανείς είναι να τελειώσουν όσο το δυνατό πιο γρήγορα.
20.000 Είδη Μελισσών (20.000 Especies de Abejas/20.000 Species of Bees)
Σκηνοθεσία: Εστιμπαλίζ Ουρεσόλα Σολαγκούρεν
Παίζουν: Σοφία Οτερό, Πατρίσια Λοπέζ Αρναΐζ, Ανέ Γκαμπαρέν
Περίληψη: Ο οκτάχρονος Αϊτόρ θα περάσει ένα καλοκαίρι στη Χώρα των Βάσκων, όπου και θα έρθει αντιμέτωπος όχι μόνο με τις προκαταλήψεις του κοινωνικού περιβάλλοντος, αλλά και με τις αντιφατικές επιθυμίες του.
Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Εστιμπαλίθ Ουρεσόλα Σολαγουρέν, που απέσπασε τρία Βραβεία Γκόγια (πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη, β΄ γυναικείου ρόλου και πρωτότυπου σεναρίου), αφηγείται το εσωτερικό ταξίδι ενός μικρού αγοριού.
Ο Αϊτόρ, ένα οκτάχρονο αγόρι που νιώθει κορίτσι και θα προτιμούσε να τον φωνάζουν «Λουθία», προσπαθεί να κατανοήσει τις σεισμικές αλλαγές, που συντελούνται στον εύθραυστο εσωτερικό του κόσμο μέσα σε ένα καλοκαίρι στη γενέτειρα της μητέρας του, στη Χώρα των Βάσκων. Εκείνη, γλύπτρια και χωρίς στεγανά, στέκεται ενθαρρυντικά στο πλευρό του, αν και μια μόνιμη θλίψη κυριαρχεί στα μάτια της, ενώ ο περίγυρος αντιμετωπίζει την όλη συμπεριφορά του ως ένα παιδικό καπρίτσιο. Το παιδί, με γενναιότητα, θα προσπαθήσει να βρει τον εαυτό του και να συστηθεί από την αρχή.
Η βασκικής καταγωγής Σολαγκουρέν αφουγκράζεται με τρυφερότητα και συμπάθεια αυτόν τον γυναικείο ως επί το πλείστον μικρόκοσμο, χωρίς να διαχωρίζει τα πρόσωπα της ιστορίας της σε «καλά και κακά», φροντίζοντας ταυτόχρονα να τον αντιπαραβάλλει με τον σοφό κόσμο των μελισσών, αλλά και την τέχνη που έχει την δυνατότητα να αναδιαμορφώνει την πραγματικότητα. Έχοντας ως πρωταγωνίστρια τη εξαιρετική δεκάχρονη Σοφία Οτερό, όπου δικαίως απέσπασε και την Αργυρή Άρκτο για την ερμηνεία της στο φεστιβάλ Βερολίνου, δηλαδή ένα παιδί που καλείται να επιλέξει για όσα απλώς αισθάνεται, δομεί ένα χαμηλότονο δράμα, χωρίς καταγγελική διάθεση, το οποίο δεν κορυφώνεται με εντάσεις και μελοδραματικά ξεσπάσματα, αλλά φτάνει στο peak του, καθώς οι ήρωες του ωριμάζουν και αλλάζουν οπτική.
Έτσι, η πρωτοεμφανιζόμενη ταλαντούχα δημιουργός διαχειρίζεται με ευαισθησία ένα δύσκολο θέμα, κατανοώντας το διαφορετικό επί της ουσίας, αλλά και όσους δεν μπορούν να συμφιλιωθούν εύκολα μαζί του, πετυχαίνοντας πολύ περισσότερα από μια μονοδιάστατη προσέγγιση.
Clicquot: Η Γυναίκα Πίσω Από τον Μύθο (Veuve Clicquot)
Σκηνοθεσία: Τόμας Νάπερ
Παίζουν: Χέιλι Μπένετ, Τομ Στάριτζ, Σαμ Ράιλι, Λίο Σάτερ, Νατάσσα Ο' Κιφ, Μπεν Μάιλς
Περίληψη: H συναρπαστική ιστορία πίσω από την οικογένεια, που έστησε την επιχείρηση σαμπάνιας Veuve Clicquot στα τέλη του 18ου αιώνα.
Ο Τόμας Νάπερ αφηγείται τις περιπέτειες μιας τολμηρής γυναίκας, που επέβαλλε τη σαμπάνια στους αριστοκρατικούς κύκλους.
