Η Πανσιόν: Ένας μοναδικός οίκος ευγηρίας με πρωταγωνιστή τον Ζεράρ Ντεπαρτιέ - iefimerida.gr

Η Πανσιόν: Ένας μοναδικός οίκος ευγηρίας με πρωταγωνιστή τον Ζεράρ Ντεπαρτιέ

Σκηνή από την ταινία
Σκηνή από την ταινία
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΖΑΧΟΥ

Ο Ζεράρ Ντεπαρτιέ σε μια πρωτότυπη και συγκινητική ταινία που βγήκε στις ελληνικές αίθουσες στις 28 Ιουλίου.

Ο θρύλος του γαλλικού σινεμά, Ζεράρ Ντεπαρτιέ, πρωταγωνιστεί σε μία πρωτότυπη και συγκινητική κωμωδία που διαδραματίζεται σε έναν οίκο ευγηρίας. Όλοι οι ηλικιωμένοι ένοικοι έχουν έντονη προσωπικότητα και η επαφή τους με τον νεαρό Μιλάν, που αναγκάζεται να τους φροντίσει, θα σχηματίσει μία αυτοσχέδια και θεότρελη οικογένεια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η γαλλική ταινία «Πανσιόν» έχει την σκηνοθετική υπογραφή του έμπειρου Τομά Ζιλού και το σενάριο συνυπογράφει η Κατρίν Ντιαμάν και ο Κεβ Άνταμς, ο οποίος κρατάει έναν από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Μάλιστα, ο ίδιος είχε ξεκινήσει να γράφει το σενάριο πριν περίπου τέσσερα χρόνια και οι ιστορίες που θα δούμε στη μεγάλη οθόνη είναι εμπνευσμένες από ένα φίλο του σεναριογράφου και ηθοποιού, ο οποίος εργάζεται σε οίκο ευγηρίας.

«Η Πανσιόν»: Περίληψη της ταινίας με πρωταγωνιστή τον Ζεράρ Ντεπαρτιέ

Για να γλιτώσει τη φυλακή, ο Μιλάν (Κεβ Άνταμς) πρέπει να συμπληρώσει 300 ώρες κοινωφελούς εργασίας σ’ έναν οίκο ευγηρίας. Στην αρχή, η κατάσταση είναι σκέτη κόλαση, μέχρι που οι συνταξιούχοι οικότροφοι αποφασίζουν να τον «υιοθετήσουν».

Πανσίον γαλλική ταινία Ζεράρ Ντεπαρτιέ
Μια τρυφερή ιστορία

Ο σκηνοθέτης Τομά Ζιλού μιλάει για την ταινία

Η συνάντηση σας με τον Κεβ Άνταμς πυροδότησε αυτή την ταινία;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ναι, ήθελα να συνεργαστώ μαζί του για καιρό. Του είχα προτείνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε ένα σενάριο που δεν προχώρησε τελικά. Είχαμε συναντηθεί τότε και η συμπάθεια ήταν αμοιβαία. Αργότερα, ήταν εκείνος που με κάλεσε για την Πανσιόν και μου είπε ότι ήθελε να τη σκηνοθετήσω εγώ. Μου μίλησε για το σενάριο που είχε γράψει με την Κατρίν Ντιαμάν και συμφωνήσαμε να προχωρήσουμε μαζί.

Στην ταινία η σύνδεση από γενιά σε γενιά παίζει σημαντικό ρόλο. Ένας νεαρός άντρας μαθαίνει από τους ηλικιωμένους. Και εσείς είχατε την ευκαιρία να κάνετε ένα γύρισμα με διαφορετικές γενιές.

Αυτό είναι κάτι που με ενδιαφέρει και οι ηθοποιοί δέχτηκαν τους ρόλους αυτούς γιατί ήθελαν ανάμεσα στα άλλα να συνεργαστούν με τον Κεβ. Αποζητούσαν αυτή την αντιπαράθεση, που διατρέχει την ταινία. Αυτό είναι που κάνει συναρπαστική την ταινία, αυτές οι διαφορετικές γενιές που έρχονται αντιμέτωπες και όλα τα επακόλουθα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην ταινία παρακολουθούμε έναν χαρακτήρα που καλείται να αλλάξει.

Εντελώς. Μου αρέσει να φέρνω τους ήρωες αντιμέτωπους με άλλους, για να δημιουργήσουν τη δική τους ταυτότητα. Η κοινωνία, ένα διαφορετικό περιβάλλον,αναπάντεχες συναντήσεις: όλα αυτά μπορούν να μας αλλάξουν ριζικά.

