H Zeus+Δione «θερίζει» τους καρπούς της -Διεθνής επέκταση από το 2025 και συνεργασίες έκπληξη - iefimerida.gr

H Zeus+Δione «θερίζει» τους καρπούς της -Διεθνής επέκταση από το 2025 και συνεργασίες έκπληξη

Zeus
Zακάρ φτιαγμένο στο ίδιο εργοστάσιο που χρησιμοποιεί η Chanel και το στάχυ ως σύμβολο όσων φέρνει το 2025 στη Ζeus+Δione

Η μυθολογική Δήμητρα, το τέμπο όπως το όρισε ο Ιάννης Ξενάκης, η υποστήριξη της Δόρας Στράτου, η εξωστρέφεια, αποτελούν μερικές ψηφίδες που έρχονται να συμπληρώσουν το παζλ 12 ετών λειτουργίας του οίκου μόδας Zeus+Δione που από την άνοιξη προχωρά σε διεθνή επέκταση και συνέργειες.

Ένα στάχυ μεστωμένο, με καρπούς τροφαντούς, έτοιμο να θεριστεί και να δώσει στον καλλιεργητή του τα αγαθά που έφερε ο κόπος του. Στην κορυφή του, ένα D, γίνεται ο κρίκος από όπου περνάει η αλυσίδα. Αυτό είναι το γούρι του 2025 που δημιούργησε η Zeus+Δione, με το όνομα «Demeter», το όνομα της θεάς της γεωργίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η επιλογή κρύβει πολλούς συμβολισμούς και εκφράζει την νέα φάση στην οποία μπαίνει ο οίκος μετά από 12 χρόνια παρουσίας. Και διαπερνά πολλά στοιχεία της συλλογής και όχι μόνο το γούρι.

Η παρουσίαση του από την Μιμίκα Κολοτούρα, πρόεδρο και διευθύνουσα σύμβουλο του οίκου, εξελίχθηκε σε ένα μπαράζ ειδήσεων για το μέλλον του οίκου που περνάει στη φάση της δυναμικής εξωστρέφειας και των συμπράξεων.

St. George the Dragon-Killer, The Ear of Wheat, 1947, Salvador Dali
St. George the Dragon-Killer, The Ear of Wheat, 1947, Salvador Dali
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Καταστήματα στο εξωτερικό: Πρώτη στάση το Παρίσι

Μέσα στους πρώτους πέντε μήνες του 2025 η Zeus+Δione θα αποκτήσει το δικό της κατάστημα στο Παρίσι. Μια αγορά που έχει αγαπήσει εδώ και χρόνια την ελληνική φίρμα που δημιουργεί με βασικό καμβά το ελληνικό μετάξι από το Σουφλί και την συνεργασία με Έλληνες τεχνίτες κεντήματος, υφαντουργίας και όχι μόνο.

Το κατάστημα στο Παρίσι είναι η αρχή της δημιουργίας χώρων του οίκου στο εξωτερικό με την λογική όμως του concept-store. Πέρα από τις δημιουργίες του, θα υπάρχουν και επιλεγμένα αντικείμενα που δεν μπορεί να βρει κανείς αλλού, που δεν έχουν μαζική παραγωγή. Αντικείμενα που οι λέξεις αυθεντικό και μοναδικό είναι βασικά χαρακτηριστικά τους, μαζί με τη διάσταση της ανθρώπινης ιστορίας.

H Mιμίκα Κολοτουρα
H Mιμίκα Κολοτουρα

Κεραμικά, έπιπλα, έργα τέχνης,  αντίκες, κοσμήματα, βιβλία από όλο τον κόσμο που κατά το δυνατόν θα έχουν κάποια σύνδεση με την έννοια της ελληνικότητας θα διατίθενται προς πώληση μαζί με τις δημιουργίες του οίκου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 Σε κάθε χώρα το κατάστημα θα δημιουργείται από μια διαφορετική αρχιτεκτονική ομάδα, που δημιουργεί σε αυτήν. Δεν θα επιδιωχθεί δηλαδή ή συνηθισμένη τακτική των ολόιδιων καταστημάτων, του προκάτ. Ακούγοντας την Μιμίκα Κολοτούρα να τα περιγράφει, σκέφτομαι ότι θα είναι κάτι σαν το moodboard της, τις εικόνες και τις αξίες που συγκινούν και κινούν και την ίδια.

