Η Καλαμάτα, διεθνής πόλη του χορού και αυτό τον Αύγουστο - Κορυφαίoι ξένοι, σπουδαίοι Ελληνες στο φεστιβάλ [εικόνες] - iefimerida.gr

Η Καλαμάτα, διεθνής πόλη του χορού και αυτό τον Αύγουστο - Κορυφαίoι ξένοι, σπουδαίοι Ελληνες στο φεστιβάλ [εικόνες]

Kaos
KAOS της Ιωάννας Πορτόλου και της ομάδας Griffón Dance Company, μια παράσταση που είδαμε πρώτη φορά το 2019 στην Επίδαυρο

Η πόλη που ξέρει να αντιστέκεται στις δυνάμεις της ακινησίας και της καταστροφής, η Καλαμάτα, μέσα σε αυτό το αλλόκοτο καλοκαίρι της πανδημίας αντιστέκεται και ακολουθώντας όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας διοργανώνει κανονικά το παγκόσμιας φήμης Φεστιβάλ Χορού της.

Είναι μια πόλη όχι μόνο ανθεκτική, αλλά μια πόλη που ξέρει μέσα από τη δυσκολία, την καταστροφή, να φέρνει ξανά σπινθήρες δημιουργίας. Να γίνεται όλο και καλύτερη. Η Καλαμάτα, η πόλη που παρά το τρομακτικό χτύπημα του σεισμού πριν από δεκαετίες έγινε πόλη-πρότυπο, έγινε φάρος πολιτισμού και μια από τις πλέον γνωστές διεθνείς μήτρες του σύγχρονου χορού, δεν πτοείται ούτε από την πανδημία. Το αγαπημένο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας επιστρέφει λοιπόν για την 26η διοργάνωσή του και απλώνεται σε ανοιχτούς χώρους της πόλης, με το πείσμα και την αποφασιστικότητα των κατοίκων και βέβαια της καλλιτεχνικής διευθύντριας Λίντας Καπετανέα και της ομάδας της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Peeping Tom
Peeping Tom

Από την Παρασκευή 21 Αυγούστου, όταν αρχίζει και κοπιάζει η ατμόσφαιρα γιορτής του Δεκαπενταύγουστου και ως τις 30 Αυγούστου, 21 παραγωγές κατεβαίνουν στη Μεσσηνία. Ανάμεσά τους ονόματα σπουδαία, όπως ο Israel Galván που θα δώσει νέα διάσταση στο φλαμέγκο μέσα στο Κάστρο της Καλαμάτας αλλά και οι ρηξικέλευθοι του σύγχρονου χορού Peeping Tom. Ομως και οι Ελληνες που αλλάζουν τα δεδομένα στην εγχώρια και μόνο σκηνή, όπς οι Griffon. Αναλυτικά το πρόγραμμα έχει ως εξής:

 ΤοTRACES, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, των Wim Vandekeybus και της ομάδας Ultima Vez, ανοίγει το φεστιβάλ
ΤοTRACES, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, των Wim Vandekeybus και της ομάδας Ultima Vez, ανοίγει το φεστιβάλ

Με το έργο TRACES που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ο Wim Vandekeybus και η ομάδα Ultima Vez ανοίγουν το φετινό 26ο Φεστιβάλ Χορού στο Aμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας (21 και 22 Αυγούστου). Δέκα χορευτές κινούνται υπό τους ήχους της μουσικής των Trixie Whitley, Shahzad Ismaily, Ben Perowsky και Daniel Mintseris, ενώ μαζί τους τους επί σκηνής θα βρίσκεται και ο κιθαρίστας Marc Ribot, συνθέτης της μουσικής του Inasmuch as Life is Borrowed και της μεγάλου μήκους ταινίας του Vandekeybus Galloping Mind.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το φλαμένκο ως έκρηξη από τον  Israel Galván
Το φλαμένκο ως έκρηξη από τον Israel Galván

Την Κυριακή 23 Αυγούστου στις 19.45 στο Κάστρο, ο Israel Galván με το έργο του SOLO: REVOLUTION WITHOU TMUSIC επαναπροσδιορίζει το παραδοσιακό φλαμένκο. Πορευόμενος στα βήματα του Vicente Escudero, ο Galván δεν χρησιμοποιεί μουσική συνοδεία, αλλά αφουγκράζεται το σώμα του και δημιουργεί τη δική του μουσική, με τα πόδια, τις παλάμες και τα δάχτυλα των χεριών, ενίοτε και με τη φωνή του. Ακολουθεί στις 22.00 στον Εναλλακτικό Χώρο του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας η παράσταση SAME SAME από ένα απρόβλεπτο ντουέτο, τη θεατρική σκηνοθέτιδα Petra Tejnorová και την κορυφαία χορεύτρια Tereza Ondrová. Mε αναφορές στον Μπάστερ Κίτον, οι δύο ηρωίδες μας συγκινούν με το βάθος και την ειλικρίνειά τους, παρ’ όλη την ελαφρότητα της φόρμας που υπογραμμίζεται από τη σκηνοθεσία και χορογραφία της Γαλλο-Βελγίδας χορογράφου Karine Ponties, η οποία παρουσιάζει δουλειά της για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

 Οι Koka&Panu με την «Υλη»
Οι Koka&Panu με την «Υλη»

Το δεύτερο Σαββατοκύριακο μεγάλοι πρωταγωνιστές είναι οι Peeping Tom επίσης με το τελευταίο τους έργο Diptych, όπου οι Gabriela Carrizo και ο Franck Chartier καλλιτεχνικοί διευθυντές της ομάδας, επεξεργάζονται εκ νέου δύο παλαιότερα έργα τους που δημιούργησαν σε συνεργασία με το Nederlands Dans Theater 1: το The Missing Door και το The Lost Room. (Σάββατο 29 Αυγούστου και Κυριακή 30 Αυγούστου, 22:00 στο Αμφιθέατρο Κάστρου Καλαμάτας). Τις εντυπώσεις αναμένεται να κερδίσει και ο Viktor Černický ο οποίος εμφανίζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα με το Pli, μια απρόβλεπτη και χιουμοριστική παράσταση με… 22 καρέκλες, μια σωματική μεταφορά της αστείρευτης ανθρώπινης δυναμικής, υπομονής και προσπάθειας, που μετατρέπει ακόμη και τα πιο συνηθισμένα αντικείμενα σε απίστευτα αρχιτεκτονήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
SAME SAME  από τη θεατρική σκηνοθέτιδα Petra Tejnorová και την κορυφαία χορεύτρια Tereza Ondrová
SAME SAME από τη θεατρική σκηνοθέτιδα Petra Tejnorová και την κορυφαία χορεύτρια Tereza Ondrová

Πολυαναμενόμενες είναι και οι ελληνικές συμμετοχές στα μέσα της εβδομάδας με το KAOS της Ιωάννας Πορτόλου και της ομάδας Griffón Dance Company, μια παραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, τα ΤΑΜΑΤΑ του Φώτη Νικολάου και την παράσταση ὕλη των kóka&panú (Κωνσταντίνας Ευθυμιάδου και Παναγιώτη Μανουηλίδη), σε παγκόσμια πρεμιέρα.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