Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες οι «Φύλακες του Γαλαξία επιστρέφουν για Τρίτη και τελευταία φορά.
Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Θανάση Τότσικα μάς ταξιδεύει στη Μήλο σε «Saison Morte» και ένα λεπτοδουλεμένο δράμα από την Ουκρανία και το Ισραήλ έρχονται στις αίθουσες.
Φύλακες του Γαλαξία 3 (Guardians of the Galaxy VOL. 3)
Σκηνοθεσία: Τζέιμς Γκαν
Παίζουν: Κρις Πρατ, Ζόι Σαλντάνα, Σον Γκαν, Ντέιβ Μπατίστα, Βιν Ντίζελ, Μπράντλεϊ Κούπερ
Περίληψη: Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες ο Πίτερ Κουίλ και η παρέα του προσπαθούν να εγκλιματιστούν σε μια ήσυχη καθημερινότητα. Όμως σκοτεινά κομμάτια από το παρελθόν του Ρόκετ έρχονται στην επιφάνεια και απειλούν την ομάδα.
H διαγαλαξιακή παρέα του Κρις Πρατ επιστρέφει με ένα τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο.
Αυτή τη φορά οι Φύλακες, αφού εξαγόρασαν το Κnowhere από τον Collector, έχουν βαλθεί να διορθώσουν την τρομερή ζημιά, που προκάλεσε ο Thanos. Πλέον είναι αποφασισμένοι να μεταμορφώσουν το Knowhere σε καταφύγιο, όχι μόνο για τους ίδιους, αλλά για όλους τους πρόσφυγες, που έχουν εκτοπιστεί από το σύμπαν. Ο Κουίλ με τη σειρά του περιφέρεται στα μπαρ και καζίνο του, προσπαθώντας να καταπνίξει τον καημό του για τον θάνατο της αγαπημένης του Gamora, όταν εμφανίζεται ένας νέος εχθρός: ένας τρελός επιστήμονας, γνωστός ως High Evolutionary, που έχει άμεση σχέση με το ταραχώδες παρελθόν του Ρόκετ. Μετά από χρόνια πειραματισμού με θύματα ανήμπορα ζώα, ο High Evolutionary έχει βαλθεί να επανακτήσει αυτό που νιώθει ότι του ανήκει, οπότε οι Φύλακες πρέπει να συσπειρωθούν για ακόμα μια φορά.
Mε βασικό άξονα το παρελθόν Ρόκετ, ο Τζέιμς Καν, που επανέρχεται στο σκηνοθετικό τιμόνι, κάνει ένα διασκεδαστικό φινάλε, ισορροπώντας ανάμεσα στο συναίσθημα και στο χιούμορ, πάντα με σύμμαχό του ένα εξαιρετικό soundtrack, που πλέον έχει γίνει σήμα κατατεθέν της γαλαξιακής ομάδας. Αν και τα κλισέ δεν λείπουν, οι ανατροπές διαδέχονται η μία την άλλη – ίσως συχνά χωρίς συνοχή- και μαζί με τις καταιγιστικές δράσεις και τις πολιτικές αιχμές, αποζημιώνουν τελικά τους φανατικούς της σειράς, που ίσως καταφέρουν ακόμα και να συγκινηθούν.
Saison Morte
Σκηνοθεσία: Θανάσης Τότσικας
Παίζουν: Δημήτρης Λάλος, Ορέστης Τζιόβας, Τόνια Σωτηροπούλου, Τζένη Θεωνά, Θανάσης Ταταυλάλης, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Μάνος Βακούσης, Ολγα Δαμάνη
Περίληψη: Ύστερα από κλήση, αστυνομικοί καταφτάνουν σε ξενοδοχείο, που βρίσκεται σε ερημική τοποθεσία, μονάχα για να ανακαλύψουν έναν άνδρα τραυματισμένο και δολοφονημένους την ιδιοκτήτρια και έναν υπάλληλο. Ο επιζών προσπαθεί πάση θυσία να αποδείξει πως δεν είναι ο ένοχος.
Ένα στιβαρό αστυνομικό θρίλερ από τον Θανάση Τότσικα, με τον Δημήτρη Λάλο.
