Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας η βιογραφία της Σιμόν Βέιλ. Στους κινηματογράφους «βγαίνει» το τελευταίο κεφάλαιο του «Fast & Furious» και μια γαλλική κομεντί με τη Λιν Ρενό και τον Ντάνι Μπουν.
Σιμόν Βέιλ: Η Γυναίκα του Αιώνα (Simone)
Σκηνοθεσία: Ολιβιέ Νταάν
Παίζουν: Έλσα Ζιμπερστάιν, Ελοντί Μπουσέ, Ολιβιέ Γκουρμέ
Περίληψη: Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες η ιστορία της ζωής της Σιμόν Βέιλ μέσα από κομβικά γεγονότα του εικοστού αιώνα.
Η βιογραφική ταινία του Ολιβιέ Νταάν για την Σιμόν Βέιλ.
Μία γυναίκα με πολλές πρωτιές επιλέγει αυτή τη φορά ο Νταάν μετά από την Εντίθ Πιάφ και την Γκρέις Κέλι, αφού η Βέιλ υπήρξε η πρώτη γυναίκα δικαστής στη Γαλλία, αλλά και η πρώτη πρόεδρος του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου, ενώ ήταν αυτή που το 1975 ως Υπουργός Υγείας πέτυχε τη νομιμοποίηση των αμβλώσεων, γεγονός καθοριστικό για τη θέση των γυναικών όχι μόνο στη χώρα της, αλλά σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Χωρίζοντας τη μυθιστορηματική της ζωής σε τρεις περιόδους, που υποδύονται αντίστοιχα τρεις διαφορετικές ηθοποιοί, με αφηγηματική συνέπεια πηγαίνει μπρος πίσω στο χρόνο, συνδυάζοντας τα παιδικά χρόνια της Βέιλ στη Νίκαια, με τη φρίκη που έζησε ως κρατούμενη στο Άουσβιτς , αλλά και τη μακρά διαδρομή της στην πολιτική. Ο Νταάν αναμφίβολα θαυμάζει την ηρωίδα του, γι’ αυτό και εντέχνως αποφεύγει να σταθεί στα μελανά σημεία της καριέρας της, προβάλλοντας περισσότερο τον αγώνα μιας γυναίκας απέναντι στην πατριαρχία και τα στερεότυπα. Έτσι, χωρίς να γίνεται ο ίδιος ρηξικέλευθος όπως υπήρξε εκείνη, προσφέρει το πορτρέτο μιας εμβληματικής προσωπικότητας, που η δράσης της όχι μόνο θα μείνει ανεξίτηλη στην Ιστορία, αλλά ειδικά σήμερα μεταφέρει το δικό της μήνυμα απέναντι στον σκοταδισμό.
Fast X
Σκηνοθεσία: Λουί Λετεριέ
Παίζουν: Βιν Ντίζελ, Μισέλ Ροντρίγκεζ, Ταϊρέζ Γκίμπσον, Κρις «Λούντακρις» Μπρίτζες, Τζέισον Μομόα, Νάταλι Εμμάνιουελ, Τζορντάνα Μπρούστερ, Τζον Σένα, Τζέισον Στέιθαμ, Σανγκ Κανγκ, Άλαν Ρίτσον, Ντανιέλα Μελκιόρ, Σκοτ Ιστγουντ, Έλεν Μίρεν, Σαρλίζ Θερόν, Μπρι Λάρσον
Περίληψη: Στις κινηματογραφικές πρεμιερες ο Ντόμινικ Τορέτο μαθαίνει πως η Σάιφερ εξαπολύει εναντίον του έναν νέο αμείλικτο εχθρό, ο οποίος θέλει να τον εξολοθρεύσει. Οικεία κατάσταση για τον Τορέτο, ο οποίος ωστόσο αυτήν τη φορά θα πρέπει να ξεπεράσει εαυτόν , εάν θέλει να προστατέψει την οικογένειά του.
Οι Μαχητές των Δρόμων αποκτούν τη δέκατη και τελευταία ταινία τους.
