Η ιταλική Vogue κυκλοφορεί με εξώφυλλα-έργα τέχνης -Η νέα ηθική της μόδας [εικόνες] - iefimerida.gr

Η ιταλική Vogue κυκλοφορεί με εξώφυλλα-έργα τέχνης -Η νέα ηθική της μόδας [εικόνες]

Εξώφυλλο της ιταλικής Vogue Ιανουάριος 2019
Η δημιουργία του Paolo Ventura για ένα από τα επτά εξώφυλλα της ιταλικής Vogue στο τεύχος Ιανουάριος 2020

Ο κόσμος της μόδας και των εικαστικών αιφνιδιάστηκαν ευχάριστα, και μια νέα συζήτηση άνοιξε ακαριαία το βράδυ της Τρίτης όταν η ιταλική Vogue έβγαλε τις πρώτες εικόνες του νέου της τεύχους. Καμία φωτογράφιση. Στη θέση τους, δημιουργίες ζωγράφων και άλλων εικαστικών. Το σύνθημα είναι Τέχνη και Βιωσιμότητα.

Η νέα ηθική της μόδας είναι επιτέλους εδώ και γίνεται πράξη από τα μεγαθήρια, από αυτούς τους ίδιους που εξέθρεψαν το τέρας την υπερκατανάλωσης, της πολυτέλειας χωρίς όρια, χωρίς φραγμούς, χωρίς δεύτερη σκέψη για τα έξοδα, την κυρίαρχη εικόνα που γίνεται καταπιεστική για το κοινό. Χωρίς δεύτερη σκέψη για το περιβάλλον και την ηθική ευθύνη μας. Ρούχα που θεωρείται αδιανόητο να φορεθούν για δεύτερη φορά και να φωτογραφηθούν με αυτά οι γυναίκες, αφανισμός των ζώων για χάρη μιας σεζόν, επιβάρυνση του περιβάλλοντος από την υπερπαραγωγή ρούχων και βέβαια από την ενέργεια για τη διακίνηση των αγαθών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Vogue: Μια βίβλος της μόδας φιλική προς το περιβάλλον

«Τα πάντα ξεκινούν τώρα, δεν υπάρχει περιθώριο να περιμένουμε για τις αλλαγές που επιθυμούμε», τόνισε αναφερόμενη στην ανάγκη να είναι βιώσιμες οι επιλογές μας η Anna Wintour στο Μέγαρο Μουσικής στην ειδική εκδήλωση της ελληνικής έκδοσης της Vogue που διοργανώθηκε με αφορμή τα 100 χρόνια της Καθημερινής. Μόλις τον περασμένο Οκτώβριο, 26 διευθυντές διεθνών εκδόσεων της Vogue σε ψήφισμά τους δεσμεύθηκαν ότι μέσω των περιοδικών τους θα κάνουν ότι μπορούν για να προστατέψουν τον πλανήτη για χάρη των επόμενων γενεών και προκειμένου να σεβαστούν το φυσικό περιβάλλον. Αμήν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ιταλική Vogue, με τον ιδιοφυή διευθυντή της Εmanuele Farneti δεν έχουν απλώς εισέλθει σε αυτή την εποχή, αλλά έκαναν μια αναπάντεχη και μεγαλειώδη χειρονομία προς αυτή την κατεύθυνση. Μια χειρονομία που προφανώς σχεδιαζόταν και προετοιμαζόταν εδώ και καιρό. Δίνοντας ταυτόχρονα μια ισχυρή πλατφόρμα έκφρασης και εξωστρέφειας στην σύγχρονη τέχνη: στο τεύχος που θα κυκλοφορήσει τη Τρίτη 7 Ιανουαρίου δεν θα υπάρχει καμία φωτογραφία. Μηδέν. Στη θέση της θα βρίσκονται εικόνες που δημιούργησαν ανερχόμενοι και καταξιωμένοι ζωγράφοι, δημιουργοί κόμικ, street artists, εικαστικοί από ολόκληρο το φάσμα. Μια win win κατάσταση!

Οι εξωφρενικοί αριθμοί μίας έκδοσης της ιταλικής Vogue

Κανένα μοντέλο, καμία ορδή μακιγιέζ και κομμωτών, καμία ιδανική τοποθεσία, κανένα γκρουπ φωτογράφων και βοηθών, συνεργεία, logistics. Τίποτα. Δεν μετακινήθηκαν καν τα ρούχα και τα κοσμήματα από τους οίκους μόδας για να μεταφερθούν σε στούντιο. Μηδέν καύσιμα. Μια βίβλος της μόδας, φιλική προς το περιβάλλον. Παράδοξο;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

O Emanuel Farneti σημειώνει τη διαδρομή και τους αριθμούς για την παραγωγή ενός περιοδικού μόδας όπως η Vogue. Σύμφωνα με το σημείωμά του που δημοσιεύουν οι New York Times, εμπλέκονται περί τα 150 άτομα, γίνονται 20 πτήσεις και περί τα 15 ταξίδια με τρένο. 40 αυτοκίνητα είναι σε επιφυλακή. Εξήντα διεθνείς εταιρείες διανομής. Τα φώτα καίνε ασταμάτητα για τουλάχιστον δέκα ώρες συχνά δε υποστηρίζονται από γεννήτριες που καίνε βενζίνη. Υπάρχει υπερβολικό φαγητό από τις υπηρεσίες catering που συχνά καταλήγει στα σκουπίδια. Πλαστικό που τυλίγει ρούχα, αξεσουάρ, παπούτσι. Ηλεκτρισμός για κάμερες, κινητά, υπολογιστές… Oλα αυτά για ένα τεύχος και μόνο. Πολλαπλασιάστε επί 12 και θα καταλάβετε. Πολλαπλασιάσετε επί τον αριθμό των περιοδικών διεθνώς που εργάζονται με αυτό τον τρόπο και το αποτέλεσμα είναι εκκωφαντικό.