Ένας άνδρας, ο Χρήστος, καλεί την αστυνομία από το ξενοδοχείο Paradise, που βρίσκεται σε μια ερημική τοποθεσία του νησιού τη χειμερινή περίοδο. Όταν φτάνει η αστυνομία, βρίσκει τον άνδρα τραυματισμένο, την ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου δολοφονημένη, όπως και τον συνάδελφο του άνδρα που τηλεφώνησε. Δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να πει τι έγινε στο ξενοδοχείο, πλην του Χρήστου, ο οποίος επιμένει να ζητάει από το κρεβάτι του ιατρικού κέντρου που νοσηλεύεται, τη Νάντια, μια γυναίκα από την Αθήνα, που ζούσε σε μια ερημική τοποθεσία κοντά στο ξενοδοχείο. Οι αστυνομικοί όμως δεν τη βρίσκουν πουθενά, οπότε η θέση του Χρήστου επιδεινώνεται, εφόσον δεν υπάρχει κανείς να επιβεβαιώσει την ιστορία του. Οι αστυνομικοί τον πιέζουν κι εκείνος με την αίσθηση ότι τελικά θα τον κατηγορήσουν για όλα, ξεκινάει να αφηγείται μια ιστορία στην οποία κανένας δεν είναι αυτό που φαίνεται.
Στις κινηματογραφικές πρεμιερες ο Θανάσης Τότσικας στην πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία με φόντο τη Μήλο κατά τη διάρκεια της τουριστικής μη τουριστικής, οπότε και «νεκρής» εποχής» (saison morte) στήνει ένα σφιχτοδεμένο αστυνομικό θρίλερ σε σενάριο Παναγιώτη Iωσηφέλη, που σέβεται τους κανόνες του είδους, χωρίς ωστόσο να τους ανατρέπει. Με γρήγορο ρυθμό και μοντάζ , που διορθώνει τις σεναριακές φλυραρίες, ο Τότσικας δείχνει πως ξέρει να δημιουργεί ατμόσφαιρες, να καθοδηγεί ηθοποιούς , αλλά και να αφηγείται μία περίπλοκη ιστορία, που στο φινάλε της όμως ήθελε περισσότερη δουλειά.
Η Βαλέρια Παντρεύεται (Valeria Mithatenet / Valeria Is Getting Married)
Σκηνοθεσία: Μιχάλ Βίνικ
Παίζουν: Λένα Φράιφελντ, Ντάσα Τβορόνοβιτς, Γιάκοβ Ζάντα Ντάνιελ, Αβραάμ Σαλόμ Λεβί
Περίληψη: Η Βαλέρια, μια νεαρή Ουκρανή, φτάνει στο Ισραήλ για να γνωρίσει τον μέλλοντα σύζυγό της. Ο γάμος τους έχει κανονιστεί μέσω διαδικτύου – ακριβώς όπως και ο γάμος της μεγαλύτερης αδερφής της κοπέλας, Κριστίνα, που ζει ήδη εδώ και χρόνια παντρεμένη στο Ισραήλ. Τίποτε όμως δεν θα κυλήσει ομαλά μετά από την άφιξή της.
Κοινωνικό δράμα από την Ουκρανία και το Ισραήλ για τις νύφες του διαδικτύου.
Η Βαλέρια, μία νεαρή γυναίκα από την Ουκρανία, προσπαθώντας να ξεφύγει από τη δύσκολη ζωή της, μέσω διαδικτύου βρίσκει τον μέλλοντα σύζυγο της, όπως ακριβώς έκανε και η αδερφή της, η Κριστίνα. Όταν όμως φτάνει στη νέα της πατρίδα, θα διαπιστώσει πως Κριστίνα δεν ζει και κατάσταση, που εκείνη είχε το μυαλό της, ενώ ο κουνιάδος της στην ουσία την έχει παζαρέψει. Αρνούμενη να δεχτεί τελικά τον επικείμενο γάμο, η Βαλέρια θα έρθει αντιμέτωπη με τον κοινωνικό της περίγυρο.
Η Μίχαλ Βίνικ («Blush») καταπιάνεται με ένα ζήτημα, που έχει παραγνωρίσει το #Metoo, τις νύφες του διαδικτύου καταγράφοντας όχι μόνο ζητήματα ταυτότητας, φύλου και μετανάστευσης, αλλά και τη μοναξιά της σύγχρονης ζωής. Κινηματογραφώντας από κοντά τους ήρωες της ως επί το πλείστον σε ένα διαμέρισμα- σύμβολο της επίπλαστης οικογενειακής ευτυχίας- , η Ισραηλινή δημιουργός με ευαισθησία και μία πραγματικά δεξιοτεχνική διαχείριση αποτυπώνει ,χωρίς καταγγελτική διάθεση, μία ζοφερή πραγματικότητα όχι μόνο για τις γυναίκες, αλλά και για τους άντρες, υπογράφοντας ένα λεπτοδουλεμένο δράμα, που στηρίζεται στις εξαιρετικές ερμηνείες των πρωταγωνιστών και ρίχνει φως στο πώς το πολιτικό παρασκήνιο και τα συμφέροντα επηρεάζουν την ιδιωτική σφαίρα.
