Η ιστορία της Εθνικής Πινακοθήκης σε ένα 8λεπτο φιλμ -Από το 1895 μέχρι σήμερα [βίντεο] - iefimerida.gr

Η ιστορία της Εθνικής Πινακοθήκης σε ένα 8λεπτο φιλμ -Από το 1895 μέχρι σήμερα [βίντεο]

Εθνική Πινακοθήκη
Εθνική Πινακοθήκη
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Με παράταση της έκθεσης του Παρθένη και το εστιατόριο στην ταράτσα, με την απέραντη θέα, έτοιμο να υποδεχτεί το κοινό, η Εθνική Πινακοθήκη περνά στην επόμενη φάση.

Η η νέα της διευθύντρια Συραγώ Τσιαρα παρουσίασε το νέο διετές πρόγραμμα της Εθνικής Πινακοθήκης, τις αρχές, τις καλλιτεχνικές προτάσεις, αλλά και το συνολικό όραμά της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Συραγώ Τσιάρα δεσμεύτηκε για Συμπερίληψη - Βιωσιμότητα - Κοινωνική Διαπερατότητα - Δημόσια Λογοδοσία - Διάκριση - Συνέργεια - Πολυφωνία στη λειτουργία του οργανισμού. Στη βάση των αρχών αυτών και αναγνωρίζοντας ότι η ΕΠΜΑΣ, με ηγετικό τον ρόλο της αείμνηστης Μαρίνας Λαμπράκη-Πλάκα, έχει καταφέρει, αν και υποστελεχωμένη, να είναι δημοφιλής και να διαθέτει πλέον τις υποδομές για να αντιμετωπίσει τις σύγχρονες προκλήσεις και απαιτήσεις, έδωσε το στίγμα της μελλοντικής πορείας, αναφέροντας: «Καιρός να γίνει πιο ευαίσθητη περιβαλλοντικά, πλουραλιστική, ανοιχτή και συμπεριληπτική, να φέρει τις συλλογές και την ιστορία της σε γόνιμο διάλογο με τις σημερινές ανάγκες της κοινωνίας και τα σύγχρονα ρεύματα σκέψης».

Πώς όμως ξεκίνησαν όλα από ένα όραμα και μία ζηλευτή συλλογή; Η Εθνική Πινακοθήκη παρουσιάζει ένα 8λεπτο βίντεο μέσα από το οποίο περνά ολόκληρη η ιστορία της. Δείτε το βίντεο

Κάθε έκθεση στην Πινακοθήκη και ένα πρόγραμμα δράσεων

Η νέα Διευθύντρια της ΕΠΜΑΣ εξήγησε ότι πλέον κάθε έκθεση θα πλαισιώνεται από δημόσιο πρόγραμμα δράσεων και εκδηλώσεων λόγου και τέχνης, καθώς και από εκπαιδευτικά προγράμματα για διαφορετικές κατηγορίες κοινού. Έμφαση, μάλιστα, θα δίνεται στη διατομεακότητα, με την προσέγγιση ζητημάτων μέσα από ποικίλες καλλιτεχνικές εκφάνσεις, όπως και στην ενίσχυση της διασύνδεσης της ΕΠΜΑΣ με την καλλιτεχνική και την επιστημονική κοινότητα διεθνώς, ενώ ήδη επανεκτέθηκαν οι δύο πίνακες που είχαν κλαπεί, του Πικάσο και του Μοντριάν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
πινακες
Eπανεκτέθηκε ο κλεμμένος Πίνακας του Πικάσο

Πάνω στους άξονες αυτούς, ξεδιπλώνοντας τον προγραμματισμό για τα έτη 2023-2024 καταρχάς σε ό,τι αφορά τις περιοδικές εκθέσεις, η κυρία Τσιάρα ανακοίνωσε αφενός την παράταση της έκθεσης «Κωνσταντίνος Παρθένης. Η ιδανική Ελλάδα της ζωγραφικής του» μέχρι τις αρχές Μαρτίου 2023, η οποία θα συνοδεύεται από επιστημονική συνάντηση αλλά και θεατρική παράσταση, αφετέρου την εισαγωγή έκθεσης με θέμα το «Αστικό Βίωμα» τις δεκαετίες 1950 - 1960 - 1970 στις εικαστικές τέχνες και στον κινηματογράφο, σε συνεργασία με την Ταινιοθήκη της Ελλάδος, η οποία θα εγκαινιαστεί την άνοιξη και θα διαρκέσει μέχρι τα τέλη του 2023.

πινακοθηκη
Το εστιατόριο στην ταράτσα της Πινακοθήκης

Εκθεση για τη Δημοκρατία στην Εθνική Πινακοθήκη

Επιπλέον, από την άνοιξη και έως τα τέλη του 2024, με επίκεντρο τη συμπλήρωση 50 χρόνων από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στην Ελλάδα και καθώς αυταρχικές και αντιδημοκρατικές δυνάμεις επανακάμπτουν απειλητικά στην Ευρώπη, η ΕΠΜΑΣ πρωταγωνιστεί και εγκαινιάζει μεγάλη διεθνή έκθεση με θέμα «τη Δημοκρατία και την Τέχνη στην Ελλάδα, την Ισπανία και την Πορτογαλία». Η έκθεση, για τις ανάγκες της οποίας έχει ήδη ξεκινήσει συνεργασία με μουσεία και ερευνητικά ιδρύματα στην Ισπανία και την Πορτογαλία, εξετάζει τις κοινές και διακριτές ιστορικές διαδρομές στις χώρες του ευρωπαϊκού Νότου για πρώτη φορά διεθνώς. Θα πλαισιωθεί από συνέδριο, εργαστήρια, παρουσιάσεις βιβλίων, προβολές ντοκιμαντέρ και ταινιών μυθοπλασίας, δημόσιες συζητήσεις και άλλες δράσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μόνιμη συλλογή της Πινακοθήκης