Κάτι μιαρό και glossy στα δάχτυλα

Αίφνης το ξεφύλλισμα ενός glossy περιοδικού μόδας με όλη την ατμόσφαιρα που δημιουργεί και τη φαντασίωση μιας ευζωίας και ομορφιάς ιδεατής, μοιάζει να αφήνει στα δάχτυλα κάτι το ελαφρώς μιαρό. Και έχει ενδιαφέρον να κάνει το πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση της αλλαγής (;) αυτής της κατάστασης ένα από τα περιοδικά που πρωταγωνίστησαν στη δημιουργία της. Σαν να παίρνει πάνω της το ανάθεμα. Μια ομολογία ευθύνης και μεταμέλειας. Ηδη ο Farnetti ανακοίνωσε για το περιτύλιγμα της ιταλικής έκδοσης θα χρησιμοποιείται μόνο 100% λιπασματοποιημένο πλαστικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για το τεύχος του Ιανουαρίου, το πρώτο του 2020, ο διευθυντής της ιταλικής Vogue προσέλαβε καλλιτέχνες να ζωγραφίσουν γνωστά μοντέλα με συγκεκριμένα ρούχα (που θα παρουσιάζονται κανονικά στις λεζάντες όπως σε κάθε έκδοση μόδας) για κάθε σελίδα του περιοδικού. Δημιουργήθηκαν 7 διαφορετικά εξώφυλλα, σε κάθε ένα το μοντέλο φοράει δημιουργία Gucci και η ίδια φράση διαπερνά το εξώφυλλο: Καμία φωτογραφική παραγωγή δεν έγινε για αυτό το τεύχος. Mε έναν αστερίσκο, και γραμμένη στο χέρι, η αίσθηση του χειροποίητου και της επιστροφής στην πρώτη γραφή σαφή, ενώ το μήνυμα είναι δυνατό όσο μια επιγραφή neon. Τα χρήματα που θα εξοικονομηθούν από αυτή την επιλογή (δεν αποκαλύπτεται προς το παρόν το ποσό) θα διατεθούν για την αποκατάσταση των ζημιών στο πολιτιστικό κέντρο και βιβλιοθήκη της Βενετίας Fondazione Querini Stampalia που επλήγη από τις πρόσφατες καταστροφικές πλημμύρες.

Ο ερωτικός Μίλτο Μανάρα κλείνει το μάτι στον Μικελάντζελο

Μεταξύ των δημιουργών συναντάμε τον πασίγνωστο – και ιδιαιτέρως αγαπητό στην Ελλάδα- για τα ερωτικό του κόμικ Μίλο Μανάρα. Ζωγραφίζει το μοντέλο Olivia Vinten, με εσώρουχα, κόκκινα λάτεξ γάντια και ένα μαύρο δερμάτινο μαστίγιο να ποζάρει μπροστά από ρομαντικά παστέλ σύννεφα. Και κάπως έτσι, ο άγριος ερωτισμός επιστρέφει στο εξώφυλλο της Vogue στην εποχή που το σύνθημα είναι «ενδυνάμωση των γυναικών τώρα». Κάτι που όπως ομολογεί ο κύριος Farnetti τον προβλημάτισε όμως στο τέλος αποφάσισε να δώσει το πράσινο φως, αφού το κορίτσι στη φωτογραφία είναι αυτό που έχει τον έλεγχο. Μάλιστα λέει ότι βάση έμπνευσης της εικόνας είναι ο Δαβίδ του Μικελάντζελο! Yπέροχη, η δημιουργία του Paolo Ventura, μια στιλπνή εικόνα μεσοπολέμου με κυρίαρχα χρώματα της ποπ κουλτούρας. H Delphine Desane ζωγραφίζει μια μαύρη θλιμμένη Μαντόνα ντυμένη στα ροζ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Cassi Namoda, ζωγράφος από τη Μοζαμβίκη που ζει στις ΗΠΑ, ζωγράφισε το μοντέλο Ambar Cristal Zarzuela να κλαίει με γαλάζια δάκρυα καθισμένη στην άκρη μιας κόκκινης καρέκλας ενώ ένα κουνούπι στάζει αίμα κοντά στο κεφάλι της – το περιοδικό λέει ότι πρόκειται για ένα μήνυμα σχετικά με την υπερθέρμανση του πλανήτη. Η Iταλίδα καλλιτέχνης πολυμέσων Vanessa Beecroft, στενή συνεργάτης του Κanye West, έφτιαξε μια γυναικεία μορφή που σκύβει προσπαθώντας να χωρέσει μέσα στο εξώφυλλο.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