Εμμονες Ώρες στον Τόπο της Πραγματικότητας
Σκηνοθεσία: Ρέα Βαλντέν
Περίληψη: Εξομολογήσεις της Αντουανέττας Αγγελίδη στην κόρη της, Ρέα Βαλντέν.
Μια μυστική ασπρόμαυρη εξομολόγηση της Αντουανέττας Αγγελίδη στη Ρέα Βαλντέν και στον κόσμο.
Η Αγγελίδη είναι πρωτοπόρος του φεμινιστικού avant-garde κινηματογράφου στην Ελλάδα από τη δεκαετία του 1970, με αναγνωρίσιμο προσωπικό ύφος. Ο τίτλος του ντοκιμαντέρ, που υπογράφει η κόρης της, συνδυάζει αποσπάσματα από τους τίτλους των τεσσάρων μεγάλου μήκους ταινιών της, που συνδέονται με την εμπειρία και διαδικασία της καλλιτεχνικής δημιουργίας: «έμμονες ώρες» καθημερινής δημιουργίας «στον τόπο της πραγματικότητας», εντός και εκτός ταινίας. Οι ρίζες της ταινίας βυθίζονται σε μια ζωή, αφιερωμένη στην τέχνη, αλλά και στη μακρά δημιουργική συνεργασία της με την κόρη της, τη Ρέα Βαλντέν. Είναι μια διαθήκη τρόπον τινά, που προσφέρει τα οράματα, τα όνειρα, και τις τραυματικές εμπειρίες της, μαζί με τη σοφία μιας ζωής, καθώς το βλέμμα της Αγγελίδη αποκτά μια τραγικότητα μέσω της εμπειρίας της (κυριολεκτικής) τύφλωσης.
Η ιδέα της ταινίας μορφοποιήθηκε μέσα στην καραντίνα, που υποχρέωσε τις δυο δημιουργούς σε ένα είδος ιδιόμορφης φυλάκισης, μαζί με την αναπόφευκτη εισβολή της εξωτερικής πραγματικότητας. Πρόκειται στην ουσία μια ταινία φτιαγμένη στο εσωτερικό ενός δωματίου, μεταξύ ποιητικής και βιωμένης εμπειρίας, και αφορά στον εσωτερικό μας χώρο, στον πιο μυστικό τόπο, όπου βρίσκουμε το Άλλο και τον Άλλον.
Οι προβολές θα ακολουθούνται από εισηγήσεις και συζήτηση με το κοινό, με τη συμμετοχή και των συντελεστριών της ταινίας. Θα μιλήσουν ο Σάββας Μιχαήλ, συγγραφέας (Παρασκευή 5/5), η Αθηνά Αθανασίου, καθηγήτρια Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Κοσμήτορας της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών, Πάντειο Πανεπιστήμιο (Σάββατο 6/5), ο Ντένης Ζαχαρόπουλος, ιστορικός και κριτικός τέχνης (Κυριακή 7/5), η Εύα Στεφανή, σκηνοθέτρια και καθηγήτρια, Εθνικό και Καποδιαστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Δευτέρα 8/5), και ο Fil Ιερόπουλος, σκηνοθέτης, καλλιτέχνης και ερευνητής (Τρίτη 9/5).
Απλώς Υπέροχη (Just Super)
Σκηνοθεσία: Ράσμους Σίβεντσεν
Με τις φωνές των (στα ελληνικά): Βασιλική Σούτη, Κωνσταντίνου Κλαυδιανού, Ακίνδυνου Γκίκα, Ανδρέα Ευαγγελάτου, Εβελίνας Αραπίδη, Γεωργίας Ιωαννίδουκ.α
Περίληψη: Η ιστορία μίας οικογένειας πεισματάρηδων υπερηρώων, που ζουν στα κρυφά και κληρονομούν τις υπερδυνάμεις τους από γενιά σε γενιά.
Animation από τη Νορβηγία για μία οικογένεια πεισματάρηδων υπερηρώων.