Ως προς τη μόνιμη συλλογή, η Συραγώ Τσιάρα μίλησε για τη σταδιακή εισαγωγή μιας αντίληψης που ενθαρρύνει τη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη, ενώ ενθέτει την ιστορική και βιωματική πρόσληψη της τέχνης με συγκεκριμένα προγράμματα, ανακοινώνοντας ότι τίθενται σε επαναλειτουργία η Γλυπτοθήκη στο Άλσος Στρατού, η Βιβλιοθήκη και το Αρχείο της ΕΠΜΑΣ, ενώ εγκαινιάζεται και η Αίθουσα Δυτικοευρωπαϊκής Τέχνης. Στην τελευταία θα παρουσιάζονται 47 έργα, για να συμπεριληφθεί εντός του 2023 –αφού προηγουμένως συντηρηθεί σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, σε διαδικασία ανοιχτή στο κοινό– και το έργο του Γάλλου ζωγράφου Charles-Louis-Lucien Muller «30ή Μαρτίου 1814».

Επιπρόσθετα, υλοποιούνται από τη νέα Διεύθυνση δύο νέα προγράμματα, «Η Συλλογή ως Εργαστήριο» και ο «Ενδιάμεσος Χώρος», με εναλλαγή έργων και νέες ερμηνευτικές προσεγγίσεις, που δίνουν το κίνητρο οι επισκέπτες να επανέρχονται, ενώ ταυτόχρονα δίνεται χώρος στη σύγχρονη τέχνη να συνομιλήσει με τις ιστορικές συλλογές.

Η Εθνική Πινακοθήκη της Αθήνας
Η Εθνική Πινακοθήκη της Αθήνας

Παράλληλα, υπηρετώντας τον στόχο η ΕΠΜΑΣ να μετεξελιχθεί σε έναν πολυδιάστατο, ζωντανό οργανισμό με τα μέλη του σε ουσιαστική αλληλεπίδραση, η κυρία Τσιάρα ανέπτυξε τον σχεδιασμό για ειδικές δράσεις σε όλα τα Παραρτήματα της Εθνικής Πινακοθήκης. Από την Κουμαντάρειο Πινακοθήκη στη Σπάρτη και το Μουσείο Καπράλου στην Αίγινα ως το Παράρτημα Ναυπλίου, το Παράρτημα Κέρκυρας και το Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης, η ΕΠΜΑΣ εντάσσει την τέχνη στην καθημερινότητα της κοινωνίας, διοργανώνοντας εκθέσεις, ημερίδες, ξεναγήσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα που αφορούν όλους μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακριβώς πάνω σε αυτή τη λογική και προσδίδοντας ουσιαστικό περιεχόμενο στη διακήρυξη για μια Εθνική Πινακοθήκη όλων μας, σε κομβικό άξονα αναδεικνύεται η εκπαίδευση, στο πλαίσιο της οποίας, παράλληλα με δοκιμασμένες πρακτικές, όπως ξεναγήσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα, εισάγονται προγράμματα κατάλληλα για παιδιά από 18 μηνών και πάνω, θεματικές ξεναγήσεις δύο Σάββατα τον μήνα, καθώς και ξεναγήσεις στα αγγλικά. Ξεχωριστή σημασία έχει δε το γεγονός ότι η ΕΠΜΑΣ θα συνεργαστεί με το Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες - Διαπολιτισμικό Κέντρο «Πυξίδα», συμβάλλοντας στη διαδικασία ένταξης των παιδιών και των οικογενειών τους στο νέο κοινωνικό τους περιβάλλον.

Έμφαση δόθηκε επίσης στο σκέλος της επικοινωνίας, με τις νέες δυνατότητες που θα παρέχονται μέσα από το ανανεωμένο www.nationalgallery.gr και άλλα εργαλεία, με την παραδοχή ότι το μέλλον των μουσείων εξαρτάται από την προσαρμοστικότητα, την επινοητικότητα και την ανάπτυξη νέων μοντέλων επικοινωνίας και λειτουργίας, όχι μόνο στο αναλογικό, αλλά και στο ψηφιακό περιβάλλον, με την κυρία Τσιάρα να υπογραμμίζει: «Από το άμεσο περιβάλλον, τη γειτονιά, την πόλη, τη χώρα μέχρι το διεθνές κοινό, με το οποίο μπορούμε σήμερα να συνομιλήσουμε με τα μέσα που μας προσφέρει η σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία, οι δυνατότητες είναι απεριόριστες».

Ορίζοντας την κουλτούρα της συνέργειας ως βασική προϋπόθεση βιωσιμότητας και ανθεκτικότητας, η νέα Διευθύντρια της ΕΠΜΑΣ μίλησε επιπλέον για τον στόχο της ενίσχυσης της συνεργασίας του ιδρύματος με πολιτιστικούς και εκπαιδευτικούς οργανισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό, συνοψίζοντας το όραμά της: «Η Εθνική Πινακοθήκη μας κατέχει κορυφαία θέση στην πολιτιστική ζωή του τόπου. Στο μέλλον μπορεί και πρέπει να αυξήσει την επιδραστικότητά της, αναλαμβάνοντας διεθνείς πρωτοβουλίες καλλιτεχνικών δράσεων και συνεργειών πάνω σε ευρύτερα κοινωνικά, θεσμικά και πολιτισμικά ζητήματα, αλλά και συμβάλλοντας στη βελτίωση της ποιότητας της καθημερινής ζωής».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Εθνική Πινακοθήκη ιστορία Βίντεο
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