Κινηματογραφικές πρεμιέρες: «Ταξίδι» στο ρομαντικό Παρίσι και σε μια επικίνδυνη γειτονιά στην Ισπανία - iefimerida.gr

Κινηματογραφικές πρεμιέρες: «Ταξίδι» στο ρομαντικό Παρίσι και σε μια επικίνδυνη γειτονιά στην Ισπανία

γυναικα φλοραλ αντρας τιραντες
«Το μικρό βιβλιοπωλείο στο Παρίσι»

Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας ένα ρομαντικό παραμύθι του Ετόρε Σκόλα, που δεν πρόλαβε να γυρίσει ο ίδιος.

Στους κινηματογράφους και ένα αστυνομικό θρίλερ από την Ισπανία, που αποκαλύπτει μια σκοτεινή πλευρά της σύγχρονης Ιστορίας και μια γλυκόπικρη δραμεντί με την Βιρτζινί Εφιρά, μάς κρατούν συντροφιά αυτή τη ζεστή εβδομάδα του καλοκαιριού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας

Το μικρό βιβλιοπωλείο στο Παρίσι (Il materiale emotivo)

Σκηνοθεσία: Σέρτζιο Καστελίτο
Παίζουν: Μπερενίς Μπεζό, Σέρτζιο Καστελίτο, Ματίλντα ντε Ανγκέλις, Κλεμεντίνο, Σάντρα Μίλο, Άλεξ Λατς

Περίληψη: O Βιντσένζο μοιράζεται τη ζωή του μεταξύ του βιβλιοπωλείου του και της κόρης του, που ζει απομονωμένη σε ένα δωμάτιο μετά από ένα τραγικό ατύχημα. Όλα όμως αλλάζουν, όταν εμφανίζεται στο βιβλιοπωλείο του η πληθωρική, εκκεντρική και πανέμορφη Γιολάντ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια ιστορία του Ετόρε Σκόλα, που δεν πρόλαβε να γυρίσει ο ίδιος, μετατρέπεται τώρα σε σενάριο από την κόρη του Σίλβια και τον Σέρτζιο Καστελίτο.

Ο Βιντσένζο είναι ιδιοκτήτης ενός βιβλιοπωλείου σε μια γραφική γειτονιά του Παρισιού και πιστεύει φανατικά στη δύναμη της λογοτεχνίας. Παράλληλα, φροντίζει την έφηβη κόρη του, η οποία ζει απομονωμένη σε ένα δωμάτιο μετά από ένα τραγικό ατύχημα, αρνούμενη να μιλήσει. Περιτριγυρισμένος από τις ιστορίες που τόσο αγαπά, αλλά και ανήμπορος να αλλάξει την ψυχική κατάσταση της κόρης του, ο Βιντσένζο περιμένει ένα θαύμα. Και το θαύμα αυτό έρχεται με τη μορφή της πληθωρικής, εκκεντρικής Γιολάντ, η οποία εισβάλλει μια μέρα στο βιβλιοπωλείο του σαν σίφουνας και ανατρέπει την ήσυχη ζωή του.

Η Γιολάντ είναι ηθοποιός, που επιτέλους έχει την ευκαιρία να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο και το κυριότερο εντελώς αδιάφορη για τη λογοτεχνία. Ο Βιντσένζο σταδιακά θα συνηθίσει την ορμητική της ενέργεια και θα τη μυήσει στον κόσμο των βιβλίων, με αποτέλεσμα να παρασυρθεί σε μια απρόβλεπτη ιστορία, που θα τον κάνει να νιώθει ζωντανός.

Ο Σέρτζιο Καστελίτο, που είχε συνεργαστεί στο παρελθόν με τον σπουδαίο Ιταλό δημιουργό, παίρνει στα χέρια του ένα σενάριο με εμφανή την πατίνα του χρόνου, το οποίο είχε αρχικά μετατραπεί σε graphic novel από τον καλλιτέχνη Ίβο Μιλάτς, και επιλέγει να διατηρήσει την vintage αισθητική του, τόσο αφηγηματικά όσο και κινηματογραφικά, χωρίς να ωστόσο αποφεύγει τις κακοτοπιές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γυρίζοντας το μεγαλύτερο μέρος στα στούντιο της Τσινετσιτά, φτιάχνει ένα χαριτωμένο μέσα στην απλότητά του παραμύθι, με φόντο το μαγευτικό Παρίσι, που εδώ πρωταγωνιστεί στην πλέον καρτποσταλική του εκδοχή, αλλά ποτέ δεν καταφέρνει να εμβαθύνει περισσότερο στις δύο εκ διαμέτρου αντίθετες στάσεις ζωής, που εκπροσωπούν οι κεντρικοί χαρακτήρες και στο πώς αυτές τελικά μόνο εν τη ενώσει μπορούν να λειτουργήσουν. Ο ίδιος κρατάει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, προσδίδοντας μια εκφραστική εσωτερικότητα, όμως η Μπερενίς Μπέζό δεν έχει τη σπίθα και την ενέργεια ενός γοητευτικού εισβολέα, με αποτέλεσμα η μεταξύ τους σχέση να μην απογειώνεται.