Το 1798 μια φιλόδοξη νεαρή γυναίκα, η Μπαρμπ-Νικόλ Πονσαρντέν, κόρη ενός πλούσιου εμπόρου και δημάρχου της Ρες, παντρεύεται τον ευκατάστατο Φρανσουά Κλικό και μαζί αποφασίζουν να ασχοληθούν με την παραμελημένη οικογενειακή οινοποιία.
Όταν ύστερα από λίγα χρόνια ο Φρανσουά πεθαίνει, η νεαρή γυναίκα έμεινε χήρα με ένα επτάχρονο κορίτσι. Μόνη της ανέλαβε τα ηνία της επιχείρησης, που το βασικό της προϊόν, η πασίγνωστη σήμερα Veuve Clicquot, (τα ελληνικά σημαίνει «η Χήρα του Clicquot»), έμελλε να γίνει η δεύτερη πιο εμπορική σαμπάνια στον κόσμο.
Η Μπαρπ, με τη βοήθεια του εμπόρου Λουί Μπον, αψήφησε τις συμβάσεις της εποχής, ακόμα και τον Ναπολεόντειο Κώδικα που απαγόρευε στις γυναίκες να διευθύνουν επιχειρήσεις, αντιμετώπισε με γενναιότητα τον πόλεμο που της γίνεται από τους ισχυρούς Μοέ και έφερε επανάσταση στη βιομηχανία της σαμπάνιας.
Με εξαιρετική οικονομία και μια εκπληκτική λιτότητα, ο Τόμας Νάπερ, σταθερός συνεργάτης του Τζο Ράιτ και έμπειρος στα δράματα εποχής, διασκευάζει το ομώνυμο βιβλίο της Τιλάρ Τζέι Ματσέο ως μια ιστορία γυναικείας χειραφέτησης, δίνοντας στην Χέιλι Μπένετ έναν πολυσύνθετο ρόλο, που αποκαλύπτει τα υποκριτικά της χαρίσματα.
Η αφήγηση κινείται σε δύο χρόνους: στο παρελθόν της Μπαρμπ με τον οραματιστή εκκεντρικό σύζυγό της, που τη μύησε στα μυστικά της οινοποιίας και του έρωτα, και στο παρόν, όπου ως γυναίκα πρέπει να έρθει αντιμέτωπη με την πατριαρχία, ακόμα και με τον νόμο, για να αποδείξει το αυτονόητο δικαίωμά της να δημιουργεί.
Οι εναλλαγές αυτές γίνονται τόσο συχνά και γρήγορα, που αν και αποτελούν σήμα κατατεθέν της σκηνοθετικής οπτική της του Νάπερ, ταυτόχρονα δημιουργούν ένα πρόβλημα συνοχής, αφού πολλές φορές οι δυο χρόνοι δεν συνδέονται μεταξύ τους μαζί τους νοηματικά, ή με κάποιο άλλο εύρημα. Παρ’ όλα αυτά η αφαιρετική λογική, που ακολουθεί και το σενάριο, η καλαίσθητη αναπαράσταση της εποχής και οι εσωτερικές ερμηνείες των ηθοποιών χαρίζουν σε ένα συμβατικό biopic ιδιαίτερο στυλ και μια φινετσάτη κομψότητα, που ταιριάζει απόλυτα και με την εκλεκτή «Veuve Clicquot».
Το Σύνδρομο των Πρώην Εραστών (Le Syndrome des Amours Passees)
Σκηνοθεσία: Aν Σιρό, Ραφαέλ Μπαλμπονί
Παίζουν: Λουσί Ντεμπέ, Λαζάρ Γκουσό, Φλοράνς Λουαρέ-Κέιλ
Περίληψη: Ένα ζευγάρι δοκιμάζει μια ανατρεπτική θεραπεία, προκειμένου να αποκτήσει παιδί.
Γαλλική κωμωδία των Αν Σιρό και Ραφαέλ Μαλμπονί, που σατιρίζει πικάντικα τις σύγχρονες ερωτικές σχέσεις.
Ο Ρεμί και η Σαντρά προσπαθούν μάταια να κάνουν παιδί, καθώς πάσχουν από το «Σύνδρομο των Πρώην», μια νέα ασθένεια που επηρεάζει τα ευτυχισμένα ζευγάρια. Για να θεραπευτούν, έχουν μόνο μία λύση: πρέπει να εξορκίσουν το ερωτικό παρελθόν τους και να συνευρεθούν ξανά έρωτα με καθέναν από τους προηγούμενους εραστές τους.