Μαρίνα Βουλιαγμένης και σαγιονάρες

Πώς ακριβώς θα είναι αυτά τα concept-stores; Θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε το πρώτο, που θα αποτελεί ένα είδος πιλότου, στην Μαρίνα Βουλιαγμένης όπου από την 1η Φεβρουαρίου θα λειτουργεί κατάστημα Zeus+Δione.

Σε κάθε κατάστημα, ανάλογα με την περιοχή και τα χαρακτηριστικά της, θα δημιουργούνται και ειδικά προϊόντα -για παράδειγμα για την Βουλιαγμένη θα δημιουργηθούν σαγιονάρες Zeus+Δiοne. Θα ακολουθήσει και δεύτερο κατάστημα έκπληξη στην Ελλάδα -δεν έγιναν αποκαλύψεις- ενώ το βλέμμα είναι στραμμένο και στις ΗΠΑ, αλλά και στο Ντουμπάι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι η ώρα το brand που επενδύει στην ελληνικότητα να δείξει το διεθνές του προφίλ. «Δημιουργήθηκε πριν από περίπου 12 χρόνια, μέσα από τις προκλήσεις που έπρεπε να αντιμετωπίσουμε επενδύοντας στην δημιουργικότητα. Τώρα είναι η ώρα της εξωστρέφειας, της επέκτασης», εξηγεί η Μιμίκα Κολοτούρα. Κάπως έτσι και το γούρι -που της λέμε γελώντας ότι φέρει το όνομά της, Δήμητρα- συμβολίζει τη στιγμή που ο μόχθος, η προσπάθεια, η εργασία θα δώσει τους καρπούς της.

Το νέο μεταξωτό τέμπο -με το βλέμμα στον Ξενάκη

Οι ειδήσεις δεν τελειώνουν εδώ όμως. Περνάνε στα υλικά, αλλά και στις συνεργασίες. Ήδη από την τρέχουσα κολεξιόν εισήχθη μία νέα ύφανση πέρα από το χαρακηριστικό σπαθωτό που έχει γίνει το σήμα κατατεθέν. «Το ονομάζουμε τέμπο και προέκυψε από την ανάγκη του Μάριου να δουλέψει πάνω σε ένα νέο ύφασμα, που να εκφράζει την έννοια του χρόνου, να έχει τον ρυθμό του τέμπο, με μια αίσθηση οπτικής ψευδαίσθησης» λέει η κυρία Κολοτούρα, αναφερόμενη στον καλλιτεχνικό διευθυντή του οίκου.

Όπως σε κάθε της επιλογή η ομάδα της Zeus+Δione βουτάει στην Ελλάδα και στις ιστορίες της, έτσι και για το τέμπο είναι καθοριστική η επίδραση του εμβληματικού Έλληνα μουσικού, αρχιτέκτονα, μαθηματικού Ιάννη Ξενάκη. «Υπάρχει η προσωρινή ροή, που γίνεται αμέσως αντιληπτή και υπάρχουν και μετρικά χαρακτηριστικά που είναι μια κατασκευή που κάνει ο άνθρωπος με βάση τον χρόνο», έλεγε ο σπουδαίος, διεθνής Έλληνας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο Ιάννης Ξενάκης.
Ο Ιάννης Ξενάκης.

Η καθοριστική, αμείλικτη και μαζί ανακουφιστική έννοια του χρόνου που δεν σταματά, που γεμίσει ζωές, δημιουργίες, ιστορίες χαρακτηρίζει το tempo σπαθωτό. Μια διαρκής, ρυθμική ροή. Έτσι βλέπουμε τις γραμμές να διατρέχουν τις επιφάνειες του μεταξιού «υφαίνοντας τον ρυθμό και την κίνηση μέσα στο σχέδιο του.