Περιμένοντας τον Μποτζάνγκλς (En attendant Bojangles)

Σκηνοθεσία: Ρεζί Ρουανσάρ
Παίζουν: Βιρζινί Εφιρά, Ρομέν Ντουρίς, Γκρεγκορί Γκαντεμπουά, Σολάν Μασαντό Γκρανέ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Μπροστά στον μικρό τους γιο, η Καμίλ και ο Ζορζ χορεύουν το αγαπημένο τους τραγούδι «Mr Bojangles» της Νίνα Σιμόν. Μαζί τους υπάρχει χώρος μόνο για παιχνίδι και φαντασία. Είναι η Καμίλ, που τους δείχνει τον δρόμο και τους οδηγεί σε μια ποιητική δίνη, ανεξάρτητα με τα όσα συμβαίνουν γύρω τους.

Οι Βιρζινί Εφιρά και Ρομέν Ντιρίς ζουν μια αντισυμβατική ευτυχία, που κοστίζει ακριβά, στην μελαγχολική δραμεντί του Ρεζί Ρουανσάρ.
«Ούτε να το σκέφτεσαι. Αυτή η γυναίκα θα σου πάρει τα μυαλά», συμβουλεύει ένας φίλος τον Ζορζ, που μαγεύεται από τη σαγηνευτική Καμίλ, βλέποντάς τη μια μέρα να χορεύει. Εκείνος όμως δεν ακολουθεί τη συμβουλή του. Παραδίδεται άνευ όρων σε έναν παθιασμένο έρωτα, που συνεχίζεται με την ίδια ένταση και μετά τη γέννηση του παιδιού τους. Ο μικρός τους γιος, ο Γκαρί, βιώνει την αντισυμβατική καθημερινότητα των εκκεντρικών γονιών του, βλέποντάς τους κάθε βράδυ να χορεύουν το αγαπημένο τους τραγούδι: το «Mr Bojangles» της Νίνα Σιμόν. Οι ξέφρενες γιορτές, τα παιχνίδια και η αχαλίνωτη φαντασία, αυτή η δίνη που παρασύρει και τους τρεις μακριά από την πεζή καθημερινότητα, έχει και μια άλλη πλευρά, πιο σκοτεινή. Όταν η Καμίλ σταδιακά βυθίζεται σε αυτήν χωρίς κανένα δίχτυ ασφαλείας, μπαμπάς και γιος πρέπει να αντιμετωπίσουν τη σκληρή πραγματικότητα.

Ο Ρεζί Ρουανσάρ («Οι Μεταφραστές», «Χτυποκάρδια στο Γραφείο») διασκευάζει το best-seller «Μου χαρίζετε αυτό το χορό;» του Ολιβιέ Μπουρντό και μας ταξιδεύει στη δεκαετία του ‘ 60 με την πρόφαση μιας ανορθόδοξης ρομαντικής κομεντί. Στο βιβλίο, η αφήγηση γίνεται από την πλευρά του πατέρα, ο Ρουανσάρ όμως επιλέγει να πει την ιστορία αυτού του παθιασμένου ζευγαριού, που αρνείται την τρέλα της σύμβασης για να τιμωρηθεί διά της τρέλας, μέσα από τα μάτια του μικρού αγοριού, που με το αθώο βλέμμα του είναι το μόνο που μπορεί να δεχτεί την «εκκεντρικότητα» των γονιών του. Εύστοχα λοιπόν εκμεταλλεύεται την επικίνδυνη ακροβασία ανάμεσα στον αδυσώπητο ρεαλισμό και στους μαγικούς κόσμους που πλάθουν ο Ζορζ και η Καμίλ, για να καταλήξει σε ένα παραμύθι, που ενώ έχει δράκους και τέρατα, ξεχειλίζει από την άγρια χαρά της ζωής, δίνοντας στην υπέροχη Εφιρά άλλη μια ευκαιρία να ξεδιπλώσει την ερμηνευτική της γκάμα σε έναν πολυσύνθετο ρόλο.