Κινηματογραφικές πρεμιέρες και επαναπροβολές:
Γυμνοί στον Ήλιο (Plein Soleil)
Σκηνοθεσία: Ρενέ Κλεμέν
Παίζουν: Αλέν Ντελόν, Μαρί Λαφορέ, Μορίς Ρονέ, Ένρο Κριζά, Φρανκ Λατιμόρ
Περίληψη: Ο Τομ Ρίπλεϊ με το «αγγελικό» πρόσωπο είναι ο ψυχοπαθής δολοφόνος, που κλέβει σταδιακά τη ζωή του συνομηλίκου του Φιλίπ Γκρίνλιφ.
Ο Ρενέ Κλεμέν μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το μυθιστόρημα της Πατρίτσια Χάισμπθ «Ο Ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ», με την υποβλητική μουσική του Νίνο Ρότα και τον Αλέν Ντελόν , στον ρόλο που άλλαξε την καριέρα του.
Ο πάμπλουτος πατέρας του Φίλιπ Γκρίνλιφ, ενός καλομαθημένου playboy, προτείνει στον Τομ Ρίπλεϊ να πάει στην Ιταλία, όπου παραθερίζει ο γιος του με την αρραβωνιαστικιά του, και να προσπαθήσει να τον φέρει πίσω με αμοιβή 5.000 δολάρια. Ο Ρίπλεϊ, γοητευτικός και ταλαντούχος, αλλά χωρίς την κατάλληλη κοινωνική καταγωγή και οικονομική ισχύ του Φίλιπ, καταστρώνει ένα σχέδιο για να οικειοποιηθεί την ταυτότητα του τελευταίου. Έτσι,διαπράττει το τέλειο έγκλημα, σκοτώνοντας τον Φιλίπ και κλέβοντας τον τραπεζικό του λογαριασμό. Παρ’ όλα αυτά, χάνει τελικά τον έλεγχο της κατάστασης με απρόβλεπτες συνέπειες.
Η ταινία εγκωμιάστηκε από τους κριτικούς και έκανε τον Ντελόν αστέρα πρώτου μεγάθους. Το 1962, οι Κλεμάν και Paul Gégauff κέρδισαν ένα βραβείο Έντγκαρ από την Ένωση συγγραφέων μυστηρίου για το καλύτερο σενάριο ξένης ταινίας. Σκηνοθέτες, όπως ο Μάρτιν Σκορσέζε και ο Ακίρα Κουροσάβα, εξύμνησαν την ταινία, όμως η γνώμη της Χάισμιθ ήταν ανάμεικτη. Ένιωθε μεν ότι ο Ντελόν ήταν εξαιρετικός στον ρόλο του Τομ Ρίπλεϊ και περιέγραψε την ταινία συνολικά ως «πολύ όμορφη στο μάτι και ενδιαφέρουσα για το μυαλό», αλλά επέκρινε την αλλαγή του φινάλε, στο οποίο υπονοείται ότι ο Ρίπλεϊ πρόκειται να συλληφθεί από την αστυνομία. λέγοντας: «Ήταν μια τρομερή παραχώρηση στη λεγόμενη δημόσια ηθική ότι ο εγκληματίας έπρεπε να συλληφθεί».
Μικρή Ιστορία για Έναν Φόνο (Krótki film o zabijaniu/ A Short Film About Killing)
Σκηνοθεσία: Κριστόφ Κισλόφσκι
Παίζουν: Μιροσλάβ Μπάκα, Κριστόφ Γκλόμπις, Γιαν Τεσάρ
Περίληψη: Ένας νεαρός Πολωνός σκοτώνει χωρίς προφανή αιτία έναν ταξιτζή και καταδικάζεται σε θάνατο από μια κοινωνία, που ούτως ή άλλως έχει χάσει τις ουμανιστικές της αξίες.
Η κινηματογραφική εκδοχή της πέμπτης βιβλικής εντολής («Ου φονεύσεις») από τον τηλεοπτικό «Δεκάλογό» του Κριστόφ Κισλόφσκι.
Ο Γιάτσεκ είναι ένας εικοσάχρονος, που δεν βρίσκει κανένα νόημα στη ζωή. Περιπλανιέται λοιπόν στην πόλη με τη σκέψη να σκοτώσει κάποιον. Ο Μάριαν, ένας δύσθυμος μεσήλικας οδηγός ταξί, γίνεται τελικά το τυχαίο θύμα του. Ο νέος ζητά από τον ταξιτζή να τον πάει σε μια απομονωμένη τοποθεσία, όπου και τον δολοφονεί εν ψυχρώ, ενώ ένας ιδεαλιστής δικηγόρος αναλαμβάνει την υπεράσπισή του.