Σε έναν κόσμο που ο χρόνος μοιάζει με μια ανελέητη δύναμη, προσφέρει μια στιγμή για να σταθούμε και να αναλογιστούμε. Μια κομψή ενσάρκωση του τρόπου που επεξεργαζόμαστε την πολύπλοκη σχέση του χρόνου και της ύπαρξης», σημειώνει η Ζeus+Δione στο σχετικό σκεπτικό της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Tα μπαλκόνια της Μεγάλης Βρετανίας σε ύφασμα από το Σουφλί

Πέρα από το τέμπο, στις συλλογές θα υπάρχουν εφεξής πάντα και δημιουργίες με τζιν ύφασμα, ενώ χαρακτηριστική είναι ήδη η εμφάνιση των ζακάρ όπως στο φόρεμα Mystical -έγιναν στο εργοστάσιο ζακάρ που χρησιμοποιεί και η Chanel. Εντωμεταξύ, μόλις παρουσιάστηκε, με αφορμή τον εορτασμό 150 ετών του ξενοδοχείου Μεγάλη Βρεταννία, ένα αποκλειστικό πουκάμισο από ζακάρ ύφασμα σε ιβουάρ και χρυσό, με μακριά μανίκια, υφασμένο στο Σουφλί.

Κατασκευασμένο εξολοκλήρου από μετάξι και μεταλλικές κλωστές, το περίτεχνο ύφασμα αναπαριστά την εμβληματική πρόσοψη του ξενοδοχείου, με χρυσαφένιες πινελιές να αναδεικνύουν κομψές αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες, όπως οι καμάρες της εντυπωσιακής εισόδου. του ιστορικού ορόσημου της Αθήνας. Μάλιστα ετοιμάστηκε ένα ντοκιμαντέρ ειδικά για την κατασκευή του πουκαμίσου που σύντομα θα παρουσιαστεί, πάντα στο πλαίσιο του εορτασμού των γενεθλίων του ξενοδοχείου.

Οι προτάσεις της Zeus+Δione για τον εορτασμό του τοπόσημου της Αθήνας, περιλαμβάνουν δερμάτινα clutches και pouches, κεριά σε κεραμικές και δερμάτινες θήκες με ανάγλυφα σχέδια αλλά και ένα μεταξωτό πουκάμισο - που εμπνέονται από τα χαρακτηριστικά μπαλκόνια και την πρόσοψη του Ξενοδοχείου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ιστορική κυρία της Hermès και η Δόρα Στράτου

Μια ακόμα συνέργεια, διεθνής, μοναδική, γεννήθηκε με στόχο να στηριχθεί το έργο της Δόρας Στράτου -μια προσωπική επιθυμία της Μιμίκας Κολοτούρα. Τον Ιανουάριο θα κυκλοφορήσουν μεταξωτά μαντήλια της Zeus+Δione που θα σχεδιάσει ειδικά για αυτό τον σκοπό, η θρυλική σχεδιάστρια μαντηλιών του οίκου Hermès, η ελληνικής καταγωγής Julia Abadie όπως είναι παγκοσμίως γνωστή.

Η Ιουλία Λαλαγιάννη-Απαντή. Aπό το 1969 ως το 2015 ζωγράφιζε για τον οίκο, ενώ πολλά σχέδιά της είναι συλλεκτικά και υψηλής αξίας πλέον.  Μεταξύ άλλων είχε σχεδιάσει και το ιστορικό μαντήλι «1821», αφιερωμένο στην ελληνική επανάσταση. Από το 2020 είναι πρέσβειρα του Ελληνικού Ινστιτούτου Πολιτιστικής Διπλωματίας στο Παρίσι. Τα μαντήλια θα εμφανιστούνν πρώτη φορά στις 23 Ιανουαρίου, σε ειδική εκδήλωση fundraising (συγκέντρωσης χρημάτων) για να στηριχθεί το Χοροθέατρο Δόρα Στράτου.

Τελικά αυτά τα στάχυα, δεν σταματούν να δίνουν καρπούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