γαλλική τυαινία Η Πανσιόν Ζεράρ Ντεπαρτιέ
Η ιστορία διαδραματίζεται σε οίκο ευγηρίας

Ο σεναριογράφος μιλάει για την ταινία και τη συνεργασία του με τον Ζεράρ Ντεπαρτιέ

Έχετε συνυπογράψει το σενάριο και είστε ο πρωταγωνιστής της ταινίας. Είναι μία ξεχωριστή ταινία στην καριέρα σας;

Απολύτως. Είναι η πιο σημαντική της μέχρι τώρα καριέρας μου. Τη δούλεψα για 4 χρόνια, μίλησα με έναν φίλο μου που εργαζόταν σε οίκο ευγηρίας και μου είπε πολλά περιστατικά, αστεία και συγκινητικά… Δανείστηκα πολλά στοιχεία, τον ηλικιωμένο που ξεχνά κάθε μέρα, την ηλικιωμένη που είναι μάλλον νυμφομανής κτλ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης, είστε πολύ δεμένος με τους παππούδες σας;

Ναι, από πάντα. Η ταινία είναι αφιερωμένη στον παππού μου που έφυγε από τη ζωή ξαφνικά το 2020. Έχω χάσει και τον άλλο παππού μου, αλλά έχω δύο γιαγιάδες και μιλάω μαζί τους στο τηλέφωνο τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Μου αρέσει να τις ακούω να μου λένε ιστορίες από άλλες εποχές.

Η ΠΑνσιόν γαλλική ταινία
Ο σεναριογράφος και πρωταγωνιστής της ταινίας

Πότε αρχίσατε να δουλεύετε πάνω στο σενάριο;

Έγραψα την πρώτη εκδοχή, αλλά δεν έμεινα ευχαριστημένος γιατί ήταν πολύ κωμική. Ήθελα να είναι και συγκινητική η ταινία, να μιλάει για μια ανταλλαγή ανάμεσα σε διαφορετικές γενιές. Τότε συνάντησα την Κατρίν Ντιαμάν, η οποία προσέδωσε τρυφερότητα και βάθος στο σενάριο. Συμπληρώσαμε ο ένας τον άλλον ιδανικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γιατί επιλέξατε τον Τόμας Ζιλού να σκηνοθετήσει την ταινία; Γιατί δεν αναλάβατε ο ίδιος τη σκηνοθεσία;

Πάντα ήθελα να συνεργαστώ μαζί του. Ήξερα, για να είμαι ειλικρινής, ότι χάρη στον Τόμας θα είχαμε πρόσβαση στους ηθοποιούς που ονειρευόμασταν. Οι έμπειροι ηθοποιοί χρειάζονται έναν σκηνοθέτη με πείρα, με αυτοπεποίθηση. Ξέρω ότι ο Ζεράρ Ντεπαρντιέ δεν θα δεχόταν αν δεν σκηνοθετούσε ο Τόμας Ζιλού.

Μιλήστε μας για τον ρόλο σας, τον Μιλάν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Μιλάν είναι λίγο χαμένος και δεν θέλει να αλλάξει πολλά. Θέλει τη βολή του, θέλει να συνεχίσει να κάνει μικροαπατεωνιές. Είναι ένα χαμένο κορμί με στυλ και θα θέλαμε να τον κάνουμε παρέα. Μπορεί να του μοιάζω και λίγο, αλλά εγώ τουλάχιστον δίνω τις μάχες μου. Ήθελα να απολαύσω τον χαρακτήρα και τον φαντάστηκα με ελαττώματα και τραύματα. Ο Μιλάν έχει πολλά μαθήματα να πάρει από τη ζωή. Είναι ένας νέος άντρας με την καρδιά ενός αιώνιου, πληγωμένου παιδιού. Σε ένα ταξίδι κάποτε, συνάντησα έναν τύπο που μου είπε για την παιδική του ηλικία σε ένα ορφανοτροφείο. Μου είπε ότι επειδή ποτέ δεν γνώρισε τους παππούδες του, δεν τον συγκινούσαν οι ηλικιωμένοι. Με άγγιξε αυτή η ιστορία. Αν μεγαλώσεις με έναν παππού ή μία γιαγιά που αγαπάς, σου μεταδίδουν πράγματα, αξίες… Όταν βλέπεις μία γιαγιά στον δρόμο, τότε σκέφτεσαι τη δικιά σου και νιώθεις συμπάθεια. Αν δεν έχεις αυτή την εμπειρία, είναι πιο δύσκολο να το νιώσεις αυτό και έτσι έχτισα τον χαρακτήρα του Μιλάν, έναν άντρα που είναι εκ διαμέτρου αντίθετος με αυτούς που πρέπει να φροντίσει. Σε κάποια φάση μάλιστα λέει ότι τον αηδιάζουν. Μετά, τους γνωρίζει καλύτερα και αποκτά μια οικογένεια.