Ο Αντικαταστάτης (El Sustituto)

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σκηνοθεσία: Όσκαρ Αϊμπάρ
Παίζουν: Ρικάρντο Γκομέζ, Βίκι Λουένγκο, Πέρε Πόνσε

Περίληψη: Ένας νεαρός αστυνομικός που μεγάλωσε στις επικίνδυνες γειτονιές της Μαδρίτης, θα αναλάβει μια υπόθεση σε μια παραλιακή πόλη, με την ελπίδα, όχι μόνο να θεραπευτεί η κόρη του από την ασθένειά της, αλλά να βρει και ο ίδιος ηρεμία. Αλλά, με το που φτάνει στη νέα του θέση, θα βρεθεί μπλεγμένος σε μια περίεργη υπόθεση.

Ο Όσκαρ Αϊμπάρ μάς μεταφέρει με ένα αστυνομικό θρίλερ στη δεκαετία του ΄80, εκεί όπου το τραγικό παρελθόν και το ζοφερό μέλλον φαίνεται πως συναντιούνται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη μετά-Φρανκική Ισπανία του 1982, κι ενώ όλη η χώρα παρακολουθεί εναγωνίως το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου και ζει την προεκλογική περίοδο που θα φέρει στην εξουσία τον σοσιαλιστή Φελίπε Γκονθάλεθ και μαζί την ελπίδα μιας αλλαγής, ένας νεαρός αστυνομικός, ο Αντρές, που θέλει να τον αποκαλούν μόνο με το μικρό του όνομα, από τις φτωχογειτονιές της Μαδρίτης μετακομίζει σε μια φαινομενικά ειδυλλιακή παραθαλάσσια πόλη, στην Ντένια της Κόστα Μπλάνκα,μαζί με τη μικρή του κόρη και τη γυναίκα του. Όταν φτάνει εκεί όμως, αναγκάζεται να διερευνήσεις τις περίεργες συνθήκες της δολοφονίας του προκατόχου του.

Η έρευνά του θα τον οδηγήσει σε ένα παραλιακό ξενοδοχείο, όπου μια κοινότητα πρώην Ναζί αξιωματούχων, καταζητούμενων από διάφορες χώρες για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, ζει μια ήρεμη και παραδεισένια ζωή. Ταυτόχρονα, ένας στενός του συνεργάτης και μια γοητευτική γιατρός θα τον βοηθήσουν να φτάσει στην άκρη του λαβυρίνθου και να ξεσκεπάσει μια σκληρή αλήθεια όχι μόνο για τη χώρα του, αλλά για ολόκληρη την Ευρώπη.

Βασισμένος σε αληθινά γεγονότα, ο Όσκαρ Αϊμπάρ στήνει ένα στιβαρό αστυνομικό θρίλερ, από τα πλέον αντιπροσωπευτικά της ισπανικής σχολής, με εξαιρετική αναπαράσταση της εποχής, και υπενθυμίζει μια οδυνηρή πραγματικότητα: τη συγκάλυψη των ναζιστών και των εγκλημάτων τους στην Ευρώπη, που ξεκινάει μετά από τον Β’ παγκόσμιο Πόλεμο και τελικά φτάνει μέχρι σήμερα. Κι ενώ η αποκάλυψη σχετικά με την πραγματική ταυτότητα των Γερμανών ενοίκων του παραθαλάσσιου θέρετρου έρχεται νωρίς, ο Ισπανός δημιουργός καταφέρνει να κρατήσει το σασπένς, αντιπαραβάλλοντας το προσωπικό δράμα του Αντρές με ένα πολιτικό έγκλημα, που δημιουργεί σαφείς συνειρμούς με την άνοδο των ακροδεξιών φαινομένων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Ρικάρντο Γκομέζ στον ρόλο του Αντρές, μασώντας μόνιμα μια τσίχλα, σηκώνει το βαρύ φορτίο αυτής της μοναχικής πορείας για να γίνει τελικά ο αποδιοπομπαίος τράγος ενός σαθρού συστήματος, πληρώνοντας το τίμημα μιας αλήθειας, που ακόμα αρνούμαστε να κοιτάξουμε κατάματα.

SAS Ειδικές Δυνάμεις: Κόκκινος Συναγερμός (SAS: Red Notice)

Σκηνοθεσία: Μάγκνους Μάρτενς
Παίζουν: Σαμ Χιούαν, Ρούμπι Ρόουζ, Άντι Σέρκινς, Χάνα Τζον-Κάμεν, Τομ Χόπερ, Νόελ Κλαρκ, Όουεν Γέομαν, Ρέι Πανθάκη, Αν Ράιντ, Τομ Γουίλκινσον, Τζινγκ Λούσι

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Ένας αξιωματικός των ειδικών δυνάμεων γίνεται η μοναδική ελπίδα σωτηρίας των επιβατών ενός τρένου, όταν ένας μικρός στρατός από καλά εκπαιδευμένους εγκληματίες το καταλαμβάνει και τους κρατά σε καθεστώς ομηρίας, απαιτώντας λύτρα από τη βρετανική κυβέρνηση.