Μετά από πολλές αποστολές και ενάντια σε απίθανα εμπόδια, ο Ντομ Τορέτο και η οικογένειά του έχουν εξολοθρεύσει κάθε αντίπαλο. Αυτή τη φορά όμως θα βρεθούν αντιμέτωποι με τον πιο φονικό εχθρό: μία τρομαχτική απειλή, που ξεπροβάλλει από τα σκοτάδια του παρελθόντος και δεν είναι άλλος από τον γιο του βαρόνου των ναρκωτικών Ρέγιες, τον Ντάντε, που ζητάει εκδίκησης. Το σατανικό του σχέδιο θα σκορπίσει την οικογένεια του Ντομ από το Λος Άντζελες μέχρι τις κατακόμβες της Ρώμης, από τη Βραζιλία στο Λονδίνο και στην Πορτογαλία μέχρι την Ανταρκτική. Όλα όμως αλλάζουν, όταν ο Ντομ ανακαλύπτει ότι ο οχτάχρονος γιος του είναι ο τελικός στόχος.
Ο Λουί Λετεριέ παραλαμβάνει τη σκυτάλη από τον Τζάστιν Λιν, ανεβάζει τα γκάζια στις σκηνές δράσης, όπου το κυνηγητό υπερπολυτελών οχημάτων, οι εκρήξεις και εντυπωσιακές χορογραφίες δίνουν και παίρνουν, όπως αρμόζει στο γνωστό franchise. Έχοντας όμως στα χέρια του ένα σενάριο γεμάτο κοινοτοπίες και κλισέ για την αξία της οικογένειας, αναγκαστικά επιστρατεύει το παρελθόν, ξαναβγάζει από το χρονοντούλαπο κάποιους ήρωες, ζώντες και νεκρούς, και με ένα crowd pleaser μελόδραμα κλείνει το κεφάλαιο του πετυχημένου saga, που η αλήθεια είναι πως θα έπρεπε να έχει τελειώσει πολύ νωρίτερα.
Ο Τελευταίος Χορός (En Corps)
Σκηνοθεσία: Σεντρίκ Κλαπίς
Παίζουν: Μαριόν Μπαρμπό, Πίο Μαρμάι, Ντενίς Πονταλιντές, Φρανσουά Σιβίλ
Περίληψη: Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες ο δρόμος προς την αυτογνωσία μιας μπαλαρίνας, η οποία αναζητά έναν νέο τρόπο να βλέπει τη ζωή, όταν τραυματίζεται σοβαρά επί σκηνής και ανακαλύπτει πως ο σύντροφός της την απατά.
Ο Σεντρίκ Κλαπίς υπογράφει μια δραμεντί για τα όνειρα που βγαίνουν αληθινά.
Η Ελίζ νόμιζε ότι είχε την τέλεια ζωή: τον ιδανικό σύντροφο και μια καριέρα ως μπαλαρίνα. Όταν τραυματίζεται στη σκηνή κι όλα δείχνουν ότι δεν θα μπορέσει να χορέψει, η ζωή της ανατρέπεται . Ταυτόχρονα, ο φίλος της την απατάει με την αναπληρώτρια χορεύτριά της. Ο δρόμος για τη φυσική και ψυχολογική της ανάκαμψη θα την οδηγήσει στη Βρετάνη σ’ ένα καταφύγιο για καλλιτέχνες, όπου νέοι φίλοι, ένας έρωτας και η ελευθερία του σύγχρονου χορού θα τη βοηθήσουν να επανασυνδεθεί με τον πατέρα της και τον εαυτό της.
Μέσα από κλασικές και σύγχρονες χορογραφίες, ο Κλαπίς περιγράφει πώς ένα σώμα και τελικά μία ψυχή βρίσκεται τον δρόμο της , γιατρεύει τις πληγές και ξεκινάει την αρχή. Η αντιπαράθεση του σύγχρονου χορού με το κλασικό μπαλέτο, αν και αρκετά απλοϊκή- ίσως και άδικη- λειτουργεί συμβολικά με τον Γάλλο δημιουργό να κινηματογραφεί από κοντά τα σώματα των χορευτών του και κυρίως της υπέροχης πρίμα μπαλαρίνα Mαριόν Μπαρμπό στην πρώτη της εμφάνιση στη μεγάλη οθόνη. Φλύαρος δραματουργικά όμως, αν και υμνεί δημιουργία, δεν μπαίνει ωστόσο σε πιο βαθιά νερά και φτιάχνει τελικά μία δραμεντί, όπου ξεχωρίζουν οι σκηνές του χορού, δίνοντας στην πρωταγωνίστριά του την ευκαιρία να δείξει και άλλες πλευρές του ταλέντου της.