Η ΠΑνσιόν γαλλική ταινία
Σκηνή από την ταινία

Είναι αλήθεια αυτό, καταλήγει να γνωρίσει την οικογένεια που δεν είχε ποτέ. Μία οικογένεια που έχει το αντίθετο πρόβλημα με εκείνον: οι ηλικιωμένοι θέλουν να επιστρέψουν στον έξω κόσμο, να βγουν έξω.

Στο σημείο αυτό νομίζω ότι το θέμα μας γίνεται συναρπαστικό: είναι αποκλεισμένοι από τον κόσμο, εκτός από καμία επίσκεψη πού και πού, ονειρεύονται να μπουν τα νιάτα στον χώρο τους. Μοιάζει με έναν συνηθισμένο οίκο ευγηρίας, με φροντιστές, με ειδικές δραστηριότητες… Πού είναι το πρόβλημα, λοιπόν; Λίγο λίγο, όλα μοιάζουν παράξενα, ακόμα και ύποπτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέσα από την κωμωδία, αναφέρεστε σε ένα τρομερό πρόβλημα: την κακομεταχείριση στους οίκους ευγηρίας.

Βασιστήκαμε σε μία μελέτη που εκδόθηκε στις αρχές του 2010 που έδειχνε ότι πολλοί ηλικιωμένοι έχουν πέσει θύματα απάτης. Είχαν υπογράψει συμβόλαια που εκχωρούσαν τις ιδιοκτησίες τους στη διεύθυνση του οίκου ευγηρίας. Φριχτές καταστάσεις! Πέρασα κάποιο διάστημα σε οίκο ευγηρίας για να γράψω το σενάριο και άκουσα πολλά: παιδιά που αφήνουν τους γονείς ή τους παππούδες και δεν επιστρέφουν ποτέ. Για να μην αναφέρω, φυσικά, τη σωματική και ψυχολογική βία…

Αυτή η ταινία σας αφορά πολύ για πολλούς λόγους;

Είναι αλήθεια αυτό. Στα 10 χρόνια που κάνω ταινίες, δεν νομίζω ότι έχω υπερασπιστεί μία ταινία με τόσο πάθος. Έχω συνυπογράψει το σενάριο, είμαι ένας από τους παραγωγούς, πρωταγωνιστώ, ήμουν παρών στο μοντάζ. Νιώθω ότι η ταινία είναι το μωρό μου. Αντανακλά την προσωπικότητα μου και όλων όσων με συγκινούν. Οπότε ναι, η κωμωδία είναι μερικές φορές λίγο παιδική, αλλά και συγκινητική την ίδια στιγμή. Και το μήνυμα της ταινίας, στα δικά μου μάτια, δίνει μία λύση για το γεφύρωμα ανάμεσα στις γενιές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η Πανσιόν γαλλική ταινία
Ο σταρ του γαλλικού κινηματογράφου Ζεράρ Ντεπαρτιέ

Περιγράψτε μας τον Ζεράρ Ντεπαρτιέ μέσα από τα δικά σας μάτια

Ο Ζεράρ έχει έντονο ένστικτο, είτε σε συμπαθεί από την αρχή είτε όχι. Δεν είναι στο χέρι σου! Είμαι τυχερός γιατί ταιριάξαμε από την αρχή. Στην ταινία υποδύεται έναν πρώην μποξέρ, μία πατριαρχική φιγούρα, το αφεντικό του οίκου ευγηρίας. Ο Ντεπαρντιέ ξέρει να παίζει τα πάντα, δραματικούς και κωμικούς ρόλους. Είναι ένα θηρίο, μία δύναμη της φύσης. Εκφράζει όλα όσα αγαπάω. Όταν του είπα για την ταινία, κατάλαβε αμέσως το θέμα της μετάδοσης από γενιά σε γενιά. Μου μίλησε για μερικές φράσεις που είχε σημειώσει, όπως «μέσα σε κάθε νέο άνθρωπο υπάρχει ένας γέρος που αναρωτιέται τι έγινε» ή «είναι ένας ορφανός, όπως όλοι μας». Οπότε ο Ζεράρ μπήκε στο πετσί του ρόλου από την πρώτη στιγμή. Κάθε μέρα, αυτός ο θρύλος της κινηματογραφικής βιομηχανίας, περίμενε για ώρα μέχρι να του βάψουν τα μαλλιά του λευκά, γιατί παραδόξως ήταν ο πιο νεαρός ηθοποιός της παρέας των ηλικιωμένων. Αυτό το γύρισμα, ήταν μία από τις πιο όμορφες ιστορίες της καριέρας μου…

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ταινία Ζεράρ Ντεμπαρντιέ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