Το βιβλίο του Άντι ΜακΝαμπ (ψευδώνυμο του πεζοναύτη Στίβεν Μπίλι Μίτσελ, που ήταν για χρόνια μέλος της επίλεκτης ομάδας των βρετανικών ειδικών δυνάμεων SAS) γίνεται μια περιπέτεια δράσης από τον Μάγκνους Μάρτενς του «Walking Dead».

Ο Τομ Μπάκιγχαμ, ένας πράκτορας Ειδικών Δυνάμεων σε διαθεσιμότητα, πηγαίνει την αγαπημένη του Σόφι Χαρτ από το Λονδίνο στο Παρίσι με
σκοπό να της κάνει πρόταση γάμου. Όταν το τρένο βρίσκεται στη Σήραγγα της Μάγχης, μια ομάδα βαριά οπλισμένων μισθοφόρων με επικεφαλής την σατανική Γκρέις Λιούιζ, παίρνει τον έλεγχο του τρένου και κρατάει τους επιβάτες αιχμάλωτους. Η Γκρέις απειλεί να τινάξει τη σήραγγα και κηρύσσει οικονομικό πόλεμο στην κυβέρνηση, που έχει τα δικά της ένοχα μυστικά να προστατέψει. Άοπλος και χωρίς επικοινωνία με την αντι-τρομοκρατική ομάδα, ο Τομ είνα η μοναδική ελπίδα της Σόφι και των επιβατών να επιβιώσουν.

Ο Μάρτενς με μια λογική και αισθητική παλιότερων δεκαετιών μετατρέπει ένα δυνάμει αστυνομικό θρίλερ σε μια ανούσια περιπέτεια δεύτερης διαλογής, χωρίς εντυπωσιακές σκηνές δράσης, με υποτυπώδη πλοκή, βαρύγδουπους διαλόγους άνευ λόγου και χάρτινους χαρακτήρες, που δεν καταφέρνουν καν να γίνουν cult. Αντίθετα, οι μιλιταριστικές κορώνες και τα «αρσενικά παλιάς κοπής», καθιστούν έως και δύσκολη τη θέαση μιας ταινίας, που αν είχε γυριστεί στα 80’s, μπορεί να έκοβε μερικά εισιτήρια, σήμερα όμως πραγματικά αναρωτιέται κανείς πώς και γιατί κατάφερε να πάρει έγκριση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κινηματογραφικές πρεμιέρες και επαναπροβολές

Μπαραβέντο (Barravento)

Σκηνοθεσία: Γκλάουμπερ Ρόχα
Παίζουν: Αντόνιο Πιτάνγκα, Λουίζα Μαρανιάο, Λούσι ντε Καρβάλιο, Άλντο Τεϊχέιρα, Λίντιο Σίλβα

Περίληψη: Η μυσταγωγία της παράδοσης έρχεται αντιμέτωπη με τον ορθολογισμό σε ένα χωρίο της Βραζιλίας.

To ντεμπούτο του εικοσιτριάχρονου τότε Γκλάουμπερ Ρόχα, μια από τις πιο σημαντικές στιγμές του Cinema Novo της Βραζιλίας, κυκλοφορεί σε επανέκδοση.

Σε ένα ψαροχώρι της Μπαΐα, στη Βραζιλία, οι κάτοικοι του οποίου είναι απόγονοι σκλάβων από την Αφρική, η λατρεία του μυστικισμού καλά κρατεί. Ο ερχομός του Φιρμίνο, που έφυγε πριν από χρόνια στο Σαλβαδόρ, δραπετεύοντας από τη φτώχεια, πολώνει τις εντάσεις. Ο Φιρμίνο αρνείται τη μοιρολατρική αντιμετώπιση των συντοπιτών του και τους προτρέπει να εξεγερθούν ενάντια στον ιδιοκτήτη των διχτυών, που χρησιμοποιούν για το ψάρεμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Γκλάουμπερ Ρόχα («Ο Θεός και ο Διάβολος στη Χώρα του Ήλιου», «Αντόνιο ντας Μόρτες», «Κόσμος σε μια Έκσταση») ,ο σημαντικότερος εκπρόσωπος της βραζιλιάνικης κινηματογραφικής αβανγκάρντ, υπογράφει ένα εικαστικά συναρπαστικό κοινωνικό δράμα επηρεασμένο από τον νεορεαλισμό, τη νουβέλ βαγκ και τις επαναστατικές ιδέες της εποχής.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