Για άλλη μια φορά το Σούπερ Λιοντάρι σώζει την πόλη! Κανείς δεν γνωρίζει ποιος κρύβεται πίσω από τη μάσκα, εκτός από την εντεκάχρονη Χέντβιχ, επειδή το Σούπερ Λιοντάρι είναι ο πατέρας της και μια μέρα θα πάρει εκείνη τη θέση του. Κι εκείνη η μέρα φτάνει νωρίτερα απ’ όσο περίμενε. Αλλά η Χέντβιχ, που δεν έχει ούτε ακροβατικές ούτε αθλητικές ικανότητες, φαντάζει πολύ αδέξια στον πατέρα της για να γίνει υπερηρωίδα, ο οποίος αποφασίζει να παραδώσει τη στολή στον ξάδερφό της. Εκείνη λοιπόν πρέπει τώρα να αντιδράσει γρήγορα για να αποδείξει ότι είναι μια υπερηρωίδα.
Κινηματογραφικές πρεμιέρες και επαναπροβολές:
Ταξίδι στα Κύθηρα
Σκηνοθεσία: Θόδωρος Αγγελόπουλος
Παίζουν: Μάνος Κατράκης, Μαίρη Χρονοπούλου, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Ντόρα Βολανάκη, Γιώργος Νέζος, Αθηνόδωρος Προύσαλης
Περίληψη: Ένας πολιτικός πρόσφυγας επιστρέφει μετά από 32 χρόνια εξορίας στην πατρίδα, αλλά συνεχίζει να νιώθει ξένος.
H έκτη μεγάλου μήκους ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου, με πρωταγωνιστή τον Μάνο Κατράκη, που απέσπασε το βραβείο Σεναρίου και FIPRESCI στο Φεστιβάλ Καννών και πέντε Κρατικά βραβεία στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 1984.
Ένας σκηνοθέτης του κινηματογράφου, κουρασμένος απ' τις μυθοπλασίες, αναζητά μια ιστορία ουσιαστική και προσκολλάται σ' έναν γέρο, που πουλάει λεβάντες στον δρόμο: τον Σπύρο, έναν πρώην κομμουνιστή, εξόριστο στην Τασκένδη, που έχει επιστρέψει στην πατρίδα μετά από 32 χρόνια εξορίας. Στο χωριό του, που το είχε υπερασπιστεί κατά τη διάρκεια του πολέμου, γίνεται μάρτυρας ενός ξεπουλήματος της γης και των ιδεών, που προσπαθεί να το αποτρέψει. Ωστόσο, δεν μπορεί να συμπλεύσει με την πραγματικότητα που συναντά. Έτσι, απομονώνεται. Δεν μπορεί να επικοινωνήσει με τα παιδιά του, με τους γύρω του. Μόνο η γυναίκα του, πιστή και υπομονετική Πηνελόπη, τον ακολουθεί μέχρι το τέλος, μέχρι το τελευταίο του ταξίδι.
Με άξονα τον τόπο και τον τρόπο επιστροφής του ξεριζωμένου ανθρώπου που αναζητά την ταυτότητα και τις προοπτικές του, ο Αγγελόπουλος υπογράφει μια ελεγεία για τον επαναστάτη, ενώ ταυτόχρονα προβάλλει μια υπαρξιακή προβληματική πάνω στη δύναμη και την αξία των αισθημάτων, θυμίζοντάς μας έναν από καιρό ξεχασμένο ανθρωπισμό.
Παραπάνω από Άντρας ( L'Uomo in Piu)
Σκηνοθεσία: Πάολο Σορεντίνο
Παίζουν: Τόνι Σερβίλο, Αντρέα Ρένζι, Αντονίνο Μπρουσκέτα
Περίληψη: Οι παράλληλοι βίοι ενός ποπ τραγουδιστή, που βλέπει την καριέρα του να καταρρέει εξαιτίας ενός σεξουαλικού σκανδάλου, και ενός ποδοσφαιριστή, που αναγκάζεται να αποσυρθεί εξαιτίας ενός τραυματισμού.
Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Πάολο Σορεντίνο με τον Τόνι Σερβίλο.
Η άνοδος και η πτώση δύο αντρών που φέρουν το ίδιο όνομα: «Αντόνιο Πισάπια». Ο ένας ήταν διάσημος τραγουδιστής, που η καριέρα του καταστράφηκε μετά από ένα σεξουαλικό σκάνδαλο. Ο άλλος ποδοσφαιριστής, που είδε κι αυτός τη δόξα του να σβήνει, μετά από έναν τραυματισμό.
Μια μαύρη κωμωδία και ταυτόχρονα μια σκοτεινή μελέτη του εύθραυστου ανδρικού εγωισμού και της απατηλής διασημότητας.