Το Τεστ (El Test)
Σκηνοθεσία: Ντάνι ντε λα Ορντέν
Παίζουν: Μίρεν Ιμπαργουρέν, Αλμπέρτο Σαν Χουάν, Κάρλος Σάντος
Περίληψη: Ένα παντρεμένο ζευγάρι τριαντάρηδων με οικονομικά προβλήματα βρίσκεται μπροστά σε ένα μεγάλο δίλημμα.
Κωμωδία καταστάσεων από την Ισπανία.
Ένα παντρεμένο ζευγάρι τριαντάρηδων με οικονομικά προβλήματα ξαφνικά αντιμετωπίζει ένα μεγάλο δίλημμα, που μπορεί να του αλλάξει τη ζωή. Ένας από τους καλύτερούς τους φίλους, κατά τη διάρκεια ενός δείπνου, τους προτείνει να κάνουν ένα ψυχολογικό τεστ προσωπικότητα, ς που έχει δημιουργήσει η κοπέλα του, μία επιτυχημένη ψυχολόγος, γκουρού της αυτοβοήθειας. Το τεστ βασίζεται σε μία και μοναδική ερώτηση: «Τι θα προτιμούσατε; Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο ευρώ σε δέκα χρόνια;» Η απάντηση δεν είναι καθόλου αυτονόητη και αυτό που ξεκινά ως ένα διασκεδαστικό παιχνίδι θα οδηγήσει σε απροσδόκητες εξελίξεις και μοιραίες αποκαλύψεις.
Στα χνάρια των «Τέλειων ξένων» αυτή η κωμωδία καταστάσεων όπως διαφημίζεται, αν και το χιούμορ δεν είναι το δυνατό της σημείο, φέρνει αντιμέτωπη μία παρέα φίλων με το παρελθόν, τις ενοχές και τα μυστικά, που κρύβονται κάτω από μία καλογυαλισμένη επιφάνεια. Ο Ντάνι ντε λα Ορντέν, βασισμένος σε ένα θεατρικό του Τζόρντι Βαγιέχο, δεν καταφέρνει να διαχειριστεί σφαιρικά το ερώτημα, που γίνεται η αφορμή μιας σειράς ανατροπών, ούτε και να το προσεγγίσει μέσα από μία πιο οικουμενική κοινωνιολογική οπτική. Ακολουθώντας μία συμβατική λογική στη σκηνοθεσία του, αποφεύγει μεν τις κακοτοπιές της εύκολης λαϊκότητας, αλλά παρόλο που η ώρα περνάει ευχάριστα, το όλο εγχείρημα φαίνεται πως θα είχε καλύτερη τύχη στη σκηνή παρά στη μεγάλη οθόνη.
Ο Σοφέρ της Κυρίας Μαντλέν (Une Belle Course)
Σκηνοθεσία: Κριστιάν Καριόν
Παίζουν: Σεργκέι Κέμπο, Λιούμπφ Ακσιόνοβα, Εβγκένιν Μιρόνοφ
Περίληψη: Η Μαντλέν καλεί ένα ταξί. Ο Σαρλ, ένας απογοητευμένος από τη ζωή του οδηγός με τρυφερή καρδιά, δέχεται να την περάσει, από τα μέρη που επηρέασαν τη ζωή της.
Ο Ντάνι Μπουν και η Λιν Ρενό σε μια τρυφερή κομεντί για την αξία της φιλίας. Ο Σαρλ, ένας ταξιτζής απογοητευμένος από τη ζωή του, μία νύχτα συναντάει την 92χρονη Μαντλέν σε μία κούρσα διαφορετική από τις άλλες. Η γηραιά κυρία του ζητάει να την περάσει από όλα τα μέρη στο Παρίσι που καθόριζαν τη ζωή της, για να του αφηγηθεί την ιστορία της και μία ολόκληρη εποχή, που έχει περάσει ανεπιστρεπτί.
Χωρίς νοσταλγική διάθεση, ο Κριστιάν Καριόν («Καλά Χριστούγεννα») με συμμάχους του ένα λαμπερό δίδυμο- την υπέροχη Λιν Ρενό με το υγρό της βλέμμα και τον Ντάνι Μπουν σε έναν ρόλο διαφορετικό από τις κωμωδίες, που τον έχουμε συνηθίσει- αλλά και το Παρίσι τη νύχτα που εδώ γίνεται ένας τρίτος πρωταγωνιστής, μέσα από φλάς μπακ μάς πηγαίνει στο παρελθόν.