Η ταινία διαδραματίζεται στη μουντή Βαρσοβία της δεκαετίας του ’80 και ακολουθεί με μια σχεδόν ντοκιμαντερίστικη καταγραφή την καθημερινότητα τριών ανδρών: ενός αποξενωμένου νεαρού, ενός αδιάφορου οδηγού ταξί και ενός δικηγόρου, που μόλις ξεκινά την καριέρα του, ενώ ένα ανατριχιαστικό έγκλημα συνδέει τις ζωές τους. Οι ερμηνείες είναι ωμές και εντυπωσιακές, ενώ ο Κισλόφσκι χρησιμοποιεί παρατεταμένα πλάνα για να προκαλέσει ένα αίσθημα εντεινόμενης ανησυχίας, επιτρέποντας στο κοινό να βυθιστεί στη σκληρή πραγματικότητα του κόσμου της ταινίας.
Έχοντας αποσπάσει το Διεθνές Βραβείο της Επιτροπής για την καλύτερη ταινία στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών, αλλά και το Βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου FIPRESCI, εδραιώθηκε ως ένα από τα πιο δυνατά κινηματογραφικά έργα για τη βία και την ανθρώπινη ηθική, σημειώνοντας μεγάλη κριτική και εμπορική επιτυχία, Ταυτόχρονα, σόκαρε τους θεατές και προκάλεσε μια θύελλα αντιπαραθέσεων στην Πολωνία, αναγκάζοντας την κυβέρνηση να αναστείλει άμεσα την εφαρμογή της θανατικής ποινής, προχωρώντας αργότερα στην κατάργησή της.
Ανατομία Ενός Εγκλήματος (Anatomy of a Murder)
Σκηνοθεσία: Ότο Πρέμινγκερ
Παίζουν: Τζέιμς Στιούαρτ, Λι Ρέμικ, Μπεν Γκαζάρα, Τζορτζ Σι Σκοτ
Περίληψη: Ο αγώνας ενός δικηγόρου να υπερασπιστεί έναν στρατιωτικό, ο οποίος σκότωσε εν βρασμώ τον βιαστή της γυναίκας του.
Σταυρωμένοι Εραστές (Chikamatsu Monogatari)
Σκηνοθεσία: Κέντζι Μιζογκούτσι
Παίζουν: Καζούο Χασεγκάουα, Κιόκο Καγκάουα, Εϊτάρο Σίντο
Περίληψη: Το δεξί χέρι του αυτοκρατορικού τυπογράφου προσπαθεί να βρει τρόπο να καλύψει τη σύζυγο του αφεντικού του, η οποία τον παρακαλεί να της δανείσει χρήματα για τον αδελφό της. Ο τυπογράφος όμως το μαθαίνει και πιστεύει πως οι δυο τους είναι εραστές, πράγμα που τους αναγκάζει να τραπούν σε φυγή.
Ο Κένζι Μιζογκούτσι υπογράφει ένα αριστουργηματικό Jidaigeki (γιαπωνέζικη ταινία εποχής), αφηγούμενος την τραγική ερωτική ιστορία δύο νέων ανθρώπων, που ανήκουν σε διαφορετικές κοινωνικές τάξεις.
Στο Κυότο του 17ου αιώνα, η Οσάν, γόνος μιας ξεπεσμένης αριστοκρατικής οικογένειας, έχει παντρευτεί για λόγους συμφέροντος τον Ισούν, έναν εύπορο και φιλοχρήματο άνδρα μεγαλύτερης ηλικίας. Ο Μοχέι, ένας από τους υπάλληλους του άνδρα της, είναι κρυφά ερωτευμένος μαζί της. Όταν η Οσάν κατηγορείται ψευδώς ότι είναι ερωμένη του, αναγκάζονται να το σκάσουν μαζί και γρήγορα αποκαλύπτουν ο ένας στον άλλον τα συναισθήματά τους. Στο μεταξύ, ο Ισούν διατάζει τους άνδρες του να βρουν τους δύο εραστές και να τους χωρίσουν, για να αποφύγει τον δημόσιο εξευτελισμό. Το τέλος των δύο νέων θα είναι τραγικό: θα σταυρωθούν δημόσια, αφού αυτή είναι η τιμωρία που επιβάλλεται στους μοιχούς.
Ο δεξιοτέχνης Μιζογκούτσι διασκευάζει για τη μεγάλη οθόνη ένα θεατρικό έργο, που συνδυάζει το θέατρο Καμπούκι με το θέατρο μαριονετών Μπουνράκου, γραμμένο από τον Τσικαμάτσου Μονζαέμον, διάσημο συγγραφέα του 17ου αιώνα, με θέμα την ιστορία ενός ζευγαριού, με φόντο τη φεουδαρχική Ιαπωνία.