Οι παλιές καλές μέρες όμως για τον Καριόν έχουν και τα τρωτά τους σημεία- η θέση της γυναίκας είναι ένα από αυτά- που ο δημιουργός δεν φοβάται να αναδείξει. Όλα αυτά όμως αποτελούν μέρος μιας προσωπικής ιστορίας , συγκεκριμένα της συγκινητικής Μαντλέν, τα οποίοα η ίδια αποδέχεται ως έχουν. Και αυτό σε μα εποχή πολιτικής ορθότητας, όπου το cancel culture θέλει να εξαφανίσει καθετί παλιό, που δεν χωράει στα σημερινά καλούπια, αποτελεί αναμφίβολα μία επαναστατική με τον τρόπο της θέση, γιατί το παρελθόν αποτελεί ένα κομμάτι αυτού του κόσμου. Κι αν μερικές φορές ο Καριόν εξοκείλει στο μελόδραμα το κάνει καλαίσθητα, πετυχαίνοντας μια ειλικρινή συγκίνηση, με τις σεκάνς του Μπουν και της Ρενό να ξεχωρίζουν αισθητά.
Νυρεμβέργη (Nyurnberg)
Σκηνοθεσία: Νικολάι Λέμπεντεφ
Παίζουν: Σεργκέι Κέμπο, Λιούμπφ Ακσιόνοβα, Εβγκένιν Μιρόνοφ
Περιληψη: Ένας νεαρός βετεράνος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου ετοιμάζεται να εκπροσωπήσει την ΕΣΣΔ ως μεταφραστής στην επονομαζόμενη «Δίκη του Αιώνα», η οποία δικάζει τους κατηγορούμενους Ναζί για τα εγκλήματά τους. Ο ίδιος ωστόσο έχει μιαακόμα αποστολή: να αναζητήσει τον χαμένο αδερφό του, που εξαφανίστηκε το 1942.
Ρώσικο δράμα με φόντο τη διάσημη δίκη κατά των Ναζί.
Το 1945, το Διεθνές Στρατιωτικό Δικαστήριο ξεκινά τις εργασίες του στη Νυρεμβέργη. Ένας τεράστιος αριθμός ανθρώπων από όλο τον κόσμο έρχεται στη δίκη, η οποία αργότερα θα ονομαστεί Δίκη του Αιώνα: η πόλη είναι γεμάτη με δημοσιογράφους, δικηγόρους, μεταφραστές και μάρτυρες. Υπηρετώντας στο γραφείο του σοβιετικού στρατιωτικού διοικητή στο Βερολίνο, συμμετέχοντας στην επίθεση στην πρωτεύουσα του Τρίτου Ράιχ, ο αξιωματικός πληροφοριών-μεταφραστής Λοχαγός Ιγκόρ Βόλγκιν έλαβε επιστολές από τον αδελφό του καλλιτέχνη Νικολάι, ο οποίος χάθηκε το 1942.
Οι επιστολές απευθύνονταν στη μητέρα, που πέθανε στο πολιορκημένο Λένινγκραντ και είχαν σταλεί από τη Νυρεμβέργη, που πλέον βρίσκεται στην Αμερικανική Ζώνη Κατοχής στη Γερμανία. Ο Ιγκόρ Βόλγκιν εκμεταλλευόμενος την ανάγκη παρουσίας μεταφραστών, ως μέλος της σοβιετικής αντιπροσωπείας στη δίκη, , φτάνει στην πόλη για να αναζητήσει τον αδελφό του.
Βασισμένος στο βιβλίο του Αλεξάντερ Ζβιάγκιντσεφ «Forever and ever», ο Νικολάι Λέμπεντεφ προσπαθεί να αποδώσει τον αναβρασμό που επικρατούσε στην ομώνυμη γερμανική πόλη εν όψει της περιβόητης δίκης, πράγμα που πετυχαίνει πολλές και αφετέρου να συνδυάσει το ρομάντζο με το κατασκοπικό θρίλερ και το ιστορικό ντοκουμέντο, χωρίς τελικά να καταφέρει να βρει τη χρυσή τομή.